Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 642692 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1440 : 27.06.05 - klo: 19.42 »
Tossahan on melkein kuin mun auto
http://www.zonecentral.org/rcprojects/kyoshomp777se1/mp777se1.htm
Racers Edgen iskaritornit kyllä vielä meikällä saa odottaa
Ehkä ne uudet 5mm K tornit (SP2) vois olla makeet näiden jälkeen.
Erona tohon että mulla on Asson 40wt öljy edessä ja 35 takana (tällä 35/30).

Lainaus
It seems after 2 other buggies besides a Kyosho, which was the Mugen MBX5 and the XRAY XB8, I figured it was time to give the Kyosho MP777 SE1 1/8 scale buggy a time to try itself out on the track. Consider I have had several Kyosho Inferno 1/8 scale buggies in the past, so I figured the same durability and high class design would be in this newer MP777 SE1 1/8 scale buggy. ... So far this vehicle has been running excellent, at least when I get time to drive the car. It does for sure handle better then the XRAY XB8 and handles better then the older Kyosho MP7.5 Kanai 2 and Kanai 3 inferno series. It is a close call between the Kyosho MP777 SE1 and the Mugen MBX-5 Pro-Spec, as they both perform awesome each time I drive them.


Huom. Tämä nyt vaan on sit jonkun näkemys asiasta ja kannattaa suhtautua varauksella kuten aina. Seuraavassa Xtreme Car Magissa on tulossa Top 1/8 buggy vertailu... http://www.rc411.com/ Lähinnä niille jotka miettivät vielä uuden kisakrossarin hankintaa..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1441 : 27.06.05 - klo: 22.17 »
Tuet vaihdettu, nyt ei runko jousta eikä pelkoa hajoamisesta.

http://www.snrt.net/777/re_rear.jpg
http://www.snrt.net/777/re_front.jpg
http://www.snrt.net/777/re.jpg

Servot on vähän aneemiset, mutta pannaan vaihtoon kun sen aika tulee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1442 : 27.06.05 - klo: 23.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Muistin just miks oon ostanu valmiiks liimattuja renkaita  :evil:


Mä taas muistin just miks oon aina ite liimannu...

Vois niillä liimareilla olla edes jotain tietoa kuinka ne renkaat liimataan.
Laittais sen liiman edes sinne kumin ja vanteen väliin.  :evil:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1443 : 28.06.05 - klo: 10.07 »
Olikos prolinet? Mulla ne on kyllä pysyny hyvin vanteilla.

Ei liimaaminen nyt niin paha rasti ole, jos niitä tekee useammin niin taas muistaa miten se tehdään. Pitkästä aikaa kun taas itse liimas niin tuntu aluks aika säätämiseltä.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1444 : 28.06.05 - klo: 14.19 »
Ei siin liimamisessa mtn vaikeeta ole..
Itse liimasin kesken kisojen kiireessä kummit parissa minuutissa kiinni ja hyvin pysyvät!  :mrgreen:

Aika näiti jäykkärit on kyllä Mikan autossa!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1445 : 28.06.05 - klo: 16.48 »
Oli joo Pro-Linen Crimet...

Ei siinä muuta kun ovat vaan niin pefaattimelleen liimattu että an mä ainakaan sais niitä noin vaikka yrittäisin.

Kumi kun ei yhestä kohasta ole edes vanteella.
Jokainen on liimattu niin että on tursunnu liimaa pitkin vannetta ja jokaiseen on pakko silti muutamat pisarat laittaa kun ovat jostain kohtaa jopa irti.

Liima kyllä vaikuttaa sellaselta että pysyy, mut jos ei oo vanteella vaan menee reunan yli koko kumi niin voin kyllä kuvitella paljonko noi renkaat vipattaa. Ja varmasti tulee irtoomaan tosta mistä on pois paikaltaan.

Ja vielä sekin että ei oo kumeissa mitään reikiä vaan vanteessa on reikä.
Just niin kuin ei saa olla.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1446 : 28.06.05 - klo: 18.04 »
Katopas. Mulla ei oo noin huonosti ollut, missä lie monkeyt tehneet.

Toi on kyllä totta toi reikä homma. Otin mallia prolinen vanteista ja tein reiät K vanteisiinkin  :cry: Enpä muistanut että kumiinhan se reikä piti tehdä, heh. No, olkoon nyt noin, ens kerrallatoivottavasti paremmin...kai se vesi tuoltakin ulos tulee. Toisaalta mulla on vielä toinen puoli per rengas liimaamatt joten periaatteessa vois reiän kai saada sinne renkaaseen vieläkin .. mitä mieltä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1447 : 28.06.05 - klo: 18.21 »
Jos on vaan toinen puoli liimattu niin onnistuu vielä helposti.
Itellä kävi kerran niin että liimasin toisen puolen ja vasta sit tajusin että eihän niissä ollu vielä reikiä.

Reitin vaan kummin väliin ja reikä gumekseen.

Juskalla on muuten hyvä esimerkki miks niissä vanteissa ei saa olla reikää.
Sil on yhet kumit jotka on ku hiekalla täytetyt. Painaa ihan törkeenä ja on arvatenkin kovat.
Ei voinu kun nauraa ku niitä pöydällä pompotteli.

Yks rengas paino valehtelematta enemmän ku yks kokonainen setti uusia renkaita. Varmaan lähemmäks kaks settiä.

Kisoissa vois olla hauskaa kun ensin auto näyttää puntarilla 3,5 kiloo ja seuraavassa katsastuksessa painoa onkin 4,5 kiloo.  :mrgreen:  :lol:

Lisäys: Niin ja se vanteessa oleva reikä kannattaa laittaa teipillä tukkoon ja vielä loraus pikaliimaa siihen päälle niin pysyy varmasti.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1448 : 28.06.05 - klo: 18.24 »
Joo, täytyy tehdä toi!
Tänks.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1449 : 28.06.05 - klo: 22.58 »
Nonnii, nyt on renkaat rei'itetty Bilteman leikkurilla, liimattu ja tekemäni turhat reiät vanteessa peitetty pikaliimalla. Taitaa tulla ihan hyvät vaikka tekevälle sattuu. Mailateippi (erkka) toimii renkaita liimatessa erinomaisesti. Sormissa on kyllä nyt pikaliimaa kans riittävästi.

Vaikka paino ei olekaan issue noin yleisesti ottaen, niin noilla Pantherin renkailla ja K vanteilla tulee suhteessa Prolinen Crimeihin säästöä painossa yhteensä noin 80-100gr. Se on tankillinen fuilia joten ei ihan pikku juttu. Ja varsinkin sitä pyörivää massaa joka on tunnetusti yhtä pahasta kuin tyydytetyt rasvahapot 8) Tosin huom. noissa voi olla pikkasen vettä sisällä pesun jäljiltä joka tietty lisää painoa jonkin verran.

Siihen kun vielä ynnätään puolet kevyemmät rungon jäykkärit kuin orkkikset, niin ollaan jo reilusti toisella sadalla. Ei huono.

Huomenna tulee vielä kevyempi 777 SP2 kori K kaupan Samilta ja titaaniruuveja Jartsalta. Siinäpä sitä kevennystä vielä lisää pari grammaa :mrgreen:

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1450 : 29.06.05 - klo: 00.38 »
Auts! mulla on kisarenkaina vielä 80 grammaa Crimefightereitäkin painavempi rengas-satsi. GRP Jollyt, GRP:n valetut oranssit insertit ja Medialin levyvanteet.

Toi em. setti painaa 480 grammaa kierrokselta, mitä Mika sun Pantherit K:n vanteilla painaa?

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1451 : 29.06.05 - klo: 09.20 »
Kääk taisi tulla mulla sitten punnituksessa paha moka :oops:
No Crimet on sitten meinaan täynnä vettä eikä se sieltä oikein tuu poiskaan kun reikä on vanteessa
Pantherit on täsmälleen sama paino 480gr vanteilla, se siitä juhlinnasta. Nyt voi enää iloita puolet kevyemmistä jäykkäreistä..

Kaivoin vanhan Xtreme lehden jossa oli 777 SP1 review, sen mukaan 22 asteen caster blockit ja A-palat (molemmat manuaalin mukaan) on erittäin hyvä, sen sijaan vakio 4000 on liian litkua keskellä, voima ei välity ja on vähän rauhaton. Täytyy laittaa 7K kun kerkiää. Kevennetty spurri kehuttiin myös hyväksi.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1452 : 29.06.05 - klo: 10.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No Crimet on sitten meinaan täynnä vettä eikä se sieltä oikein tuu poiskaan kun reikä on vanteessa...

..mitäs jos paikkaisi reiän vanteessa vaikka silikonitulpalla/purkalla/liimalla/teipillä ja tekisi kumiin reiät vaikkapa kuumetamalla paperiklemmarin kärkeä ja polttamalla sen reiän... Mieluummin 2 reikää, vastakkaisille puolille, tai miksei kolmekin (säännöllisin välimatkoin) - pääsee keskipakoisvoima kuivattamaan . . ja käytön/kastelun jälkeen reikä alaspäin . .
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1453 : 29.06.05 - klo: 11.19 »
Niin, no ei noilla väliä, ne on niin kuluneetkin
tänks

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1454 : 29.06.05 - klo: 14.46 »
Tänään tuli uusin Xtreme jossa on tuo competition 1/8 buggy vertailu. hauska lukea miten siellä kukin pärjää. Viimeksi muistelen että voiton vei Mugen MBX5 kun Reiska ja Tripla ei vielä ollut kuvioissa. Mitenhän nyt... illalla saa ihmetellä asiaa lisää.

