Kirjoittaja Aihe: Nosram 21 ja ailahteleva käynti  (Luettu 1812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stombba

  • Tulokas
    • Profiili
Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« : 31.07.09 - klo: 00.02 »
Nyt on tapeltu eilinen ja tämä päivä käyntihäiriön takia. Auto lähtee kylmänä herkästi käyntiin mutta lämpimänä ei. Eli säädöt vaikuttavat miten sattuu, välillä ottaa kierroksia herkästi ja välillä ei millään. Auto sammuilee jos napakasti painaa kaasua, tosin jos kierroksia on jo koneessa reilusti niin silloin toimii. Tyhjäkäynti on kova säädöstä huolimatta "renkaat pyörivät aika reilusti telakalla" ja kun laitan auton maahan ja lähden liikkeelle kone kurnuttaa eikä ota kunnolla kierroksia.

Kone oli irti ja kytkinpalat olivat aivan loppu, vaihdoin uudet palat ja oletin josko tällä olisi osuutta asiaan mutta ei ollu. Edelleen kone saattaa sammua kuin seinään, lähtee kyllä heti herkästi käyntiin.

Kaasu palauttaa ihan normaalisti mutta muutaman kerran on nostanut kierroksia itsekseen ja vedin sen jo tuosta syystä tänään melkein seinään =).


Koneeseen vaihdoin kytkin laakerit ja palat sekä tarkistin yleisesti vuodot ja mitään ei näyttäisi olevan vikana. Vauhtipyörän alla oleva laakeri näytti hyväkuntoiselta joten siinäkään tuskin on vikaa??? Bensatankin vaihdoin ja bensasuodattimen putsasin mutta mikään ei auta.

Kone tuskin on väljä kun sormilla pyörittäessä saa yläkuolokohdassa vääntää hanakasti jotta kone pyörii.

Nyt en enää keksi mistä lähtisin vikaa hakemaan =(
Oman radan SM-mestari 2009   Hobao Hyper 8, Cen Racing Matrix Pro ja sikana varaosia.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #1 : 31.07.09 - klo: 10.21 »
Nyt en enää keksi mistä lähtisin vikaa hakemaan =(

Säädöistä?

Veikkaan:

- Ylhäältä liian piikillä
- Alhaalta liian rikkaalla
- Tyhjäkäynti liian isolla
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #2 : 31.07.09 - klo: 11.30 »
Nyt on tapeltu eilinen ja tämä päivä käyntihäiriön takia. Auto lähtee kylmänä herkästi käyntiin mutta lämpimänä ei. Eli säädöt vaikuttavat miten sattuu, välillä ottaa kierroksia herkästi ja välillä ei millään. Auto sammuilee jos napakasti painaa kaasua, tosin jos kierroksia on jo koneessa reilusti niin silloin toimii. Tyhjäkäynti on kova säädöstä huolimatta "renkaat pyörivät aika reilusti telakalla" ja kun laitan auton maahan ja lähden liikkeelle kone kurnuttaa eikä ota kunnolla kierroksia.

Kone oli irti ja kytkinpalat olivat aivan loppu, vaihdoin uudet palat ja oletin josko tällä olisi osuutta asiaan mutta ei ollu. Edelleen kone saattaa sammua kuin seinään, lähtee kyllä heti herkästi käyntiin.

Kaasu palauttaa ihan normaalisti mutta muutaman kerran on nostanut kierroksia itsekseen ja vedin sen jo tuosta syystä tänään melkein seinään =).


Koneeseen vaihdoin kytkin laakerit ja palat sekä tarkistin yleisesti vuodot ja mitään ei näyttäisi olevan vikana. Vauhtipyörän alla oleva laakeri näytti hyväkuntoiselta joten siinäkään tuskin on vikaa??? Bensatankin vaihdoin ja bensasuodattimen putsasin mutta mikään ei auta.

Kone tuskin on väljä kun sormilla pyörittäessä saa yläkuolokohdassa vääntää hanakasti jotta kone pyörii.

Nyt en enää keksi mistä lähtisin vikaa hakemaan =(

Jos olet stadista päin niin tule nyt tattikselle ollaan siellä n.4 tuntia ja minä voin minun kokemuksella katsoa mikä siinä on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stombba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #3 : 31.07.09 - klo: 14.36 »
Harmi kun istun täällä toimistolla, apu olisi oikein tervetullutta =)

Koitan vielä tänään saada tuohon jotain tolkkua. Eniten minua ihmetyttää autossa se että miksi se sammuu kuin salama kirkkaalta taivaalta mutta lähtee kyllä heti käyntiin laakista...........tosin kuumana se ei sitten enää sano mitään =)

Ymmärtäisin jos kikattimessa olisi puola tms sähköosia että joku niistä antaisi katkoksen mutta kun tuo tekniikka on loppupeleissä aika simppeliä =(


Sen verran vielä että esim tyhjäkäynti ei tottele säätöä, ensin saattaa olla OK mutta kun käytän kierrokset ylhäällä niin joko kierroksia jää reilusti päälle tai sitten laskee niin että käynti on vaivalloista.

Nyt heitän pommin ilmaan  :wink: Ohjaimena acomsin technisport ja vastarina acomsin mukana tullut se pieni vastaanotin. Voisiko näiden keskustelussa olla joku bitti poikittain? Mietin vaan kun välillä auto saattaa nostaa kierrokset kaakkoon ilman että kosken edes ohjaimeen?. Mä näistä mitään jummarra  :afro:
Oman radan SM-mestari 2009   Hobao Hyper 8, Cen Racing Matrix Pro ja sikana varaosia.

Poissa Stombba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #4 : 31.07.09 - klo: 14.54 »
Laitetaas nyt tähän samaan aiheeseen liittyen toisen auton pienimuotoisesta robleemasta kyselyä.

Eli auton säädöt näyttäis olevan tikissä kun lämmöt on siellä 125-130 asteen tietämissä ja paukkuja ja sauhua löytyy ylhäällä.
Paikaltaan kun lähtee niin sekin on kunnossa niin kauan kun olen muutaman tankin hurauttanu. Sitten alkaa pieni robleemos eli jarrutuksen jälkeen kun tumppaa torvet auki niin kaasu vastaa viiveellä "aika paha viive". Kurvista kun tulee ulos ja läimäsee torvet selälleen niin kyllä siinä kerkee kissan sanoa ennen kuin mitään tapahtuu???.

Onko alapää liian rikkaalla vai mikäs mahtaa tuon aiheuttaa? Tahkosin omalla radalla eilen kolme tankillista ja viimeinen tankki oli jo tuskaa kun viive on liian pitkä vastatakseen kaasuun.

Semmosta tällä kertaa, toivottavasti en selitä asioita ei ymmärrettävässä muodossa  :afro:

Tunti vielä ja taas alkaa kaahailu...ähihi
Oman radan SM-mestari 2009   Hobao Hyper 8, Cen Racing Matrix Pro ja sikana varaosia.

Mika R

  • Vieras
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #5 : 31.07.09 - klo: 15.15 »
itse avaisin alaneulaa tunnin pari, kierros siis jaettuna kellotauluksi. Kokeile sitä ekaksi. Jos ei auta palaa takaisin siihen mistä lähdit.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #6 : 31.07.09 - klo: 17.07 »
Tuossa voisi olla kyllä joku piilevä ilmavuoto koneessa, tai neulat kääntyilee itsekseen.

Tarkista kaasuttimen haitarikumi, siinä voi olla pieni reikä tai viilto. Toinen merkille pantava asia on kaasarin kiinnitys ja kampikammion kansi ts. takakansi, näissä voi olla vuotoa.

Kone ryntäilee yleensä sen takia että se saa ilmaa jostakin muualta kuin sieltä mistä pitäisi. Eteenkin silloin ongelma on tunnistettavissa sellaiseksi kun ei tahdo moottorin ns. hidastua. (Suurilla kierroksilla suurin alipaine kampikammiossa, jolloin ilmaa hörpitään sieltä mistä saadaan)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Stombba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« Vastaus #7 : 06.08.09 - klo: 10.24 »
Eilinen päivä meni taas autoa säädellessä. Mitkä asiat vaikuttaa alavääntöön kun en saa edelleenkään vekotinta lähtemään paikaltaan/kurvista täydellä teholla. Alaneulaa on säädelty edestakas tuloksetta, tulppaa on vaihdettu ja kaikkea kokeiltu.

Olisiko kyseessä kuitenkin ilmavuoto jossain kun auto ryntäilee ja tyhjäkäyntikierrokset on kovalla, jos säädän tyhjäkäynnin alhaselle niin auto ei tahdo pysyä käynnissä. Lämmöt seikkailee siellä 130-160 tietämissä ja jos rikastan syöttöä niin tehot on tiessään.

Moottori on STS 21

Nosrami on taas asia erikseen, saa lepäillä hetken =)
Oman radan SM-mestari 2009   Hobao Hyper 8, Cen Racing Matrix Pro ja sikana varaosia.