Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Polttisautot / Vs: Nosram RS30
« : 27.04.12 - klo: 01.04 »
Joo eli LRP, Nosram ja HS tulee samalta pajalta. Eli kysäsehän Power-racingista veiviä. En ole ihan varma, mutta muistelisin että .28 ja .30:ssä on sama veivi. Itsellä tuo LRP:n .30 just sisään ajettu. Meni sitten hiukan kone laihalle ja alkoi koneen kierrokset soutamaan. Kuulin kaukaa kun se löi laatikkoon ja sieltä tapin poikki. Puhtia on mukavasti, mutta mielestäni hiukan hankalampi säädettävä kuin Losi 427(.26). Pitäisikö kääntää kytkinpalat toisin päin, jolloin se pureutuisi paremmin kiinni eikä  pääsisi luistamaan? Ajattelin että tuossa on tuota vääntöä jo alhaalta jolloin keskipakovoima ei jaksa painaa kytkinpalaa tarpeeksi, ettei se luistaisi. Ei ole kokemusta, mutta voisi toimiakin.
Jerzi; anna nyt kaverin yrittää. Hänenhän se kone on ja jo tehoa häviää, niin so what. Tämähän on harrastusta. Mitä muutakaan nitromies voi talven pimeinä iltoina tehdä kuin viilata konettaan? Jos se sen jälkeen vielä lähtee käyntiin niin se on onnistunut juttu. :evil:

122
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 04.04.12 - klo: 19.36 »
Tuo neulalaakeri juttuhan on loistava! Saattaa olla että ovat niin kovaksi karkaistuja että sitkeys  puuttuu, mutta jos tuolla saa auton ajoon siksi aikaa kun saa osat maailmalta, niin mikä ettei. Kerrohan kestotestin tuloksia. Ja itsekin tuli ostettua Biltemasta lajitelma noita lukitusruuveja. Ei se lajitelmarasia montaa euroa maksanut. Itsellä on kehitteillä työkalu noiden iskarin varsien tekemiseen. Kun joihinkin merkkeihin ei noita iskarin varsia saa erikseen ja iskari pari maksaa 50€! Siinä samalla voi tehdä omia modifikaatioita: esim RMP:n tukivarsien kanssa pidemmät varret jolloin saa lisää joustoja.
Kyllä nyt on itseki tullut katseltua noita osia maailmalta ja taitaa lähteä vara vaihdelaatikko tilakseen hinta alle 100€ komplete.

123
Polttisautot / Thunder Tiger RTA-4 Short Course Truck
« : 22.03.12 - klo: 12.22 »
On näköjään Thunder tigeriltä tullut nitro short course truck. Näkyy perustuvan MTA4 monsterin rungolle. Kaksi vaihdetta, mutta lieneekö keskidiffiä? Vaihdelaatikko näyttäisi olevan sama kuin MTA4:ssa. Mielenkiintoinen laite, kun itselle vara-osia on jo MTA4:seen, niin ei tarvitsisi omaa varaosapakkia.
Tässä linkki: http://www.thundertiger-europe.com/index.php?id=42&backPID=2&tt_news=146

124
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 22.03.12 - klo: 01.14 »
Se vaan on niin tylsää olla aina oikeassa.  :evil:
"Tarvis olla pari noita autoja ja ne muutamat varaosat mitä näyttää menevän." Näin itselläkin on. Mutta asiaan Toisen MTA4:sen vetarit ja "tynnyrit" on niin kuluneet että ihmettelen, ettei ole vielä vetari hajonnut. Noita tappeja menee, koska löysä "tynnyri" pääee iskemään. Koneena LRP:n .28 jossa tehoa 3,8hp. Vetarit on varaosapakissa valmiina jos sattuu napsahtamaan. Tavallaan on hyvä että on halpa osa "sulakkeena", eikä sitten mene niitä kallinpa osia. Kyosholla joutuu tilaamaan sitten koko vetarin, kun osia ei saa erikseen...
Noita osia kannattaa googlettaa suoraan varaosanumerolla, niin saa tietää mihin mihin autoihin se käy. Ja sitä kautta voi löytää noita kolmannen osapuolen tekemiä HopUp osia. Esim RMP tekee näitä osia kuten Traxxakseenkin. Pikku hiljaa tilailee osia pakkiin, kuluvia osia parit sarjat ja sitten muita yksi kutakin. Uskoisin että tähänkin autoon alkaa viripalikkaa kohta saamaan, ja jotain saatta käydä vanhoistakin EB4:sen osista. Itse löysin Sabelta tuon alu kitin ohjaukseen ja sain vielä puoleen hintaan. Se oli kuulalaakeroitu ja vaikutti ohjausseen todella paljon(herkempi kuin liukulaakeroitu).
Kun osa tilausta teet kannattaa ne ohjauspalat ja tukivarsi parit myös laitta tilaukseen, ettei tarvitse kesällä osia odotella kun joka paikassa myydään EI OOTA.
Diffit kannattaa avata ja öljyt vaihtaa sekä shimmata, lisää ikää kummasti. Itse olen keväällä tsekannut laakerit, vaihtanut diffiöljyt ja shimmannut diffit. Näin pääsee kesän taas suht huolettomana yli. Laakereita olen ostamut bulkkina JP-nitro racingilta. Tuppaavat ottamaan itseensä kosteudesta. Hinnaltaan JP-nitro racing todella kilpailukykyinen, Suosittelen!
Tämä tuppaa menemää osaltani hiukan off topikiksi, kun en ko autoa omista. Mutta onko todellakin niin että on vain yksi auto Suomessa? Eikö kukaan muu ole autoa hankkinut?
Täytyy alkaa euroopasta katselemaan itsellekin ko. autoa, kun työt vetävät sinne päin.
Tavallaan hienoa alustassa on se että siitä on touring/rally, buggy, truggy ja melkein mosteri. Eli kohtuu pienellä vara-osa määrällä voisi ajaa hyvin erilaisia autoja ja eri alustoilla. Itseä kiinnostaisi myös tuo ralli/touring versio.
P.s Älä loukkaannut tuosta "melkein Monsteri" jutusta, se on positiivisessa mielessä kirjoitettu! Ja laita Yv:tä jos noita tappeja ja tynnyreitä ei saa kohtuu aika taululla. Niitä löytyy pakistani jos on sama osa kuin MTA4:ssä...


125
Polttisautot / Vs: ilmanputsari
« : 17.03.12 - klo: 00.46 »
NO Hoke koeta nyt kestää. Täällä taustalla saattaa olla jotakin ihmisiä jota ottavat hyvin perustellun tiedon vastaan. Se (vai pitäisikö sanoa me) porukka ei välttämättä vankuta tuon keskustelun väliin vaan ottaa opiksi kaikessa hiljaisuudessa. On ymmärrettävää että tämän hienon foorumin käyttäjissä on hyvin erilaista ja eri tasolla tekniikkaa ymärtäviä ihmisiä. Esimerkiksi itse olen peseskellyt noita filttereitä kun ovat likaantuneet. Lähinna kaksikerrros suodattimen ulompia filttereitä. Autoja on monta ja vähän tulee litroja per kesä per auto. En ollut ajatellut koko filtteri asiaa sen tarkemmin. Nyt kun tätä säiettä satuin lukemaan totesin, että asiahan on aivan selvä. Saman kaltaiset seikat vaikuttavat myös nitrokoneen talvi-ajoon. Kun männän tiivistys sylinteriputkessa perustuu hiottuun mäntä/sylinteriputki pariin(ei männänrenkaisiin) lämpötila erot lämpölaajenemiskertoimen kanssa selittää koneen ennenaikaisen kulumisen kylmissä olosuhteissa. Ne jotka eivät ymmärrä lämpölaajenemista, eivät voi käsittää, miksi nitokone menee  väljäksi ajettaessa talvella...
Itse lueskelen eri aiheita taustalla kun pidän itseäni vielä aika aloittelijana. Turha on sotkea säiettä vain siksi että en viitsi/jaksa lukea aikaisempia kirjoituksia. Tästä tulikin mieleen ajatus siitä että pitäisi tehdä oma säie tieteelliselle rc-tekniikalle. Esimerkiksi nyt se että jos koneen ulkolämpötila on tämä ja siihen sylinteriin hiotun männän lämpötila  onkin 50 astettu kuumempi niin millaiset puristukset kohdistuu männän ja sylinterin välille.
Ja voisihan siellä tekniikka säikeessä joku (minua) viisaampi esim. selittää kuinka poltto-aineen muuttuminen energiaksi tapahtuu molekyylitasolla. Kuitenkin väittäisin että tältä foorumilta saa asiallisiin kysymyksiin asiallisia vastauksia, ja sehän lienee foorumin tarkoitus. Kyllä siinä saman asian jankuttamisessa itse kukin työlääntyy.
Tsempiä Hoke! Terveisin taustalla häärijät...

