Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
Polttisautot / Vs: Losi LST2 öljyistä
« : 18.08.11 - klo: 22.54 »
diffeihin voisi kokeilla 10000, ne on toiminut MTA:ssa hyvin. losiin en ole vielä kerennyt vaihtaa. Iskareihin ajattelin kokeilla 40wt:tä.

152
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 03.08.11 - klo: 23.43 »
Tosta Losista ei taida olla hirvittävästi käyttökokemuksia kun yritin vähän etsiä siitä juttuja
mutta kovin vähän tuntuis olevan kommentteja missään siitä, lähinnä kestävyys kiinnostaa
ja osien saatavuus, tai lähinnä että mitkä on sen heikkoja lenkkejä eli jos auton hommaa
niin mitä vara-osia kannattaa hommata sen mukana? Hpi on ilmeisesti suht varma valinta
mutta Losissa kiinnostais se että siinä tulee kunnon ohjain jo vakiona.
Sabesta Turusta on löytynyt hyvin osia hyllystä. Jos jotain ei ole ollut niin tilataan. Yksi sellainen päivitys kannattaa tehdä, että vaihtaa diffikotelot alumiinisiksi. Kustantaa jotain 15€. Tänään tuli rankaistua LST:tä, voltteja eteen ja taakse jne. Hauska laite ja tuossa koneessa on todella hyvät tehot .26 koneeksi. TT:n MTA4:ssä oleva LRP:n .30:nen vastaa tehoisa samaa? Tai ehkä MTA4:sen voimansiirto on vain tehottomampaa. Hauska näköistä kun Losi hyppii pitkässä ruohikossa etutassut ilmassa  :laugh:

153
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 22.07.11 - klo: 11.58 »
By the way, Tuohon Losin LST:hen saa sähkökonversio kitin: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0017 Jos talvella ei viitsi nitrokonetta rääkätä, niin laittaa sähköversioksi talvella.

154
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 20.07.11 - klo: 20.13 »
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, yleensä Traxxasta kehutaa ja Kyoshoa haukutaan. Itse en ole yhtään Traxxasta omistanut, mutta kaverilla pelannut ihan hyvin. Tosin tuossa aika paljon alu-optiopalikkaa kiinni. Se mikä Losissa on hienoa, kaikki rattaat terästä. Vaikka kaverin ostamassa käytetyssä LST:ssä laakerit niin loppu, että kuulat oli pitkin laatikkoa, silti rattaat ehjät. vain uudet laakerit ja menoksi. Tässä vaiheessa tulee mieleen kysymys siitä halutaanko pakki vai ei? Usein laatikon rikkoo juuri se että lyödään vahingossa pakki päälle. Tähän saa Traxxasilta lisälaitteen joka ei kytke pakkia ennenkuin vauhti on pysähtynyt. Laatikon kestävyyteen vaikuttaa oleellisesti pakki. Jos laittaa "oneway kitin" monesti se on lujempi, eikä tule mahdollisuutta vaihtaa suuntaa vauhdissa. Itsellä pakki on miltei pakollinen kun pienellä omakotitalon pihalla autoja pyörittelen, muutoin saisi vähän väliä juosta autoa kääntämään... Tietysti jos osais ajaa niin ei tarviis...

155
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 19.07.11 - klo: 19.41 »
Tuo thunder tiger sledge hammer s50 on MTA4:sen se tehokkaampi versio. Kyseinen auto tunnetaan myös Asson MGT:nä. Losi on aika hintava, mutta mukana tulee huippu radiot telemetrialla. Tässä kotisivut: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0016
Itsellä ei ole kokemusta t-maxista tai savagesta, mutta lienevät molemmat myös asiallisia laiteita. Traxxasissa plussaa suojatut murrosnivelet.

156
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 18.07.11 - klo: 22.23 »
Itsellä kokemusta Kyoshon MFR:stä, Thunder tiger MTA4:stä ja Losin LST:stä. Sekä kaverin Traxxas Revosta. Losia pidän teknisesti parhaana. Varsinkin sen vaihdelaatikon rakenne poikkeaa edukseen muista. Erityisesti vaihteen siirrin laatikossa on tehty niin kuin pitääkin. Plussaa myös alue vaihtaja, siis pieni perä ja iso perä(manuaalisesti vaihdettava). Ainut miinus puoli kaasu/jarrulinkistön säätö hankala, uudemmassa LST2:ssa se on päivitetty parempaan. Tuota päivitystä odottelen itsellenikin. Thunder Tigerin MTA4 myös luja laite. MTA4:n kaasulinkistöä olen miettinyt tuonne Losiin kun se on niin helppo säädettävä. Raudan äärellä tehty laite. Miinus puoli paino. Kolmanneksi arvostaisin Revon, Toimiva laite mutta vähän liikaa hienouksia minun makuun.

edit: kirijotus viriheet

157
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 23.06.11 - klo: 20.45 »
Ne Hyrylän urheilukeskuksen reuna-alueet etelä puolella ihan hyviä mestoja. Jäniksenlinnan monttu helposti saavutettavissa, mutta isoja kiviä, joihin rikkoo helposti auton. Se monttu Hyvinkää tien ja vanhan Hyvinkääntien välissä oli parempi. Kalusto alkaa olla taas iskussa ja kun pääsee lomalle täytyy noita monstereita lähteä ulkoiluttamaan...

158
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 22.06.11 - klo: 01.39 »
Itse kans olen lasten käyttöön nihm akkujen puolella, mutta voihan isälle olla lipo :azn:. Siis ehdottomasti turvallisuuden takia lapsille nihm/nicd. Sitten kun ajotaidot kehittyvät voi hommata lipot. Lipojen hinnat tulevat aika nopeasti alaspäin ja muuten alkavat olla jo kilpailukykyisiä hinnoiltaan versus amp/h. Itse rakensin pojalle sähkökrossin hitaalla(t55 koneella) ja tuntuu vielä menevän liian kovaa 2,5v pojalle, vaikka tehoa sainkin säädettyä nopparista. Mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa opi.
Eli jos tuntuu että kulkee liikaa voi vaihtaa hitaamman koneen. Harjallisissa ei ole paha kustannus verrattuna rikkontuvien osien hintaan.

159
Yleinen keskustelu / Vs: RC Piste
« : 14.06.11 - klo: 23.24 »
Harmi että kävi näin. Itse olen saanut Tonilta osia aina hyllystä ja neuvot lisäksi. Harmi myös siksi että taas yksi alan kauppa vähemmin Suomessa. Alkavat olla kuolevaa kansanperintöä. Laatu kai maksaa ihmisille liikaa. Kertakäyttö vehkeitä halvalla ja sitten kun joku rikkontuu, niin uutta sekundaa tilalle. Todella harmi että asson osien saanti vaikeutuu. Pakko kai alkaa itsekin tilaamaan kiinasta. Tähän asti koettanut ostaa osat suomesta jotta kaupat pysyisi pystyssä. Mikä liike seuraavaksi vuorossa? hm tai en halua tietää. Kiitos Tonille ja Simikselle harmi että näin kävi.

160
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 11.06.11 - klo: 01.55 »
Joo en nyt itsekkään niin hirveästi tiedä näistä vene asioista, mutta jotain vinkkiä kuitenkin:http://www.hobbylinna.com/navy-control-p-8982.html tuossa esin nopeuden säädin. Ja tuolta Hobbylinnasta löytyy potkureita yms ja ihan suomesta.

