Kirjoittaja Aihe: Sastamalan rc-harrastajat  (Luettu 108155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #120 : 27.05.10 - klo: 23.11 »
Oisko huomenna aamupäivällä , joku liikkeellä joka olis mua pajon viisaampi!! Ja olis tomiva hehku mukana... ostin uuden mut se ei pelitä. kotona: oon noin klo 10 .12
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #121 : 28.05.10 - klo: 10.22 »
Voisin poiketa kattoon kun tulen Nokiasta siinä klo 12-13, laita numeros niin soitan kun lähen Nokiasta.

Vika voi olla tulpassakin. Ota tulppa irti, laita se hehkuun kii ja pitäis hehkua kirkkaasti. Tulpat on kulutustavaraa eli ota uusi jos tuntuu ettei hehku. Ja tarkista vaikka mittarilla että hehkussa on virtaa. Muista käyttää KONEEN VALMISTAJAN suosittelemia tulppia. Jos tulppa ei hehku kirkkaasti tai alkaa hehkua hitaasti, siinä on vikaa. Jopa uusi tulppa voi jo ekan käynnistyksen jälkeen mennä huonoks. Sen oppii tunteen kunhan kokemusta karttuu.

Jossain PM numerossa oli laaja juttu hehkutulpista, en nyt tähän lähtöön löytänyt sitä mutta mulla on se lehti jossain. Alla muuta lueskeltavaa sitä odotellessa.

JQ opastaa -sarjassa ilmestynyttä...
Pienoismalli nro 1/08 "Toimiva kilpuri - Ilmansuodatin"
Pienoismalli nro 7/07 "Pomminvarma polttiscrossari - Tasauspyörästöt"
Pienoismalli nro 6/07 "Pomminvarma polttiscrossari, osa 1 - Rakennamme voitokelpoisen kilpurin!"
Pienoismalli nro 3/06 "Aitiopaikalle polttiscrossikisoihin - Aloittelijan sisääntulo-opas M8-luokkaan"

Ola Pedersen opastaa...
Pienoismalli nro 3-4/07 "Uusi kone liian tiukka? Kilpa-automoottorin käynnistysvinkkejä ym. ohjeita"

Mika Rinne opastaa...
Pienoismalli nro 6/08 "Nitromoottorin takalaakerin vaihto / Moottori - Pura ja kokoa!"

Lisäksi...
Pienoismalli nro 8/03 "RC-auton säätökoulu alkaa"

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #122 : 28.05.10 - klo: 11.05 »
No niin nyt sain yhteyttä kaupungin viskaali Vainiomäkeen , se meidän hakemus on kaupungin puollolla ympäristökeskuksella ja jos sieltä tulee puoltava lupa niin sitten mennään muutama
kaveri kaupungin edustajien puheille selvittään millainen rata on aikomus rakentaa ja pitääkö hakea lähi naapureilta kirjallinen lupa moiseen,onhan tää pitkäveteinen juttu mutta pitää ajatella myös siltä kantilta että jos päästäisiin äkkiä rakentaan ja kun oltaisi pariviikkoakin siellä hikoiltu niin sen jälkeen tulisi käyttökielto esim.jonkun vastustuksesta.

Motoriikka Miikallakin on jotain suunnitelmia kyseisen alueen kanssa mutta nämä ei pois sulje toisiaan,eli hän on ajatellut varmaankin jotain taitopyörä rataa jossa voisi vetää nuorisolle
temppupyöräily juttuja tai jotain tämän kaltaista, tämä mielestäni vain auttaa meidänkin hanketta ja kyllä siellä plääniä on vaikka mihin toimintaan.

Malttia ja odotusta ja kuinka sitä sanotaan hiljaa hyvä tuleepi....


Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #123 : 28.05.10 - klo: 12.56 »
Ourait! hieno juttu että asia on kuitenkin liikahtanut edes jonkin verran eteenpäin.
Ja olihan tää tiedossa että kun kerran sastamalassa ollaan, niin väkisinkin kestää. Tarvii vaan toivoa että ihan samanlaista juupas-eipäs asiaa tästä ei saada kuin uimahallista  :grin: :grin:

Itse voin ainakin tulla paikalle sinne kaupungintalolle sitten kun/jos mennään.
Oliko mitään puhetta että koska tuolta ympäristökeskukselta voi odottaa vastausta?
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #124 : 28.05.10 - klo: 13.19 »
Siitä ei ollut puhetta mutta se kestää sen minkä se sitten kestää ja sieltä ilmoitellaan sitten kun jottain valmista asian tiimoilta tulee,todellisuudessa on varmaan parempi että soittelen vaikka juhannuksen tietämillä ja kyselen missä mennään.


Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #125 : 29.05.10 - klo: 08.25 »
Huomenna Sylväällä klo 16.00   ??

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #126 : 29.05.10 - klo: 08.47 »
Tulossa ollaan vaikka auto ei vieläkään käy  :cry: :laugh: :shocked:
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #127 : 29.05.10 - klo: 13.03 »
Mitäs siinä sun autossa sitten on ettei käy, ja kävikö Toni sitä katsomassa?

Mukaan vaan sunnuntaina niin kyllä porukalla ehjiä hehkuja ainakin on.
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #128 : 29.05.10 - klo: 13.22 »
En vielä tiedä, mut kun tästä nyt heräilen ja pääsen tuonne talliin niin eiköhän se selviä... Saattaa olla pelkästään säädöt aivan päin P......Ä  :cheesy:  :cheesy:
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #129 : 29.05.10 - klo: 13.59 »
Lyötäskö huomenna yhteisesti  paikallisen RC-kerhon perustamis päivä lukkoon?? väkeä käy mielestäni sen verran näissä karkeloissa että perustajajäsenet olisi jo hyvinkin kasassa.

Poissa Timbba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #130 : 29.05.10 - klo: 14.07 »
Toi on oikeestaan ihan hyvä juttu että Miikkakin aikoo alueelle rataa tms tehdä,  samoja koneita ja työvaiheita temppuradan tekemiseen käytetään ja kuuluu kuin rc-radankin. Ainakin näin tyhmempi voisi päätellä.

Kanavaari: Ihan hyvä ois se kerho saada pystyyn, vaikkei ry vielä olisikaan. Olisi ainakin selkeä organisaatio minkä nimen alla toimitaan, eikä vain sekalainen joukko rumia karvasia äijiä. Helpottaa huomattavasti tulevia lupa-, raha- yms asioita.

Tuli mullekin tuolta aasian ihmemaasta semmonen Euglen markan gigaradio. Jos töissä kerkeis sen installoimaan ni pääsis kokeileen millai gigasella savage liikkuu.
Savage 25

Poissa rahtari78

  • Jäsen
    • Profiili
    • SastamalaRC
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #131 : 29.05.10 - klo: 14.27 »
Joo kyllä täältäkin ollaan tulossa,jos ei aivan kaatamalla sada.Toi kerhojuttu vois olla kyllä paikallaan,kun kerran harrastajia tuntuu olevan.
Robitronic Trophy Truck ja Hobao Hyper 10sc

Poissa Villipohjola

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #132 : 29.05.10 - klo: 15.00 »
tulossa kans paikan päälle jos vaan keli sallii...
Maverick strada TC evo-s (modattu rifteriks)

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #133 : 29.05.10 - klo: 16.33 »
 :grin:  :roll: Hähhää saattaa se vanhuskin vielä löytää tiensä radalle, ensi sauhut tuli hetkisitten tallissa!!!!! Toivottavasti huomenna on poutainen päivä!!!  :shocked:  :shocked:
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #134 : 29.05.10 - klo: 21.18 »
Noniin porukka on jälleen herännyt, eli toivottavasti ei sada niin saadaan hyvät ajot taas aikaiseksi.
Onkos meillä nyt sitten jossain lähempänä ne köydet, vai lojuuko vielä tonin tontilla?
Jos ne nyt on vielä siellä, eikä kenelläkään mitään megahinkua sinne ole lähteä, niin kaivetaan kaikki tötsän tapaisetkin nurkista ja mennään niillä.

Juu ja ehottomasti oma kerho pystyyn. On tässä tätä sakkia ja iskuvoimaa jo asian takana ihan kohtalaisesti.
Säikeen otsikostakin lötyisi ihan passeli nimi kerholle.

Juu ja siis meillähän oli tuonne hiuluntielle melko varma kaivurisponssi, ellei sitten ole jo venähtänyt asia liikaa, ja keksitty koneelle jotain muuta käyttöä. No Tonillakin on jotain suhteita edulliseen kaivurivuokraan. Mut mut, ei tässä kannata mennä asioiden edelle, eihän meillä ole vielä lähimainkaan lupaa moiseen toimintaan.

