LiPo vs. NiMH väittely on vähintäänkin mielenkiintoinen, sillä edes SHD LiPo-kennoista ei luvata kun 20C purkuvirtaa, piikkikesto saattaa olla hiukan suurempi, kukaan ei kuitenkaan lupaa mitään sellaista.
Taas esim. GP:n sivuilta kattelin että GP3700-kennon sisäinen vastus on 3mOhm josta jokainen voi itse laskea mikä tällöin on maksimi ulostuleva virta, jatkuva virrankesto onkin sitten ihan halutusta eliniästä kiinni, mutta kyllä minä olen tyhjentänyt huonompiakin kennoja jossain 3min ajassa, jolloin pitkälti kaikki ketjussa oli valmista kamaa, PAITSI kennot.
Touring kilpaautoissa, joissa tällä hetkellä taitaa olla suurimmat vaatimukset sekä akuissa että moottoreissa, piikkivirta on ehdottoman tärkeä, sillä kiihdytyksessä nimenomaan tarvitaan tätä. Ja jos joku nyt alkaa väittää jotain rinnakkainkytketysitä LiPoista (kuten Kokam SHD 6400 Pro2S), niin muistuttaisin että NiMH-akkujakin voi kytkeä rinnan...
Jatkuvalla virrankestolla ei sinänsä ole merkitystä, sillä kaikki kilpakäyttöön tarkoitetuissa akuissa on helposti riittävästi virrankestoa.
Ja jos joku väittää että LiPosta irtois enemmän virtaa kennokohtaisesti kuin vastaavankokoisesta (mAh) NiMH-kennosta niin sanon vaan että :shock:
Oikeassa paikassa oikein käytettynä, LiPo ja Harjaton on oivallinen ratkaisu, mutta väärinkäytettynä LiPo-akku on hengenvaarallinen!
Kokemusta löytyy niin hyvistä että huonoista LiPo-akuista, harjattomista lennokkikoneista sekä harjattomista automoottoreista.