Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - DTFin

Sivuja: 1 [2] 3
31
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.11.09 - klo: 14.42 »
Ammattilaiset, miten hyvin onnistuu teidän mielestä rtr siis valmiiksimaalatun korin hiominen ja uudelleenmaalaus, kannattaako lähteä rimpuilemaan? Kiitti  :mrgreen:
En ole ammattilainen mutta sanoisin että ei kannata vaiva on melko suuri ja korin kestävyys kärsii. Uusien korien hinta vaihtelee 10-40e välillä rippuen mistä hankkii niin en nää mitään järkeä siinä että käytät korin valmisteluun kohtuuttomasti aikaa ja lopputulos on aina hunompi kun uudesta korista alottaessa. Korit on kuitenkin kulutus tavaraa joten hanki uusi kori maalaa hienoksi ja käytä vanhaa sillon kun on luvassa kaatoja ja kolareita.
Kiitokset. Ongelma tosiaan, tulossa tuollainen Caster Racing F18 buggy ja tuolle en ainakaan tiedä, etä olisi sopivaa kirkasta koria saatavilla.

32
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.11.09 - klo: 14.36 »
Ammattilaiset, miten hyvin onnistuu teidän mielestä rtr siis valmiiksimaalatun korin hiominen ja uudelleenmaalaus, kannattaako lähteä rimpuilemaan? Kiitti  :mrgreen:

33
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.11.09 - klo: 22.00 »
Ennen kun taas alkaa tuttu vääntö siitä miten diffit säädetään niin seuraavan puheenvuoron ottaja voisi avata oman keskustelun diffien säädöistä. Saataisiin sille oma topicci eikä käytäisi monessa paikassa samaa vääntöä miten mikäkin pitää tehdä.
No ei se mitään, riittää että kaikki jatkopostaukset toteavat, että meikäläisen keino on ainoa oikea .. problem solved  :mrgreen:

34
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.11.09 - klo: 21.35 »
Ostin auton taannoin käytettynä ja foorumeita paljon lukeneena tuntui tuo vanha diffi liian tiukalta vaikka ei käytännön kokemusta ollut. Vanhaa diffiä kun pyöritti ulostuloista, oli todella tiukka ja rutisi. RF:n myyjä arveli että kuulat vetelee viimeisiään...

No niinhän siinä sitten kävi että ajossa takapää lukkiutui. Diffilevy oli lähtenyt siitä muovisesta levystä irti ja ilmeisesti pyöriessä kuumentuntunut -> kuumensi kuulat jotka suli kiinni rattaaseen  :lol:

Nyt tuli laitettua diffi uusiksi ekaa kertaa. Ostin uudet keraamiset kuulat, diffirattaan ja rasvat (uudet tai uudenveroiset levyt oli varalla). Kasasin ja kiristin Tamiyan ohjeen mukaan, eli ulostulon hahloista lukkoon ja kädellä kun ratasta pyörittää kuuluisalla "kohtalaisella" voimalla (melko kovalla oikeastaan), ei diffi luistanut yhtään, silti pyörii nätisti ja kevyesti. Toinen takapyörä ja spurri lukkoon ja toisesta pyörästä väänsin ja säädin niin että slipperi luistaa reilusti ensin. Ainakin tuntuu diffi paremmalta ja slipperi luistaa ensin. Menikö pahasti mehtään?  :mrgreen: Antaako tuo HOKE:n 90 asteen kääntötekniikka paremman tuloksen?

Tuo HOKE:n tekniikka varamsti toimii, mutta mielestäni liian hankala toteuttaa Durgassa. Ei onnistu kivuttomasti ellei poraa reikää spurrikoteloon, mistä saa lukittua nuo rattaat.

En itse henkilökohtaisesti suosittele testaamaan diffiä kädessä, koska todellista tilannetta / voimaa on vaikea tietää, saattaa lipsua ote jne. ja todella hankala tietää millä kireydellä diffi on.

