Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Dampax

Sivuja: [1] 2 3
1
Polttisautot / Polttoaineiden hinnat
« : 12.03.05 - klo: 20.15 »
Tämähän käy mielenkiintoiseksi *heh heh*

Kärkkäiseltä saa Sidewinderiä tälläkin hetkellä...ja väitän sen olevan vielä kaiken lisäksi erittäin kilpailukykyisen hintaista. Hinnankorotuspaineita kuulosti heilläkin olevan mutta älkäämme siitä huolestuko. muutama bisse viikossa vähemmän ja hintaero lienee tasattu.
-aina täytyy jostain tinkiä-

Itse olen RB:n koneissani käyttänyt Sidewinderiä ja todennut sen oikein mainioksi polttoaineeksi.

Purin tuossa jokin aika sitten koneen, jossa olin käyttänyt ko polttoainetta => kaikki sisuskalut olivat punaisen ( käytössä oli 25% versio ) tökötin peitossa. Tämä on sitä "after run" ainetta. Näyttti erittäin hyvin tarttuneen joka paikkaan, joten suojaus ja voitelu ensimmäisellä pyöräytyksellä näyttää olevan turvattu.

2
Polttisautot / kyosho field baja beatle gp
« : 06.02.05 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"

Entä onko kellään kokemuksia tosta 2 vaihteesta auttaako mitään ja kestaakö hyvin.


Itselläni Bajassa on tuo 2-vaihteinen "laatikko".
Hyöty on todella merkittävä!
- auto kiihtyy paljon paremmin
- huippunopeus aika lailla yksivaihteisen luokkaa
- olen saanut kapistuksen jopa tsudittamaan hivenen
- alkuperäiset valkoiset muovikytkinpalat kestää, yksivaihteissa sulavat lähes heti
- paljon kivampi ajella

Suosittelen, omani on ainakin kestänyt kivasti.

------------------------------------------------------------------------------------
-kesä tulee ja pääsee radalle-JUHUU!

3
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 16.10.04 - klo: 14.59 »
hmmm....

Itselläni on molemmat pillit, siis 63 ja 86. Ja omien kokemusten perusteella suosittelen tuota 63:sta todella vakavasti!

Ainut ero minkä olen noiden pillien välillä käytännössä huomannut, on ääni. Tuo 86:sen ääni on aivan karmea, mielestäni paljon terävänpi ja sietämättömän kova.

Ja mitä olen seurannut maailman tapahtumia, niin näyttävät muutkin huippukuskit minun lisäkseni  :wink:  tuota 63:sta suosivan.

-------------------------------------------------------------------------------------
www.tutka.net/~killik

4
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 13.10.04 - klo: 06.45 »
Heh  :D

WS7 II on ollut ehdottomasti oikea valinta tälle kaudelle!

Kone on ollut kohtuullisen helppo säättää, lämmötkin pysyvät kurissa ja voimaa on. Tietenkin tälläinen heikkotaitoisempi kuski hakee sitä tehoa...luulee sillä korvaavansa puuttuvan ajotaidon...

Kotirata täällä Kainuussa on savipohjainen. Pito erittäin paljon ainakin verrattuna erääseen SM tason rataan. Tästä on seurannutkin se ainut merkittävä kiusantekijä:
voimaa paljon, pitävä rata => kytkinpalat kuluu

Ei kestä Kyoshon aluminipalat eikä Hobaon mustat "möhkäleet".

Mutta kivaa on ollut ja sehän tässä tärkeintä kai on?

--------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

5
Yleinen keskustelu / Pieni vinkki tiivistykseen
« : 01.09.04 - klo: 11.22 »
Kas näin,

Hankin tätä Plasti Dippiä purkillisen ja koekäyttö on nyt suoritettu.

Dippasin crossarini selvot ko. aineessa sekä Vonerin akkupaketin.

Pinta on todellakin kumimainen, täysin vesitiivis ja yllätys kyllä, erittäin kestävä. Servoissa pinta ei ole kulunut käytännössä laisinkaan. Akkupaketti on kivan "tiivis".