Illaksi myös muuta mukavaa puuhaa, titaaniruuvit saapuivat Jartsalta joten pääsee rakentelee vähän uusiksi. Taitaa nippusiteet lähteä samalla  :mrgreen:

En tiedä pitäskö samalla vaihtaa ne keskidiffin öljyt seiskatonniseen, mutta jos hypätään nyt ensin niinku Nykänen sanoisi. Taidanpa tehdä niin.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1455 : 29.06.05 - klo: 21.34 »
Lehti tuli, mut vertailu onkin vasta seuraavassa numerossa.

Titaaniruuvit tuli laitettua ja nipparit vaihdettua samalla titaaniruuveihin servojen kiinnitysten osalta.

Vaihdoin myös keskidiffin öljyt 7K öljyyn.

Tossa kuva mutta ei siitä saa paljon selvää uusista ruuveista


Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1456 : 29.06.05 - klo: 21.38 »
Ja minä maalasin uuden korin kisoihin!!

http://koti.mbnet.fi/peklund/KORI/KOR%20001.jpg

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1457 : 29.06.05 - klo: 22.20 »
Jartsa, hyvänlaatuisia noi Infinityn titaaniruuvit, kiitos.

No sä oot ainakin uskollinen sun väreille eli miehen kyllä tunnistaa  :D Ei huono toi kimuli tuolla kyydissä  8)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1458 : 29.06.05 - klo: 22.51 »
Njoo.. Hyvä hyvä..

Valkosta ei nyt korissa ole kun se oli loppu!  :(

Eiks ookki hieno matkalainen siellä! Toivotaan että ei katsastusmies ala inisee tms!  :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1459 : 30.06.05 - klo: 11.39 »
Tossa uudessa lehdessä oli tarinaa vähän tosta SP2 :sta ja siinä mainittiin että ilmeisesti tuo auton ketteryys on ollut liikaa monille (kaikille?) aiempaa lyhyyemmän rungon myötä ja nyt SP2:n myötä K palaa juurilleen tässä suhteessa eli moottoria on viety tuo kriittiset 4mm takaisin taaksepäin. Siinä annettiin vähän se kuva että tällä muutoksella pyritään rauhoittamaan ajo erityisesti aloittelijoiden/keskitason kuskien osalta joille SP1 on ollut liian kiikkerä, mutta ovathan siitä näemmä hyötyneet myös Protkin Kyoshoamerica.comin mukaan.

Uudessa kitissä on myös tukivarsiin tehty lisää "webbingiä" muiden pienempien tai suurempien muutosten ohella.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1460 : 30.06.05 - klo: 12.02 »
Saman tyyppisiä ovat olleet myös nuo XB8 tulleet muutokset uusien osien myötä, nämä pehmeämmät ja pidemmät tukivarret pehmeiden runkojäykkäreiden kanssa tekivät ihmeitä juuri tuohon "more forgiving" suuntaan jolla ilmeisesti SP2 päivityksellä haetaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1461 : 30.06.05 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Saman tyyppisiä ovat olleet myös nuo XB8 tulleet muutokset uusien osien myötä, nämä pehmeämmät ja pidemmät tukivarret pehmeiden runkojäykkäreiden kanssa tekivät ihmeitä juuri tuohon "more forgiving" suuntaan jolla ilmeisesti SP2 päivityksellä haetaan.


Aivan. "Pehmeät runkojäykkärit" - mitä se tarkoittaa käytännössä?
Muovisia kenties ?

Tähän liittyen, voiko niistä pallonivelletyistä olla jotain hyötyä tässä suhteessa, vaikka noin yleisesti ottan "flex is bad" koska se pilaa jousituksen tasalaatuisen toiminnan... tietty, radallahan sitä vois parhaiten testata. Onneksi heinäkuu lupaa HELLETTÄ, yes!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1462 : 30.06.05 - klo: 12.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Aivan. "Pehmeät runkojäykkärit" - mitä se tarkoittaa käytännössä?
Muovisia kenties ?

Tähän liittyen, voiko niistä pallonivelletyistä olla jotain hyötyä tässä suhteessa, vaikka noin yleisesti ottan "flex is bad" koska se pilaa jousituksen tasalaatuisen toiminnan... tietty, radallahan sitä vois parhaiten testata. Onneksi heinäkuu lupaa HELLETTÄ, yes!


Itselläni on XB8:ssa paikalla edessä tämä pallolinkki (joka on muuten parhaita mitä olen nähnyt ;) ) ja takana komposiittimuovinen. Uskalsin ne laittaa Ulvilan Hobao Cuppiin kun sain sen paremman moottoripukin.

Mutta siis kokeilemisen arvoisia on varmasti nämä pallolinkit, mutta silloin laittaisin kellon ja spurrin välisen välyksen aika isoksi. (Ettei tule hampaattomia)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1463 : 30.06.05 - klo: 13.04 »
OK, tänks

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1464 : 30.06.05 - klo: 16.58 »
Jep... Hampaattomasta kellosta ja spurrista on kokemuksia.
Tai siis tietysti vaan se yks koska nyt on uus moottoripukki niin ei enää pauku.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1465 : 30.06.05 - klo: 19.15 »
Väittäisin kyllä mielelläni ettei Kyoshossa pauku vastaavassa tilanteessa. Alkukesästä Turussa jäi se 4mm paksu 6-kolo teräsruuvi spurrin väliin, ne sehän oli vaan hioutunut siististi melkein poikki. Spurrissa ei näkynyt mitään. No turha sitä pohtia, voihan sama käydä mille vaan, myös Kyosholle, kuten useampaan kertaan on todettu, joten ei tehdä tästä sen enempää juttua. Ehkä se oli just se että 2 kovaa pääs hakkaa toisiaan vasten, kello ja spurri.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1466 : 30.06.05 - klo: 19.21 »
Mulla ei ole ollu takana jäykistintä Imatran kisassa eikä myös Ulvilan kisassa paikalla!  :mrgreen:
Ei mun auto jousta lainkaan siitä konene kohtaan...  :wink:
Kyoshossa on radiolevyn tolpat ja itse levy metallia, koska sen avulla jäykistetään myön alustaa.  :P  Kyllä se sitä myös jäykistää kun joskus vääntelin ilman jäykkäreitä ja radiolevyä, sitten laitoin radiolevyn paikalle ja kokeilin uusiks....  :D
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1467 : 30.06.05 - klo: 19.28 »
Hajoominen johtuu siitä kun runko joustaa ja kellon asento spurrin nähden muuttuu eikä ole siis enää samassa linjassa toisiinsa. Eli rattaat vääntävät toisiaan vasten niin kovaa että hampaat murtuu.

Mulla hajos imatralla koska oli välys pikkusen liian tiukka ja tulin hyndästä todella korkeelta alas suoraan syvän montun reunaan nokka edellä. Vauhti stoppas seinään ja kuulu kauhee pamaus. Tietysti oli kaasu samalla pohjassa kun yritin saada auton vaakatasoon, ja siinä kyllä lähes onnistuin. Luultavasti kello halkes ja kytkinlaakerit siinä samassa. Rattaat kesti kyllä muutamat rundit, mutta sit varmaan lähti yks piikki irti. Piti vähän kummallista ääntä pääsuoralla, mut kesti silti helposti lähes kierroksen loppuun, kunnes paukahti. Kelloon ei jääny ku se pelkkä iso kehä. Laakerit oli totaalisen palasina ja spurrista puuttu parit hampaat.

Kiitos että jouduttiin uusimaan nousu, joten en ehtiny välissä säätämään välystä ja vaihtamaan laakereita. Ei ois varmasti hajonnu jos noi ois ehtiny tekemään.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1468 : 30.06.05 - klo: 19.32 »
Heh! Joo, näin of the record -> Itselläni ei ole mennyt yhtään spurria eikä yhtään kelloa rikki, ei xrayissä eikä missään muussakaan. Tai no yhden Hobaon kellon heitin jo pois kun oli kulunut ihan älyttömästi mut sitä ei lasketa.

Sori OT mut kaipa tämä Spur/Bell asia on tullut leivottua vaikka mihin kuntoon...  Rikki ne voi mennä ja sillä sipuli...

Mut on se Mika hienoa jos et ole K:tas rikki saanut ;)...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1469 : 30.06.05 - klo: 19.41 »
Kyllä se Tuxi joustaa siitä vauhtipyörän aukon kohdalta aivan varmasti niinkuin kaikkien muidenkin autot.  :wink:

Jos et usko niin laitappa se auto tasaselle alustalle (esim pöydälle).
Paina pohja kiinni pöytään ja väännä takasiiven telineestä perää eteenpäin.
Tulee varmasti rako perän ja pinnan väliin.

Huom... Niinkuin tuossa mainitsin niin hajoominen johtuu siitä että on liian pieni välys. Ja kun autoon kohdistuu todella raju isku niin se bongaa kyllä ihan joka suunnasta vaikka ois mitä jäykkäriä tai mitätahansa materiaalia missä tahansa.