Kuten Maxxi jo sanoikin niin ei ole sama asia siirtää tornista tai hubista... Ja auton käytös muuttuu vaikka linkkiä nostais tai laskis molemmista päistä saman määrän samaan aikaan... eli linkin kulma on sama mutta vain nousee tai laskee molemmista päistä.
Yksinkertaisimmillaan... Nosta sisäpäästä linkki aivan ylös ja ulkopäähän prikkaa Maxxin setupin mukaisesti.
Jos haluaa jotain muutosta kokeilla niin laita ulkopäähän lisää prikkaa, mutta älä laske kummastakaan päästä.
Ulkopäähän prikkaa niin autoon voi saada lisää kääntyvyyttä tiettyyn pisteeseen asti... mutta aina pitää muistaa että setuppi ei ole koskaan niin yksinkertainen asia että tämä ainoastaan lisäisi kääntyvyyttä muuttamatta auton käytöstä samalla jollain muullakin tavoin.
Setuppi on aina kokonaisuus... Eli kyseinen linkin paikka ei tee autuaaksi, vaan kaiken pitää olla juuri niinkuin setuppilapussa tai auto voi olla mahdoton ajettava.
Eli... jos haluaa helpon ja silti nopean auton niin kopioikaa tuo setuppi pilkuntarkasti... Aivan siis todellakin pilkkua kyntäen.
Ei vain osittain ja omia mieltymyksiä ajatellen vaan ihan pilkulleen.
Aja juuri tuolla setupilla pari treenipäivää ja siis opettele ajamaan tuolla setupilla.
Pikainen testi ei kerro mitään koska autolla kuitenkin aina ajetaan juuri niinkuin sillä on tottunut jo ajamaan...
Tärkeintä on ajaa autolla kuin autolla niinkuin auto haluaa... ei niinkuin kuski haluaisi.
Jos setuppi on tiedetysti hyvä niin silloin se on hyvä. Se on hyvä kaikille... Kunhan vain antaa aikaa.
Kisoja ei voiteta parhaalla juuri itselle räätälöidyllä setupilla vaan ne voitetaan ajaen autolla niinkuin auto haluaa... Eli yleensä ihan vaan rauhassa mollat kierrellen, jouheasti mutkasta ulos jne.
Ei skandinaavisilla vastaheitoilla, viimetinkaan jarrutuksilla ja hirveällä raivolla mutkasta kiihdyttäen.
Ja tämän kaiken tekee helpommaksi setuppi joka palkitsee rauhallisen ajamisen hyvillä kierrosajoilla vaikka kuskista tuntuis että mihinkään ei pääse... silloin se kierrosaika vaan yleensä on parempi kun kuskista tuntuu että tää on kauheeta konttaamista kun ei edes sladissa mennä.
Hyvä esimerkki on Turun kisan finaalivideot.
Maxxilla oli hurja vauhti silloin kun kuski vain ajoi ja jätti sladittelut yms yliyritykset pois. Heti kun alkoi luottoa tulemaan ja kuski alkoi pusertamaan vielä kovempaa niin aina kajahti jossain... ja taas jäätiin kavereiden taakse.
Olis taas pitäny olla paikalla antamassa raippaa ja avautumista jokaisesta spedeilystä niin Maxxin sijoitus olis varmasti ollut parempi... Mutta kun päästää kaverit temmeltämään itsekseen niin koheltamistahan siitä tulee.