Hiekka
Eli tarkoitus on saada se nurtsi tasaisesti täyteen hiekkaa. Sehän on selvä, että kun hiekkaa on juuri levitetty niin pinta on liukas - tietenkin se on. Jos viimeksi pito on ollut epätasaista tarkoittaa se, että hiekkaa ei ole tasaisesti nurtsissa - tai sitä ei oltu levitetty tasaisesti. Prosessin tarkoitus on siis saada se nurtsi kyllästettyä sillä hiekalla. Voi toki olla, että nyt ollaan hyvin lähellä tätä pistettä, asia selviää kun käy tutkimassa radan pintaa läheltä. Siltä nyt tuntuisi että matot alkavat tosiaan olemaan täynnä ja autot sutivat hiekkaa nurmen pinnasta pois. Nyt voisi tehdä kuten Koheltaja aiemmin ehdotti, että ei laiteta uutta hiekkaa, vaan sen sijaan levitellään sieltä reunoilta takaisin ajolinjalle.
Pöly
Kun tätäkin keskustelua lukee muutaman kommentin takaisin päin niin selviää suunnitelma pölyn varalle. Eli alkuun kokeillaan riittääkkö lievä kastelu ja tätä varten Koheltaja onkin tuonut paikalle pitkän letkun, missä on sumuttava suutin jolla saa pinnan sopivasti kosteaksi. Jos nyt sitten näyttää siltä, että rata pitäisi kastella joka päivä pölyn takia niin levitetään radalla varovaisesti lievää suolaliuosta. Jos vaikka näin saataisiin pöly kuriin ilman, että hiekasta tulee alkuaikojan kaltaista suolatahnaa. Jos saataisiin aikaiseksi sellainen tilanne, että rataa pitää kastella/ suolata viikon/ kahden välein niin se voisi olla siedettävä "huoltoväli"
Pöydät
Sori jos ne tuli tielle, ne voi siirtää myös toisaalle. Ajatus oli, että saataisiin hyvä kulkuväylä sekä kompuralle, että radalle - tämä ei onnistunut. Kävi kyllä mielessä ja oikeastaan itsekin huomasin, että hankalaa on. Tätä asiaa pitää vielä pohtia, jospa siirretään kierroslaskenta toiseen päähän koroketta, jolloin oikeaan reunaan jäisi hyvin tilaa nakata auto baanalle ja kulkea kompuralle, niin ja notkua nostajan roolissa...
Ja tähän loppuun vielä yleiseksi neuvoksi sanon, että kyllä tuolla centerillä saa olla myös omatoiminen! Jos joku asia ei toimi niin sille voi tehdä jotain.