Ansmann X4 tuli hankittua ja tässä hieman raporttia kokoamisvaiheesta. Voisikkos topikkia muuttaa sen mukaan?
Eli normi pakkaukset ei siinä sen ihmeempää. Kaikki omissa pusseissaan kokoamisvaiheittain:
Heti kun pohjalevyyn oli ruuvattu moottoripukki, kokosin diffit. Muuten ei ollut mitään hankaluuksia niiden kanssa, paitsi diffin ruuvin O-renkaan paikka oli vähän erikoisesti ohjeistettu. O-rangas siis tulee laittaa ruuvin päässä olevaan väliin, eikä siihen juureen, kuten kuvasta saattaisi olettaa. Meinasi diffi olla ensin vähän "joustavan" tuntuinen, kun se renkula oli siinä ruuvin kannan ja painelaakerin välissä. Eli ansmannin diffi pitää vaan vääntää ihan pohjaan asti ja sitte pikkusen löysätä jos tuntuu liian jäykältä.
Ja tässä onkin jo koottu voimansiirto melkolailla kokonaan. Pistin yhden lisäshimmin taakse menevään akseliin, ooplen ohjeen mukaan. En tosin tiedä oliko välttämätöntä.
Iskarit olivat todella hyvän tuntuiset ja myös kitkattomat kasata. Kuvasta ei ehkä niin näy, mutta ne ovat harmaat väriltään eivätkä mustat. Bleedaus onnistui näppärästi sille tarkoitetun reiän avulla. Eli iskarin varsi vain haluttuun asentoon ja korkki kiinni. Ylimääräiset nesteet valuu pois. En laittanut mitää lisäshimmejä mäntiin niinkuin jossain on tehty ja smoothilta tuntuu. _edit_ Kuulemma ne shimmit pidentää e-clipsien ikää, eikä niinkään tee sen smoothimpaa siitä iskarista. Eli ne kannattaa laittaa jos pakissa on.
Ja kas sähköt jo paikoillaan. Kokonaisuudessaan aika helppo nakki oli kasata. Ruuvit menivät ilman kierteitten tekoa paikoilleen. Eihän se hiilikuitua ole, mutta jäykkä ja kaikinpuolin laadukkaan tuntuinen käteen. En laittanut ansmannin omia renkaita, kun ei sattunut uusia minipinnejä eteen olemaan hyllyllä :)
Nyt täytyy vaan odotella korimaalaamon tulosta ja sunnuntaina kisoihin testiajoon.