126
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 13.03.12 - klo: 22.36 »
TT MT4 G3 ehdolla vuoden bashauslaitteeksi: http://www.bigsquidrc.com/march-bash-ness-2012-round-1-part-1/ GT Warrior oli linkittänyt tuonne polttispuolelle. Eli kyllä muutkin ovat huomanneet auton potentiaalin. Paitsi Suomen maahantuojat  :evil:

127
Ehkä tästä tulee vielä suomessakin ihan hyväksyttävä harrastus pikkuhiljaa. Jäisi nämä kommentit: Gyl meilgi on tollene, vaan sil ajagi vähä nuaremp ku sää.

128
toisaalta eihän se haittaa jos kilpailijat alkavat kehittää omia pikku bensakoneitaan. Ompahan vaihto-ehtoja sitten valita kenen on paras. Ei tunnu tuohon teknikka puoleen tulevan vastausta. Tulevilla bensan hinnoilla nitrolöpö on halpaa :grin: Todellakin tämä on kilpailija sähkölle ja ei taida pärjätä. Kyllä tuo akku tekniikka harjattomien sähköjen kanssa alkaa olla jo sillä tasolla vauhdeissa että muut jää toiseksi. Hinnat tulee akuissakin hurjaa tahtia alaspäin samoin kuin 1:8 sähköjenkin. Mutta kun ei lähde sitä ääntä, eikä ole niitä ruuveja(=neulat) mitä vääntää vähän väliä. Eikä sitä lämpömittaria kaulassa roikkumassa. Siis näyttää ihan amatöörille... Eikä se sähkö aina edes haise(silloin kun se toimii).
Toivotan kaikki uudet pienet bensakoneet tervetulleiksi. Kyllä itselle tulee tuommoinen hankittua ihan ammatillisesta mielenkiinosta, jos hinnat pyörii nyky nitrokoneiden hinnoissa. Menee sitä rahaa turhempaankin. Ja kuten edellä sanoin itselle talvikäyttöön ensisijaisesti. Silloin kun ei tuolla huipputeholla niin ole merkitystä, kun ei ole tuota pitoakaan.
Ensi talvelle bensaauto vai kokoluokka on epäselvää...

129
Mielestäni hieno tilaisuus näyttää uusilleharrastajille mitä rata ajo on, piha bashauksen jälkeen. Huomasivat miten vaikeaa radalla pysyminen on nje. Erääseen mukanamme oleeseen poikaan teki sellaisen vaikutuksen että muisti mainita siitä eilen illallakin vielä. Hänelle taisi ne drifterit kolahtaa parhaiten, vai oliko se niin että hän kolautti niihin driftereihin(minun turistilla) :evil: Toinen kaveri poikineen innostui short course truckeista ja taitaa mennä auto tilaukseen... Ehdottomasti järjestettävä ensivuonna uudet markkinat vai vaihtuivatko ne jo messuiksi. Tehdään tästä joka vuotinen tapahtuma ja pienellä osallistumis kynnyksellä sekä kauppiaille että kävijöille. Kiitoksia järjestäjille!

130
Kyllähän tämä pieni bensakone olisi ihan kiinnostava. Itseäni kiinnostaa se onko kone männänrenkaallinen ja miten sytytysvirta tuotetaan? Onko koneessa oma magneetto vai ottaako virran vastarin akusta. Nyttenkin olisi hieno keli monsteria luukuttaa hangen päällä. Mutta ei viitsi nitrokonetta väljäksi ajaa. Saako noihin eri lämpöisiä sytytystulppia? Rc-markkinoilta kuullun huhun mukaan bensakoneen hinta olisi suunilleen samoissa kuin nitrokoneen. Itse oletin että olisi kallinpi, koska enempi teknikkaa.

131
Polttisautot / Vs: HPI vs Losi vs Kyosho polttismonsterit
« : 04.03.12 - klo: 00.47 »
Saako Losin monstereita Suomesta?
Rc-Saben kautta saa. Eivät pidä hyllyssä, kun menee niin vähän. Soita Sabeen ja kysy sieltä saatavuutta. Noissa Losin monstereissa tulee huippu radiot mukana. Niissä on telemetria systeemit vakiona. Siis voit katsoa koneen lämmön ohjaimesta samoin kuin akun varaus-asteen jne. Jos lontoo taipuu niin käy Losin sivulla: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0016
Itse pidän Losin laatua todella hyvänä. Ostin käytetyn auton jolloin ei tullut mukana noita radioita. Mielestäni LST on todella luja ja hyvin suuniteltu auto. Hiukan ihmettelen yllä olevaa kommenttia että Losi olisi Köyöstin tasolla. Ehkä joissäkin aiemmissa aftershock malleissa oli jotain ongelmia. Losissa kaikki rattaat ja vetarit ovat terästä. Laatikko on suuniteltu aivan eri tavalla kuin savagessa, Kyoshossa tai MTA4:ssa. Sen suunitteluun on käytetty aivoja. Siksi se on kevyempi kuin muiden, vaikka onkin tehty teräs rattain. Pyörivien massojen minimointi parantaa kiihtyvyyttä ja se tuo monsterin ajoon lisää hauskuutta(lue keula ilmassa). Kaikkissa näissä monstereissa on vaihdelaatikot ja niissä jossakin vaiheessa ongelmia. En tuota savagea tunne ja se oli itselläkin vaihtoehtona, mutta kun tuli käytetty hyväkuntoinen toinen merkki vastaan, päädyin siihen(MTA4). Nyt tallissa 4 monsteria ja Losi on se Ykkönen. Pitäisi kai vaihtaa tuo toinen MTA4 Savageen niin voisi sitten kertoa mikä on paras.Onko vaihtokauppaan halukkaita?
Ainiin, olihan tuossa LST: ssä tuo okkis kaasu/jarrulinkistö hiukan alkeellinen, Siihen vaihdoin LST2:n linkistöt niin jarrun säätö helpottui oleelisesti(osa maksoi muutaman euron Sabelta).
Tietysti tähän soppaan vielä mielenkiintoisen lisän tuo Savagen tuloillaan oleva bensamalli. Valitettavasti Suomessa alan liikeiden määrä on viime aikoina kutistunut nettikaupan ansiosta. Tämä aiheuttaa sen ettei Kauppiailla ole varaa seisottaa kallista monsteri kalustoa hyllyssä, kun niitä menee kaupaksi 1-2 vuodessa. Tässä aloittelijalle on huonoa se ettei pääse luonnossa autoa katsomaan, ja arvioimaan sen ratkaisuja. Joutuu ikäänkuin ostamaan sian säkissä, kun joutuu luottamaan netti kuviin. Ne kun ei anna näppituntumaa esim välysistä tai muutoin materiaalin laadusta. Kuvissa kaikki saadaa nykypäivänä näyttämään hienolta.
P.s Ei kysyvä tieltä eksy, mutta hukkuu tiedon ja epätiedon virtaan. Onnea auton valintaan!

