RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: MarGox - 26.09.04 - klo: 21.54

Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: MarGox - 26.09.04 - klo: 21.54
Siis alan jo siirtämään kalustoa talvisäilytykseen ensimmäistä kertaani ja vinkkejä vastaan otan siis. Renkaitten säilytys, moottori yms?
Mistähän sitä afterrun-oljaa löytäs?
Akseleita ja muita "rauta-osia" menasin pyyhkästä öljyisellä rievulla?
Kuis sähkö-osat?
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sami L - 26.09.04 - klo: 22.04
Kannattaa varmaan kumeihin ruiskia jotain öljyä. Sekä myöskin ilmanputsarin kaulaan. Kumiosat voivat perstua kuivuessaan. Tämän asian toteaa vanhoista kumisaappaista.
Itse aion ruiskia autoon WD-nelikyNppistä kauttaaltaan.
Auton purkaminen voisi myöskin olla hyvä ajatus.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: silleeni - 26.09.04 - klo: 22.09
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kannattaa varmaan kumeihin ruiskia jotain öljyä. Sekä myöskin ilmanputsarin kaulaan. Kumiosat voivat perstua kuivuessaan. Tämän asian toteaa vanhoista kumisaappaista.
Itse aion ruiskia autoon WD-nelikyNppistä kauttaaltaan.
Auton purkaminen voisi myöskin olla hyvä ajatus.


Mulla ois tommosta silikooniöljyä jota kai käytetään auton muoviosien ehostukseen... Osko sitä mitään itua laittaa kumiosiin
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 26.09.04 - klo: 22.50
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kannattaa varmaan kumeihin ruiskia jotain öljyä. Sekä myöskin ilmanputsarin kaulaan. Kumiosat voivat perstua kuivuessaan. Tämän asian toteaa vanhoista kumisaappaista.
Itse aion ruiskia autoon WD-nelikyNppistä kauttaaltaan.
Auton purkaminen voisi myöskin olla hyvä ajatus.


Mulla ois tommosta silikooniöljyä jota kai käytetään auton muoviosien ehostukseen... Osko sitä mitään itua laittaa kumiosiin


Nimenomaan silikooni spray on paras.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Rph - 26.09.04 - klo: 22.56
Kuten aiemmin vastattu silikoni spray tai wd-40, mut ei mikään korrekin kojelauta spray, mut kyllähän voit ajaa talvellakin :shock:

T:Rami
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: MarGox - 27.09.04 - klo: 12.19
Eli kumi ja muoviosat: silikoni spray. ok.
"Rauta-osat" pyyhin öljyisellä rätillä. ok.

Sitten sähkö-osat ?
Moottori ?

- lähinnä jotta mistä voin ostaa afterrun-oilia/käyttö-ohjeineen ?
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 12.37
After-runia saa varmaan kaikista autoja myyvistä liikkeistä.
Ja sitä laitetaan ilmanputsarin aukosta ja tulpan reijästä. Muutama tippa molempiin ja sit *veto - veto*
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: jere89 - 27.09.04 - klo: 20.59
kannattaa laittaa sitä after run oilia myös suoraan kaasariin.....Siihen öljyksi kelpaa myös aseöljy :wink:
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sakkeri91 - 27.09.04 - klo: 21.11
eihän ase öljyä saa kayttää niissä
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sami L - 27.09.04 - klo: 21.13
Olen tässä viestejä lueskellut ja Sakkerilta ei ole tainnut tulla yhtäkään kahden rivin viestiä. Myöskin välimerkit ja muut kieliopilliset "hölynpölyt" puuttuu.

Ja miksi aseöljyä ei voisi käyttää? Sehän suojaa metalleja haitallisilta vaikutuksilta. Hieman perusteluja voisi noille väitteille antaa, koska perusteeton mielipide on turha.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sakkeri91 - 27.09.04 - klo: 21.22
Luin vaan jostakin täältä  foorumista yritän hakee.
(Ja kielioppi oli sinunkin mielestä "hölynpölyä")
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sakkeri91 - 27.09.04 - klo: 21.26
Ja jos olen kirjoittanut jonkin asian väärin niin korjatkaa.
Suurimman osan mitä olen sanonut (kirjoittanut) niin olen lukenut täältä mutta täälläkin voi liikkua väärää tietoa.
Myönnän että voin olla väärässä.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 27.09.04 - klo: 22.13
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Ja jos olen kirjoittanut jonkin asian väärin niin korjatkaa.
Suurimman osan mitä olen sanonut (kirjoittanut) niin olen lukenut täältä mutta täälläkin voi liikkua väärää tietoa.
Myönnän että voin olla väärässä.


Täällä liikkuu erittäin paljon perusteettomia väitteitä, ei välttämättä vääriä.
Olen ihmetellyt myös itse että miksi ei aseöljyä vois käyttää.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: jeejee - 28.09.04 - klo: 08.20
Voiko tonne mottiin laittaa vaikka mobil ykköstä? Vai pitääkö se olla nimen omaan tollaista öljyy?
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sami L - 28.09.04 - klo: 10.33
Mobil ajaa varmaan myös asiansa. Sitä en itse ehkä kaasariin sotkisi, mutta palotilaan huoletta.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: RC_seniori - 28.09.04 - klo: 10.58
Aseöljystä sen verran, että sehän irrottaa lian kuin lian. Eli myöskin koneen laakereista tuhdimmat rasvat. Samaa tekee wd-40, yms.  Ko. öljyt ovat hyviä suojaamaan muita osia kuin laakereita.

JQ jossain viestissään kertoi suunnilleen samaa, ilmeisesti kokemuspohjalta.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: l150040 - 28.09.04 - klo: 11.15
Minä en vain kertakaikkiaan ole ymmärtänyt sitä, miksei sitä oikeata after-run-öljyä voisi ostaa. Purkki maksaa noin 5 euroa ja se riittää todella pitkään. Ihmiset ovat kyllä valmiita sijoittamaan uuteen autoon ja moottoriin satoja euroja silmää räpäyttämättä, mutta sitten tuollainen 5 Euron sijoitus on täyttä tuskaa. Ei oikein mene minun kaaliini.  :(
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.04 - klo: 12.05
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Minä en vain kertakaikkiaan ole ymmärtänyt sitä, miksei sitä oikeata after-run-öljyä voisi ostaa. Purkki maksaa noin 5 euroa ja se riittää todella pitkään. Ihmiset ovat kyllä valmiita sijoittamaan uuteen autoon ja moottoriin satoja euroja silmää räpäyttämättä, mutta sitten tuollainen 5 Euron sijoitus on täyttä tuskaa. Ei oikein mene minun kaaliini.  :(


No näinhan se on, mutta jos sattuu kaapinpohjalta löytymään kaikenlaista muuta öljyä kuin sitä After-run oilia.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: l150040 - 28.09.04 - klo: 12.23
Eihän sitä yritetä polttomoottorissakaan nitron sijasta käyttää bensaa, vaikka sitä melkein jokaisella on kotona litrakaupalla. Tai kuka lähtee tunkemaan rypsiöljyä diffeihin, vaikka sekin on jäykkyydeltään ehkä sopivaa ja sitä löytyy melkein joka kodista.

Eli voisikohan sen alumiinisen koritolpan jättää ostamatta ja sijoittaisi nämä rahat siihen after-run-öljyyn. Ja jos haluaa ehdottomasti käyttää jotain korvaavaa ainetta, niin risiiniöljy on loistava korvike. Se suojaa konetta tehokkaasti, eikä liuota ylimääräisiä aineita pois. Tämä on lisäksi varmasti tarkoitettu näihin koneisiin.

En kuitenkaan poissulje vaihtoehtoisia ratkaisuja. Eli käytän itsekin monia ei RC-tarkoitukseen myytäviä aineita. Nämä ovat kuitenkin samoja aineita, mutta eri purkeissa. Ilmanputsari öljynä käytän moottoripyörän ilmanputsariöljyä. Monet silikooniöljyistäni (iskarit ja diffit) ovat myöskin aivan muuhun tarkoitukseen myytyjä.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.04 - klo: 13.01
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Eihän sitä yritetä polttomoottorissakaan nitron sijasta käyttää bensaa, vaikka sitä melkein jokaisella on kotona litrakaupalla. Tai kuka lähtee tunkemaan rypsiöljyä diffeihin, vaikka sekin on jäykkyydeltään ehkä sopivaa ja sitä löytyy melkein joka kodista.

Eli voisikohan sen alumiinisen koritolpan jättää ostamatta ja sijoittaisi nämä rahat siihen after-run-öljyyn. Ja jos haluaa ehdottomasti käyttää jotain korvaavaa ainetta, niin risiiniöljy on loistava korvike. Se suojaa konetta tehokkaasti, eikä liuota ylimääräisiä aineita pois. Tämä on lisäksi varmasti tarkoitettu näihin koneisiin.

En kuitenkaan poissulje vaihtoehtoisia ratkaisuja. Eli käytän itsekin monia ei RC-tarkoitukseen myytäviä aineita. Nämä ovat kuitenkin samoja aineita, mutta eri purkeissa. Ilmanputsari öljynä käytän moottoripyörän ilmanputsariöljyä. Monet silikooniöljyistäni (iskarit ja diffit) ovat myöskin aivan muuhun tarkoitukseen myytyjä.


 :?
No ei tietenkään käytetä aineita jotka ei sovi.
Esim. ei nää koneet toimi 95E:llä ja rypsäri ei toimi niinkuin silikooniöljy.
Sitähän täällä nimen omaan kysellään että käykö jotkut aineet vai ei. Eli olisiko kaapista löytyvät mömmöt niitä vaihtoehtoisia.
Jos ei oikeasti käy niin sitten ei käytetä.

Mä oon vaan ihmetelly että mitä sitten jos joku aine liuottaa rasvan pois kun koneen käynnistyksessähän sinne menee polttoainetta joka sisältää sen voiteluaineen.
Tietysti se on haitallista jos se aine liuottaa mahdollista karstaa joka sitten naarmuttaa sylinteriä ja mäntää, ja tunkee muihin haitallisiin paikkoihin.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: RC_seniori - 28.09.04 - klo: 14.32
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Mä oon vaan ihmetelly että mitä sitten jos joku aine liuottaa rasvan pois kun koneen käynnistyksessähän sinne menee polttoainetta joka sisältää sen voiteluaineen.


Jos kerran "mitä sitten", niin eihän kukaan estä sinua käyttämästä ihan mitä öljyä haluat.

Polttoaineessa oleva öljy ei taida olla aivan niin tunkeutumiskykyistä kuin esim. wd-40. Eli saattaa pyöriä jonkin aikaa heikolla voitelulla.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.04 - klo: 14.43
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Mä oon vaan ihmetelly että mitä sitten jos joku aine liuottaa rasvan pois kun koneen käynnistyksessähän sinne menee polttoainetta joka sisältää sen voiteluaineen.


Jos kerran "mitä sitten", niin eihän kukaan estä sinua käyttämästä ihan mitä öljyä haluat.

Polttoaineessa oleva öljy ei taida olla aivan niin tunkeutumiskykyistä kuin esim. wd-40. Eli saattaa pyöriä jonkin aikaa heikolla voitelulla.


Kiitos todella laadukkaasta vastauksesta. :evil:
On kivaa nähdä kuinka täällä neuvotaan tyylillä: käytä mitä lystäät.

Ei se ole mitä sitten, vaan se oli kysymys että mitä sitten.

Ei tullu heti mieleen että se voiteluaine joka on polttoaineessa ei tunkeudu heti laakereihin. Nyt tuli kun mainittiin.

Vastaisuudessa voisit jättää noi turhat mutinat näppäilemättä.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: RC_seniori - 28.09.04 - klo: 14.49
Mielestäni aiheeseen oli jo vastattu, eli siis sen takia kommenttini siitä, että saa käyttää mitä haluaa, jos välttämättä haluaa.

Syvä pahoitteluni, jos pahoitit mielesi vastaukseni tylyyden takia.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.04 - klo: 15.13
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Mielestäni aiheeseen oli jo vastattu, eli siis sen takia kommenttini siitä, että saa käyttää mitä haluaa, jos välttämättä haluaa.

Syvä pahoitteluni, jos pahoitit mielesi vastaukseni tylyyden takia.


En pahoittanut mieltäni.

Oli vaan niin turha kommentti, koska on sanomattakin selvä että jokainen saa tunkea vaikka koko auton minne tykkää.

Ei ollu aikaisemmin missään mainittu (eikä itselläni heti mieleen juolahtanut) että polttoaineessa oleva voiteluaine ei tunkeudu nopeasti esim. niihin laakereihin, jolloin voitelu on aluksi hieman retuperällä.

No nyt on siihen vastaus saatu, eli käytän siis kunnon after-run öljyä.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: l150040 - 28.09.04 - klo: 15.41
Ei tämä nyt noin yksinkertaista ole. Sammuttaessasi moottorin sinne yleensä jää polttoaineen mukana tullutta voiteluainetta. Jos tämä on risiiniöljyä, niin moottorissa on kauttaaltaan nätti riisiiniöljyn muodostama suojakalvo ja laakerit on hyvin voideltu. Ongelmia muodostuu jos tämä voiteluaine on synteettistä kamaa, joka ei suojaakaan moottoria esim. ruosteelta. Tällöin erityisesti after-run-öljyn käyttö on suositeltavaa. Toisaalta nykyään on jo monia polttoaineita, joissa on lisäaineet juuri tätä tarkoitusta varten. Vaikka käytänkin näitä jälkimmäisiä polttoaineita, niin olen yleensä käyttänyt vielä sitä after-run-öljyäkin.

Lisäksi on hyvä muistaa, että eri voiteluaineet käyttäytyvät eri tavoilla pitkän säilytyksen aikana.  :wink:
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: MarGox - 28.09.04 - klo: 17.09
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Minä en vain kertakaikkiaan ole ymmärtänyt sitä, miksei sitä oikeata after-run-öljyä voisi ostaa. Purkki maksaa noin 5 euroa ja se riittää todella pitkään. Ihmiset ovat kyllä valmiita sijoittamaan uuteen autoon ja moottoriin satoja euroja silmää räpäyttämättä, mutta sitten tuollainen 5 Euron sijoitus on täyttä tuskaa. Ei oikein mene minun kaaliini.  :(

Mistä voi ostaa netitse afterrun-oilia? Hobbylinna ilmoittautui sen myyjäksi (taitaa olla ainoa?), mutta postikulut ovat miltei kalliimmat kuin itse aine... Niin, 3,5€ puteli. (ei siinä, tilaan sieltä jossei halvempaa postikulupaikkaa löyry)
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: MarGox - 28.09.04 - klo: 17.17
Itselleni (ensi-RC-talviselle) tärkeä juttupalsta meni sitten aika sekaiseksi. Aika kaivelu jotta tuolta löytää oikeaa asiaa.
Puolestani ylläpito saa poistaa vaikka koko topicin, niin alotan uuden - hieman vaikka erilaisilla kysymyksillä. Ei tällaista kannata jälkipolville jättää.
l150040 - kiitos sulle Asiasta. Jonnekin voisi lisätä aihealueen: Talvisäilytys/kunnossapito.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Joona H - 28.09.04 - klo: 19.10
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Minä en vain kertakaikkiaan ole ymmärtänyt sitä, miksei sitä oikeata after-run-öljyä voisi ostaa. Purkki maksaa noin 5 euroa ja se riittää todella pitkään. Ihmiset ovat kyllä valmiita sijoittamaan uuteen autoon ja moottoriin satoja euroja silmää räpäyttämättä, mutta sitten tuollainen 5 Euron sijoitus on täyttä tuskaa. Ei oikein mene minun kaaliini.  :(

Mistä voi ostaa netitse afterrun-oilia? Hobbylinna ilmoittautui sen myyjäksi (taitaa olla ainoa?), mutta postikulut ovat miltei kalliimmat kuin itse aine... Niin, 3,5€ puteli. (ei siinä, tilaan sieltä jossei halvempaa postikulupaikkaa löyry)
Hobbypeoplesta löytyy
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: Sakkeri91 - 28.09.04 - klo: 19.24
Ei kaikki tuotteet ole välttämättä netissä. Mene lähimpään
rc-kauppaan niin siellä on aika varmasti sitä. (En voi taata mitään.)

Nyt on välimerkit kun kukkalapio niitä vaatii.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: MarGox - 28.09.04 - klo: 19.59
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Ei kaikki tuotteet ole välttämättä netissä mene lähimpään
rc-kauppaan niin siellä on aika varmasti sitä. (en voi taata mitään)

Hieno HOMMA, hyvä idea. Kyllä tulis putelille hintaa. Lopetetaan tässä topicissa turha lässytys ja PYSYTÄÄN ASIASSA!
Jooko?
ps. jossain päe suomea JOUTUU turvautumaan netitse osteluun.
Otsikko: Talviteloille.
Kirjoitti: kukkalapio - 28.09.04 - klo: 20.06
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Ei kaikki tuotteet ole välttämättä netissä mene lähimpään
rc-kauppaan niin siellä on aika varmasti sitä. (en voi taata mitään)
Kröh, ne välimerkit!

Niin, voi siltä Hobbylinnan Mikolta pyytää, että lähettää kirjekuoressa postilaatikkoon ja maksaa suoraan tilille, ni postikulut ei ole kuin n. 1€ tai jotain vastaavaa, jolloin hinnaksi jää alle tuo jokin aika sitten mainittu 5€.
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: peitsamo - 12.09.07 - klo: 12.25
Kaivoin esille kolmisen vuotta vanhan aiheen, kun en tohtinut uuttakaan perustaa, eli käytin hakua..

Mutta asiaan siis. Tästä keskustelusta ei mulle selvinnyt kuinka hyvä talvisäilytys suoritetaan. On paljon mielipiteitä osa perusteltuja osa ei. Kuten kysymys After run oilista. Saisinko lyhyet perustellut ohjeet talvisäilytystä varten, kun ei itsellä ole empiiristä kokemusta aiheesta. Veikkaan, ettei talven aikaan tule paljoakaan ajeltua. Kaipaisin vastauksia seuraaviin kysymksiin:

- Tarvitseeko moottoria purkaa (paitsi puhdistusta varten)?
- Tarvitaanko After runia, vai ajaako polttoaineen öljy samaa virkaa (Sidewinder 25% olen käyttänyt)?
- Kestääkö servot + muut sähköosat kylmyyttä, eli voiko niitä säilyttää esim. ulkovarastossa?
- Diffien, ilmanputsarin ja iskareiden öljyt, pitääkö tyhjätä/puhdistaa, säilytetäänkö "kuivana"?
- Säilyykö akut paremmin ladattuna vai tyhjänä?
- Kestääkö renkaat + muut muovi-/kumiosat pakkasta (tarkoitan säilytystä, ei käyttöä)?
- Kun keväällä/muuten kelien salliessa laitetaan paketti kasaan, tarvitaanko jotain erityistoimepiteitä/huomioita, lyhyt sisäänajo tms.?
- Muita erityishuomioita/toimenpiteitä asiaan liittyen?

Etukäteen tiedoista kiitollinen.
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: Mika R - 12.09.07 - klo: 12.36
moi
en näe mitään erityistä syytä tehdä muuta kuin normaalin puhdistuksen jos sen enmpää ei halua tehdä. Tuolla valmistajien varastoissahan nää makaa pitkiäkin aikoija valmiiksi koottuna, joten miksi ne ei selviäisi talven yli samalla tavalla jos auto on puhdas (esim. painepesurilla pesty ja paineilmalla kuivattu). Kyllä ne selviää.
Ainoa poikkeus moottori. Ei varmaankaan ole huonoa idea purkaa osiin ja valella osat jollain kosteutta hylkivällä ja pakata osat pusseihin odottamaan kevättä. Tai sitten after runit sisään ja moottori ilmatiiviiseen pussiin odottelemaan. Akku nyt hyvä irroittaa ettei mitkään mehut pääse vahingoittamaan autoa jos päättävät tulla akusta ulos. Servot radiolaiteet ei nyt tietenkään sisätiloissa eikä kylmässäkään miksikään mene, jos ei kosteutta ole älyttömästi. Periaatteessa säilyttäsin siis auton sisällä lämpimässä jos vain suinkin.
Otsikko: ..
Kirjoitti: MrOllinmaki - 12.09.07 - klo: 13.31
..
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: JariV - 12.09.07 - klo: 13.40
Miksi auto pitää laittaa talviteloille?

Talvihan on nimenomaan parasta aikaa ajaa niillä, ei tuu juurikaan naarmuja, ei tuu p*skaseks ja lämpöjen kanssa ei oo mitään ongelmia, voi reilusti pistää laihemmalle ja potkua tulee lisää  :grin:

Eihän se muuta tartte kuin tiivistetyt servot ja vastaanottimen kotelon sekä ilmanputsarin päälle vaikka ruuvilla spraypurkin kannen ettei sen pinta heti tukkeudu lumesta.

Mä oon ainakin laitellut uusia autoja kuntoon nimenomaan talvea varten.
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: peitsamo - 12.09.07 - klo: 13.58
Jep, kiitos neuvoista.

Ei kai sen auton talviteloille laittamiseen muuta syytä olekaan, kuin yksinkertaisesti ajankäyttö. Alkaa tulla kuvaan talviharrastukset ja toisaalta tuo valoisa aika on aika rajallista. Kolmas ihan pätevä syy on myös tuo muu perhe, eli vaimo ja kaksi lasta joiden kanssa tahtoo nuo lyhyet talvipäivät mennä aikas vilkkaasti. Ai, niin sitten pitäs vielä tuollainen 8-10h/päivä käydä ansiotyössä.

Toki jos aikaa vaan suinkin on, niin en tätäkään harrastusta aio kokonaan talveksi haudata. Valitettavasti vaan sellainen inhorealismi on joskus lähempänä todellisuutta..
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: RC-tyyppi - 27.11.07 - klo: 19.44
Kertokaa onko tuolla After-run öljyllä muita nimi? Vaikka tuolta kaapin perältä vois jotakin löytyä. Ja mitä muita öljyjä sinne mottiin pistää?
Otsikko: Vs: Talviteloille.
Kirjoitti: peitsamo - 27.11.07 - klo: 21.35
Ainakin tällaista löytyy, ei ole kokemusta eikä tietämystä mönjän toimivuudesta.

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GPHCAP3000

Autoa ei muuten ole tullut laitettua vieläkään telakalle, ajot vaan jatkuu, toivon mukaan vielä tälläkin viikolla.