Eikös tuosta uudemmasta ministä ole sanottu että olisi kaarteessa himpunverran nopeampi ja parempi ajaa ?
No enpä ole samaa mieltä, M05 kanssa on ollut aika hieromista,se on aivan erilainen ajettava kuin M03.Lähinnä siinä mättää se , että se hakee hyvin herkästi suorilla ja on erittäin tarkka ajettava
silloin; pienikin hipaisu rattiin (siis suoralla) saa aikaan nopean suunnanmuutoksen.Viimeisimmän
kokeilun perusteella siihen auttoi:löysä alusta(iskarit 3-reikää ja 20W edessä ja 25W takana+mahdollisimman löysät jouset edessä ja takana pykälää kovemmat....ja jos Expo löytyy radiosta,sitä vaan miinukselle jopa 70%....Toinen asia joka vaikutti asfaltilla varsinkin:diffi ei saa olla liian jäykkä,vaan sopivan nihkeä.
Käytän omaatuotantoa olevaa diffinkiristys-settiä,joka on ulkopuolelta säädettävissä(reikä kotelossa)ja tätä käyttää moni muukin.....
Ja vielä yksi seikka ,joka vaikuttaa kaarteesta ja paikaltaan lähtemiseen on painopiste; M03 lähtee viivalta selkeästi ripeämmin ,kun paino on pääosin edessä,M05 taas sutii...
Matolla taasen pitää ollakin sitten taas erilaiset säädöt,kun kumpikin versio kippaa niin mieluusti.
Tämä oli siis ajettaessa asfaltilla tai matolla eli kovalla pinnalla.
Tässä nyt lyhyt oppimäärä asiasta.
Saa kysyä,vastaan mielelläni.