Ainoana miinuksena voisin sanoa melkoisen väkevät höyryt, jotka aineesta kuivaessaan lähtevät. Suljetussa sisätilassa ei kannata ainetta käyttää tai pää on varmasti pökkyrässä.

SUOSITTELEN

------------------------------------------------------------------------------------
www.tutka.net/~killik

6
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 30.08.04 - klo: 09.43 »
Jos koneen olet Suomesta tilannut, siinä tulee sisäänajo-ohjeet mukana. Ja RBn sivuilla on myöskin mainiot ohjeet.

Ei sisäänajossa kaumaa mene, todellakin tuo 1 tankki paikallaan ja sen jälkeen noin 3 tankillista todella rikkaalla turistelua. Tämän jälkeen vielä muutama tankillinen vähitellen laihentaen seosta.
=> nopea juttu

Ja sitten säädöistä...kannattaa uskoa se, mitä asiasta kirjoitellaan...alapää rikkaalla...

7
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 29.08.04 - klo: 08.48 »
Kun ihmisellä on valittavana joko normaali säästäminen tai kaiken rahan ( omien ja lähes varastettujen ) työntäminen tähän kohtuuttoman kalliiseen harrastukseen, edessä on kenties kevääksi auton hankinta.

Olen nähnyt Savagen pari kertaa "luonnossa" ja ihastunut kuin teinipoika luokan kauneimpaan tyttöön...uni ei tule kunnolla eikä ruokakaan tahdo maistua.

Toinen vaihtoehto olisi tuo Kyoshon Gigan, kaksimoottorisuus viehättää siinä paljon.

Mutta varaosat? Kyoshoon on kohtuuhintaiset hankintapaikat tiedossa mutta entäs Savage? Onko niin, että Suomessa ainoastaan Hobbylinnan kautta saa osia? Olen ymmärtänyt, että toimitusajat ovat venähtäneet uuden HPI:n säännöksen mukaan. Ja monopoliasemasta nauttivana he voivat pitää hinnatkin heille mieleisinään. Tietenkin TowerHobbieksesta voisi tilata suoraan. Sielläkin toimitusajat venyvät ymmärtääkseni useisiin viikkoihin?

Eli, onko Hobbylinna ainoa?

8
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 27.08.04 - klo: 09.31 »
Luin tuolta TowerHobbieksen sivuilta tuon 777 Speciaalin kohdalta tuosta pivot- asiasta seuraavaa: "Modified Direction of the Upper Arm Pivot Mounts Allow Easy Installation and Adjustment of Suspension Pins at Four Different  Angles."
Kehnolla englannintaidoilla en tuota aivan täysin ymmärrä mutta jotainhan siina pivotista mainitaan.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Kanai II:seen ja tuolla Towerissa näytti vielä olevan kyseistä autoa VARASTOSSA ja hinta yli 200 edullisempi kuin tuossa 777 SP1:ssä. Meille, joille raha merkitsee paljon, tämä aiheuttaa jo paljon harkintaa.

Tietääkö kukaan, onko tuota 777 SP1:stä Suomessa missään liikkeessä paikan päällä? Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä ja tutkia autoa hivenen lähemmin ennen ostopäätöstä. Tuntuu aika hirvittävältä pelkkien myyjän ylistystekstien perusteella mennä ostamaan. Vai olisiko jopa jollakulla omakohtaista kokemusta autosta?

TCD-diffeistä vielä...
Olen ajanut Kanaillani nyt reilun kauden. Takadiffissä, joka on ihan vakiodiffi, on hammaspyörissä havaittavissa selvää kulumista. Edessä ja keskellä olevissa TCD-diffeissä kaikki sisuskalut olivat täysin uudenveroisia. Saman havaitsimme myös kaverini autossa. Mikä mahtaa suojata noin hyvin diffejä? Onko se rakenne vai sisällä käytettävä erikoisöljy, joka on muuten aivan käsittämättömän hintaista?

9
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 26.08.04 - klo: 11.02 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Nuo kanain ja 777 specialin mukana tulevat iskari ovat TODELA hyvät! Niillä saa jopa kierrosiakoihin muutosta.... Hintaa niillä kyllä on, mutta kyllä on laatuakin. Eli en ostasi mitään Hobaon iskareita, vaan kyoshot kehiit!