Kannatta kasata diffi, kiristää kädessä kuitenkin kunnolla kasaan ja katsoa, että diffi liikkuu sujuvasti ja tuntuu hyvältä, sen jälkeen tämän aikaisemmin postaamani ohjeen mukaan:

Itse kyselin kanssa noita vinkkejä tohon diffinkiristykseen ja mainioita neuvoja tuli vaikka kuinka monta. Itse kiristän ja testaan diffin siten, että kiristän aina diffin kun se on autossa kiinni. Vasen takarengas irti niin pääsee kiristämään takaa ja oikea eturengas irti niin pääsee kiristämään edestä .. heh sikäli mikäli tehty oikein diffit.

Sitten fiilispohjalta kiristellään loppuun ja hieman takasin takaa ja vähä vähemmän edestä. Slipperi kireelle ja renkaat lukkoon ja yrittää pyörittää spurria, ei saa luistaa ja sitten löysään slipperiä niin, että luistaa slipperistä vasta kun käyttää melko kovaa voimaa. Lopuksi pyörittelen renkaita niin näkee että ei ole liian kireällä. Siis melkoisen fiilispohjalta .. mutta kuitenkin niin, että tietyt perusasiat täyttyy.

Joku varmaan nyt ampuu tämän taktiikan alas, mutta tämä on meikäläisellä toiminut ja mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut.

35
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 04.11.09 - klo: 17.10 »
Miksikä kutsutaan kädetöntä ja jalatonta mustalaista?
-Melko luotettavaksi


No entäpä mitä maata mustalaiset eivät vielä ole valloittaneet?
-Työmaata
Miksikä kutsutaan mustalaista joka kävelee tappituntumassa selkäsi takana?
-Personal raineriksi  :mrgreen:

36
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.11.09 - klo: 19.37 »
Noin vähän mahheja? Ainakin 1C latausvirta on turvallinen eli tuossa 1,2 A. Sub-C kokoisia kisakennoja (3300-4600 mah) on yleensä latailtu 5-6A virroilla.
Tuo tulee siis 1:18 autoon ja tulee rtr -paketin mukana.

37
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.11.09 - klo: 19.30 »
Kertokaas tyhmälle, milläs latausvirralla noita NiMHejä yleensä uskaltaa latailla? Uuteen autoon tulossa 6 cell @ 7.4V 1200 NiMh akku. Aina tullu noiden LiPojen kanssa leikittyä (se vähäkin)  :mrgreen:

38
Sähköautot / Vs: Caster Racing F18 buggy ja truggy 1:18
« : 03.11.09 - klo: 18.28 »
Kuva taitaa olla pro buggysta. Servo on kuulemma huono ja vähän työstämällä siihen saa paremman. Muuten kuulemma hyvä peli.

Kyosho forum jyväskylästä saa kans osia siihen. Tekisi mieli tilata toi pro versio kunhan vain saa vähän rahaa raavittua kasaan.
Joo on toi sairaan siisti toi pro, ilmeisesti tulossa tommonen pro conversion kit millä normista saa muokattua pro:n. Kattoo ny kui täs innostuu vai innostuuko ollenkaa.  :grin:

39
Sähköautot / Caster Racing F18 buggy ja truggy 1:18
« : 03.11.09 - klo: 17.59 »
Ajattelin perustaa näistä autoista oman ketjun. Pistäkääs kokemuksia autosta jos löytyy. Oma buggy vasta tuloillaan, mutta mitä lukenut niin vaikuttaa ihan pätevältä peliltä hintaansa nähden. Ei ainakaan korkealta tipu vaikka auto olisi täysin susi. Saapahan ainakin harjattoman noparin ja motin + aluiskarit jos ei muuta  :mrgreen:

Kyseesä siis tämä auto:
http://www.casterracing.com/car/main_view.php?cid=2&iid=2

Arvostelu:
http://www.gregterzian.com/2009/10/caster-racing-f-18/

Varaosia saa ilmeisesti Suomesta ainakin RC Realitystä, pitää kysyä sähköpostilla:
http://www.rcreality.net/do?action=news

Kuolauskuva pro versiosta:

40
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 02.11.09 - klo: 19.55 »
Siis se "korkki" josta iskari on yläpäästä kiinni?


4)

42
onko noi asson osat lujempia mitä orginaalit?
Taitaa olla, mutta sen näkee kun auto tulee.

43
Tässä olen aatellut ostaa tuolta r2 hobbies kaupasta tuon bugggy mallin rc auton vai onko järkevämpää ostaa tuo caster racing auto?
Mitä buggyä tarkoitat, et ilmeisesti tätä minkä minä tilasin?
http://r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00052

44
Lähti tommonen kiinaihme, Caster Racing F18 buggy tilaukseen. N. 85 - 90 eur posteineen tuli hintaa. Ilmeisesti servo tossa sukkaa, mutta auton pitäisi muuten olla jees. RTR setti kaikki mukana + harjaton tekniikka. Ei paha.

45
Anteeksi nyt tyhmyyteni, mutta mikä noista on mini rave? En löytänyt tuolta ainakaan kun tota Fusionia buggy ja truggy malleina.  :lol:

46
Hetkinen mitens tämä buggy versio, näköjään rattaat suojassa, sama muuten.
http://r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00052

tai tämä:

http://r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00053

47
Käyköhän tämä Driven Productions 18 series Spur Pinion Gear COVER for the 18T 18R 18B 18MT?
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6383&cat_name=%27#
Tarvii puukkoa, että käy. On aika kiusallinen veistellä paikoilleen.
Onko toi siis tyyliin ihan eri muotonen ku tarvis olla vai saisko ton esim. viilalla paikoilleen?

48
Käyköhän tämä Driven Productions 18 series Spur Pinion Gear COVER for the 18T 18R 18B 18MT?
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6383&cat_name=%27#

49
Voi olla ihan vahva veto laittaa jotain muuta seiskaveelle. Harjattomana tällainen on kuitenkin kestävyyteensä ja ajo-ominaisuuksiinsa nähden ehkä liiankin nopea...

Hyvin mahdollista. Aika hyvin toi poika kyllä käski B4:sta 6.5R Novakilla. Ei kauhean usein karkaillut.
No eiköhän tuo sitten mene.  :mrgreen:

50
Kiitoksia OV:lle tästä löydöstä, ajattelin ostaa RC18 auton Durgan kaveriksi sisäajoihin, mutta en jaksa lähteä mitään kallista ostamaan ja tuo todella edullinen ja harjaton suoraan. Jos käy oikein hyvä munkki niin tulee jopa ilman alveja  :mrgreen:

Lipo akku tohon pitää ehdottomasti hommata vielä, varmaan HobbyKing kannattaa tilata? Olisko linkittää jotain hyvää ja edullista akkua? Omassa Durgassa käytössä ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C, hyvin toimii. Siis tämä auto kyseessä:

http://r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcve00045

edit: Onko tuo saitti / liike muuten kuinka luotettava?

51
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 22.10.09 - klo: 09.37 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.
Ainoa ongelmakohta mihin itse olen törmännyt normi DB01:ssä on ollut takatukivarren pidikkeen kestävyys, ei edes hiilikuituvahvisteinen kestänyt ulkokäytössä itsellä, mutta johtuu osittain siitä, että kokemusta RC -autoista oli tasan nolla ja ajoin kuin mielipuoli. Kerran tosin hajosi mielestäni liian helposti. Vaihdoin tuohon alumiinisen suosiolla ja nyt on kestänyt. Tuossa R -mallissa nuo ovat alumiinia jo valmiiksi.

52
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 20.10.09 - klo: 20.54 »
Noniin, tuli hommattua (todella) pitkän harrastelutauon jälkeen Durga muutamilla 3Racing viriosilla, Mamba Max combo 7700kv motilla, 2x 2S 6500mAh lipoa, jne. Käytettynä ostin setin myyntipalstalta bongattuna.

