Älä vaan uskokaan. Nyt se on testattu. Tässä setuppi:
- Asso T4
- 35A ezrun
- 4300KV ezrun
- 4400mAh 3S Lipo
- 17T pinjoni (vakio 20T)
- 87T spurri (vakio 87T)
- Pro-Line Bow-Tie takana
- Asfaltti jossa irtohiekkaa päällä
Laitoin kaasun EPA:n puoleenväliin ja rupesin ajelemaan edestakaisin n. 200m suoraa. Jokaisella vedolla lisäsin vähän EPA:a ja toivoin ettei savu nouse. En viitsinyt ihan täysille kaasua missään vaiheessa säätää, kun pelkäsin että nopari palaa.
Ensimmäisellä sessiolla suli irti mottorin johdosta sellainen 3.5mm banaani ilmeisesti alkuperäisen kylmäjuotoksen takia. Sen kun kävin korjaamassa niin ajelin toisen session ja laitoin GPS-loggerin kyytiin.
Toistin saman ja lisäilin EPA:a pikkuhiljaa.
Tässä tulokset:
- EPA n. 50%, nopeus 52km/h
- EPA n. 60%, nopeus 56km/h
- EPA n. 65%, nopeus 57km/h
- EPA n. 70%, nopeus 62km/h
- EPA n. 75%, nopeus 64km/h
- EPA n. 80%, nopeus 67km/h ja toisella vedolla 68km/h
EPAn arvot ovat summittaisia koska tuossa mun "talvikahvassa"(Futaba T2PHKA) ei ole kuin nupista säädettävä EPA ja se ei tunnu olevan ihan yhtä tarkka kuin digitaalisesti säädettävä.
Ajoin jokaisella asetuksella useamman vedon ja nuo ilmoitetut nopeudet ovat toistettavissa, eli ei mitään yksittäistä sattumaa.
Noparia on sen verran "modattu" että piirilevylle tulevien akkujohtimien liitoskohtiin on kolvattu 2kpl 1000µF konkkaa. Muuten ihan vakiokamaa suoraan Hong Kongista
EDIT: Piti vielä mainita että koko session huippu oli 69km/h, mutta se oli yksittäinen piikki. En pystynyt sitä toistamaan niin olkoon se nyt epävirallinen huippunopeus tuolle vehkeelle...