Kirjoittaja Aihe: Piha-autosta kisa-autoksi?  (Luettu 1193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Piha-autosta kisa-autoksi?
« : 03.06.03 - klo: 17.17 »
Eli pikkuveljeni omistaa Asson T3 sport version , ja olisimme nyt viritämässä kisakuntoon.Eli autossa tällä hetkellä "viriosina"kuulalaakerit edessä ja takana,moottorina Gm dr.Doctor 16x3 , nopeuden säätimena joku sonic 3 sport rv(kestää 15 lankasen koneen.)Kaksi 2400mah akkua(pitänee tilata 3300mah akkuja?)Nivelakselit on kai myös tilattava kun pääsi "vähän" klappia tulemaan taakse, ja sitten 40mhz vastari ja radio.Eli mitä tuohon autoon pitäisi ostaa lisää/uusia, että siitä tulisi edes jotenkin kisakelpoinen?Pinjoneita on jo kerääntynyt vinopino tuonne, ja sitten on vielä hieman karkeammat renkaat.Mihin luokkaan tolla autolla pääsee,jos pääsee?

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jees
« Vastaus #1 : 03.06.03 - klo: 17.52 »
Truckit ei valitettavasti täällä suomenmaalla ole niin suurta suosiota saavuttaneet, että niillä virallista kisaa ajettaisiin. Eli autolla ei nykyisiin, virallisiin luokkiin ole asiaa. Kisailua silmällä pitäen autoon ei siis kannata omaisuuksia upottaa. Tietysti jos sattuu olemaan kaveri, tai useampi kenen kanssa suditella, niin sitten saattaa toisten porhaltaessa ohi alkaa tehdä mieli kireempiä vehkeitä.
Lahti Rock City

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Piha-autosta kisa-autoksi?
« Vastaus #2 : 04.06.03 - klo: 09.41 »
Jaa,selvä.Olenko ymmärtänyt väärin,kun joskus joku sanoi että T3 saa muunnettua pienellä vaivalla B3, ja B3  voi ajaa kisaa?En ole näistä sähkö-asioista kovinkaan perillä :oops: .

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jahas
« Vastaus #3 : 04.06.03 - klo: 09.58 »
Joskus rakensin losin truckin missä oli buggyn kasausohjeet samassa. Keskeisimmät erot oli:

 - Eri pituiset iskarit
 - Erilaiset iskarin kiinnitystolpat
 - Kori
 - Vanteet/renkaat
 - Eri pituiset tukivarret
 - Eri pituiset linkit
 - Losin vetarit oli ns. venyvää mallia, sopivat molempiin, mutta periaatteessa vetaritkin saattaa olla ainakin asson tapauksessa eri?
 - Hubeissa eroja?

Nuo tulivat mieleen noin pikaisesti. Noiden osien erikseen ostaminen on pirun kallista. Tietty en tiedä onko autosta pakko tehdä 1:1 B3:sta.
Lahti Rock City

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Piha-autosta kisa-autoksi?
« Vastaus #4 : 04.06.03 - klo: 10.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Jaa,selvä.Olenko ymmärtänyt väärin,kun joskus joku sanoi että T3 saa muunnettua pienellä vaivalla B3, ja B3  voi ajaa kisaa?En ole näistä sähkö-asioista kovinkaan perillä :oops: .


Et sinä nyt aivan väärässäkään ole. B3 ja T3 ovat melkoisen samanlaisia ratkaisuiltaan. Jos tarvittavia osia ei ole jo valmiiksi, kannattavampaa kuitenkin on ostaa se B3 kokonaisena ja mahdollisesti myydä se T3 pois. Varsinkin tämä on järkevää, jos tuohon T3:seenkin pitäisi vielä hankkia erinäisiä osia pelkkien vaihdettavien osien lisäksi. Joudut vaihtamaan ainakin seuraavat osat, jotta saat T3:sta B3:sen:

- Etuiskarin tuen
- Etualatukivarret
- Eturenkaat vanteineen
- Iskareillekin piti tehdä jotain. Olisikohan ollut niin, että T3:sen etuiskarit tulee B3:sen taakse ja hankkia uudet etuiskarit. En kertakaikkiaan muista.
- Taka-alatukivarret
- Nivelvetoakselista sen koiranluun
- Takaiskarin tuen
- Vanttiruuveja
- Ruuveja yms.
- Kori

Tuosta kun rupeaa laskemaan, niin remontti ei olekaan niin kovin pieni. Tietenkin ainahan voi tehdä välimuotoja, eli jättää esim. T3:sen takapään ennalleen ja tekee muutokset vain etupäähän. Toisaalta jos kisaamaan aikoo, niin kompromisseihin ei ole varaa.