Kysymys diffeihin liittyen: Kuinkas kireällä diffien pitäisi keskimäärin olla? Nyt takadiffi on niin kireällä että käsillä diffien ulostuloista kiertämällä on tiukan tuntuinen eikä meinaa kovin pienellä voimalla pyöriä. etudiffi on löysempi, käsin kääntämällä kiertyy melko kevyesti. Auton saa vapaasti rullaamaan n. 2 metriä lattialla reilulla töytäisyllä.

Nyt ongelmana on että takadiffin 1,5mm kuusiokolo on kulunut pyöreäksi eikä siitä saa kiinni millään. Myyjä oli juuri ennen myyntiä ostamassa tuolla ostetaan osiossa kokonaisena diffiä, mutta kun kyselin asiasta, sanoi että vika selvisi ja diffilevyt menee vain vaihtoon ja sillä korjaantuu. Mukana oli yhdet diffilevyt jotka näytti uusilta  :cheesy:

Muutama muukin samankokoinen kuusiokolo on saanut kovan käsittelyn... kuten pinjonin ruuvi -- pinjoni oli väärässä kohdassa ja sen ruuvi raapaisi spurrin hajalle ekalla ajokerralla 2 minuutin jälkeen. Sen sain onneksi aukaistua pihdeillä ruuvin reunoista kovaa puristamalla ja vaihdettua uuteen.

Itse kyselin kanssa noita vinkkejä tohon diffinkiristykseen ja mainioita neuvoja tuli vaikka kuinka monta. Itse kiristän ja testaan diffin siten, että kiristän aina diffin kun se on autossa kiinni. Vasen takarengas irti niin pääsee kiristämään takaa ja oikea eturengas irti niin pääsee kiristämään edestä .. heh sikäli mikäli tehty oikein diffit.

Sitten fiilispohjalta kiristellään loppuun ja hieman takasin takaa ja vähä vähemmän edestä. Slipperi kireelle ja renkaat lukkoon ja yrittää pyörittää spurria, ei saa luistaa ja sitten löysään slipperiä niin, että luistaa slipperistä vasta kun käyttää melko kovaa voimaa. Lopuksi pyörittelen renkaita niin näkee että ei ole liian kireällä. Siis melkoisen fiilispohjalta .. mutta kuitenkin niin, että tietyt perusasiat täyttyy.

Joku varmaan nyt ampuu tämän taktiikan alas, mutta tämä on meikäläisellä toiminut ja mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut.

53
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 19.10.09 - klo: 20.15 »
Poijjaat poijjaat tai sitten tekee niin kuin minä eli matkalla RF:lle ostamaan 3 Racingin titaaniruuveja samaan aikaan nakkelee 20 euron seteleitä ympäriinsä ..  :mrgreen:

54
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 19.10.09 - klo: 15.15 »
Treadin läpi lukeneena tulee vielä mieleen että jos siis tuon DB01R:n ostaa, niin kannattaako siihen hankkia heti muuta "viriosaa" kuin ne kestävämmät ruuvit. Ovatko nekään kuinka pakollisia?

No jos nuo jättää hankkimatta niin kyllä ampuu itseään jalkaan. Menee kyllä heti pyöreeks noi vakioruuvit ja tiettyjä osia tosiaan joutuu ruuvaamaan. Itse ammuin itseäni jalkaan ja ostin ruuvit vasta myöhemmin. Kannattaa koota heti noilla paremmilla ruuveilla se auto.

55
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 13.10.09 - klo: 10.29 »
Eipä oo 7.5 tai 8.5 koneita joo, koska kyseiset koneet ovat loppu.

Miksi koneen pitäisi olla juuri noilla käämitykisillä.

Varsinkin jos on hyvin alkuvaiheilla oleva harrastaja niin selvästi lusmumpikin moottori varmasti käy... ja käy jopa paremmin ajoa opetellessa kun ei ole selvästi liikaa tehoa.
Sivultahan kun löytyy esim 9.5T
Ja myös noita sport/rtr koneita joissa myös tehoa mukavasti takatuuppariin, ja edullisen hintansa puolesta varsinkin harrastuksen alkuvaiheilla todella hyviä vaihtoehtoja.
Juu suunnilleen samaa mieltä tuosta koneen tehosta vs. alkuvaiheilla oleva harrastaja. Itsellä tosiaan se 8,5T kone nelkussa ja kait jotkut pitää tuota hieman alitehoisena, mutta itselle aivan tarpeeksi tehoa näin "uran" alkuvaiheessa ja varsinkin nyt kun ajetaan sisällä. Siis pointtina, että ei ainakaan osta mitään ylitehoista konetta, mutta toisaalta ei täysin alitehoistakaan.

En kuitenkaan itse suosittelisi mitään lussua RTR comboa kuten tuo Inspire. Päivitysmahdollisuudet tasan nolla ja jos haluaa lisää tehoa niin koko setti pitää vaihtaa. Itse ostaisin suoraan esim. käytettynä kunnon noparin ja sensorillisen moottorin tai sitten uutena jos oravannahkoja löytyy, mutta kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Onhan tuo Inspire kuitenkin n. puolet halvempi kuin esim. Speed Passion GT 2.0 + Novak erikseen ostettuna tietysti. Itse maksoin omasta setistä käytettynä tuon Inspire -setin verran ja aluksi meinasin tuon Inspiren hommata, mutta olisi kyllä vaihtunut melkoisen nopeasti jos tuon olisin hommannut. Toki itellä nelkku, että hieman enempi tehoa tarvitseekin.

edit: Editoitu omia mielipiteitä selkeämmiksi

56
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 13.10.09 - klo: 09.40 »
Paitsi, että jostain kumman syystä tuolla RF:llä ei ole ensimmäistäkään 7,5T tai 8,5T moottoria myynnissä. Itsellä on Novak SS8.5 Pro Brushless Motor (Pro Stock)omassa Durgassa ja olen todella todella tyytyväinen moottoriin. Tehoa löytyy 5000kV ja vääntää todellä hyvin alhaisilla kierroksilla. Jos moottori nyt hajoaisi niin tilalle ostaisin varmaan tuon 5800kV version, Novak SS5800 brushless 8,5T (Pro stock), vastaa teholtaan suunnilleen LRP:n 6,5T konetta. Medasecilla ainakin myynnissä noita 7,5T ja 8,5T koneita:

http://www.medasec.com/do?action=group&id=66

edit: Ostin siis noparin ja moottorin käytettynä ja noparina toimii Speed Passion GT.

57
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 12.10.09 - klo: 11.07 »
Onhan tuossa.

Kiitoksia! Mistä muuten löysit/tiesit tuon?
Omistan tuosta pykälää vanhemman version ja olen käyttänyt 2.0:an ohjetta.

http://www.speedpassion.net/upload/Apparel/file/e8fe3c8a290c4c90e6347f2d4123b456.pdf

Kuten tuossa yllä todetaan niin tuolla kapulalla pystyy ohjelmoida lipo cut-offin kätevästi kuten määrittää muutkin parametrit.

58
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 10.10.09 - klo: 22.45 »
Kappas vain.... :roll:
Tulipahan varmistettua asian.

 Edit: Täytyy vielä varmistaa kun en päässyt selvyyteen, että onko tässä noparissa: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Blue-Star-108256
sisäistä LiPo-vahtia??
Onhan tuossa.

59
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 05.10.09 - klo: 18.00 »
Nyt katkeillu noita tukivarsien 3x46mm tappeja, kannattaako noita ostaa varaosana vai saako rautakaupasta jotain sopivaa pätkää sinne ?
Itse ostin suosiolla RF:ltä noita tappeja varaosiksi. Huomannut, että jos menee tukivarsi niin yleensä menee tappikin, joko vääntyy tai jopa katkeaa.

60
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 01.10.09 - klo: 20.01 »
Juu mutta jos meinaa radalla ajella + mahdolliset pihasudittelut niin kait crossi on kaikista järkevin vaihtoehto, joko 2wd tai 4wd. Meinaatko raceman ajella radalla?

Sivuja: 1 [2] 3