Kirjoittaja Aihe: Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille  (Luettu 5965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #30 : 01.09.04 - klo: 16.29 »
Ai no nyt selvisi mistä noi rennot mielipiteet  :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #31 : 01.09.04 - klo: 16.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai no nyt selvisi mistä noi rennot mielipiteet  :mrgreen:


Nii mitä tarkotat?
Siis niinku on rennot vai liian kireet?

Saattaa olla vaikee tulkita mun mielipiteitä kun on vähän perhe huolia tällähetkellä.
Mieliala vaihtelee laidasta laitaan ja saattaa olla että välillä tulee vähän liian jyrkkään.
Mut aina oon rennolla meiningillä mukana ja molemmin puolisia mielipiteitä haluankin saada, mutta tuntuu vaan että tällä foorumilla kukaan ei pidä siitä jos haluan perusteluita väitteille.
Esim. tää topic.

Mut ihan vaan mielenkiinnolla, kumpaa tarkotit tolla kommentilla?

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #32 : 01.09.04 - klo: 17.25 »
Jaaha. Taas on säpinä aihe meneillään. Ja eikun mukaan tappelemaan saako laittaa lälliä mutterin ja urhokierteen väliin.

Itse en laita, koska kartioliitos pysyy vähäisillä voimillanikin kiinni. Eli ruuvilukite on tarpeeton tässä käyttötarkoituksessa.  Kiinni on kiinni eikä kiinnimpi. Vertauskuvallisesti sanottuna on ihan sama hukkuuko kahden metrin syvyiseen veteen vai sadan. Lopputulos on sama.

Taisin muuten eilen tavata tämän foorumin aktiivin. Puolta lyhyempi poju käveli suoraan päin minua. Minä siihen, että katsoppas vähän mihin kävelet. No sieltähän tuli sitten, että "v***n h**o". Toivotin hänelle hyvää loppuelämää tuolla asenteella. Ja hei tämä on minulle vitsi.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #33 : 01.09.04 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Katsopas ruipelo mun profiilista harrastukset.
Muutaman vuoden vakavamman treenauksen jälkeen voin tulla vääntämään vaikka koko autos mutkalle.

WAU!
Tyhjä

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #34 : 01.09.04 - klo: 17.32 »
Hitto (anteeksi kirosana), eikö tässä asiassa nyt voida tehdä sopuratkaisua kun kerran jo kahdessa eri topicissa kiistellään samasta asiasta. Myönnettäköön, että minä saatoin aloittaa tämän homman sanomalla, ettei SAISI laittaa lukitetta väliin. Se oli hieman jyrkkä ja joku alkoi kinaamaan vastaan.

Sanon tähän vielä saman minkä sanoin tuolla toisen topiikin puolella: Nämähän ovat vain mielipiteitä, eikö? Ja kukin tyylillään. Ei kai siitä nyt kannata mitään sen kummempaa haloota nostaa jos joku laittaa vauhtipyörän pulttiin lukitetta tai ei.

Minä ainakin aion pysyä lukitettomalla linjalla, samoin kuin JQ (btw, "ruipelo" on suomen johtavimpia polttiskrossikuskeja) joten aivan väärässä en minäkään voi olla... Ja hyvin pysyy kiinni.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #35 : 01.09.04 - klo: 17.50 »
Edelleenkään kukaan ei ole tainnut sanoa miksi EI saisi laittaa lukitetta? :shock:

Itse laitoin lukitetta ja jätin viimeisen(tm) kiristyksen tekemättä niin säilyi kierteet ja toivottavasti pysyy kiinni.  :mrgreen:

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #36 : 01.09.04 - klo: 17.53 »
Näinhän se on ettei lihas ja aivot istu samaan kroppaan.. Mitähän nappeja sitä ite salilla vetäs enskerral..  :mrgreen: (huumorilla kiitos)

