Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13
181
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 11.51 »
Jep, peesaisin Tuukkaa. Polttiskrossissa en ole edes aloittelija, mutta sähköturisteja, sähkökrosseja, sähkötruggy  sekä pari polttis mosteria löytyy. Itselläkin ollut muutaman kerran ongelmana liian tiukka shimmaminen.
En ole kyseistä autoa nähnyt kun netissä.
Kuten edellä oli juttua siitä että osista iso osa olisi Losin. Tätä voi verrata JConseptsin BJ4:seen, jossa osia oli Losilta ja Assolta, omaa tuotantoa ehkä 20%. Tämähän aiheuttaa sen että esim. Losin osien mittatarkuus aiheutta väljyyksiä. Kyllä on selvää ettei Josen yksinkertaisesti kannata tehdä tai teettää jokaista osaa itse.
Toinen seikka yleisesti toleranseista: Se on fakta että tiukat valmistus toleranssit nostavat hintaa, sen voi vaikka katsoa laakerista. Saman kokoinen bulkkilaakeri biltemasta ja siten huippu laakeri SKF:ltä hinta voi olla 10 kertainen. Joten tuotteen hintakin nouse. Kyllä itse antaisin armoa vielä ensimmäsessä valmistussarjassa. Ja jos välykset on Kyoshon kanssa samaa tasoa, niin minusta kelpo suoritus ensikertalaiselle.

182
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 22.01.11 - klo: 23.27 »
Mielestäni on vähän liian kylmää ajaa sisään konetta näillä keleillä. Hyvä että sait takuuseen koneen. Jotta saat pitkäikäisen koneen aja huolella sisään ja hommaa infrapuna lämpömittari, jotta pystyt säätää koneen kunnolla. Itse en ajaisi sisäänajoa alle +10 asteen lämpötilassa. 

183
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 17.01.11 - klo: 01.24 »
oliskohan vaan se startin moottorin hajonnut. Itsellä oli molemmissa koneissa ongelma että hiilet irtosi. Niista tuli päivitetty versio, joka on kestänyt pitempään.

184
Anteeksi, mutta saisiko kirjoittaa aihessta? Tuntuu siltä että harrastajat ovat siirtyneet tilaamaan tavaraa ulkomailta ja kotimaiset kaupat lyövät lappua luukulle. Ensin kai meni konkkaan jr-hobby, ilmeisesti palvelu oli mitä oli. Sitten Ideaparkin Atala suljetiin. Nyt on Rc-piste ja Rc-carage sivutoimisia ja Racing Factoryin Pitäjänmäen toiminta yhdistyi Hobbylinnan kanssa. Tämä on mielestäni huolestuttava suunta. Tämä siis on tapahtunut vuoden sisällä. Tässä pian käy niin että kohta ei ole enää ainuttakaan normaalisti aukiolevaa erikoisliikettä. Tästä päästää helposti siihen että ei ole enää mahdollista tutustua esim. autoon ja sen tekniikkaan ennen ostoa. on vain tilattava esim. kiinasta tuote netissä olevien kuvien perusteella. ja kun ei ole maahantuojia ei ole varaosa varastoakaan ei sitä vähäistäkään mitä nyt. Itseäni harmittaa näiden rc-pisteen ja rc-garagen auki oloaikojen osaaikaistuminen. Silloin kun töiltä ja lapsen hoidolta yms pääsee harrastamaa on ollut hienoa että osia on saanut samantien hyllystä ohikulku matkalla. Toki hyvää palvelua olen saanut nytkin, mutta miten tulevaisuudessa? Käykö niin että se varsinainen palkkatyö vie voiton loppujen lopuksi. Ja miten sitten uudet harrastajat pääsevät alkuun? Jää ainoaksi vaihtoehdoksi se suuren kauppakeskuksen kauppa tuotteineen. Tarjonta supistuu ja se supistuminen tapahtuu sieltä laadukkaimasta päästä. Toivottavasti porukka alkaisi miettimään mistä kannattaa loppujen lopuksi ostaa. Ymmärrän toki että hinnat on usein halvempia ulkomailla, mutta kuinka suuri se ero on loppujen lopuksi onkin sitten niin riippuvainen tuotteesta. Itselle tuo hinnanero jossain tuotteessa on mitätön verrattuna siihen että se harva harrastuskerta jää väliin. Itsellä kun tuo työ on sellaista että puolet vuodesta, joskus enempikin menee reissussa. Olisi kiva kun pääsee harrastamaan ja jokin osa hajoaa, niin saisi osan nopeasti. Ettei taas mene ne vapaa päivät osia odotellessa, ja sitten pitääkin taas lähteä niitä euroja keräämään pitkin maailmaa. Tässä nyt tämmöinen puheenvuoro kotimaisten kauppojen puolesta. Me harrastajat loppujen lopuksi päätämme omalla ostokäyttäytymisellä sen montako rc-kauppaa meillä on vai onko.

