Kirjoittaja Aihe: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9  (Luettu 5979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« : 11.04.07 - klo: 16.15 »
Terve!

Meinasin tuossa viikonloppuna käydä katsomassa/ostamassa kyseisen auton (Inferno Gt jos joku ei osannut päätellä otsikosta). Niin tahtoisinkin kysellä autosta kokemuksia kokeneilta käyttäjiltä. Itselläni kokemusta tähän mennessä ZaBoon EP Buggysta ja Pure Ten Alpha GP:stä, "pärjäänkö" tämän Inferno Gt:een kanssa noilla kokemuksilla. Olisiko ostettava jotain muutakin auton kanssa kun RDS Box Gp ja "bensa"? Kiitokset jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 14.04.07 - klo: 18.48 kirjoittanut Jack Luistin »

rc auto

  • Vieras
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #1 : 13.04.07 - klo: 12.24 »
Mitään muuta et tarvitse. Autosta en tiedä että onko se hyvä.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #2 : 13.04.07 - klo: 12.46 »
Pari sopivaa tulppaa lienee paikallaan, ja kunnon hehku jos ei ennestään löydy. Kannattanee lämmitellä mottia kunnolla ennen käynnistystä, itselläni ainakin vetonaru napsahti johtuen alkujäykkyydestä..
Perusputken voi korvata jossain vaiheessa ärhäkkäämällä, itse korvasin tuon pakista löytyneellä Hyper8 RTR pillillä, ja mielestäni erittäin selvä ero. Tosin myös melussa erittäin iso ero, lisääntyi ainakin X dB..

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #3 : 13.04.07 - klo: 13.37 »
Jooh, kannattaisiko ostaa ruuvilukitetta?  Joo tos RDS Box Gp:eessä tulee mukana Mean Green Powerin
hehku & Laturi. Joo vois sitä pilliäkin joskus harkita, mutta tuon auton osto kynii minulta kaikki rahat että saa nähdä.
Mites tota moottoria vois lämmitellä? Hiustenkuivaajalla vai millä? Blaah miten ajoit sisään?

rc auto

  • Vieras
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #4 : 13.04.07 - klo: 13.40 »
Ruuvilukitetta kannattaa ostaa.

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #5 : 13.04.07 - klo: 13.58 »
Ruuvilukitetta kannattaa ostaa.

Ok, paljonkohan maksaisi ilmansuodatin elementit tohon koneesee siis kyseessähän on GXR .28 Kyoshon oma kone.?

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #6 : 13.04.07 - klo: 14.11 »
Meikäläisen sisäänajotaidot aika nolla, neljä konetta vasta ajettu sisään.. tuo oli ensimmäinen polttis allekirjoittaneella yli kymmeneen vuoteen.. :)
Perusasetuksilla kone (katso manuska), ja tyhjäkäynnillä renkaat ilmassa muutama tankki körötellen. Tankkien välissä annetaan jäähtyä, ja siirretään sylinteri ala-asentoon (opin tämän tällä viikolla :) ) Tämä siis jotta sylinteri ei jumittuisi sinne tiukkaan yläosaan sylinteriputken jäähtyessä. Aina välillä varovasti kaasua pumputellen..
Mulla oli kovasti ongelmia tuon sylinterin tiukkuuden kanssa, ja sain motinkin kerran jumittumaan erittäin lujaan yläasentoon.. Kädet aivan *askana vetonarun vetämisestä, seuraavaan autoon tulikin sitten hankittua starttiboksi, kallis mutta todellakin sen arvoinen..

Lämmittämällä väljenee ihan hyvin, kuumailmapistooli nopein tapa, mutta fööni toimii myös loistavasti..
Itse käytin aluksi A3 tulppia, myöhemmin siirryin A5:een. Vakiotulpathan ovat lähes poikkeuksetta mallia kylmiä (korjatakaa toki jos olen väärässä)..

Kössin ruuvit taitavat olla aika hyvin tehtaalla kiinnitetty, mutta pahitteeksi ei varmaan olisi että ne tarkastaa uudelleen ennen ajoa.

Noita motin sisäänajo ja säätö-vinkkejä löytyy jo useammasta threadista, joten voitaneen jatkaa aihetta siellä mikäli tarvetta..

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #7 : 13.04.07 - klo: 14.16 »
Siis että MÄNTÄ ei jumittuisi sinne sylinteriputken yläosaan.. :laugh:

Niin ja toimii lämmittäminen ihan föönilläkin.
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #8 : 13.04.07 - klo: 14.17 »
Ok, paljonkohan maksaisi ilmansuodatin elementit tohon koneesee siis kyseessähän on GXR .28 Kyoshon oma kone.?

Suosittelisin ostamaan jotkut kolmannen osapuolen ilmafiltterirungon, jossa sisä ja ulkofilsut. Nuo Kössin filtterit olivat nimittäin aivan sairaan kalliit, jopa todella kalliit verrattuna muiden varaosien jo keskivertoa korkeampaan hintaan. Lisäksi, fillterit ovat vain yksiosaisia, joten menee nopeasti..
Tässä siis puhun ilmafilsuista jotka tulivat vielä viimevuoden lopulla vakiona, voi olla että muuttunut..

Niin, ja samalla tietenkin ilmafiltteriöljyä. Joku suositteli jotain motokrossipyörän ilmafilsun öljyä, varmasti 10 kertaa halvempaa kuin mini pullot RC-kaupasta, mutta en ole löytänyt kyseistä myrrkyä kaupoista..

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #9 : 13.04.07 - klo: 14.18 »
Meikäläisen sisäänajotaidot aika nolla, neljä konetta vasta ajettu sisään.. tuo oli ensimmäinen polttis allekirjoittaneella yli kymmeneen vuoteen.. :)
Perusasetuksilla kone (katso manuska), ja tyhjäkäynnillä renkaat ilmassa muutama tankki körötellen. Tankkien välissä annetaan jäähtyä, ja siirretään sylinteri ala-asentoon (opin tämän tällä viikolla :) ) Tämä siis jotta sylinteri ei jumittuisi sinne tiukkaan yläosaan sylinteriputken jäähtyessä. Aina välillä varovasti kaasua pumputellen..
Mulla oli kovasti ongelmia tuon sylinterin tiukkuuden kanssa, ja sain motinkin kerran jumittumaan erittäin lujaan yläasentoon.. Kädet aivan *askana vetonarun vetämisestä, seuraavaan autoon tulikin sitten hankittua starttiboksi, kallis mutta todellakin sen arvoinen..

Lämmittämällä väljenee ihan hyvin, kuumailmapistooli nopein tapa, mutta fööni toimii myös loistavasti..
Itse käytin aluksi A3 tulppia, myöhemmin siirryin A5:een. Vakiotulpathan ovat lähes poikkeuksetta mallia kylmiä (korjatakaa toki jos olen väärässä)..

Kössin ruuvit taitavat olla aika hyvin tehtaalla kiinnitetty, mutta pahitteeksi ei varmaan olisi että ne tarkastaa uudelleen ennen ajoa.

Noita motin sisäänajo ja säätö-vinkkejä löytyy jo useammasta threadista, joten voitaneen jatkaa aihetta siellä mikäli tarvetta..

Jooh siis 3-4 tankkii tehdas asetuksilla kaasua pumpaten renkaat ilmassa? Ok tajusin kaiken paitsi ton pumppaus homman? Ja miten toi mäntä ala-asentoon juttu tehää? :embarrassed:

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #10 : 13.04.07 - klo: 14.19 »
Siis että MÄNTÄ ei jumittuisi sinne sylinteriputken yläosaan.. :laugh:

Heh  :grin:
Pilkun*ussintaa...

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #11 : 13.04.07 - klo: 14.21 »
Ok, paljonkohan maksaisi ilmansuodatin elementit tohon koneesee siis kyseessähän on GXR .28 Kyoshon oma kone.?

Suosittelisin ostamaan jotkut kolmannen osapuolen ilmafiltterirungon, jossa sisä ja ulkofilsut. Nuo Kössin filtterit olivat nimittäin aivan sairaan kalliit, jopa todella kalliit verrattuna muiden varaosien jo keskivertoa korkeampaan hintaan. Lisäksi, fillterit ovat vain yksiosaisia, joten menee nopeasti..
Tässä siis puhun ilmafilsuista jotka tulivat vielä viimevuoden lopulla vakiona, voi olla että muuttunut..

Niin, ja samalla tietenkin ilmafiltteriöljyä. Joku suositteli jotain motokrossipyörän ilmafilsun öljyä, varmasti 10 kertaa halvempaa kuin mini pullot RC-kaupasta, mutta en ole löytänyt kyseistä myrrkyä kaupoista..


Kaverin PTA:aassa oli ainakin kaksi ilmansuodatin elementtiä silleen päällekäin? No paljos tulee hintaa noille ilmafiltteri jutskille? Kun olen aika pienellä budjetilla liikenteessä? Mut paljon ne kyostin omat ilmafilut maksaisi sitten?

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #12 : 13.04.07 - klo: 14.22 »
Ja miten toi mäntä ala-asentoon juttu tehää? :embarrassed:

Pyörität vauhtipyörää siihen kohtaan missä se on "löysimmillään". Sylinteriputki kapenee ylöspäin... Sen kyllä tuntee kun pyörittää vauhtipyörää.
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #13 : 13.04.07 - klo: 14.25 »
Jooh siis 3-4 tankkii tehdas asetuksilla kaasua pumpaten renkaat ilmassa? Ok tajusin kaiken paitsi ton pumppaus homman? Ja miten toi mäntä ala-asentoon juttu tehää? :embarrassed:

Eli, vaikka se neljä tankkia renkaat ilmassa. Jos ei pysy käynnissä ihan tyhjäkäynnillä, niin pieni pumppausliike helpotta usein (eli siis suomeksi, paina hieman sitä kaasua ohjaimestasi). Kierrokset nousevat ja motti pysyy käynnissä.. Mahdollisesti myös sylkäsee ulos ylimääräiset ölyt/polttoaineet pakoputkesta, mikä ei liene pahitteeksi.
Mutta, ei tosiaan kannata hirveästi kierrättää konetta kun renkaat ilmassa, ja vielä sisäänajo menossa..

Ja sisäänajohan jatkuu vielä tämänkin jälkeen, kuten täältä foorumilta selvinnee..

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #14 : 13.04.07 - klo: 14.27 »
Jooh siis 3-4 tankkii tehdas asetuksilla kaasua pumpaten renkaat ilmassa? Ok tajusin kaiken paitsi ton pumppaus homman? Ja miten toi mäntä ala-asentoon juttu tehää? :embarrassed:

Eli, vaikka se neljä tankkia renkaat ilmassa. Jos ei pysy käynnissä ihan tyhjäkäynnillä, niin pieni pumppausliike helpotta usein (eli siis suomeksi, paina hieman sitä kaasua ohjaimestasi). Kierrokset nousevat ja motti pysyy käynnissä.. Mahdollisesti myös sylkäsee ulos ylimääräiset ölyt/polttoaineet pakoputkesta, mikä ei liene pahitteeksi.
Mutta, ei tosiaan kannata hirveästi kierrättää konetta kun renkaat ilmassa, ja vielä sisäänajo menossa..

Ja sisäänajohan jatkuu vielä tämänkin jälkeen, kuten täältä foorumilta selvinnee..

Jos saanen vielä kysyä? Miten se vielä sitten siitä jatkuu?? Jotain rauhallist ajoa?

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #15 : 13.04.07 - klo: 14.33 »
Jos en nyt ihan väärin muista niin neljästä filtteristä haluttiin 16/18e.. Näillä pääsee hienosti alkuun, pidemmällä ajanjaksolla kannattanee miettiä muita. Kössillähän on myös se oma 2-vaihe filsu, sen hinnoista en tiedä..

Ai niin, ja polttoaine filtteri on kyllä oikeastaan hankittava heti, maksaa sen ~3e. Muistaakseni ei tullut vakiona..

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #16 : 13.04.07 - klo: 14.36 »
Polttoaine filtteri tulee RDS Box Gp. Siis niin kalliita mut kysyin lähinnä suodatin elementtejä. Esim mun kaverin PTA:aan ilmafilut makso 12 tai 14 kpl. 12 egee muistaakseni  :huh:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #18 : 13.04.07 - klo: 14.41 »
filsuja: http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=22_46&products_id=163 (sis. öljy)
runko: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32427&grpid=3901 (ei sis. hanhenkaulaa)
hanhenkaula: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32426&grpid=3901
runko, kaula, suodatin ja pieni öljytuubi: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31783&grpid=3901
lisää filsuja: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30102&grpid=3601
öljyä: www.allright.fi

Kaikki noi yhteensopivia 1/8 turistin kanssa? Ja paljon Jp nitroracingista toimituskulut/-aika? Ja ei oo varaa noihin kaikkii shitteihi :cry:
« Viimeksi muokattu: 13.04.07 - klo: 14.45 kirjoittanut Jack Luistin »

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #19 : 13.04.07 - klo: 15.02 »

Jos saanen vielä kysyä? Miten se vielä sitten siitä jatkuu?? Jotain rauhallist ajoa?

Bingo. Väännät hieman pääneulaa sisään joka tankin jälkeen(vaikka 45 astetta). Se milloin tämä sitten saavuttaa sen oikean seoksen on sitten toisen threadin aihe, eikä meikäläiselle ole siihen hirveesti annettavaa..


Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #20 : 13.04.07 - klo: 15.07 »

Kaikki noi yhteensopivia 1/8 turistin kanssa? Ja paljon Jp nitroracingista toimituskulut/-aika? Ja ei oo varaa noihin kaikkii shitteihi :cry:

Tuo tuleva autosihan on motiltaan aivan identtinen krossarin ja truggyn kanssa. Joten kaikki jotka sopivat krossariin niin sopivat myös tuohon "turistiin"

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #21 : 13.04.07 - klo: 15.10 »
Eli siis tossa Sami L kaiksita ylimmän linkin ilmafilut käyvät tulevaan autooni. Vai pittäkö ostaa uusi ilma filu runko? Johon minulla ei todellakaan ole rahaa  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 13.04.07 - klo: 15.32 kirjoittanut l150040 »

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #22 : 13.04.07 - klo: 15.25 »
Tuo linkittämäni runko sopii ko. filttereiden kanssa. 4e (hanhenkaula, jos sulla ei jo ole, +4e, mutta kauloja saa halvemmallakin, esmes täältä saat ilmaseks tulla hakemaan.  :angel: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #23 : 13.04.07 - klo: 17.26 »
Jos olet ajatellut käyttää 25% gasoo ni osta samalla shimmiprikkoja kannen ja lohkon väliin varaosanro: 74025-02 . Itselläni on tuo ST ja siinä on sama kone eli GXR28. Jokusen päivän tässä olen tuskaillut miksi se ei toimi kunnolla, mutta vihdoin selvisi eli oli ilmeisesti liikaa puristuksia, ainakin shimmiprikkojen asennus auttoi ja nyt toimii kuin junan vessa  :azn:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #24 : 13.04.07 - klo: 19.24 »
Jos olet ajatellut käyttää 25% gasoo ni osta samalla shimmiprikkoja kannen ja lohkon väliin varaosanro: 74025-02 . Itselläni on tuo ST ja siinä on sama kone eli GXR28. Jokusen päivän tässä olen tuskaillut miksi se ei toimi kunnolla, mutta vihdoin selvisi eli oli ilmeisesti liikaa puristuksia, ainakin shimmiprikkojen asennus auttoi ja nyt toimii kuin junan vessa  :azn:

QwickFire 16 % on nyt suunnitelma ostaa. Sitten joskus ehkä BigBang 25%. Mutta joo tän vois vaikka muuttaa viralliseksi Inferno Gt- Aiheeksi kun kyseisen auton huomenna saan. Kuviakin varmaan tulee jossaa vaiheessa  :wink:

Mika R

  • Vieras
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #25 : 13.04.07 - klo: 21.34 »
Sä voit tehdä ton virallistamisen ihan itse ekaa viestiäsi muokkaamalla otsikkoa. Onnittelut. Täältä löytyy aika vihasia GT:tä http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?p=2223141#post2223141 (mut sun pitää logata sisään ekaks että näet hienot kuvat)

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #26 : 13.04.07 - klo: 21.46 »
Sä voit tehdä ton virallistamisen ihan itse ekaa viestiäsi muokkaamalla otsikkoa. Onnittelut. Täältä löytyy aika vihasia GT:tä http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?p=2223141#post2223141 (mut sun pitää logata sisään ekaks että näet hienot kuvat)

Joo tiien kyl miten toi virallistaminen toimii :wink: Mut joo vois rekisteröidä tonne...

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #27 : 14.04.07 - klo: 18.55 »
Dodih. Auto on nyt saatu ja hehku latauksessa. Mukana ostin polttoaine filun, uuden tulpan, ilma filu öljyä, MeanGreenPowerin akun, HiTecin laturin ja jonkun halpis RDS Gp Boxin (kössin RDS Box Gp oli loppu) ja Fail Safen. Auto oli BMW M3 GTR:än korilla. Tosin päska juttu kun se myyjä kusas koko homman: MGR:än akku ei sopinut muutakuin suoraan vastariin ja laturi ei ollut yhteensopiva akun kanssa. Jooh ajelen varmaan sisään paristoilla  :lol:. Nätti vehje on muuten  :wink:  Auton luvataan kulkevan 100 km/h että tehoa kyl on  :cool:. Hehku lataa yön yli ja huomenna ajamaan sisään  :wink:... Ainiin bensaksi myyjä möi meille Morgan Power Sidewinderia prosentteja en ny muista...

Poissa Jack Luistin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno Gt Subaru Impreza/Aston Martin DBR-9
« Vastaus #28 : 18.04.07 - klo: 19.35 »
Nosto:

Joo tänään olin ajamassa kolmatta sisäänajo tankkia (joo niin  :lol: ) . Ni olin jo vähän aikaa ajanu ni kone sammu ja hain sen käynnistettäväksi niin mun isoveli (joo oon niin evo ni se on mun McGyver mekaanikko  :lol: ) sääti vähän ruuveja ja alotti käynnistämisen ni kun hän vetäsi käynnistimestä ni se päätti olla palautumatta, siin yritettii sitä vähän aikaa kelata takasin mut ei se kelautunut. Joo eli mites korjataan ja sillensä ? Olisi kiva saada sisään ajot ajettua ja mennä päästelemään KyPakin radalle  :evil: