Jos korin helma on alempana kuin pohjalevy,se ei taida vaikuttaa auton käytttäytymiseen samalla tavalla kuin pohjalevyn korkeus=maavara.Ainakaan tässä luokassa.
Mä taidan olla sokea(todennäköistä) kun mistään säännöistä en löytänyt kohtaa jossa sanottaisiin että auton maavara on sama kuin KORIN alin kohta.
Tai että maavara mitataan korin auton päällä.
Ymmärsin että maavaralla tarkoitataan radan ja auton pohjan/pohjalevyn välistä etäisyyttä.Ei sitä että Esim korin mukainen etuspoileri olisi se matalin kohta.
Tarkoitan sitä että ainakin minä,joka olen ekaan "isoon" kisaan tulossa,en ole löytänyt mainintaa että katsastus suoritetaan kori auton päällä.
Mutta jos soku sen kohdan löytää niin laita toki linkki tulevia varten.
En haastele riitoja,vaan oikeasti tämä asia on mulle iskostunut erilailla kun olen haastatellut niitä jotka ovat ajaneet kisoissa enemmän.
Stanu ja Prostock luokissa ilmeisesti sanottu korin max korkeus sisältäen takasiiven.
Mutta ei sitä että jos maavara on 5mm niin korin alin kohta ei saisi olla 4mm.
Tätä en ole tarkistanut mistään tai yrittänyt etsiä suuremmin.
Näin olen ymmärtänyt.
Ei haittaa,nostan auton sen vaatimaan korkeuteen.
Vatanen nro44
Kuinkas sitten seuraava samaan aiheeseen:
KyPak säännöissä sanotaan että Minin maavara on 8mm rungon päistä.
-Tällöinkö ei liuteta palikkaa auton ali?
-Kuinka pitkältä matkalta se mitataan?
-Syy kyselyyn on se että M05 alusta on kaareva.Jos päistä mitattuna on 8mm niin moottorin kohdilla on reilusti vähemmän.
Toivottavasti tämä selviää niin saan laitettua auton oikeaan mittaan ennen kuin se reputtaa katsastuksen.
Kiitos
Sama tyhmä,sokea Vatanen :lol: