Ajoaika koko kisojen aikana on noin 45min eräharjoitukset mukaanluettuna.
Siinä ajassa ei kyllä renkaita ajeta loppuun vaikka ei ihan uusilla lähtiskään..eihän tuo vastaa kuin 3 treeniakullista.
Hiitit saisivat olla 10 minuuttisia,mutta aikataulujen puitteissa ei onnistu mitenkään.
Kannatan kaksipäiväisyyttä, niin pääsee porukka ajamaan enempi järkevämmillä aikatauluilla.
Miten täällä niin moni sanoo hyvin vahvasti miten renkaat kestää.
Viimevuonna ajoin kahdessa kisassa uusilla renkailla jotka kuluivat päivän aikana loppuun.
Kuopio ja jyväskylä.
Tänävuonna tikkurilassa kulahti rengas paljon.
Ei sentään uunituoreesta sileäksi, mutta kaksi akkua sisäänajoa, kisat ja renkaassa oli nappulaa puoli milliä
Eli kyllä niitä ratoja eteen tulee missä renkaat kuluu niin paljon että on pakko jopa taktikoida ettei renkaat kulu liikaa ennen finaaleja.
Sehän tässä on muutamilla ollut pieni ongelma.
Kisaan on lähdetty liian tuoreilla tai kuluneilla. Tuoreen saa aina kulutettua sopivaksi, mutta kun rengas alkaa kulumaan turhan sileäksi, olet nesteessä ratkaisevalla hetkellä eli finaalissa.
Se tässä nelkku kuskeja välillä kiukuttaa. Kytätään kaverilta minkä verran sillä on nappulaa ja jos omassa alkaa olemaan vähemmän niin on pakko miettiä säästelyä.
Toisaalta... tykkään taktikoinnista, mutta kun renkaat kuluvatkin kisapäivänä yhtäkkiä enemmän kuin oli ennakkoon tiedossa niin ei ole kiva huomata alkuerien puolessa välissä että renkaat alkaa tulemaan ehtoopuolelle ja nyt se kisa vasta alkaa.
Jyväskylässä viimevuonna ainakin Aspinen totesi treenipäivänä että rengas kuluukin huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.
Varmaan useat kisakuskit tahkosivat niin hyvin linjaa että radan pito parani ja rengaskin alkoi kulumaan.
Aikaisemmin kun ei renkaat olleet kuluneet kuin nimeksi.