161
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 23.05.11 - klo: 10.29 »
Tuolta työkone osiosta voisit saada vinkkejä noihin erilaisiin ohjauksiin mitä siellä puolella on rakennettu. tässä linkki sinne: http://rc10.fi/index.php?topic=24127.0 Eli tarvitset ns täyden kantaman lennokkiradiot rattiradioissa ei riitä kanavat. Niistäkin suosittelisin 2.4ghz versioita paremman häiriön keston takia. Tarvitset vähintään 5 kanavaiset radiot. Haluatko että saat radioon tietoa esim vetovastuksesta, silloin radio jossa on telemetria. En ole varma saiko niihin gps singnaalinkin tulemaan.
Itse lähtisin rakentamaan sähköveneenä ja moottoriksi hidaskierroksinen helikopterimoottori. Niistä joku muu ehkä osaisi paremmin kertoa.

162
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 22.05.11 - klo: 18.15 »
Tuossa valokatteessa on kyllä ideaa, tulisi vähän valoa katteen läpi. Paljonkos neliöitä on? 100m2 X 15€ = 1500€. Olisiko laitettava sadevesi kuorut myös? Saisi senkin veden ohjatua pois radalta. Tietysti nostaa kustannuksia. Kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Ainakin pitäisi rakentaa ruoteet ja otsalaudat sen mukaan että saa myöhemmin nuo kourut laitettua.

163
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 22.05.11 - klo: 18.03 »
Kävin akullisen uittamassa SV:tä ja huomasin ettei vesijäähdytys toiminut. Kun ajoin rantaan oli kone kuuma yli 60 astetta kun sormea poltteli. Tuo veden otto on tuossa peräsimessä. Onko näissä ongelmia sen kanssa. Pitäisikö vaihtaa jäähdytysveden otto erillisellä putkella? Ainakin paikat oli auki peräsimeltä laitaan kun letkuun puhalsin. Auttaako jos sitä reikää siellä peräsimen sivussa suurentaa? Toivottavasti oma kone on kunnossa. Onneksi oli niin pieni lampi ettei voinut urku auki kokoajan ajaa.

164
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 22.05.11 - klo: 01.35 »
Ok, kyllä aurinko tekee noille pressuille tehtävänsä. Tuollainen korkea profiilinen pelti on siinä mielessä hyvä ettei vaadi ruoteita kovin tiheästi, taisi olla luokkaa 2m ruode väli. Voisi selvittää tuota katto rakennetta tarkemmin kun joudun taas töihin. Lomalla ei ole aikaa kun pitää harrastaa jne. :tongue: Ideana siis se ettei kattosrakennelmia tarvitse paljoa muuttaa, ja luulen että hintakin on kohtuullinen kun niitä käytetään varastohalleissa/vastaavissa.

165
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 21.05.11 - klo: 22.57 »
Noniin köysi on pudotettu radalle mattojen viereen. Oli tuuli tehnyt tuhojaan; pressut lennellyt katoksista ja aidat nurin. Lienee joku suihkuvirtaus iskenyt. Onkos jotain talkoo päivää suuniteltu? Itsellä olisi pari päivää vielä vapaata. pressujen takaisin nostoon pitäisi olla useampi kaveri niin menisi helpommin. Ei ollut nyt aika katsella tuhoja tarkemmin, mutta jos katoksiin tarvitsee puutavaraa minulta löytyy jotain, niin ei tarvitse kauppaan mennä. Eli ratamestarit infoa millaista lautaa tai lankkua tarvitsee, niin katsotaan mitä taapelista löytyy. En siis tarkoita uutta katosta, vaan jos muutaman lankun tarvitsee voin sponssata.

166
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.05.11 - klo: 10.29 »
Joo kyllä näyttää pienille tuossa kuvassa nuo heli motit, vaikka luonnossa aika mötiköitä. Saa vähän kuvaa siitä miten leveä paati on. Tuon kokoisen veneen pitäisi jo kestää hiukan allokkoakin. Mites akut, 8s lipot riittääkö?

167
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 19.05.11 - klo: 13.20 »
No niin, tuo lupaamani köysi on tuossa auton kyydissä. Olisiko huomenna tulossa ketään asiantuntijaa paikalle, niin saataisiin se suoraan oikeaan paikkaan? Tuli sellainen idea että köyttähän voitaisiin niputtaa kahden radan välissä nippusiteellä, niin pysyisi paremmin muodossaan. Itse pääsen radalle mihin aikaan vaan, mutta ottaisin mukaan muutaman uuden harrastaja kokeilemaan radalla ajoa. Joten iltapäivällä perjantaina tai lauantaina.

168
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 16.05.11 - klo: 10.40 »
On tässä muutaman kaverin kanssa tarkoitus rakentaa 1:16 hydrovene. Piirustukset löytyi netistä Rhum Runner Racingin Gary Finlay tekemät. Tarkoitus on rakentaa vene mahdollisimman pitkälle itse. Piirustuksissa on ohjeet mm vannasputken ja potkuri-akselin rakentamiseen 1,6mm pianolangasta ja 3,2mm putkesta. Ohjeen mukaan moottoriksi 4200-5500kv harjatonmoottori tai max 12t harjallinen. Olen koettanut etsiä suomalaisilta netti sivuilta sopivaa harjatonta tekniikkaa, mutta mieleistäni ei ole löytynyt. Ainut järkevän hintainen vene noppari löytyi vertical hobbyn sivulta, mutta se vaatii vastarin akun tai ulkoisen BEC:in. Toiseen veneeseen joka tulee pojalle on harjallinen tekniikka jo olemasssa, mutta itselle etsin tekniikkaa joka kestää vähintään 4s lipot, jolloin vauhtia saa lisää akkuja lisäämällä. Harmillista, että tuo rc-harrastus sivusto meni bittiavaruuden mustaanaukkoon tiedot mukanaan, siellä oli paljon tietoa esim tästä aiheesta. Mutta siis jos jollakin olisi ehdottaa tuota tekniikkaa Suomesta tai EU-alueelta, oli kiva. Täytyy varmaan etsiä se piirrustusten lataussivu ja laittaa linkki, jos joku vaikka innostuu vastaavaan projektiin.

edit: typo

169
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 15.05.11 - klo: 21.44 »
Itsellä on tuollainen iBT747A dataloggeri. Se on 5hrz:n laite hinta nykyään Digimestassa joku 60€. Näyttöä tuossa ei ole eli tarvitsee tietokoneen/vastavan tietojen purkamiseen. Rc-auton kyydistäkin lentänyt parikin kertaa eikä ole otanut nokkinsa.

170
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 15.05.11 - klo: 20.52 »
Onkos kellään ollut sellaista ongelmaa että hävii singaali kesken ajon veneeseen ja vene vain pysähtyy. 10 sekunnin päästä vastari aktivoituu ja kuuluu piip eli menee se päälle. Sitten vähän ajon jälkeen sama. vaikka akut oli vielä täydet. Entäs onko ollu tällästä et ei tuu noparista vettä ulos siis ulostulo putkesta.
osaisko joku kertoa mitä tehdä? Veneenihän on aquacraftin ul-1. Kahdet akulliset kerkisin ajella ennenkuin tuli nämä. Eli siis ihan uusi vene.
Tarkistitko akkujen liitokset, ettei vaan ole huono kontakti jossakin paikassa. Itsellä kävi SV27:n neitsyys ajolla että väli piuha akkujen välillä irtosi hypyssä. Nyt pihat kojattu ja GPS:n mukaan vauhtia oli 70km/h 4s lipoilla. Siis muuten vakio tekniikka, mutta potkuri on vaihdettu ja trimmi levyt. Ihan kelpo saavutus mielestäni. Keli yltyi 1:1 veneen huollon aikana ja oli aivan liikaa VS:lle ei voinut ajaa kuin pinta kaasulla jos meinasi pysyä pystyssä. Pakkohan sitä oli koettaa kun oli loggeri kyydissä, ja nurin meni :evil:
Tuon aquacraftin nopparin kanssa on itselläkin vähän ongelmaa. Johtuneeko siitä että tuo LRP:n 2.4ghz radion vastari miettii hetken ja noppari piipittää kuten signaali olisi hukassa. muutamalla kokeilulla lähtee pelittää. Saman tyylisiä juttuja ollut 27mhz radioiden ja lennokin säätimen kanssa. ulkopuolinen bec varmaan autaisi tähän...

171
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 08.05.11 - klo: 14.33 »
Kovin on hiljaista tämä topikki. Kävin vilkaisemassa rataa viikko sitten ja näytti siellä jo Krossiratakin olevan käytössä. Kuka mahtaa toimia ratamestarina? olisi tiedossa n 5cm paksua laivaköyttä, olisiko sille käyttöä? En viitsisi sitä turhaan sinne raahata, jos ei ole käyttöä. Siis ei maksa mitään ja tuon sen paikan päälle jos tarvis.
T:Hannu

172
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 06.05.11 - klo: 18.29 »
Itsellä O.S:n 8 tulppa toiminut parhaiten, suosittelen. Enkä ole kuullut huonoa tuosta tulpasta. polttoaineena viimeksi ollut 16% tornadoa ja hyvin on pelannut.

173
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 18.03.11 - klo: 19.28 »
Ei ole paljoa päässyt ajamaan, meni noiden osien tulossa vähän pidempään kuin luulin. Sähkökasilla tuli vähän suttailtua pihalla, mutta otti niin lunta sisäänsä että meni laakerit moottorista. Lumisuojat tuli rakennettua, sitten tuli ilmeisesti laakereiden vaihdossa kylmäjuotos moottorin piuhoihin ja piuha irtosi ajossa. Nyt en tiedä ottiko noppari itseensä kun ei lähde kunnolla liikkeelle. Mutta nyt on osat polttikseen ja kevätkin koittaa, eiköhän se tästä vilkastu.

174
makejere:itsellä myös lst projekti ja olen myös harkinnut tuota sähköistystä, vaikka nitro pata löytyykin. Itse laittaisin ehkä Tekin nopparin ja moottorin. ne pitäisi olla parhaasta päästä. tietty ei mikään halpa.
Tuohon y haaraan, niitä saattaisi löytyä kellarista. missä päin vaikutat. Liikun Tuusula- Turku linjalla.

175
Sähköautot / Vs: Losi LST XXL sähköistys
« : 17.02.11 - klo: 17.52 »

176
Sähköautot / Vs: Losi LST XXL sähköistys
« : 16.02.11 - klo: 18.46 »
käytätkö Losin omaa settiä vai jotain muuta?

177
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 13.02.11 - klo: 00.15 »
onko tuo kone tehty pikkulohkoon vai 21 pohjalle? meinaan vaan käykö korvaamaan .18 konetta?

178
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 26.01.11 - klo: 21.23 »
Käytätkö vastarin akkua, vai sitä paristokoteloa? Ensin uudet patterit radioon ja anteenit pystyyn autosta ja ohjaimesta. jos vielä ongelmia tarkasta että vastaanottimen anteenijohto on ehjä.

179
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 25.01.11 - klo: 13.03 »
Ei tarvitse käyntiin laittaa, kun laitat vaan virat päälle ja työnnät autoa vapaalla, sitten pakki päälle, niin pitäisi kytkinkellon pyöriä. Sama testi eteenpäin. Ettei ollut vivustot jäässä kun kokeilit aluperin?

180
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 24.01.11 - klo: 21.11 »
Liikkuuko servo? onko Moottorin irroituksessa vaihteen linkki irronnut? Pyörikö laatikko herkästi ennen konenn takaisin laittoa? Ettei koneen kilahtaessa rikkonut laatikosta jotain? Meneekö pakille?

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13