19
« : 22.07.05 - klo: 22.05 »
Niin, siis moottori oli toki kokonaan autosta irti tätä (ehdalla isku-)poralla pyörittämistä varten. Sitä sitten puhaltimella lämmittelin ja kun useamman tunnin olin suoraan akselista pyöritellyt, niin johan starttiboksikin suostui pyörittämään. Täytyy tosin ihmetellä, että välillä tuntui pyörivän helpommin, välillä hankalammin. Meinaan, että noinkin yksinkertaisessa hommassa ei luulisi olevan sitä väärää tapaa olemassakaan..
No, sain moottorin kuitenkin lopulta käynnistymään, nyt pitäisi sitten rueta ihmettelemään säätöjä, kun ei oikein ollut innokas pysymään käynnissä ilman jatkuvaa hehkutusta.. Rikkaalla taisi röpötellä, kun enemmän sylki polttoainetta kuin valmista savua pakoputkesta :) Sisäänajamista varten on varmasti tälläkin palstalla juttua valovuosien mitalla, mutta onko ko. moottoria varten tiedettävänä mitään erityistä yksityiskohtaa/kikkakepposta? Ilmeisesti nämä Sanderssonan sivuilta löytyneet perussäädöt eivät ole sisäänajoa varten? Meinaan, että mistään sakeasta savusta ei voinut niitä käyttäen puhua.
Muuten, kauanko koneen olisi tarkoitus rytkyttää tankillisella tuommoisessa (tyhjäkäynti) sisäänajotilanteessa? Nyt polttoaine tuntui hupenevan hyvinkin äkillisesti. Lisäksi kummastutti se, että moottori ei tuntunut pitävän lämpöjänsä yllä siinä käydessänsä, vaan jäähtyi hiljalleen kauas siitä "sylki kiehuu joitakin sekunteja"-tilanteesta.. Liekö normaalia?
Mutta kiitoksia kaikesta tähänastisesta vinkistä, erityisesti tuo tieto, että nämä moottorit kuuluvatkin olla nihkeitä uutuuttansa, rauhoittaa mieltä.
ps. startterin kumi.. paljonko semmoiset maksaa, vai saako niitä varaosina ylipäänsäkään?