1) Ajetaanko vastaisuudessa TJ-10 27-lankaisilla , vai jollakin muulla moottorilla?
2) Tuleeko TS-10 ja TJ-10 väliin uusi luokka (ProStock)?
Koska lusikkani on ollut mukavasti sopassa, vastaan oman ymmärrykseni mukaisesti näin:
1) 27t pysyy TJ-10:ssä ainakin koko 2003. Mietiskelyä ilmeisesti käydään, pitäisikö moottorityyppi muuttaa. Jos kaudelle 2004 aiotaan saada uusi tyyppi, alkaa olla jo kiire.
2) ProStock on kokeilu, eikä sillä ole minkäänlaista "virallista" statusta. Luokka on tarkoitettu ensi sijassa synnyttämään kisailuintohimoja ja -mahdollisuuksia heillä, joita nykyiset TJ ja TS eivät mistä tahansa syystä kiinnosta. Ja täyttämään "harrastelijatyhjiön", joka sijaitsee junnujen ja tosi-virimiesten välissä.
Mutta, keskustelut sekä foorumissa että radoilla ovat osoittaneet, että Pro Stock tulee keräämään myös nykyisiä TS- ja TJ-kuskeja. Siten se halutaan jo nähdä väliluokkana noustessa TJ:sta ja TS:iin. Tällöin TJ olisi nykyistä selkeämmin kisatoimintaan sisääntulo- ja aloittelijaluokka. Tämä on siis vain visiointia, vielä kaukana reaalimaailmasta.
Niin tai näin, alkava kausi on tutkiskeluaikaa, jolloin asiaa voidan paitsi maistella joka kantilta, se tullee myös itse ohjautumaan johonkin toimivaan malliin.
Lajiryhmä tekee erittäin hienosti kannustaessaan kokeilutoimintaa FT-kisojen yhteydessä. Juuri siten kehityksen pitää tapahtuakin: keskustelua, ajatustenvaihtoa ja kokeiluja.