edit: meinas unohtuu atala

185
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 04.01.11 - klo: 13.13 »
kokeilitko tuohon koiranluun ja pyörännavan suojaksi? Mistähän noita ilmapalloja saa mistä ne tekee niitä eläimiä? voisi suojata nuo iskaritkin samalla. Eikä pitäisi olla hinnan kiroissa.

186
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 04.01.11 - klo: 12.38 »
Joo kyllä lunta on sen verran paljon ettei käsivoimin kyllä mitään järkeä. Harmi kun tuo kardaanikin jäi saamatta, tulee aikaisintaan ensiviikolla. Täytyy varmaan kysyä rc-pisteestä jos siellä sattuisi olemaan hyllyssä, mutta kun sekin on muuttanut kai Riihimäelle.

187
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 03.01.11 - klo: 22.21 »
Hmm saisikohan yhden turistin huomiseksi nippuun.
infernoSP4 onko Tuusulajärvellä moottoriajoneuvolla ajaminen kielletty, en löytänyt siitä netistä mitään.
Itse hukkasin monsterista etuperälle menevän kardaanin ja sitä olen tässä odotellut, että pääsis ajamaan. On varattuna vanha pata talviajoon ja siihen tehty tiheäsilmäinen verkkosuoja pitämään vähän lämpöjä yllä.
Ei se sähköilläkään helppoa ole, ajelin tuossa 1:8 truggylla ja en ole vielä saanut sisäkoppaa hommattua, niin luntahan se oli täynnä. Vaikka koetin ilmastointiteippivirityksillä sitä vähentää. Ja lipo-akutkin kyykkää aika nopeasti 10 astee pakkasella. On kai palattava Nihm aikaan takaisin.
Nyt olisi mielestäni hyvä mahdollisuus hyödyntää tuo paksu hanki ja järjestää hyppykisat. tehdään lumikasaan iso hyppyri ja pehmeä alastulo lumihankeen. Ei pitäisi vaurioitakaan tulla! Voisi harjoitella back flipit jne tuhoamatta kalustoa. Pisteen lasku mäkihypyn tyyliin pituudesta ja tyylistä...

188
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 03.01.11 - klo: 21.59 »
Madin sain viimein kunnolla sisään ajettua ja ruuveja piikimmälle niin hauska autohan siitä tuli.
Vakio renkaat toimivat mielestäni yllättävän hyvin lumella kun tuli tuossa lähikoulun pihan lumikasoissa myllättyä.
Ilmanputsarin päälle laitoin minigrip pussin suojamaan lumelta, muuta ei tunnu tarvitsevan toimiakseen.

Tuli kyllä kunnolla kiusattua autoa ja mitään en saanut rikki, kori tosin alkaa repsottamaan takapäästään kun muutama hyppy tuli "hiukan" persilleen tai katolleen alas...
Ja ekalla käymään :cool:
Siis mitä? ilmanputsarin päälle minigrip pussi? miten kone saa sitten ilmaa? Pieni vinkki LRP:llä on sellainen ilmanputsari johon on niin kutsuttun rapasuojan, niin ette rikkoisi koneitanne.

189
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 03.01.11 - klo: 21.44 »
anteeksi luetun ymmärrys ei ollut parhaimmillaan 2 vuotias sylissä... Ensiviikolla menossa Turkuun, kun muistasi käydä kellarissa irroittamassa yksi kääntöpala mukaan ja käydä Sabessa vertaamassa revon palikkaan. Silti tulee mieleen että entäjos se jää väliin revon palankin kanssa? No auttaisiko tuon ohjauspalan avartaminen sopivalla pyöröviilalla?

190
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 03.01.11 - klo: 17.14 »
Autaisiko tukivarren kulmien pyöristys, niin ettei tulisi terävää nurkkaa? Tuo iskarin kumisuoja voisi olla hyvä ajatus kans. Se olisi sen verran pitkä että saisi ikäänkuin puskemaan kääntöpalaa vasten, ehkä ei tarvitsisi edes liimata.

191
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 31.12.10 - klo: 19.09 »
Niin kun tuo mfr:n orkkis laakeri systeemi pyörännavassa on erilainen kuin monessa muussa on siihen vaikea löytää muun merkin vetareita. Siksi tuo kääntöpala modifikaatio kiinnostaisi...

192
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 31.12.10 - klo: 17.50 »
Hienoa että ne käy kuin nenä päähän. Ja käsittääkseni tuo ohjauspala on sama myös muissa Kyoshon 1:10 autoissa. Tulee näköjään asiaa Sabeen. Hyvät kuvat joista asia selviää kyllä varmasti niillekin jotka ei kaikkea termistöä hallitse.
Kyllä itse laittaisin tuonne jotain voitelua, jotta alustan toiminta olisi herkkä. Vaatii tietenkin välillä putsauksen, mutta ei varmaan kovin usein. Taidan ottaa tuon ohjaus palan mukaan Sabeen, niin voi katsoa olisiko vaihto kelpoinen Revon palan kanssa. ajatuksena laittaa kunnon vetarit...

193
RC-kerhot ja -radat / Vs: ajamaan järvenpäähän
« : 09.12.10 - klo: 15.13 »

Tiistaisin Järvenpään seurakunnan liikuntasalissa klo 17.00-20.00 voi ajella mattiksilla ja Mineillä.
[/quote]

Siis tarkoitatko mattiksilla kokoluokkaa 1:12? Vai voiko tuolla 1:10 turistilla ajaa? Auto ollut vain sisäradalla.

Sorry; off topic

194
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 08.12.10 - klo: 21.22 »
Tuli itsellekin samanlainen ajatus mieleen, että leikkimielinen jääratakisa pystyyn! Joo aina joku vetää palkokasvia nenään...

195
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 07.12.10 - klo: 22.28 »

Osa noista hiekkamontuista taitaa olla kinosten peittämiä mikäli olen oikein ymmärtänyt,
tuusulajärvellä vois käydä kääntymässä kun siellä kerraan on pilkkijöitäkin näkynyt :)
missäpäin meinasit tuusulajärveä ajella ?
ja oliko tarkoitus tehdä rata oikein auraamalla järvenjäälle vai pelkästään ajella ristiinrastiin.
Joo taisi tulla tuota lunta sen verran reilusti ettei pääse enää missä vaan sudittelee, harmi. Tulis nyt kunnon lauha jakso ja sitten pakksta niin pääsis hankiaiselle ajamaan. Voi olla turhan iso urakka kolalla alkaa rataa auraamaan. Olisiko jollain moottorikelkaa millä tamppaisi radan tynkää?

196
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 01.12.10 - klo: 21.07 »
Joo kyllä kyosholtakin löytyy myös metalliset pallot. tuolta Sabesta voisi löytyä asson mini mgt:n palloja, jotka ovat metallia. Myös TT MTA4:n pallot ovat 5mm kierteellä. Pitääkö vaihtaa Revon kääntöpalatkin?  :evil:

197
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 01.12.10 - klo: 06.19 »
Joo saman olen myös huomannut noista palloista. Itse ihailin myös kaverin Revon suojauksia. Olen tehnyt noin sentin paksuisesta superlonista sylinterin mallisen holkin tuohon pallon ja kääntöpalan väliin, sellainen yleismalli, joka estää hiekan menon ainakin osittain.

198
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 29.11.10 - klo: 11.45 »
Sorry Tonij, tuon tarkoitin vastaukseksi Barttille.

199
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 29.11.10 - klo: 08.55 »
katsoppas nuo aiemmat viestit noista soramontuista. Suveltuva 1:5 autoillekin. Olen tuossa suunitellut mennä tuonne Tuusulajärven jäälle kunhan alkaa kantamaan. Olisi tilaa ainakin, kun ei tulisi liikaa lunta jään päälle.

200
RC-kerhot ja -radat / Vs: Honkala GP Kotka
« : 28.11.10 - klo: 01.31 »
toivottavasti tästä ei tule sanomasta, niin kuin vimeksi, kun yritin porukkaa motivoida. Siis hienoa että olette saaneet hienon sisäradan aikaiseksi. Tulisin mielelläni tutustmaam rataan, kun tulen taas Kotkan suunnalle(knhan ei tulis kesä ennensitä). Mielestäni teillä on hieno aktiivinen porukka joka saa aikaan paljon. Koettakaa pitää homma kasassa. Kesällä käydessäni radallanne oli tosi positiivinen ilmapiiri. Toivottavasti se jatkuu. Hyvää joulun odotusta Kotkaan
T: Hannu

201
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 23.11.10 - klo: 00.12 »
just sitä laatikon sisällä olevaa alu ratasta tarkoitin, se olisi tarkoitus tehdä lujemmaksi. Ja tuon tapinhan voisi laittaa mediun lukitteella kiinni että pysyy. Tuota iskarin tuunausta pitää alkaa suunittelee. Kokeilla tuota pikkusorvia tuossa nurkassa, josko sillä saisi iskarin varret tehtyä...

202
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 22.11.10 - klo: 20.07 »
ampeeri, kiitos valaisevista kuvista. Enpä ole tajunnt edes katsoa tuota kakkosen tappia. Joo tarkoitus olisi valaa tuo kaksoisraras hiukan muokattuna. Koska tuo ainevahvuus on olematon tuossa rattaiden liitos kohdassa. Kun tarkastelet hajonnutta ratasta huomaat että ainetta on ehkä 0,2mm eli ei tule pidemmän päälle kestämään. toivottavasti saamme muotin tarrpeeksi tarkaksi, niin saisi tuon osan kestämään. Sitten tulee vuoroon vetarit ja kääntöpalat. luultavasti molemmat jostain muusta autosta, jolloin voi käyttää bulkkilaakerita. Ensi hätään täytyy talven aikana kokeilla Thunder tigerin MTA:n osia. toinen minkä osat voisi ehkä toimia on Traxxas Revo. Mielestäni auto on kevyt kokoisekseen ja alusta toimii hyvin. Kunhan on ne välykset shimmanut pois. Kyllä siitä hyvä tulee kunhan hintoihinsa tulee... Osa harrastusta on myös auton tuunaaminen, ja talven pakkasillahan on aikaa. Olisiko heavy duty rattaalle muita tarvitsijoita, jos valu onnistuu niin tekee sit enempi kerralla. Vanhat rattaiden romut talteen että saadaan oikeaa seosta valuun. :shocked:

203
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 21.11.10 - klo: 21.42 »
Amppeeri, kerroppas tuo teippaus vinkki muillekin! Siis mikä tappi ja mikä ratas toisin päin. Itsellä tuosta laatikosta meni tuo kaksoisratas taas rikki. olemme kaverin kanssa suunnitelleet siihen lujemman version, kun vielä pääsis toteuttamaan sen. Toinen heikko lenkki on kone, sen aijon talven aikana vaihtaa esim LRP:n koneeseen. mootoripukki suunnitteilla ko koneelle. Vetoakselit on se seuraava heikkolenkki, ovat liimaamalla kasassa? Toki ne saa päivitettyä kunnollisiin, mutta maksaa hunajaa...

204
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 21.11.10 - klo: 21.04 »
Tämä on saattanut jo olla jossain aiemmassa viestissä mutta, jos omistaa kalliit radiot niin kannattaa ehkä talviajoa varten hankkia jotkin halppis radiot. Jos esim. vastari sattuu kärvähtämään niin ei harmita niin paljon kuin jos kallis vastari hajoaisi.

Sama juttu servojen kanssa, eli hyvien tilalle esim. tower prot tai blue birdit tms.
Itse olen myös säästänyt vanhat radiot talvi-autoiluun, ei viitsi gigaradioita pilata. Servoihin olen tehnyt sulukumista tiivisteet. Tuo talvivastari on avattu ja lakattu elektroniikka lakalla. Laakerit eivät kans hirveästi tykkää tuosta talvi-ajosta, mutta kun ei voi olla ajamattakaan. Perus laakerit bulkkina ei hirveästi maksa, mutta olen miettinyt niiden suojaamista vaseliinikerroksella. Ongelma siinä vaan on että tuo vaseliini jäykistyy, eikä auto enää kulje niin hyvin. Onko kukaan kokellut mitään synteettistävaseliiniä?

205
Yleinen keskustelu / Vs: Data loggerit
« : 18.11.10 - klo: 23.20 »
tuo eLogger näyttää mielenkiintoiselta laitteelta. soveltuu monenlaisen datan keräämiseen. outoa että 10Hrz:in anturi halvempi kuin 5:n? nyt alkoi alkoi kiinnostamaan; lämpötilat, ampeerit, voltit, kierrosluvut,korkeus ja nopeus ilman suhteen. Aika monipuolinen laite eikä ominaisuuksiin nähden edes kallis. Toki pelkkään nopeuden mittaamiseen linkittämäni laite edullisempi.

206
Yleinen keskustelu / Vs: Data loggerit
« : 18.11.10 - klo: 17.25 »
Data logger on siis tiedon tallentaja. Niitä voi olla erilaisia. tässä ehkä ketjun aloittaja ajatteli sellaista joka kerää tietoa ampeereista, volteista jne.
Silti vastaan tänne gps dataloggerista: katsokaa että laitteen päivitysnopeus riittävän nopea esim 5Hrz, koska tuo vaikuttaa siihen miten lyhyellä matkalla saat huippunopeuden ylös. Kerran sekunnissa on liian hidas nopealle RC-autolle. Itsellä käytössä tälläinen:
http://www.digimesta.com/component/page,shop.product_details/flypage,flypage_new/product_id,547/category_id,271/option,com_virtuemart/Itemid,34/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new&product_id=547&category_id=271&option=com_virtuemart&Itemid=34&vmcchk=1

207
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 08.11.10 - klo: 16.33 »
tuo graupner ultramat 10 on hyvä ja luotettava peruslaturi. Lipojen kestoiän kannalta kannattaa hommata se tasuri. Itsellä jatkona LRP:n tasuri  ja moitteettomasti toimineet.
Niin ja siihen akkukaukaloon tein sellaisen modifikaation että sivuleikkurilla ja päätyleikureilla leikkasin ne nurkat auki, niin mahtuu kantikaskin lipo kyytiin. Ainoa miinus on se ettei sillä pääse tt-01:sen kisoihin. Kun säänöissä oli ettei pohjakaukaloa saa modata.

208
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 23.10.10 - klo: 21.47 »
itselläni kyllä hyvät kokemukset sekä Hyvinkää radasta että Lavangosta. molemmissa ollut ihan hyvä vastaanotto. omalta kohdaltani harkitsin keväällä tuota Hyvinkään Ua:n jäsenyyttä, mutta työt estivät niin tehokkaasti radalle pääsyn, ettei tarvinnut investoida. Minulle se muutama kerta maksu sopi hyvin. Ymmärrän sen seurojen halun kausikortiin, kerran maksettu ja paperisota on siinä. Kesän rata saldo: 2x lavangossa, 3x Hyvinkäällä ja 1x Honkala GP:ssä Kotkassa. Viimeinen niistä virkistävä poikkeus: Pieni porukka tehnyt SC_radan ihan talkoovoimin eikä radalla ollut mitään maksua kenellekkään. Erittäin lämmin vastaanotto ja hieno meininki. Voin suositella jos siellä päin liikkuu. Mutta asiaan keli näyttää huomisen osalta huonolta, tuskin kannattaa alkaa aikatauluja edes miettimään. Voisi ensiviikolla katsoa hyvän päivän ja käydä vähän suttailemassa. Tuo Hyrylän urheilukeskuksen reuna-alue voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Muutama hyppyri eikä isoja kiviä eikä sepeliä. olisiko kiinnostuneita?

209
Siis kone ilmeisesti tämä: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=100419 .Tuossa näyttäisi olevan kolmet kiinnitysreijät, joten koeta kääntää moottoria toiseen asentoon. voi olla että joudut jatkamaan johtoja. Tosiaan mikäli joudut tekemään uudet kierteet, on tuo kone purettava kokonaan. yksikin lastu koneen sisällä polttaa koneen ja ehkä nopparinkin.

210
Mistä koneesta on kyse? onko kiere millinen vai tuumainen? Mistä kohtaa konetta kierre meni?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13