No, jos sinne Minarin saliin mattorata rakennettaisiin: tarvitaan tietty mattoradanrakentajia ja -purkajia. Radanrakentajat sekä purkajat ovat ensisijaisia, sillä kuskejahan löytyy aina. Toisin sanoen turistiautoja ihan varmasti porukalta löytyy mutta rata-autoväellä ei ole kiinnostusta ja halua kerran viikossa rakennettavaan/purettavaan rataan koulunsalissa.
Muistan itse hyvin kun ehdotin että mitäpä jos hankitaan vuoro jostain koulun salista talvelle 2014 ja rakennetaan sinne rata touring ja muita rata-autoja varten. Vastauksena ehdotukseen tuli jyrkkä ei. Tällainen suhtautuminen asiaan on kyllä ihan hanurista.
Ennen kuin tane tuomitset, niin pohdi asiaa vähän laajemmalta näkökulmalta.
Ensinnäkin minarin koulun sali on liian pieni kunnolliselle tourinkiradalle. Toisekseen, kun niitä mattoja käytetään mitä erilaisimpiin tarkoituksiin, niiden pito on sellainen, ettei järkevä ajaminen ole mahdollista. Kolmannekseen tourinkiautoja ei näillä nurkilla taida olla kuin jusella, mulla ja jaskalla. Yksi, kaksin tai kolmistaankin ajaminen on vähän sitä ja tätä. Neljännekseen kunnon radan tekeminen vaatii sitä, että KAIKKI mattosaumat teipataan, matot imuroidaan huolellisesti, samoin nurkkamollien ja muiden ratavarusteiden pitää olla hyviä, jotta ajamisessa on mieltä. Viidenneksi, kunnon radan tekemiseen menee helposti tunti tai kaksi, koska rataa kasaa yksi, tai enintään kaksi henkilöä. Tässä ei siis kyse ole mistään "suhtautumisesta", vaan ihan faktoista. Kyse ei ole myöskään mistään boikotista, vaan siitä, että suhteessa hauskuuteen ja hyötyyn, vaivannäkö on liian suurta. Ainakin minun kohdalla. Jos olisi riittävän kokoinen sali, esim. Tekulta, niin voisin hyvin tullakin joku viikonloppu ajamaan. Tosin mielekästi se olisi ehkä silloin jos rata voitaisiin pitää salissa koko viikonlopun ajan. Muutaman akullisen ajamisen takia on vähän turha vaivautua.