Onkos Villipohjola ihan uusi tuttavuus, vai ootko ennen ollut karkeloissa mukana?

multa saat timbba viimeiset säätövinkit siihen kapulaan. Mulla on kerta ihan sama vehje. Oon nyt siinä vaiheessa opiskelua että se hopeinen siinä edessä on vissiin virtakytkin... :wink:
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #135 : 29.05.10 - klo: 22.29 »
Toivottavasti en ole hirveesti väärässä, mut jäi viimeks käydystä puhelin keskustelusta sellainen kuva että myös Toni olis tulossa...
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #136 : 29.05.10 - klo: 22.42 »
Tuon köydet kaupunkiin tullessani(-mme) noin klo 15:30.

Nimiöintiä:
RC Tyrvää, Tyrvää RC, Pienoislaiteharrastajat (Pila), Pienoisautoharrastajat (Pahat).

RC Sastamala, Sastamala RC (SaRC), Sastamalan RC-autoilijat (SaRCa), Sastamalan RC-harrastajat (SaRCha),Sastamalan pienoisautoilijat (SaPa), Sastamalan Pienoisautoharrastajat (SasPahat).

Länsi-Pirkanmaan RC (LäPiRC), Länsi-Pirkanmaan RC-autoilijat (LäPiRCa), Länsi-Pirkanmaan RC-harrastajat (LäPiRC), Länsi-Pirkanmaan pienoisautoilijat (LäPi-pa), Länsi-Pirkanmaan Pienoisautoharrastajat (LäPiPahat)...

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #137 : 29.05.10 - klo: 22.55 »
Hienoa! Nyt on nimi ehdotuksia yllin kyllin,näistä varmasti löytyy se oikea.

Poissa Villipohjola

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #138 : 30.05.10 - klo: 04.53 »
Joo kyl mä uus oon... pyörin kyl sillon markkinoilla pe siinä rc alueella... mut tosiaan oon tulossa sylväälle jos vaan ei sada kauheesti
Maverick strada TC evo-s (modattu rifteriks)

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #139 : 30.05.10 - klo: 07.13 »
Jos näyttää siltä että voiskin alkaa sade niin ei varmaan kannata levitellä niitä köysiä vaan
tehdä siinä tapauksessa kevyt nopea "tötsä"rata,vai kuinka?

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #140 : 30.05.10 - klo: 09.30 »
Tutkaillaan tilannetta paikan päällä paremmin, vielä näyttää valoisalta mut mut mut..... Otan mukaani ainakin noi auton renkaat ja yhden trukkilavan. 
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa rahtari78

  • Jäsen
    • Profiili
    • SastamalaRC
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #141 : 30.05.10 - klo: 10.35 »
Jos lavoja tarvitaan lisää niin mä voin käydä työpailkalta hakemassa.
Robitronic Trophy Truck ja Hobao Hyper 10sc

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #142 : 30.05.10 - klo: 12.01 »
No ota rahtari sää trukkilavat niin mun ei tarvi penkoa noita mädäntyneitä taas esiin.
Toni vissiin tuo ne hyndävanerit sitten kanssa?
Montakos niitä oli siinä markkinoitte hyndässä? 4 vai 6?
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa rahtari78

  • Jäsen
    • Profiili
    • SastamalaRC
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #143 : 30.05.10 - klo: 13.55 »
Eikö markkinoilla ollut 4 lavaa :huh: mä voin joo tuoda ne,tosin ainakin äetsässä alkoi äsken sataa,mutta toivotaan ettei sylväällä sada
Robitronic Trophy Truck ja Hobao Hyper 10sc

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #144 : 30.05.10 - klo: 13.59 »
Joo.
teukkulassa alkoi kanssa hiukan ripotteleen, mutta anskattoonny...
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #145 : 30.05.10 - klo: 15.05 »
Nyt näyttäis aika kivalta ilma kun pilvet keskustan päällä pikkuhiljaa hajoilee.... Eikun menoks vaan!!!
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #146 : 30.05.10 - klo: 22.49 »
  Olipa taas mukavaa! Tasainen sateen pelko kalvo sielua mutta osuttiin kuivaan väliin. Eikun hallia suunnitteleen!
  Ihan ei saatu Tamiyan konetta pelittään, veikkaan väljäksi eli auki vaan ja ihmettelemään. Katotaan sitten tuleeko siitä kalua.