132
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 01.03.12 - klo: 17.38 »
Joo unohtui että niitä vetarin korjaussarjoja (tynnyri ja tappi) kannattaa kanssa parit tilata. Jossakin vaihessa se tappi varmasti katkeaa. Iskarin korjaussarjakaan ei paljoa maksa, eli sellainen myös tilaukseen. Meinaan jos sattuu johonkin kolahtamaan niin menee poikki tai taipuu. Oletko laittanut periin öljyt ja jos millaisella set upilla?
Omaan truggiin meinasin laitaa 7000:set öljyt niin saisi vähän lukko-ominaisuutta ja kahlaisi lumessa paremmin.

133
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 01.03.12 - klo: 16.59 »
Joo se on syvältä kun Thunder Tigerin ja Associatedin maahantuonti kiertää ruotsalaisen Carrocarin kautta. Svedut vetävät välistä niin ettei kyseiset merkit ole suomessa kilpailukykyisiä hinnaltaan. Toivottavasti joku saisi suorat yhteydet, niin saataisiin näiden laadukkaiden autojen edustus kuntoon suomessa. Tietonikkareilta löytyy pieni vara-osavarasto Thunder tigerin osia esim EB-4:n osia joten jotain voimansiirron osia voisi löytyä. Kannattaa tarkastaa myös nuo keski vetareiden lukitus ruuvit ja laittaa myös lukitteella kiinni. Noita lukitusruuveja suosittelen työkalupakkiin, ei paljoa maksa mutta ajot jää kesken kun yksi hukkuu...

134
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 29.02.12 - klo: 23.51 »
Joo sen on näissä 1:8 sähköissä huomannut että lukitteen kansa on pinjonit laitettava kiinni. Järeet akut sulla, toisaalta talvella nuo lipot kyykkää nopeasti. Onpahan talvi-ajoonkin riitävästi kapasittetia. 17mm hexi on loistava juttu, sehän on truggy vanteiden yleisin koko. Erilaisia renkaita ja vanteita valtava valikoima saatavilla ilman mitään adaptereita. Lieneekö tätä vielä kellään Suomessa myynissä? Pitää harkita jos toisen MTA4:sen vaihtaisi tommoiseen. Olikos spurri teräksinen? Löytyisiköhän niitä Tietonikkareilta, kun heillä oli tuota buggia ja ralliversiota kaupan.

135
Tämä on monella tapaa kiinnostava aihe. Kun ei asiasta sen enempää fakta tietoa ole, johtaa se tietynlaiseen spekulaatioon. Ja spekulointi sekundäärisillä argumenteillä on mielestäni banaani!
Asiaan; onko kyseisissä koneissa männänrenkaat vai toimiiko sylinteri ilman niitä kuten nitro koneissa. Jo poltto-aineen energia sisältö bensasta nitroon on huonompi. Joten vaati iskutilavuudeltaa suuremman koneen. Minua kiinostaisi 1:8 kokoinen bensakone talvikäyttöön. Jotta ei olisi samoja kulumis ongelmia kuin nitrokoneella talvella tulisi koneen olla männänrenkaallinen. Muutoin talvikäytössä sama ongelma ja kiinnileikkautumisvaara. Cnc tekniikan yleistyessä ja halventuessa alkaa pientenkin osien tuotanto pienissäkin erissä kannattamaan eri tavalla aikaisempaan. Onkos jotain nettisaittia missä kyseisiä koneita on esillä? Laittakaapas linkkejä niin ei tarvitsisi spekuloida sekundäärisillä argumenteillä, vaikka se kuuluukin olellisena osana foorumien toimintaan. Faktaa pöytään!!!

136
Polttisautot / Vs: HPI vs Losi vs Kyosho polttismonsterit
« : 27.02.12 - klo: 19.24 »
http://www.rcfun.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7806&category_id=19&option=com_virtuemart&Itemid=180&lang=en tuosta HPI:n isoin monsteri. (maverick = hpi)
Tuohan näyttää mahtavalle, menisi varmaan jo pienessä lumihangessakin. Järven jäällä voisi olla hauska peli, mutta ei ehkä sovellu ihan pienelle pihalle.
Itse asiaan, pisteet Losille. Huippuradiot, luja ja hyvin suuniteltu auto ja saa Losin bolt on sähkökonversio kitin kohtuu hintaa. Toki ei ole omakohtaista kokemusta savagesta. Varmasti molemmat hauskoja laiteita ja sieltä kestävämmästä päästä.

