Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - JuhaH

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Kyosho Ultima RB5
« : 21.05.09 - klo: 12.27 »
Ajattelin avata tälle autolle uuden Topicin, koska en haulla löytänyt laitteesta foorumilta mainintoja ja minulla on kuitenkin paljonkin kysymyksiä siihen liittyen. Kyoshon kuluttaja"palvelu"sta en ole saanut vastauksia sähköpostiin ja alati vaihtuvien soittoaikojen takia puhelimitse tavoittaminen on ollut vaikeaa. Tietysti voisin kysyä ruotsin pojilta, kuten ennenkin; tosin sielläkin asiantuntemuksen määrä riippuu siitä kuka milloinkin sattuu vastaamaan. Eikä asiaa auta yhtään se, että uudessa sekavahkossa 2009 luettelossa autosta on vain muutaman rivin maininta ja yksi hassu kuva koppa päällä; ei tietoa optio-osista sen paremmin kuin lisäksi tarvittavista varusteista.

Onnistuin saamaan yhdeltä kotimaiselta jälleenmyyjältä tarjouksen laitteesta, joten laitoin sen oitis tilaukseen; pääjälleenmyyjää ei kaupankäynti näytä kiinnostavan. Ennen rakentelun aloittamista joskus Juhannuksen tienoolla haluaisin etsiä mahdollisimman paljon tietoa laitteesta. Aiempien rakenteluprojektien kokemuksella uskallan sanoa, että näissä tuppaa olemaan juuri se kaikista hankalimmin vaihdettava osa juuri se, joka olisi jo rakennusvaiheessa syytä korvata viripalikalla.

Renkaat:
Renkaista näkyy olevan sekalaista tietoa, mutta arvaan ettei kitti sisällä renkaita eikä inserttejä, mutta vanteet sisältynevät. Minkälaisilla renkailla RB5:n kanssa kannattaa aloittaa?

Pinjoni:
Arvaukseni mukaan rakennussarja ei sisällä pinjonia, enkä ole myöskään löytänyt merkintää päärattaan käyttämästä moduulista. Sisäinen välitys on kaiketi 2.6. Olen aikonut ottaa moottoriksi ensialkuun Za-Boonistani LRP:n 17t moottorin. Minkälaisella pinjonilla/välityksellä olisi hyvä aloittaa.

Akuista:
Kaikissa näkemissäni kuvissa näkyy laitetta esiteltävän ainoastaan poikittaiskennotetuilla akuilla varustettuna. Kuinkahan hyvin autoon istuvat pötkö- tai LiPo akut, joita esim TF-5:ni ei voi laittaa

Korista:
Sisältääköhän rakennussarja korin? Jos sisältää, niin onkohan se valmiiksi maalattu? Jos ei sisällä, niin minkälaista koria ja mistä siihen kannattaa alkaa etsimään?

Iskariöljyt
Minkä jäykkyisiä iskariöljyjä näissä on ollut tapana käyttää?

Tässä on ehkä paras esittely, mitä autosta löysin:
http://www.kyosho.de/?page=shop/flypage&product_id=16036&category_id=e3baaa3d8c82e88919dd45565fa497d8&ps_session=7d96ec2641f8cdd592f1e3c01b1565eb&mod_title=product&ps_session=v3cbj8fea2dmabf9r86c60iop1&mod_title=product&setlang=deu

2
Sähköautot / Kyosho RT-5 Stadium Truck
« : 09.09.08 - klo: 10.06 »
Tästä aiheesta on oltu palstalla ihmeen hiljaa, joten lienee aika nostaa kissa pöydälle; etenkin kun ajokin pitäisi olla kotimaan markkinoilla vuoden vaihteen tienoolla. Kyseinen malli ilmeisesti on takavetokrossari RB-5:n Stadium truck versio. Tässä saattaa olla jopa seuraava automme, joka sopinee kokonsa puolesta hyvin Za-Boonin ja twin Forcen väliin.

http://www.redrc.net/2008/03/kyosho-rt-5-stadium-truck-prototype/

3
Sähköautot / Nopeudensäädin Twin Forceen
« : 26.04.08 - klo: 20.37 »
Olen parin vuoden ajan taistellut Kyosho Twin Forcen pätkimisongelmien kanssa. Twini kyykähtää, kun painaa kaasun liian nopeasti pohjaan tai ajaa ylämäkeen. Käytännössä mallia on ajettava osakaasulla. Toinen oire on akkujen kuumeneminen; niitä ei ajon jälkeen kärsi käsissä pidellä.

Tähän mennessä olen vaihtanut uuden vakiomallisen nopeudensäätimen, ja kun tämä ei auttanut ostin jälleenmyyjän kehotuksesta uudet moottorit (sitä uudempaa Spirit mallia). Tämän jälkeen minulla ostatettiin uudet akut moneen kertaan. Edelleen olen purkanut ja herkistellyt osia ja vaihtanut taakse koiranluun tilalle kardaanin.

Seuraavaksi ajattelin ostaa uuden kokonaan toisentyyppisen nopeudensäätimen. Itse olin ajatellut tätä Novakin Super Dutyä, jota mainostetaan virityssäätimeksi Twin Forceen ja E-Maxiin:
http://www.teamnovak.com/products/esc/super_dutyxr/index.html

Minicarssin edustaja suositteli minulle tänään Model Expossa E-Maxin uusittua nopeudensäädintä. Tiedustellessani mitä mahdollisia uudistuksia säätimeen on tehty, hän mainitsi ainoastaan vedenpitävyyden.

Hobbylinnan osastolla minulle ehdotettiin EP-savagen säädintä jonka tyyppi heidän mukaansa on ET - Speed Controller.

Onkohan palstalaisilta nähin kommentoitavaa.

4
Sähköautot / Mirage Minimonster
« : 16.11.05 - klo: 23.00 »
Yritin haeskella foorumilta tietoja otsikon autosta, enkä löytänyt siitä oikein varsinaista topiccia, joten ajattelin kysellä siitä tässä.

Meille kävi näin: kävimme perheen kanssa Tukholmassa viikonloppuna ja ajelimme n. 20 km kaupungin eteläpuolelle Hobby Magasin- nimiseen liikkeeseen (ensimmäinen visiittimme muuten siellä). Vaimo äkkäsi Minimonster tarjouksen hintaan reilut 800 kruunua (eli euroissa alle 90). Ystävällinen myyjä intoutui ajelemaan laitteella pitkin liikettä ja auton suorituskyky vaikuttikin hyvältä, joten päädyimme tekemään heräteostoksen. Jos kouluruotsillani oikein ymmärsin syynä edullisena pitämääni hintaan oli se, että he olivat ostaneet koko maahantuojan varaston eli 500 kpl.

Tällä hetkellä auto odottelee pojan 8-vuotispäivia joulukuussa ja tässä välissä ajattelin kysyä muiden kokemuksia Mirage Minimonsterista. Itse en todellakaan tiedä autosta yhtään mitään, enkä ole pakettia vielä avannut. Mittakaavahan autolla on 1:20, se on neliveto ja sillä lienee jotain tekemistä Ruotsin Kyoshon kanssa.

5
Sähköautot / Nopeudensäätimen Korjaus
« : 23.08.05 - klo: 09.20 »
Asioidessani muissa asioissa TV-korjaamolla otin mukaan myös rikkinäisen Futaban nopeudensäätimen. Muutaman päivän päästä sieltä tulikin ilmoitus, että vika on löytynyt ja suuntaa-antava kustannusarvio olisi ollut n. 1/4 ko. säätimen hinnasta. Ainoa ongelma oli, ettei heidän normaalien toimittajien listoilta löytynyt vaadittavia komponentteja. Osaisikohan joku Teistä kokeneemmista harrastajista kertoa, mistä nopeudensäätimissä käytettyjä piirejä voisi etsiä, vai voiko mistään? Itse en tuosta elektroniikkapuolesta enää niin kauheasti tiedä, vaikka se 80-luvulla Tekussa olikin yksi pääaineistamme.

Sivuja: [1]