Mikäs noista iskareista tekee TODELLA HYVÄT?

Itse olen käyttänyt myös Hobaon iskareita, ovat toimineet ihan ok. Hobaon iskarit ovat kylläkin vähän "hempulampaa" tekoa, kokemuksen perusteella särkyvät ehkä helpommin.

Kiitos linkistä tuolle 777:lle.  Kävin tutustumassa tuotteeseen. Näyttää vahvasti siltä, että Kanaista tulee varaosa-auto.

Minulla on tässä Kanai II:ssa edessä ja keskellä tuo TCD-diffi. Kanai III:ssa ja 777:ssa TCD on ainoastaan edessä. Kertoisiko joku kokenut, onko tällä käytännönmerkitystäkin? ...tietenkin tarkoitan ajettavuutta, en hintaa!

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

10
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 26.08.04 - klo: 07.33 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Itse olisin ostanut kanai:n tai sitten 777 spesial 1:sen....
Niihin ei tarvitse viripalikoita laittaa....   :mrgreen:

Minun pitäisi ensi kaudella ruveta ajamaan kilpaa juuri tuollaisella 777 infernolla, sen kun ostaa niin saa ainakin rahalle vastinetta!  :mrgreen:


Hei, kertokaapa nyt, mistä tuosta 777:sta löytyy tietoa! Itse en näin avuttomana tietotekniikan käyttäjänä oikein ole mistään ko. autosta löytänyt kunnollista tietoa.

Lähinnä kiinnostaa, että mitä versioita kyseisestä autosta on olemassa ja mitkä on varustukset.

Edessä on mahdollinen vaihto ensi kaudelle, Kanai II:nen varaosiksi ja 777 ajoon.

Mutta niitä linkkejä?

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

11
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 25.08.04 - klo: 09.47 »
Itse en ole käyttänyt muuta kuin RB:n 63:sta ja 86:sta pillinä.
Miksipä muutkin pillit eivät kävisi? Käyrässähän on samanlainen kiinnitys useimmilla valmistajilla koneen päähän, Kyosho EI kuulu joukkoon tähän käsittämättömän pulttikiinnityksensä takia.

Tulppana olen käyttänyt RB:n suosittelemaa, tietenkin heidän omaansa, no:6:sta. Tällä tulpalla käynti on ollut miellyttävää, tehot jokseenkin riittävät ja lämpötila kohtuullinen.

Laitahan tulemaan sitten tietoa, millaisilla säädöillä sait koneen käymään mieluisasti ja mitkä ovat lämpötilat.

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

12
Yleinen keskustelu / Kyoshon varaosat...
« : 18.08.04 - klo: 15.35 »
Osiahan saa melkein mistä vain.

Itse useita Kyoshon autoja omistavana ja paljon osia särkevänä suosittelen kyllä Ylivieskan Kärkkäistä.

Tuolla toimitus on tietenkin samanlaista kuin kaikilla muillakin Kyoshon kauppiailla. Mutta hinta...uskallan väittää Kärkkäisen pystyvän vähintäänkin kohtuullisiin hintoihin.

Suosittelen lämmöllä.

www.karkkainen.com

--------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

13
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 16.08.04 - klo: 16.03 »
Huhuu    :shock:

Täällä huhuilee uusi onnellinen parin Vonerin omistaja. Ostosmatka tuli tehtyä toiselle puolelle Suomea...

Kasailin kahdesta autosta yhden oikein hyvin toimivan laitteen, kauniin ja keltaisen.

En koskaan aiemmin ole näynyt tuollaista katuautoa luonnossa, vain crossareita. Auto on tietenkin todella erilainen. Eilisen koeajelun jälkeen voin todeta, että kulkukin on aivan eri luokkaa. Taitaa tuo vaihteisto sen saada aikaan.

Ajopaikat on täällä Korpi-Kainuussa tosi vähissä. Osaisko kukaan kertoa, missä olisi lähin rata?

Jos jollakulla on jäänyt tälläisn auton osia pölyttymään hyllyn nurkkaan, voisin olla kiinnostunut niiden vaihtamisesta rahaan.

Kerron kokemuksista lisää niiden kartuttua merkittävällä tavalla...

Oikein kiva auto, ja kauniskin    :mrgreen:

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

14
Hieno on rata !

Käytiin toverin kanssa lauantaina ihastelemassa ja kokeilemassa kyseistä rataa. Kokemus oli tietysti ensimmäinen laatuaan "oikealta" radalta. Ja sen kyllä huomasi...

Muutaman kierroksen jälkeen rataan alkoi jo tottua, pinta oli kuitenkin paljon paljon liukkaampi omaan savirataamme verrattuna. Muuten ajo olisi kenties kohtalaisesti sujunutkin mutta ne hypyt! Omalla radallamme on vain pari pientä töyssyä ja tuolla meikäläisen silmin katsottuna lähes "valtavia pöytiä"
    => komeita kaatoja   :oops:

Paikalla olleet harrastajat osoittivat mielestäni mallikkasta käyttäytymistä, eipä tarvinnut häpeillä ajotaitoaa tai virheitään. Apuakin sai tarvittaessa. Todella mukava vierailupaikka.

Saldona käynnistä jäi ainakin hyvä mieli, roppakaupalla kokemusta ( vaikkakin ajo melko vähäiseksi jäi sulaneiden HOBAOn kytkinpalojen ansiosta ), noi em. tuhoutuneet kytkinpalat, 2kpl V-One R autoja, ja taas hyvä mieli.

Lyhyesti:     :mrgreen:
Loistava joskin vaativa rata, hieno ympäristö ja erittäin miellyttä harrastajajoukko sekä edullinen ratamaksu. Suosittelen!
Tulemme varmasti vierailemaan kyseisellä paikalla toistamiseenkin.

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

15
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 13.08.04 - klo: 14.24 »
Eri jousitusta kokeillessa on paljon helpompi vaihtaa suoraa iskarit.  Ei tarvitse kesken ajosession vaihtaa öljyjä iskareihin.

Sadesää muuttaa olennaisesti iskunnaimennuksen säätöä. Pitkään kuivana ollut rata on todella liukas, sade tekee pinnasta "asfalttimaisen" pitävää.

Ja kuten kaikki tietävät, jäykkien jousien kanssa ei voi käyttää löysää öljyä ja päinvastoin.

Siis helpoin tapa on vaihtaa kokonaan iskarit, ei halvin mutta helpoin
-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

16
Polttisautot / Re: inferno 7.5.mp sport
« : 13.08.04 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikke"
Jep jep nyt tarvis hieman tietoo jos alan harrastajia on...Eli mitä iskareita käytätte...Olen aikeissa laittaa  thunder tigerin tai hyperin vai mikä linee niin kyseisten laitosten iskarit...Onko kokemuksia? Sillä kyöstin orgis iskarit maksaa hunaajaa.....oliko jotain 63 euroo pari takaiskarit,,,(hyi hitisi) ja racing iskarit 72 tms pari..et silleen,,, :twisted:  :twisted:


Niin,

Valtavaksi häpeäkseni on tunnustettava, että olen itsekin Infernossani Hobaon iskareita käyttänyt.

Totta tuo on, että Kyoshon omat maksavat aivan järjettömästi.

Hobaot käyvät lähes suoraan, alapäässä olevaa palloniveltä on vain hieman käsiteltävä saadakseen sen mahtumaan vaadittuun koloseen.

Laatu?
Hobaossa ainakin iskarinvarret on huomattavasti Kyoshoa ohuemmat. Muutenkin näppituntumalla ovat "rihvelimmät" Kyoshoon verrattuna. Mutta mutta, niinkuin meille monelle, hinta on aika tärkeä tekijä. Hobaon iskareita saat kahdet yksien Kyoshojen hinnalla. Kokemuksen perusteella kestävyys ei ole PALJON huonompi.

Siitä vain Infernon maine Hobaon halppisosilla pilaamaan, meitä on jo muitakin    :oops:

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

17
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 12.08.04 - klo: 17.53 »
Herätetäämpä tämäkin paikka henkiin varsinkin nyt, kun tällä loistavalla moottorimallilla voitettiin muutama päivä sitten maailmanmestaruus.

Kesä on takana ajelua tällä koneella. Voin kertoa olevani näin  :mrgreen: tyytyväinen.

Tehoja riittää, polttoaineen kulutus on kohtuullinen eikä säätäminen mikään ylivoimainen tehtävä ollut.

Onkos jollain samanlainen kone? Mielenkiinnosta utelisin sekä ala- että yläneulan asentoja. Amerikan sivuilta lueskelin kavereiden säätöjä, itse en hirvinnyt vielä aivan niin säätää. Kone kiertää jo nyt niin, ettei "lähes täydelliset ajotaitonikaan" meinaa pysyä mukana.

Tähän mennessä ei ole koneesta vielä mitään edes särkynyt *koputetaan puuta kop kop kop* ja pursituksiakin on esimerkillisesti jäljellä.

Oikeanlainen polttoainekin löytyi lopulta:
Morgan Fuelin SideWinder 25 ja kone kehrää kuin kollikissa kevätauringossa =)

Niin, oliskos niitä muita tällaisen koneen omistajia täällä?

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

18
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 11.07.04 - klo: 12.48 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHEB3&P=ML

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHEB2&P=ML

Nyt on Toweriinkin tulossa tuommoissia.

Onko noi sit jotain kanai-tasoisia? Tuleeko tohon hintaan ees radiot mukana? :roll:


Ymmärtääkseni tuo Speciaaliversio voisi olla Kanai-tasoa. Toinon ( l. tavallinen) on sitten perinteisen MT 7.5:n tasoa...ellei jo lähentele sitten sporttia.

Ei tule sähköjä, konetta eikä renkaita mukaan. Hinta ei kuitenkaan olennaisesti poikkea Kanaista.

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

19
Kas kas...vielä Teidänkinlaisia kuskeja löytyy.

itsellä oli vastaavassa koneessa RB:n 63:nen pilli. Hyvin toimi. Kokeilin myös 86:sta mutta en siitä vastaavaa hyötyä löytänyt. Ainoastaan polttoaineen kulutus kasvoi.
Ja tuo pillihän ei oo kisoihin ymmärtääkseni oo hyväksytty ainakaan vielä.

20
Yleinen keskustelu / Unelmiesi RC-auto
« : 01.07.04 - klo: 12.48 »
Unelmistahan maailma on tehty...

Ensin ulnelmoin RC-autosta yleensä, ostin Baja Beetlen.

Parin viikon päästä unelmoin Inferno kakkosesta OSsin koneella, ostin sellaiset.

Välittömästi ymmärsin ongelman tilan suhteen ja aloin unelmoida kunnollisesta radasta, se järjestyi.

Talvella aloin unelmoida RB:n WS7-koneesta ja huippuservoista, ostin sellaiset.

Unelmat keskittyivät nyt uuteen ja hienompaan rataan sekä kunnon ajokorokkeeseen, rakensimme sellaiset.

Heti tämän jälkeen unelmani oli Futaban 3PK radio, ostin sellaisen.

Nyt unelmoin ajotaidosta, oppimisesta ja kehittymisestä, tätä en ole pystynyt vielä hankkimaan täydellisesti. Onneksi olen sentään jonkin verran oppivainen yksilö ja koko ajan kerään taitoja kekooni.

Tietenkin miehellä täytyy olla myös materiaalisia unelmia, Kyoshon Evolva-auto RB:n C5-koneella...sekä tietenkin kauniit naiset.

Näin se taitaa olla, ettei sitä koskaan ihmisparka tässä maailmassa täysin tyytyväinen ole. Harmillista sinänsä.  :x

------------------------------------------------------------------------------------
uusi rata, unelmia ja niiden toteutumisia
http://www.tutka.net/~killik/

21
Polttisautot / Kukas myy RB:n hehkutulppia?
« : 01.07.04 - klo: 12.31 »
HÖH?

Ainakin Kärkkäinen Ylivieskassa myy noita tulppia. Suurin osaa löytyy varmasti järkihintaan heti hyllystä.

www.karkkainen.com
+358 (0)8 4109661

22
Polttisautot / M-8 krossareiden radat
« : 25.05.04 - klo: 07.54 »
Niinpä,

Aika vähän on noita ratoja Suomenmaassa. Ei täälläkään, siis Kauniissa Kainuussa, ollut ainoatakaan tietääkseni. Huomatkaa, ei OLLUT.

Viime kesänä pari kaveria oli aloittanut hommat ja saaneet aikaiseksi oikein hienon radan tuonne  "lähipellolle". Siinä meni syksi iloisesti radalla ajellessa. Pituutta ko. kiemuralla oli silloin noin 130-140 metriä.

Päätös iti ja tuotti tulosta. Pari viikkoa sitten kyseinen radanpaikka muokattiin ja tasoiteltiin. Kentälle kärrättiin paljon salaojaputkea, vaneria, rautatarpeita ja muutama metri lautaa. Näin saimme aikaan noin parisataa metriä pitkän vaihtelevasti 2-3 metriä leveän väylän.

Entinen ajajakoroke kävi nyt radan vaativuuden ja pituuden kasvaessa aivan liian pieneksi / matalaksi. Teimme ihka oikeasta raudasta uuden telineen. Korokkeelle mahtuu yhtä aikaa turvallisesti 6 kuskia, 3 seisomaan noin 2 metrin korkeudelle ja 3 seisomaan noin 2,5 metrin korkeudelle. Piti itseäni varten tuo matalampi korkeus tehdä, ei pää kestä enää noita suuria korkeuksia.

Olemme jo muutaman tankillisen saaneet nauttia kyseisellä paikalla. Kun vain tuo sade lakkaisi...savipohjainen rata ei ole niitä ihanteellisimpia oikein märkänä.

Laitamme kuvia paikasta näytille, kunhan saamme vähän "ajojälkeä" radan pintaan.

Iloista ajokautta kaikille   :mrgreen:

------------------------------------------------------------------------------------
Osataan, tai ainakin luullaan osaavansa, täällä Susirajallakin !

23
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 16.05.04 - klo: 10.12 »
Niimpä,

Itsellä oli Infernossa tuo Hitecin 645:nen ohjauksessa. Vääntöähän tuossa kyllä on joo mutta se on aivan järjettömän hidas!

Suosittelen lämpimästi NOPEITA servoja. Tällä hetkellä käytössä on Hitecin 5925:set. Vääntää varmasti riittävästi ja nopeus on ihanteellinen, varsinkin 6V järjestelmässä ( 60° 0,08s ).

Eli, noin 7,5kg;n vääntö riittää normaalioloihin. Nopeutta mahdollisimman paljon! En keksi mitään syytä mikset voisi laittaa noita 5925:sia itsellesi sekä kaasuun että ohjaukseen. Hintaa noilla servoilla on vain noin 100 Euroa kappaleelta.

_____________________________________________________
- Inferno, elämäntapa? -

24
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 05.05.04 - klo: 07.20 »
Lainaus käyttäjältä: "ade"
Empä jaksa ruveta tekemään uutta aihetta, joten pistän tämän tänne. Eli siis mistä Kyoshon tuotteita myyvästä nettikaupasta saisi nopeiten ja parhaiten sähköpostilla tilattua Ultimaani varaosia?


Luulempa, että yksi helpoimmista ja luotettavimmista tavoista hankkia Kyoshon varaosia, on kirjoittaa Kärkkäiselle.

www.karkkainen.com

tai kirjoitat suoraan
lelu.ylivieska@karkkainen.com

Heillä on todella paljon osia varastossa. Ja mitä ei löydy, niin he tilaavat ne Sinun tilaustasi seuraavana maanantaina. Osat ovat todennäköisesti lähipostissasi silloin perjantaina. Ja toimitusvarmuus on kohdallaan. Siellä on kaverit, jotka tietävät asioista ja ovat valmiit auttamaankin tarvittaessa.

Eli nyt on se pisin aika odottaa uusia osia. Jos tänään laitat tilauksen eikä heillä satu olemaan kyseistä nippeliä varastossa, osat ovat Sinulla ensi viikon perjantaina. Tietty , jos löytyy varastosta, niin huomiseksihan ne silloin kerkeävät.

Olen kokeillut myös muita toimittajia reilun vuoden kestäneen Kyosho-kauteni aikana. Kokemukset ovat olleet pääosin välttäviä muiden toimittajien osalta.

-------------------------------------------------------------------------------------
- ja taas lähtee tilaus -

25
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 04.05.04 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Dampax"

Nyt, kun RB on siirtynyt Kyoshon siipien alle, hinnat ovat kohonneet prosentin tai pari.


Eipä taida ollakaan. Slotcar, joka edustaa Kyoshoa pohjoismaissa sattuu vain edustamaan tällä hetkellä myös RB:täkin, jolloin Kyosho kauppiailla on mahdollisuus myydä myös RB:n koneita. RB on tietääkseni edelleen ihan itsenäinen Ranskalainen moottoripaja.


Totta kirjoittelet ja myönnän hölmön kirjoitusasuni  :oops:

Asia tuli väärin ilmaistua, tarkoitin tietenkin Kyoshon edustavan RB:n tuotteita. Pyrinpä olemaan seuraavalla kerralla tarkempi kirjoitusasussa.

Joka tapauksessa, ainakin tässä vaiheessa tuon RB:n valmistama kone tuntuu todellakin hyvältä valinnalta Infernooni. Voisin sanoa ajelevani "suu messingillä" nykyisellään. Kovasti vain polttelee radalle pääsy. Onneksi ilman noin paljon lämpenivät, kohta rata on täysin kuivunut.

Onkos täällä Kainuun alueella muita Infernoharrastajia? Pari onnellista taidan tietää itseni lisäksi, onkos muita?

------------------------------------------------------------------------------------
- ja nyt kokeilemaan progressiivista jousitusta -

26
Polttisautot / Lavangon rata
« : 30.04.04 - klo: 16.31 »
Olemme kaverin kanssa suunnitelleet tekevämme "pyhiinvaellusmatkan" täältä susirajalta tuonne Lavangolle tänä kesänä.

Onko joitain tiettyjä rajoituksia, kieltoja, maksuja tai jotain muuta ( paitsi avopuolisot ) mikä estäisi meitä viettämään jotain aurinkoista kesäpäivää ajellen kyseisella paikalla?

Rata vaikuttaa kyllä todella vaikealta mutta olisihan se kiva päästä kokeilemaan orastavia taitojaan oikein maailmanluokan radalla.

27
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 30.04.04 - klo: 16.25 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Unohtu kysyä että paljonko maksaisi tuo RB:n 63:nen?
Sitte vielä että jos joku viittis kertoa lisää hyviä pillejä :?:


Mhtäh  :shock:  ???

Eihän sillä hinnalla kai ole niin väliä, jos parhaan yhdistelmän haluaa. Eikös totta?

Nyt, kun RB on siirtynyt Kyoshon siipien alle, hinnat ovat kohonneet prosentin tai pari. Hinnaston mukaan OVH on tällä hetkellä tolle pillille 90,- . Siihen käyrä, jousi ja tiivistekumi, OVH on yhteensä 35,- . Uskoisinpa tuon olevan hintansa arvoinen sijoitus =)  .

Kuten tiedätte, vain paras on Kyosho-kuljettajalle kyllin hyvää  :wink:

28
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 26.04.04 - klo: 20.28 »
Heh Heh  =)

Mietin ihan samaa kasatessani omaa Kanaitani. Laitoin sinne väliin sellaista mustaa "kumaista pikaliimaa".  Muistaakohan tuo AQre mitä se liima oli? Eli sen pitää olla vähän elastista, muuten siinä helvetillisessä tärinässä kyllä liimaukset pettää! Ja voivat muuten lämmetäkin rajussa ajossa aika lailla noi levyt.