Jos kuitenkin keskustellaan RC autoista niin onhan se tietysti hyvä väittää vastaan jos joku useita vuosia maailmaa huipputasolla kiertänyt ja paljon kokemusta omaava vaivautuu tänne kitinä foorumille kertomaan, ettei sitä lukitetta sinne tarvitse tunkea...
Hose sanoo ettei lukitetta tarvi ni sitä ei käytetä(piste)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #37 : 01.09.04 - klo: 18.22 »
Hot Bodiesin motista en tiedä, mutta Savagen ohjekirjassa neuvotaan laittamaan lukitetta. Itse laitoin Loctiten medium lukitetta, eikä aukaisussa ole ollut mitään ongelmia. Vauhtipyörän mutterin kierteet on tosin ns. itsestään kiristyvää mallia samaan tapaan kuin rälläkän laikan mutteri, mutta jos käytetään starttiboxia, niin nestelukon sattuessa mutteri saattaa lähteä löystymään.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #38 : 01.09.04 - klo: 18.27 »
Kun nyt pääsitte sydäntänne purkamaan niin voisko edes joku tajuta mikä on kokoajan ollu pointti.
MIKSI SITÄ RUUVILUKITETTA EI SAA/KANNATA VAUHTIPYÖRÄÄN KÄYTTÄÄ?
Haittaa siitä ei ole.

Tiedän tasan tappiin kuka JQ on. Mitä sitten? Perustelut ei silti ole millään muulla tasolla kuin: Hei kato mä oon JQ ja kun mä jotain sanon niin asia on näin.
Kukahan se alotti ton naurettavan mussuttamisen.
"HOKE: Itse et saa sitä edes tarpeeksi tiukalle ettei tarvis lukitetta"

Tarkotettiinko tällä mua?
"Taisin muuten eilen tavata tämän foorumin aktiivin. Puolta lyhyempi poju käveli suoraan päin minua. Minä siihen, että katsoppas vähän mihin kävelet. No sieltähän tuli sitten, että "v***n h**o". Toivotin hänelle hyvää loppuelämää tuolla asenteella. Ja hei tämä on minulle vitsi."
Naurettavaa!!!

Joo otan tän huumorilla vaikka silti yrität vedota järjelliseen tasooni.
"Näinhän se on ettei lihas ja aivot istu samaan kroppaan.. Mitähän nappeja sitä ite salilla vetäs enskerral..  (huumorilla kiitos)"
Kokosi on sitä luokkaa että ei siinä enää tolla iällä napit auta, ei kyllä vaikuttais sulla järjen tasoon heikentävästi ku ei oo mitään mikä heikkenis.

Mitä tuohon sali hommaan tulee niin olen siis nyt kymmenen vuotta puntannut ja siitä viimeset 4 vuotta voimanosto periaatteella.
Lihas massaa olen saanut huimaan 172 pituuteeni hommattua 84kg ja tavoitteena on saada täksi jouluksi penkki 190kg:n pintaan.
Olen siis varmasti tässä lajissa kokeneempi kuin te.
Silti erittäin mielelläni annan neuvoja ja varsinkin kerron PERUSTELUT niitä pyytämättäkin.
TEILTÄ kun pyytää perusteluita edes johonkin asiaan niin taso on juuri tämä minkä havaitsemme tässä topicissa. Kun ei osata perustella niin vedetään tommosia i*iootti kommentteja tuntematta edes toista osapuolta: "Ei sul oo ees voimaa kiristää tarpeeks kireelle". Ja ku mainitsen että kyllä varmasti on niin kaikilla kukkakepeillä tulee heti hirvee tarve keulimiseen.
Vetäkää nyt joku luuseri taas herne nenään niin voidaan saada joskus edes kunnon vastauksia/PERUSTELUITA.

Mika R

  • Vieras
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #39 : 01.09.04 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai no nyt selvisi mistä noi rennot mielipiteet  :mrgreen:


Nii mitä tarkotat?
Siis niinku on rennot vai liian kireet?

Saattaa olla vaikee tulkita mun mielipiteitä kun on vähän perhe huolia tällähetkellä.
Mieliala vaihtelee laidasta laitaan ja saattaa olla että välillä tulee vähän liian jyrkkään.
Mut aina oon rennolla meiningillä mukana ja molemmin puolisia mielipiteitä haluankin saada, mutta tuntuu vaan että tällä foorumilla kukaan ei pidä siitä jos haluan perusteluita väitteille.
Esim. tää topic.

Mut ihan vaan mielenkiinnolla, kumpaa tarkotit tolla kommentilla?


Nooh, ei mitään sen kummempaa, kunhan heitin. Ehkä se liittyy tohon Ho Bao uhoon :D Eikä siinä mitään, loistava auto.
Don't worry

.mika

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #40 : 01.09.04 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Hot Bodiesin motista en tiedä, mutta Savagen ohjekirjassa neuvotaan laittamaan lukitetta. Itse laitoin Loctiten medium lukitetta, eikä aukaisussa ole ollut mitään ongelmia. Vauhtipyörän mutterin kierteet on tosin ns. itsestään kiristyvää mallia samaan tapaan kuin rälläkän laikan mutteri, mutta jos käytetään starttiboxia, niin nestelukon sattuessa mutteri saattaa lähteä löystymään.


Tässä yksi missä neuvotaan käyttämään.
Ja kerrotaan kuinka on irronnut.

Mika R

  • Vieras
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #41 : 01.09.04 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
.. No ehkä lukite on vähän liioittelua mutta sanotaan että ainakin tiukkaan kiinni se mutteri. .21 koneissahan on yleensä SG -akselin kartio jonka saa ilman lukitettakin pysymään ihan hyvin
... mutta joissain malleissa (ilman kartiota ja sg-akselia) vauhtipyörä tulee niin hatarasti kiinni ettei pysy ilman lukitetta tai pysyy huonosti


Käyttäisin minäkin edelleen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #42 : 01.09.04 - klo: 18.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai no nyt selvisi mistä noi rennot mielipiteet  :mrgreen:


Nii mitä tarkotat?
Siis niinku on rennot vai liian kireet?

Saattaa olla vaikee tulkita mun mielipiteitä kun on vähän perhe huolia tällähetkellä.
Mieliala vaihtelee laidasta laitaan ja saattaa olla että välillä tulee vähän liian jyrkkään.
Mut aina oon rennolla meiningillä mukana ja molemmin puolisia mielipiteitä haluankin saada, mutta tuntuu vaan että tällä foorumilla kukaan ei pidä siitä jos haluan perusteluita väitteille.
Esim. tää topic.

Mut ihan vaan mielenkiinnolla, kumpaa tarkotit tolla kommentilla?


Nooh, ei mitään sen kummempaa, kunhan heitin. Ehkä se liittyy tohon Ho Bao uhoon :D Eikä siinä mitään, loistava auto.
Don't worry

.mika


No en mä ny niin oo uhonnu.
Olinhan mukana vastaan valittamassa kun eräs jäsenistä ylisti HoBaon parhaaks.
Olen aina vaan ollut perustelemassa miksi kannattaa ajaa HoBaolla. Mut siihenkin on tullu vaan kommentteja tasoltaan että HoBaon laatu on surkeeta, mut missä on taas perustelut?
Jos mulla ois varaa, eikä ois muita harrastuksia niin mullahan ois kaikki merkit.
En siis uhoo vaan puolustelen ja kehun jos joku pyytää kehumaan.

Mika R

  • Vieras
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #43 : 01.09.04 - klo: 18.44 »
Joo, olen lukenut viestit ja ymmärrän hyvin pointtisi kuten olen sanonutkin aiemmin. Täällä vaan täytyy olla konsesusta u know ja jättää ne näytöt sinne radalle

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #44 : 01.09.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
.. No ehkä lukite on vähän liioittelua mutta sanotaan että ainakin tiukkaan kiinni se mutteri. .21 koneissahan on yleensä SG -akselin kartio jonka saa ilman lukitettakin pysymään ihan hyvin
... mutta joissain malleissa (ilman kartiota ja sg-akselia) vauhtipyörä tulee niin hatarasti kiinni ettei pysy ilman lukitetta tai pysyy huonosti


Käyttäisin minäkin edelleen.


Niin käytän minäkin edelleen.
Kun ei haittaakaan ole.
Hyötyä kylläkin.

Jos saan kunnon perustelut sille miksi ei kannata käyttää niin ehkä, siis ehkä sitten lopetan.

Mutta kuten näimme niin vastausten taso näiltä meidän huippu kuskeilta on sitä tasoa että en ainakaan vielä edes harkitse käytön lopettamista.
Taidan vaan lisätä. :mrgreen:

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« Vastaus #45 : 01.09.04 - klo: 19.02 »
Koska alkuperäinen kysyjä on saanut jo ongelman toivottavasti riittävästi ratkaistua ja linja on mennyt pelkästään kinaamiseksi ja toisten hakkumiseksi, laitan tämän lukkoon.