Heh! :lol:
Joo, noita sisäänajo-ohjeita on yhtä paljon kuin on moottoreitakin... 8)
Tai sisäänajajia...
Esim WOT (wide open throttle) tyyli jossa motti sisäänajetaan täydellä kaasulla... :shock:
Tai Heat Cycle jossa esilämmityksen jälkeen mottia käytetään pari minuuttia 80-90 asteessa,
jäähdytetään BDC:ssä ja aloitetaan taas uudestaan... :|
Kyllä noita konsteja on monia, mutta kannattaa valita sellainen joka tuntuu itsestä helpolta ja hyvältä.
Niitä eri tyylejä ehtii sitten myöhemmin kokeilemaan kyllä.
Itse olen suosinut kahden tyylin sekoitusta ja hyvin on toiminut motit:
Heat Cycle ,hieman rasittavaa ja hidasta mutta hyvä lopputulos.
Esilämmitys aina ennen starttia, 6-8 kierrosta HC:tä paksulla seoksella n.90 asteessa,
eli mottia käytetään pari minuuttia ja sitten annetaan jäähtyä, jäähdytys aina alakuolossa.
Tämän HC:n jälkeen 3-4tankkia max.3/4 kaasulla paksulla ja nyppien kaasua.Tarkkaillen lämpötiloja.Ei yli 120 astetta.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä itsestään.
HPI:n tyyli, eli 3-4 tankkia pukilla 80-90 asteessa paksulla seoksella,jäähdytys alakuolossa tankillisten välissä.
3-4 tankkia 3/4 kaasulla paksulla ja nyppien.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä.
Loppusäätö ei suinkaan tarkoita sitä että, kone "vedetään piikille" tässä vaiheessa.
Se EI ole valmis siihen vielä.
Molemmilla tavoilla olen huomannut että kone kehittyi vielä koko ekan gallonan ajan.
Ja vielä toisellakin mutta silloin voi jo ruveta hakemaan rajoja!!! 8)
Nimimerkillä HPI:n K4.6 ajettu 17 gallonaa ja Still Going Strong!!!
:mrgreen: