Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TheArska

Sivuja: 1 ... 70 71 72 [73] 74 75
2161
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 16.09.07 - klo: 00.43 »
4wd helpompi ajaa kuin takapotku, omasta mielestä tuo 4wd ei nosta osien hintaa, vaikka onhan siinä joitain osia tietenkin enemmän..(puhutaan että kyosholla osat maksaa enemmän kuin moneen muuhun merkkiin ja kai siinä jotain perääkin on..)

2162
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 15.09.07 - klo: 01.36 »
Siis oikeesti mikä toi "street hunter" on? Kai sil joku merkkikin on vai onko se "street hunter"??
"Ehkä" mä jo unohtaisin ton jos "kunnon" kärryn haluat..

2163
Polttisautot / Vs: 1:8 polttiksen kulutusosat
« : 15.09.07 - klo: 01.30 »
no esim. laakerit, kytkin ja koko voimansiirto, ne maksaa vaihtelevasti osasta riippuen muutamasta eurosta muutamaan kymmeneen euroon muös ilmanputsareita ja tulppia kuluu..

2164
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 15.09.07 - klo: 01.18 »
Jep, kävin vilkasemassa videon, täytyy myöntää että auto on hieno ja erikoinen, olen joskus aikaisemminkin käynyt tutustumassa sivuihisi ja tuohon autoon, olet vissiin muokannut taas uuteen uskoon sen.. Joo, tuollaiseen rauhallisempaan menoon esim. kivikossa ja vastaavassa on monsteri kyllä paikallaan..Tossa kun maasto ajosta aikasemmin oli puhetta niin tulee vaan yleensä mieleen jossain soramontuilla tai metsäpoluilla kaahaus ja hyppiminen(bashaus vai miksi sitä kutsutaan)..Itseänikin kiinnostaa vähän vastaava, ns. crawling eli juuri kallioilla ja kivikossa erittäin hissukseen kiipeily, autot vain yleensä on sähkö käyttöisiä(ja itse tehtyjä)mutta itseä kiinnostaisi tehdä polttis crawleri,esim. tuo xtm x-factor(jäykät akselit) olisi kyllä pienillä muutoksilla valmis peli(saa optiona esim. kytkintä joka tehty crawlinkiin(luistaa jotenkin),se mahdollistaa sen ettei renkaat niin helposti ala sutimaan ja pito karkaa kriittisessä paikassa..), no alkoi tarinaa tulemaan liikaakin, mutta ymmärsin pointin..
ps.kyllä munkin mielestä autossa pitää olla ääntä ja polttiksen voima tuntuu erilaiselta kun sähkiksen..

2165
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 15.09.07 - klo: 00.18 »
No sitten kun sulla on siinä kit mallissa kaikki tarvittava(moottori,servot,ohjain+vastari ym.)hankittuna se on kalliimpi, todennäköisesti paljon kalliimpi,kyllähän sä hinnat löydät ku käyt liikkeiden sivuilla katsomassa.. :shocked:

2166
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 15.09.07 - klo: 00.10 »
 :kiss:No savage vaikka sen takia että on yleisin monsteri ainakin suomessa(minun mielestä) ja koska itsellä kaksi sellasta ollut ja kun menin sillä ja trukilla yhtä aikaa ajamaan trukki meni mielestäni paremmin tai pystyi runnomaan vauhdikkaammin samat paikat(trialis(erittäin hitaassa ajossa) voi monsteri olla hyvä joo, esim. keski lukon takia,parashan tohon ois rakennettu crawleri lukoilla..jos ns. trial(crawling) kiinnostaa ni toki myönnän ettei trukki siihen kovin kaksinen ole)),mutta en ton enempää en ala nyt perustelee, mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiin, en ole alan tohtori joten jätän sadan sivun esitelmän aiheesta teknisin sanastoin väliin..ja itse ainakin ajan myös paljon muuallakin kuin radalla..savagen säätänyt heppu ajaa m8 luokkaa ja varsin menestyneesti, joten eiköhän se jonkunlaisiin säätöihin saatu, vaikka monsteri ei ole krossi..Edelleen sanon että tuo on vain minun mielipiteeni, toivottavasti minulla saa olla oma..

2167
Polttisautot / Vs: 1:8 bk gp inferno mp-7.5 sports3 4wd
« : 14.09.07 - klo: 23.13 »
Moneskohan topicci aiheesta..etusivun ylhäällä hakukone, millä löydät kokemuksia/tietoa tästäkin autosta..

2168
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 23.06 »
Kaverin 7,5:sta olen kokeillut, ihan hyvä peli, varsinkin harrastajalle/ekaksi, tohon saat varaosaa ja optio osaa, vaikkakin monet ovat sitä mieltä että kyoshon osat maksavat hieman enemmemmän..Inferno 777 on sitten se kisasempi malli, mut myydään ilman moottoria ja sähköjä ym.ym. Harkitsisin kyllä itse jotain muuta kuin kyoshoa, vilkase esim.hobao hyper 8 rtr, hong nor x1 cr rtr, jos rtr krossia etit ja täs pari vilkasemisen arvoista truggyä, hong nor x1 crt rtr, hobao hyper st rtr...ja ei noi huiput kovin tärkeitä ole, suunnilleen samoja ne kaikki(krossit) kulkee ja et todennäköisesti paljon aja huippu nopeudella ja huippu nopeus on säädettävissä esim. välityksillä.. 

2169
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 22.29 »
Carsonin 1/5 rata autolla joskus ajanut, lähes 100% sama auto oli kun fg, reelystä ei havaintoo..(ainakin carsonin "nitro" autot unohtaisin välittömästi..)
Mut kyl noi merkit mitkä laitoin on yleisiä muuallakin euroopassa, myös saksassa ja isossa osassa tätä palloa missä eletään, unohda kaikki ihme vehkeet..

2170
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 14.09.07 - klo: 22.18 »
Joo, kiitos Tapsalle kommentista, tiedän kyllä kuka kyseinen heppu on..Tuo nyt kuitenkin on Minun Mielipiteeni asiasta, itsekin pari trukkia ja pari monsteria omistaneena(tällä hetkellä ei ole monsteria, honkkarin trukki ja gs buggy kylläki), mutta jokaisella on omat mielipiteensä ja se heille mielestäni suotakoon..(ilman halventavia,loukkaavia ja asiaan kuulumattomia kommentteja,vailla todellista tietoa)
Mut ei mitään ei mun elämä kaadu "asiallisiin" kommentteihin..kukin tyylillään :grin:

2171
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 21.52 »
Perehdy vaikka millä merkeillä suurin osa harrastajista ajaa, merkillä/mallilla, millä on suuri käyttäjä kunta et mene valinnassa ihan metsään, kun ostat tunnetun valmistajan auton löytyy vara- ja optio-osia myöhemminkin..Laitan muutaman auto merkin joilla on paljon käyttäjiä ja joihin saa osia, lähes joka merkiltä löytyy malleja eri käyttö tarkoituksiin ja eri hintaluokassa, toki muitakin hyviä merkkejä löytyy, mutta tässä muutama..
Hong nor, Cen, Hpi, Hobao, Traxxas, Mugen, Kyosho, Gs ym.
ps. merkit eivät ole missään parhaus järjestyksessä, vaan sattuman varaisesti..
Vaikka honkkari rulaa :mrgreen:

2172
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 14.09.07 - klo: 21.17 »
Joo, saat aineen alan liikkeestä valmiina, ei tarvi lisäillä mitään, suoraa tankkiin vaan..
Yleensä liikkeistä jotka myyvät autoja, saa siihen myös polttoainetta, vaikka nettisivulla ei niistä mainittaisikaan, mutta poikkeuksia toki varmaan löytyy..(monesti liikkeiden kaikki tuotteet ei löydy heidän sivuiltaan..)

2173
Polttisautot / Vs: mad forcen ominaisuudet
« : 14.09.07 - klo: 03.36 »
En saanut minä ainakaan mitään mad forcea tosta linkistä, en osaa kyllä saksaakaan..
Mut tuolla etusivun ylälaidassa on sellanen hakukone sieltä löytyy paljon asiaa kyoshon mad forcesta, on vissiin useampi topicki aiheesta, ei ehkä kannattas tehä näit uusia topiccei hirveesti ainakaan autosta millä on jo omansa..mä en kyllä sortuis mädiin(todella kiikkerä ja pomppiva ym.),esim. traxxas revo, t-maxx ovat parempia, ainakin MINUN mielestäni,mut mä tykkään truggyistä..
..oftopic.yhelt kommenttia taas...

2174
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 14.09.07 - klo: 02.49 »
Polttoaine ois ollu joo varmaan tohon parempi jos pitää alkaa saivartelee, mitä olen radoilla ja alan liikkeissä harrastajien kanssa puhunut niin todella moni siitä sekoituksesta kuitenkin käyttää nimitystä bensa tai nitro, eikä se 100% nitroakaan ole.. 
Ja Jerrykö ei ole ikinä kutsunut bensaksi,"nitro,metanooli ja öljy sekoitteinen litku" ainetta, jota suositteli? Olipa ylläri et jerry alko avautuu, onko sulla hiekkaa vag*nassa vai mikä on kun pitää korjailla mun joka viestii?
Ihan sun tiedoksi että olen kyllä joskus käyttänyt ihan "teidänkin" myymää nitro,metanooli ja öljy sekoitteista litkua, mutta nykyään käytän polttoainetta(kahta,byron,werks) jotka mielestäni(myös muutaman muun mielestä), toimii paremmin(ainakin minun 3:ssa moottorissa), antaa paremman tehon eikä räi putkesta niin paljon öljyä(tai jotain palamatonta,en ole "insinööri")..
En toki ole mestari koneen säädössä, mutta valaisimpa nyt mielipiteitäni kun epäilit että ajan esim. hong norin trukillani ysikasilla..mut ei mitään, tsemppiä sulle, kyl se siitä :grin:

2175
Polttisautot / Vs: HPI RS4 3 EVO
« : 13.09.07 - klo: 22.51 »
Aaa, sori sitten, kuten sanoin juuri kyseistä ei itsellä ole ollut.. Omissa on ollut kummassakin palassa oma säätö ruuvi..

2176
Yleinen keskustelu / Vs: Clever Dragonfly
« : 13.09.07 - klo: 22.00 »
Sori menee snadisti OT.. Mut jos 3D kiinnostaa, ni kokeilkaa esim.E-SKY honey bee cp2(hinta/laatu ja suoritus kyky kohtaa, tietenkin parempaakin saa ku pistää taalaa riviin), toi menee suoraa paketista vaikka katto alas päin jos kyvyt riittää, mutta voin sanoa että alottelijoille pelkkä paikallaan leijutus on VAIKEAA..(kokemusta on :mrgreen:)
On toki nmuitakin valmistajia joilta vastaavia löytyy, esim. walkera, venom, align ja gws, joitakin mainitakseni..

2177
Polttisautot / Vs: HPI RS4 3 EVO
« : 13.09.07 - klo: 20.43 »
En tuosta mallista tiedä enkä 1/10 muistakaan hirveästi(ollut kyl joskus 1/10 turisti) kun itellä toi 1/8 evolva, mutta oisko iskareihin joku 40... viisaammat voi sanoo enemmän, mut ei toi ihan metsään mene..toivottavasti :mrgreen:

2178
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 13.09.07 - klo: 20.16 »
Kai sieltä frankfurtista polttis liike löytyy, eiköhän sieltä saa.... :shocked:
Jos sä onnistut ostaa auton, niin eiköhän ne myy bensaakin siihen..

2179
Polttisautot / Vs: HPI RS4 3 EVO
« : 13.09.07 - klo: 20.01 »
Siellä vaihdelaatikossa pitäisi olla kakkos rattaan sisällä ns. keskipakois kytkin, jossa on yleensä pari ruuvia joita löysentämällä kakkonen tarraa aikaisemmin ja kiristämällä myöhemmin..Lootan rattaita ei todennäköisesti tarvi irrottaa vaan kakkosen rattaasta löytyy hampaiden vierestä pari reikää ja niistä todennäköisesti kuusiokololla saa säädettyä (jousien) kireyden.. Niistä rei´istä voi olla hieman hankala löytää niitä säätö ruuveja(2 kpl yleensä, säädä molemmat, ei vain toista), mutta liikuttelet voimansiirtoa hissukseen, niin kyl se siitä..Noin se on lähes kaikissa turisteissa, todennäköisesti myös siinä, sori en tiedä joka palikan "virallista nimeä", mutta eiköhän tuosta selvää saa..

2180
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 13.09.07 - klo: 01.58 »
Perustelen sen maasto ajon kokemuksella!!(omistin samaan aikaan savagen ja truggyn)
Ja Jerzi, sileällä radallako huomattavasti nopeampi..Heh..Se on kuule kokonais välitys joka määrää nopeuden(itellä HB trukki, kaveril savage 3 vaihteisel lootal(oli myös 2 vaiht.) ja kummassaki SAMANLAINEN 28 kone vieläpä pillitkin oli samat, niin savage jäi lähös ku tikku p*skaan, huiput oli suht samat..Eikä todellakaan pärjänny tasasella.(kun oli korkea,kaatuili ja ilman keski diffiä kääntyi veto päällä tosi huonosti)
Ja Jerzi, jospa et siellä pätis siitä mistä minä tiedän, koska sinä et tiedä yhtään mitään siitä mitä minä tiedän. Älä jauha p*skaa asiasta mistä et tiedä!(ei ole fiksua lähteä laukomaan henkilökohtaisuuksia, varsinkaan jos ei kestä kuulla niitä itsestään..)ja olet vielä ihmetellyt miksi jengi kinaa täällä.
Olet vissiin loukkaantunu jostain ku taas hyökkäät mun viesteihin kiinni ja dissaat mun kommentteja, kasva mies..
ps.jos kaveri haluaa aloittaa polttiksella,miksi pitäisi sähköauto ostaa,kyllä minä pystyin aloittamaan polttiksella ilman suurempia ongelmia..Mut hyvät jatkot kaikille, myös Jerzille.. :angel: :kiss:

2181
Yleinen keskustelu / Vs: vapaaluokka?
« : 13.09.07 - klo: 00.50 »
Jaa, no siinä ois joo haastetta tolle assolle, kun kone ym. tuo niin paljon lisä painoa että voi palikat lentää keulasta kun vetää vastapalloa toiseen hyndään..ja tuo 2wd..auto kun on rakenteilla ihan suditteluun jossai parkkiksel, hurjan teho/paino suhteen voimin, voishan keulankin vaihtaa ja tehdä 4wd, mut onko se asso sen jälkeen..
Ja joo onhan ne krosseja mutta kun orkkiksenakin suht ankeita vetää radalla niin lähes kaikki niillä suht tasasella ajaa(assulla mis omia pikku hyndiä tms.), ja 1/10 foameilla..
Kompromissi, eli assu rata missä snadeja hyppyreitä..
Arzi

2182
Yleinen keskustelu / Vs: vapaaluokka?
« : 12.09.07 - klo: 19.07 »
Ok, tattiksen isoa rataa(polttis) sitten ajetaan, saattaa olla että menee ensi kevääseen kun on melkein talvi kohta(puuttuu vivustoa ym. vielä)..Auto takavetoinen joten annan siinä tasoitusta(jos tekis 4wd, se olis jo melkei lyhennetty 1/10 touring) ja voit puolestani vaikka päivittää noparisi.. :grin:

2183
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 12.09.07 - klo: 18.40 »
Älä osta monsteria, 1/8 truggy menee joka paikasta mistä monsterikin ja vielä paljon paremmin..Ajo ominaisuudet ihan eri planeetalta(ei ole korkea koppi ja KESKI DIFFI), monsteri heittää volttia joka käännöksessä, mut jos keuliminen on ainoa mitä autolta hakee ni sit sellanen. Vaikka truggy on matalampi niin menee maastossa paremmin kuin monsteri, ainoa mis häviää on keuliminen, mutta muut ominaisuudet onkin niin paljon paremmat et kannattaa monsterit unohtaa..(itseäni ei tuo keuliminen juuri edes kiinnosta, vaan kunnon pommitus, hypyt ja RADALLA AJO)

2184
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 09.09.07 - klo: 22.22 »
Joo, kyllähän se niin on et rata autolla on sata kertaa hienompaa vetää radalla kuin jollai p*skasella parkkiksella(melkee vehkeellä ku vehkeellä radalla paljon hienompaa)ja pta ja muut vastaavat on ihan eri planeetalta kuin kunnon rata vehkeet..Onse mahtavaa ku tolla evolvalla avaa kaasun pääsuoralle ja pari sekkaa ni huntti lasis ja mutkaan voi painaa iha possuna, jos siltä tuntuu ni voi vaikka driftata radan ympäri, teho/paino suhde ihan hirveä! Yhdyn kyllä siihen että truggyllä on todella hieno vetää, sillä sitä on itekkin pari suvea jo tullu vedettyy.. :grin:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mikä osa kytkimestä on metallia jousta/jousia lukuun ottamatta? Vai lasketaanko kytkinkello ja laakerit kytkimeksi..(palathan ei täs tapaukses ollu)
Noissa joissain kyöstin rtr autoissa(esim.fv-05t,gxr15) on koneen perälevy ollut jo ostettaessa löysällä, joka johtaa siihenkin että kone ei toimi ja sammuu koko ajan..(eikä ollut yksittäis tapaus, rtr autot kannattaa läpi käydä ja lisäillä tarvittaessa ruuvi lukitetta ja tarkistaa muutenkin, jos sellanen pitää ostaa..)

2185
Polttisautot / Vs: Rc moottoripyörät
« : 09.09.07 - klo: 04.41 »
Ei niitä hajotettavaksi kannata ostaa.. joo, vahinkoja sattuu, mut jos on vähän älliä ni kyl ne käyttöä kestää..
Kannattaa ostaa nikko..SIIS MITÄ? Ekaksi rc autoksiko kanssa nikko?
Voipi vähän väärän käsityksen saada..

Joo,ja päitsille kannattaa lähteä monkey:llä...

2186
Yleinen keskustelu / Vs: vapaaluokka?
« : 09.09.07 - klo: 03.17 »
Missä noilla ajettaisi?? Siis asvaltilla vai oikee rossi radal, ku se rata vähän sanelee minkälainen auton pitäis olla...

Itellä (ikuisuus)projekti asso 1/18 johon sovittelen sh21 moottoria..voiman siirtopuolta päivittelen..
Pitäis liikkua :shocked:

2187
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 09.09.07 - klo: 01.48 »
Mun mielestä ekan auton ostajan kannattaa ostaa "kunnon" auto, uusi tai hyvä kuntoinen käytetty, eikä sortua ostamaan sitä halvinta roisketta. Ei mitään väli malleja("rallimallit" ym.) vaan joko krossi, truggy tai rata-auto. Noissa buggyissä ja truggyissä (nitro) on omasta mielestä 1/8 koko aika ehdoton..Roto startti on iha jees, mutta startti laatikko on kyllä ihan ykkönen..Aiheesta vois tarinoida viikon..
ps.toi kyösti stadium force hehkutus oli hyvä :grin: Käsiteltävyys on melkoisen hyvä :lipsrsealed:ja vielä kaatumatonkin...(Ite joskus kokeilin kaverin vastaavaa, oli se kauhea kuten kaikki yks kyrsät ja keski diffittömät, se on mun mielipide) ja noi kyöstin "muovi rimpulat", viimeksi ku noilla rata autoilla kävin ajamassa, niin oli ne vielä "muovia" muillakin merkeillä :shocked: Ja joka väittää ettei rata vehkeelläkin voi pitää hauskaa, ei tiedä mistä puhuu..

2188
Itsellä oli taannoin merkin pari 1/8 rata autoa, olivat hintaansa nähden hyviä vehkeitä ja muutenkin, varaosien saannissa oli vain ainakin silloin "pieniä" viiveitä(vajaa vuosi sitten). Mutta autot oli viimeisteltyjä ja hyvistä materiaaleista tehty.
Mutta olen nähnyt protechilta myös aivan toisen ääripään autoja, siis todella laaduttomia vehkeitä.
Yadasta en osaa sanoa mitään..
Autoa kun ostaa, kannattaa miettiä minkä liikkeen kanssa haluaa asioida.. :lipsrsealed:

2189
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 29.08.07 - klo: 22.50 »
Noi diffi soosithan on kanssa riippuvaisia siitä mistä tykkää(eli minkä laisista ajo ominaisuuksista) Itellä etu 8000, keski n.25000-30000, taka 4000.
Tiukissa mutkissa puskee liikaa mun makuun, ajattelin taakse hieman paksumpaa..
..joo, puskemiseen vaikuttaa moni asia..

2190
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 28.08.07 - klo: 17.01 »
Ongelmana aidan takana ajamisessa on että pitää olla ehdottoman varma ettei siinä asfaltti radalla aja ketään, koska taajuudet menevät sekaisin..Itse olen joskus kesien alussa/lopussa(radan ollessa suljettu) käynyt siellä truggyllä hyppimässä, kun rata on ollut kiinni..

Sivuja: 1 ... 70 71 72 [73] 74 75