Jos osaat vähän sähköoppia niin ymmärrät sen elikkä kun kytkitään kaksi vastusta rinnan joiden resistanssi on esim sama niin resistanssi tippuu puoleen . Kun käämiä poistetaan tai lisäätään kytkemällä rinnan niin luonnollisesti virran kulutus kasvaa .
Jos käämiä lisää ja kytkee ne olemassa olevien kanssa sarjaan niin se on päinvastaista virittämistä . Toinen millä voi myöskin kikkailla on vaihtaa käämien paksuutta .
- Jep, ajatus vaelteli ton "rinnan" sanan ohi, ajattelin että jos samaan ne kytkit niin miten voi olla sama vaikutus... Kyllähän noita yksinkertaisia sähkömotteja on joskus tullut pari rakennettua koulun tekniikan tunneilla aikanaan.
Juu tuolla eastcoastilla kun ajaa maksimi ajoituksella 2000 mah akku kestää yhden minuutin , ja tehoa löytyy mosasta . 0 ajoituksella ajaa jo paljon pidempään jotain 3 min paikkeilla . Voisin ehkäpä käämiä moottorin mutta pitää käydä ostamassa uutta käämi lankaa .
- Jees, 1min ajoaika on kyllä aika käyttökelvoton homma piharällästelyssä, mielummin tehon kustannuksella sitten vähän enemmin ajoaikaa. 10min aika sopiva jo, "tupakanmittainen" ajohetki. :) Mikäli saan tuohon hunteriin kestävämpää ratasta perään ensi viikolla niin hakusessa olisi kenties esim. 14 - 17 lankainen kone, johan tulee rässiin potkua, ihan kun se vielä pysyis hanskassa, mabuchillakaan ei auto mene suoraan hiekalla kovin usein...mutta se ei menoa haittaa. Saas nähdä mitä tykkää tuo mekaaninen nopari virikoneesta, noh, jos kärähtää niin sitten kärähtää ja hankitaan elektroninen. Miten muuten jos tuosta nuo vastukset kärähtää (jotka ekana varmaan menee) niin mitä tapahtuu, eikö osakaasu enää toimi vaan kaasu pelkästään on-off tyyppiä?
Toinen juttu miksei hirmu virimoottoria tuohon viitsisi laittaa, on se että sorveja tms. vehkeitä ei ole, joten huoltoa kone ei pahemmin tule saamaan, noissa virimoteissa taitaa kollektorit ja hiilet olla aika kunnossa aika ajoin.