Ryhmäpotretti tän päivän kokoontumisesta:


Lisää kuvia: http://picasaweb.google.fi/rautakausi

  Tässä miettinyt, että laittakaas kaikki alueen harrastajat tietonne vaikka mulle YV:llä. Teen luettelon jota saa tilattua multa tarvittaessa. Nettiin sitä ei voi laittaa kun tarvittais kaikilta julkasuluvat yms.
Etunimi
Sukunimi
Foorumin käyttäjätunnus
Puhelinnumerot
Osoite


  Jos ja kun tässä jonkinlaista poppoota ollaan perustamassa, on aivan ensisijaisen tärkeetä löytää heti alkuvaiheessa jäsenrekisterille ylläpitäjä sekä talousvastaava.
  Jäsenrekisterin pito on tällaisella pienellä porukalla helppoa, samoin talousasiat. Netistä saa ilmaisia jäsenrekisteriohjelmia joilla onnistuu esim. jäsenmaksujen laskuttaminen ja jäsenkirjeiden lähettäminen. Eikä ole vaikeita oppia käyttämään.
  Nyt alussa kun ei ole järkeä hakea y-tunnusta, talousvastaavan on otettava tili omalle nimelleen, samoin kun vakuutuksetkin. Kun toiminta laajenee ja omaisuutta rupee kertymään, siirretään kamat perustettavalle yhdistykselle ja perustetaan sille konttori sun muut. Kun sinne asti päästään, tarvitaan säännöt, seuralle kirjanpitäjät ja hallituksen jäsenet sekä seuran virkailijat. Niistä tarkemmin perustamiskokouksessa.

Ehdotan perustamiskokouksen ajankohdaksi ensiviikon keskiviikkoa 2.6. klo 17:00. Paikka voisi olla Jaatsin kahvilan kokoushuone tai sitten jonkun kotona tms.

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #147 : 30.05.10 - klo: 23.41 »
No onpas harvinaisen komeeta porukkaa!!  :cheesy:
Hauskaa oli, ja Tonia saadaan kiittää loistavasta rataprofiilista.

Olen ihan samaa mieltä että kerho/yhdistys tms. laitetaan pystyyn koska tätä harrastajaporukkaa on kertynyt näinkin pienellä paikkakunnalla YLLÄTTÄVÄN paljon.
Itse olen ehdottomasti valmis ottamaan vastuuta kerhon hyväksi osaamiseni rajoissa.

Sellainen tuli vaan tuossa mieleen, että mikä tuon perustamisen ajankohtana olisi parasta?
Nykyinen ratahanke ja sen hakemus on tehty ihan vaan harrastajaporukan nimissä. Se ainakin olisi kannattavinta katsoa loppuun sillä nimikkeellä?
Mielestäni on myös ehdotonta että kerholla on jotain mitä tarjota jäsenelle, ennenkuin aletaan vaatia jäsenmaksuja. Eli tässä tapauksessa ainoa mitä voimme tarjota olisi tuo rata.
Täysin tietämättömänä ja kokemattomana, ainoastaan omaa "järkeä"  :tongue: käyttäen, tuntuisi järkevimmältä koittaa saada ratahanke läpi ja sitten perustaa kerho.

Korjatkaa jos/kun olen väärässä.
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa kanavaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #148 : 31.05.10 - klo: 06.29 »
Kun eilen siitä keskusteltiin niin porukka oli enimmäkseen tätä mieltä mitä Mikkokin edellisessä kirjoitti, mikä onkin viisainta.
Itse olin sitä kerhoa kiirehtimässä ja perustamisajankohtaa peräänkuuluttamassa mutta nää seikat mitä Mikko toi edellisessä julki on aivan totta,joten olen aivan samalla kannalla.

Poissa Terra Crusher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sastamalan rc-harrastajat
« Vastaus #149 : 31.05.10 - klo: 20.11 »
Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Ei nyt hötkyillä vielä, vaan odotellaan rauhassa ja katsotaan kuinka kaikki asiat etenee...  :laugh: :laugh: Saas nähdä vieläkö Terran saa ajoon vai pitääkö lähtee ostoksille, mäntä,putki,kanki ja yks iso ratas laatikkoon niin sit koitetaan uudestaan käymään...  :grin:
Terra Crusher 4X4, Schumacher Menace 21R pro 4X4 + Alfa Spider gt-10 4X4