RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: londare97 - 26.07.09 - klo: 19.37

Otsikko: Apua!
Kirjoitti: londare97 - 26.07.09 - klo: 19.37
(tulee laitettua aika paljon ajan kanssa kysymystä tänne koska harrastus on vasta alussa)
mulla on Master Smacker ja aikaisempi akku toimi moitteetta kunnes se kerran kuumeni niin ette voinut kädessä pitää. lopulta huomasin rakoja josta vettä pääsee kennoihin. ostin 1800 Doominator akun ja kävi niin kuten auto oli uutena, johdot kiinni ja ohjain päälle. auto lähti vatvomaan automaattisesti kaasu pohjassa kuin päätön kana. trimmasin ja kokeilin uudelleen ajaa. sama juttu. ihan niinkuin auton pitäisi tottua akkuun  :shock:.
MITÄ TEHDÄ?
Otsikko: Vs: apua!
Kirjoitti: julkku - 26.07.09 - klo: 19.43
Eli auto toimi moitteettomasti ennen tota kuumenemista?
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: snakepoison - 26.07.09 - klo: 19.52
Kuumeniko akku siis ajossa niin kuumaksi ? Mä pahoin pelkään että säädin on hajonnut.
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: *HOKE* - 26.07.09 - klo: 20.02
Teeppäs säätimen asetukset uudelleen.
Eli kalibroi se kuten se pitää kalibroida uutenakin, jotta säädin siis tietää sinun kaasuliipaisimen asennon jne.

Jos ei tuota ole tehty, tai säädin on kadottanut kyseiset asetukset jostain syystä niin silloin auto voi nimenomaan säntäillä kaasu pohjassa sinnetänne kun kytkee virrat päälle.

Ja siis mitä ihmettä tarkoitit tuolla että näit rakoja mistä pääsee vettä???

Oletko ajanut märällä???

Jos olet niin silloin voi olla mikä tahansa sähköosista hajalla...
Tai siis lähinnä nopari tai vastari.
Molemmista johtuen auto saattaa käyttäytyä juuri noin.

Mutta siis... kokeile ensin laittaa säädin asetuksiin.
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: apophis - 27.07.09 - klo: 00.16
Master Smackerin originaalinoparia *ei* voi manuaalisesti kalibroida mitenkään, siinä ei ole minkäänlaista nappia tms. sellaiseen hommaan.

Eli ensin ohjain päälle ja sitten autoon virrat. Ja odottelua jonkin aikaa kunnes nopari kaiketi kalibroi ensin itsensä neutraalisignaalin perusteella tjsp. Kai se sitten automaattisesti hakee max kaasun ja pakin kun sillä alkaa ajella.

Mutta oireista päätelle voi nopari olla kärähtänyt juuri silloin kun se akkukin on kuumentunut.

Kannattaa vielä ohjaimen paristot vaihtaa varmuudeksi ja kokeilla.
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: londare97 - 30.07.09 - klo: 08.25
Eli auto toimi moitteettomasti ennen tota kuumenemista?

Kyllä. ajon aikana alkoi sataa ja juoksin auton kanssa sisälle. vettä oli vielä maassa kun lähdin ajamaan.
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: julkku - 30.07.09 - klo: 08.29
Vesi ei oikee tee hyvää näil autoil.
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: londare97 - 30.07.09 - klo: 08.35
Master Smackerin originaalinoparia *ei* voi manuaalisesti kalibroida mitenkään, siinä ei ole minkäänlaista nappia tms. sellaiseen hommaan.

Eli ensin ohjain päälle ja sitten autoon virrat. Ja odottelua jonkin aikaa kunnes nopari kaiketi kalibroi ensin itsensä neutraalisignaalin perusteella tjsp. Kai se sitten automaattisesti hakee max kaasun ja pakin kun sillä alkaa ajella.

Mutta oireista päätelle voi nopari olla kärähtänyt juuri silloin kun se akkukin on kuumentunut.

Kannattaa vielä ohjaimen paristot vaihtaa varmuudeksi ja kokeilla.

ideaparkin liikkeessä atala rc sanottiin että noparista voi olla joku yksinkertainen komponentti kärähtänyt
Otsikko: Vs: Apua!
Kirjoitti: kynamies - 30.07.09 - klo: 12.21
Master Smackerin originaalinoparia *ei* voi manuaalisesti kalibroida mitenkään, siinä ei ole minkäänlaista nappia tms. sellaiseen hommaan.

Eli ensin ohjain päälle ja sitten autoon virrat. Ja odottelua jonkin aikaa kunnes nopari kaiketi kalibroi ensin itsensä neutraalisignaalin perusteella tjsp. Kai se sitten automaattisesti hakee max kaasun ja pakin kun sillä alkaa ajella.

Mutta oireista päätelle voi nopari olla kärähtänyt juuri silloin kun se akkukin on kuumentunut.

Kannattaa vielä ohjaimen paristot vaihtaa varmuudeksi ja kokeilla.

ideaparkin liikkeessä atala rc sanottiin että noparista voi olla joku yksinkertainen komponentti kärähtänyt

Ja suosittelen uuden nopeudensätimen ostoa heti pikimmiten! Jos uusi säädin maksaa noin 20e, sinun ei kannata vaarantaa muita sähköjä juottamalla sitä yksinkertaista komponenttia takaisin säätimeen jos et todella tiedä mitä teet. Pahimmassa tapauksessa käräytät säätimen lopullisesti ja sen lisäksi moottorin, servon ja vastaanottimen...