Tavaraa alkaa maailmalta saapumaan
Pistänpä tähän vähän pohdintaa... Ajattelin voimansiirtona kokeilla harjatonta ulkopyörijää jossa molemmissa päissä alennusvaihde. Eli moottori itsessään toimii myös jakolaatikkona. Koko homman saa hyvin sopimaan ainakin piirustuksissa keskimmäisten akseleiden väliin. Jos ei muuta hyötyä niin ainakin painopiste on hieman matalammala ja kopissa enemmän tilaa. Jos olisin laittanut jakolaatikon niin moottorilta tuleva akseli olisi venynyt aika pitkäksi ja olisi ollut myös kipin mekanismin tiellä. Ulkopyörijän toisen pään laakerointi pitää vielä miettiä kuten myös jonkinlainen pölysuojaus mutta pitää ensin odottaa että palikat saa näppeihinsä maailmalta.
Tarkoitus on myös saada voimansiirtoon kytkettävät lukot joilla veto katkaistaan ja kytketään etummaisilta akseleilta. Jonkinlainen proto tästä on jo paperilla, pitää vaan muokata sen verran että sen pystyy meikäläisen työkaluilla tekemään.
Homma liikahtaa 3s lipoilla ja noilta lipoilta saa sitten myös suoraan sopivan kokoista jännitettä kipin sähkömoottorille jos sinne asti pääsee. Renkaissa vähän huijasin. Paripyöriä en raaskinut ostaa joten tilasin sopivalla kuviolla olevaa vähän leveämpää kumia takarenkaiksi. Vähän kylkia muokkaamalla noistaa ihan sopivan näköiset...
koppa olisi tarkoitus itse räpeltää styreenistä... Tarkka esikuvan mallikin on jo tiedossa mutta pitää sitten katsoa tuleeko kopasta esikuvan tunnistettava vai sittenkin fiktiivinen taideteos. Mahdollisimman neliskulmainen esikuvan koppa on joten suoria viivoja pitäisi ainakin teoriassa olla helppo leikellä. Eniten mietityttää miten ikkunat saa tehtyä. Nekin on onneksi suoraa levyä esikuvassakin.
Runkoa varten löysin romuvajasta alumiiniprofiilia jota sopivasti leikkelemällä saa aika jämptin rungon. Pituutta runkopalkeilla on tällä hetkellä 770mm...