137
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 27.02.12 - klo: 18.55 »
No niin on ollut TXe projektina melkein vuoden päivät, nyt uusi 6s:n kestävä noppari kiinni. Oli tuon alkuperäisen nopparin ja koneen kanssa ongelmia. Ensimmäinen kone meni takuuseen, toisesta meni laakerit jotka sitten vaihdoin. Sitten irtosi koneen piuha, irronnut johto juotetiin kinni ja sen jälkeen kone ei enää suostunut lähtemään liikkeelle ilman apuja. En jaksanut enää taistella tuon combon kanssa vaan ostin uuden LRP iX8 2000kv koneella. Toivottavasti uusi combo on onnistunut paremmin kuin ensimmäinen. Konekin tuntuu olevan järeempi kun ei alkuperäinen jäähdytyspuhallin käynyt suoraan kiinni.
Tuohon TXe orkkiskorin alle mahtuu mukavasti Hot Bodiesin buggyn kori suojaamaan sähköjä lumelta. Sen verran oli tuossa pihassa hankijaista että kantoi TXe:n painon. pikkuisen liikkaa pakkaslunta tuo hankijaisen päällä että välillä jäi kiinni käännettäessä. Uudet karkeat renkaa toimi hiukan premmin kuin alkuperäiset. Pitäisi laittaa diffeihin jäykemmät öljyt niin ei jäisi niin helposti sutimaan paikoilleen.

139
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 23.02.12 - klo: 22.32 »
Tuohan näyttää hyvältä, että saa noin helposti lumi suojauksen tehtyä. Tuskin tuo krossin koppaa tuohon enää vaatii. En muistanut että siinä oli tuo over-tray. Tuosta näyttäisi olevan potentiaalia ympärivuotiseksi bashauslaitteeksi. Mitkä hexit renkaissa? Tuohon vielä asialliset nastarenkaat kiinni niin alkaa lumi pöllyämään. :cheesy:

140
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 22.02.12 - klo: 15.10 »
Tietääkö kukaan saako tuohon Kyosho MFR:ään erilaisia renkaita kuin ne vakio renkaat?Jos Kyosho MFR:ään saa niitä erilaisia renkaita niin mistä niitä saa ja minkälaisia?
Kiitokset vastauskista jo etukäteen.
Kun ottaa sen MFR:n muovisen adapteri pois niin ainakin GRP:tä löytyy katurenkaat vanteineen. Ongelahan on se että tuolle hexille kyllä löytyy renkaita mutta ovat halkaisijaltaan reilusti suurempia. Tämä tarkoittaa sitä että kytkin joutuu koville, tai välityksiä olisi muutettava. En tiedä miten tuohon on saatavissa kytkin kelloja. Muistaakseni Smart Tech:llä oli monsteri renkaat jotka käyvät hexin puolesta MFR:ään. Ei ole tavarat saatavilla, jotta voisin tarkistaa. Hexiä vaihtamalla olisi kai mahdollista laittaa 1:8 truggyn renkaat.

141
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 22.02.12 - klo: 14.28 »
Voisi olettaa että tt: EB-4:sen kori kävisi tuon pohjalevyn päälle. Nämähän on sellaisia virityksiä, että melkein olisi päästävä mallaamaan koria auton päälle. Buggien korit kohtuu samanlaisia, joten joku muukin saattaa käydä. Itsellä esim LRP:n Truggyssä Hot Bodiesin kori ja istuu tosi nätisti.

142
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 20.02.12 - klo: 21.47 »
Hienoa, että alkaa tulemaan tietoa tästäkin mallista. Näin talvella itse käytän truggyssä sisäkorina buggyn koria suojaamassa sähköjä. Kuten varmaan huomasit renkaat heittää lunta kivasti korin sisään. Thunder tigerin osia suomessa löytää Sabesta ja Tietonikkarista ainakin. Se mielestäni on tt:n parhaita puolia että  vetarit kunnollisia teräksisiä. Ainuttakaan vetaria ei ole MTA:sta hajonnut, vaikka sikaa on annettu ja tukivarsia hajoillut törmäyksissä jne.