Pilli... Itse käytin tuon koneen kanssa RB:n 63:sta ja 86:sta pilliä. Toi 86:nen antaa vähän lisää alavääntöä mutta mutta...on todella pahaääninen ja näinollen ei edes kisoissa sallittu ( vai olenko väärässä tässä asiassa? ). 63:nen on kivan hiljainen eikä mikään "lussu" juttu tuokaan. Kuten Nykäs Masa sanoisi: "homma on fifty-sixty". Jos kaipaa todellista pärinää, 86:nen on oikea valinta. Ei minulla ollut noissa ainakaan mitään huomattavaa eroa tehojen suhteen.
Täällä on esittelyä http://www.rbproducts.com/index.php?L=En

-------------------------------------------------------------------------------------
- Infernokuskit näyttää tältä   :mrgreen:  -

29
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 25.04.04 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Nonni tänään kävin model-expossa ja ostin kyosho inferno mp 7.5 kanai III sekä O.S MAX-21 VZ-B (p) motin ja vielä hitec crx radion.  8)  :mrgreen:  Äsken kasasin diffit ja huomenna täytyy jatkaa kasaamista, mutta onko mitään mitä pitää ottaa huomioon tuota kasatessa? On tuo auto muuten aikas erillainen kuin Ultima :lol: .
Onko tuo motti muuten minkäs lainen?


Menit sitten tekemään parhaan ratkaisun tuon auton suhteen. Utelen sen verran, että minkä pillin laitoit?

Kyselit tuosta koneesta, että minkälainen on. Noh, itse Kanai kakkosessa oli viime syksyn tuo VZ-B (P). Se on puhtaasti kierroskone, alapäässä ei ole vääntöä juurikaan. Kannattaa ainakin ensimmäisenä sijoittaa vajaa kymppi ja laittaa 1.1 jouset kytkimeen. Sisäänajossa ei tuon kanssa ollut ongelmia. Olisin varmaan ollut tyytyväinen kyseiseen koneeseen ellei olisi paremmasta ollut tietoa. Kaveri laittoi samaan aikaan RB:n S7:n, enkä voinut kuin kadehtien katsella sitä menoa. Ja tästä kaikesta seurauksena oli se, että noin viikko sitten sain sisäänajetuksi RB: WS7 II:sen.

Ei mitään, todella hienon paketin olet hankkinut ja konekin on loistava. Kaipasin itse vain ajoon hivenen "näyttävyyttä", kierrosajat nimittäin oli minun OSsilla ja kaverin RB:llä aivan samaa luokkaa. Aika hyvät vertailukohdat meillä nimittäin, molemmilla on Kanai kakkoset, siis täysin samat alustat servoja myöten.

Onnea kesän kruisailuihin  =)
------------------------------------------------------------------------------------
 - koneilla on eroja...kuten viineillä -

30
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 24.04.04 - klo: 08.09 »
Hihii, kohta on lumet sulaneet...

Käytiin taas eilen Kärkkäiseltä hakemassa Infernon osia...varalle, varalle kovaa kesää edeltäkäsin jo ajatellen.

Muutamat Teistä ovat epäröineet Kyoshon varaosapalvelun toimivuutta, onneksi turhaan. Nyt alkaa toinen vuosi KyoshoKuskina eikä varaosien saatavuudess ole kyllä ollut minkäänlaista ongelmaa. Puhelinsoitto tai vaikka pelkkä meili Kärkkäiselle ja tavarat ovat postitse kotona parhaassa tapauksessa viiden päivän sisällä, pahimmassakin tapauksessa aikaa tuhraantuu ALLE kaksi viikkoa. Jos on ollut jotain epätietoisuutta, asia on selvitetty ja siitä on kyllä tullut tieto pikimmiten.

Hinnatkaan eivät nyt aivan järkyttävät sentään ole. Jos yksittäisen osan hinta on hivenen korkeampi kuin vaikka siinä eräässä H-alkuisessa merkissä, mitä sitten? Itse arvostan ennenkaikkea palvelua sekä varmuutta. Näyttävät osatkin kestävän niin hyvin, että varaosahinnoittelu tuskin ongelmaksi muodostunee *tässä täytyykin koputtaa puuta  =) *

Onkos Teistä kukaan kokeillut niitä tietokoneella tulostettavia juttuja, mitkä saa koriin maalin alle? Siis, että saa sellaisia hienompia "korimaalauksia" aikaiseksi kuin mitä käsin tuhertamalla?

Aurinko nouseekin jo, kohta pääsee taas ajamaan...

-------------------------------------------------------------------------------------
-aja Infernolla ja anna muiden ajaa millä uskaltavat-

Sivuja: [1] 2 3