143
Bensa-autot / Vs: Dunetoberfest ala Finland
« : 27.01.12 - klo: 09.32 »
Selvittäkääpäs nyt se lupa politiikka kuntoon niin katsotaan onko mahdollista järjestää ko miitinkiä. Itse kävin ihailemassa Yyteriä kesällä, harmi vaan että oli auto remontissa silloin. Kiinnostusta olisi täällä 1:8 monteri puolellakin, jos sekaan mahtuu. Olisiko alku kesästä hyvä toteuttaa kun ei vielä niin paljon uimareita jaloissa pyörimässä. Ja sitten olisi mahdollisuus revansiin loppu kesästä.

144
hmm, kysehän on myöskin ilmaisun vapaudesta, jota ei demokratiassa tulisi rajoittaa. Mutta kun en kuulu kummankaan ehdokkaan kannattajapiiriin, ihmettelen kuitenkin miksi politiikkaa sotketaan tälläiselle hyvin asiaansa omistautuneelle foorumille. Henkilökohtaisesti taidan jättää 2.s kierroksen myöskin väliin. Olkoon että tämä Haavisto on joskus rc-autoilua harrastanut, ei se tee hänestä presidentti ainesta. Sivaristako armejan Ylipäälikkö?  Mielestäni politiikkaa ei pitäisi sotkea muutoin niin puoluettomaan foorumiin. Eli täältä sitoutumattoman miinus ääni operaattorille! Olen ollut mukana yhditys toiminnassa jonkin verran ja yleensä periaate on se ettei harrastus toiminnassa aleta politikoimaan. Ne foorumit on erikseen. ugh olen puhunut.

145
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 13.01.12 - klo: 22.14 »
Kuten taisin aikaisemminkin jo mainita löysin Hobby Pointista Kyoshon moottoripukin O.S:n konetta varten. en tiedä oliko se tarkoitettu O.S:n kytkimen kanssa käytettäväksi, mutta orkkis koneen sain tällä osalla kiinni kun alkuperäiset kiinityspaikat olivat vaurioituneet. Losilta löytyy myös kaksi rattaisia kytkinkelloja jos niillä olisi helpompi rakentaa toimiva paketti. Itse en myöskään suurempaa konetta MFR:ään laittaisi alkaa varmasti paikat hajoilemaan. Tuo teho ero laadukkaammalla koneella tulee lähinnä siitä että ne kiertävät kovemmille kierroksille. Näin saat tietenkin lisää vauhtia. Isommalla konella tule vääntöä lisää ja myös kierroksia, mutta se vääntö on se mikä paikat rikkoo. Toki on muitakin 18:sia koneita jotka luultavasti käy samaan moottoripukkiin ja huomattavasti edullisempia. En itse omaa kokemusta muista, mutta itse katselin jossakin vaiheessa LRP:n konetta kun oli hinta silloin sadan euron pintaan. Jos päädyt konetta vaihtamaan olisi kiva kuulla miten se onnistui. Täytisi verrata noita Losin ja Kyoshon kytkinkelloja onko eroavaisuuksia. Ja onko hammastus samaa tyyppiä vai eri. Itsellä MFR on jäänyt isompien (1:8) montereiden jalkoihin eli ei ole kerennyt ajamaan viime kesänä kertaakaan.

146
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 23.12.11 - klo: 23.01 »
Joo itsekkin huomasin ettei ole MTA4:sen kanssa juuri samaa osaa. Taitaa olla nuo renkaat ainoat. Jenkkilässä MTA4:ta on muokattu truggy tyyppiseksi, mutta taitaa olla hiukan liian painava kisoihin. itse huomasin tuon keskitasauspyörästön, mikä parantaa ajo ominaisuuksia perinteisiin monstereihin verrattuna. Siis sen kaltainen kokoonpano mikä itsellekin kävisi. Ja kun hintaa katsoo tuolla ulkomailla niin todella kilpailukykyinen. Itselle huonoa on se ettei juuri MTA4:sen osia käytetty. Jos vaikka olisi vaihtanut toisen nitro laitteen sähköiseen. Toisaalta on hyvä että auto on suuniteltu kunnolla uudestaa ilman vanhan auton taakkaa. Näyttää siltä että painoa verrattuna MTA4:seen on saatu pudetettua pois. Se paino on MTA4:sen ainoa miinus puoli. Tuo "overtray" näyttää kätevältä. Ja sitten kun siitä tehdään vielä umpinainen versio niin sopii tänne pohjolan olosuhteisiinkin...siis talvellakin....

147
Polttisautot / Vs: Nitrokoneet yleisesti
« : 12.10.11 - klo: 22.15 »
Tämmöistä topiccia en hausta huolimatta vielä löytänyt, ja ajattelin että mielestäni oleellinen ja hyödyllinen.
Polttomoottoriautot osioon tätä ei voinut mielestäni laittaa koska niihin liittyy paljon muutakin kuin pelkkä moottori.
 Aiheena siis nitrokoneet yleisesti, huolto, ongelmat, omat välineet yms .  :smiley:

Itselläni ollut talvea varten hankinnassa jokin reilusti .21 kokoista isompi mieluusti ainakin .28, reilusta saisi olla alakierroksilla vääntöä ja pienehkö kulutus plussaa. Pieni hintakaan ei olisi pahitteeksi. Tämä kaikki pitäisi istuttaa kyoshon buggyyn.

E: jos vastaava topic on jo olemassa niin olkaa hyvä ja laittakaa linkkiä, oma haku ei tuottanut tulosta
Budjetti koneena voin itse suositella go28:sia. Helppo käynnistyvyys ja helppo säädettävä. Vääntöä hyvin alhaata. Kone ei kierrä mahdottomia, siis ei voi verrata esim LRP 28. Mutta talvella kun ei pitoa yleensä kauheasti ole niin ei paljoa merkitse. Onkos tuo Kyoshon kone pukilla kiinni vai suoraan koneeseen? Jos suoraan, tarvitset vielä mootoripukin joka käy autoosi.

148
Suosittelen myös sähköautoa ekaksi oikeaksi rc-autoksi. Se vaan on niin helppoa; akku kiinni ja menoksi. Nitro vehkeet on kyllä mielenkiintoisia ja hauskoja laiteita, mutta vaativat huomattavasti enempi paneutumista moottorin säätämiseen. Tänäpäivänä sähköautot menee vähintään yhtä kovaa jos ei kovenpaakin kuin nitroautot. Sähköautolla voit ajaa talvellakin, nitrolla ei suositeltavaa(kone kuluu väljäksi). Sähköllä voit ajaa sisäradalla, nitrolla et. Tervetuloa harrastuksen pariin. Tällä foorumilla on paljon tietoa eri autoista, lue sitä muutama päivä. Saat käsityksen millaisia autoja on tarjolla. Tärkeä valinta kriteeri on se paikka missä aijot ajaa. esim 1:10 krossin maavara ei ole järin suuri. Ei kärsi paljon irtosoraa olla kun ajo nautinto on pois.

149
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 26.09.11 - klo: 00.03 »
laita se kuuluisa kuminauha kaasarin luistin ympärille
kts. http://rc10.fi/index.php?topic=58138.msg542753#msg542753 (ekan kappaleen jälkeen)

Jep, tämän teen, oli se sen verran karmaiseva kokemus kun auto syöksyy sora lentäen karkuun!
Jep, onkos Sulolla kaasarissa palautusjousi? (http://www.losi.com/ProdInfo/Files/Aftershock_final.pdf osa n:o 4202?). Auttaa myös silloin kun kaasulinkki irtoaa. Suosittelen myös failsafe palikan hommamista, jos ei ole.

150
Polttisautot / Vs: Losi LST2 öljyistä
« : 25.09.11 - klo: 23.47 »
Losi suosittelee Aftershockiin (=lst) Team Losi W30 shock oilia iskareihin. Ja perämöykkyihin 10,000cs öljyä. Tuo olisi perus säätö mistä alkaa kokeilee...

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13