Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 2026692 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6420 : 22.10.16 - klo: 17.47 »
Hobbywing EZRUN WP SC8 alilta 52e mutta jos on kiire niin ei kannata tilata,voi kestää 1-4vkoa tulla perille  :smiley:
Jos sensoriton kelpaa.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Tomppa78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6421 : 02.11.16 - klo: 14.44 »
Helppiä tarviisi en ole koskaan servoa vaihtanut ja tänään sitten laittelin dirt hogiin parempaa servoa..ja nyt se jumittaa jotain outoa ja ei aina käänny pyörät?? missähän nyton vika tässä ku 0en0 nyt millään saa toimii? :/

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6422 : 02.11.16 - klo: 15.10 »
Irrota servovarsi servosta ja laita radion trimmi nollaan. Laita sen jälkeen autosta pyörät suoraan ja sen jälkeen servovarsi paikalleen. Sitten voitkin säätää radion trimmistä auton kulkemaan suoraan!

Poissa promagnet

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6423 : 06.11.16 - klo: 19.57 »
Allekirjoittanut on tilaamassa rakentamis innon ollessa huipussaan (ainakin vielä) Sakura D4 RWD:tä.  Yhdestä bensamöröstä lyötyy ainoat kokemukset rc autoista. Joten nyt kun tuon drifterin haluan rakentaa niin mikä moottori ja nopeuden säädin tarvitaan tälläiseen comboon? Ulkomailta tilaaminen onnistuu kyllä, ei vain mitään hajua mikä tilata. (eli mikä on siis driftaamiseen sopiva paketti)  Vissiin 48 pinioni ja 22 hampaisena on sopiva.  Toki saa kertoa myös mitä muuta tulen  tarvitsemaan moottorin kasauksessa.
Maverick Blackout xb

Poissa toddy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6424 : 26.11.16 - klo: 12.15 »
Onkos kokemuksia tästä http://www.hobbywingdirect.com/products/quicrun-wp-1080-brushed-esc noparista? Wraittiin ois ehkä tulossa.
Wraitti ja Exo

Poissa Sword

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6425 : 03.12.16 - klo: 16.01 »
Hei mikähän tässä oikein on ongelmana kun en saa sensorittomia moottoreita toimimaan kunnolla mitenkään autossani.Nyt viimeksi olen koittanut Ezrun max10 säädintä saada pelittään niin kaasu tulee kauhealla viiveellä.Sensorillisena olen saanut turnigyn + xerun kopion toimimaan oikein,mutta silloin en saa kaasua toimiin oikein päin.Tässä autossa siis moottori pitää pyöriä toisinpäin kuin yleensä.Säädinboxit löytyy,mutta mikään säätö ei tunnu viiveeseen auttavan.120a xerun kopio toimi oikein sensorin kanssa,mutta ei ilman sensorikaapelia.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6426 : 03.12.16 - klo: 17.19 »
Hei mikähän tässä oikein on ongelmana kun en saa sensorittomia moottoreita toimimaan kunnolla mitenkään autossani.Nyt viimeksi olen koittanut Ezrun max10 säädintä saada pelittään niin kaasu tulee kauhealla viiveellä.Sensorillisena olen saanut turnigyn + xerun kopion toimimaan oikein,mutta silloin en saa kaasua toimiin oikein päin.Tässä autossa siis moottori pitää pyöriä toisinpäin kuin yleensä.Säädinboxit löytyy,mutta mikään säätö ei tunnu viiveeseen auttavan.120a xerun kopio toimi oikein sensorin kanssa,mutta ei ilman sensorikaapelia.

Olethan kalibroinut säätimen?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Sword

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6427 : 03.12.16 - klo: 17.29 »
Joo on kalibroitu moneen kertaan.Viive on monta sekuntia ennenkuin tulee täydet tehot.Liitokset on vielä vähän keskeneräiset,mutta eikait se tuollain voi vaikuttaa.Sokeripalat on moottorijohtojen välissä.

Testailin vielä lisää niin välitystä lyhentämällä ongelma vähän paranee niin pystyy jo paremmin ajamaan.Tuntuu kuitenkin tuo ero sensorilliseen jotenkinkin liian isolta.Renkaat ilmassa tuntuu normaalilta,mutta ajossa nykii aina lähdössä.
« Viimeksi muokattu: 05.12.16 - klo: 17.05 kirjoittanut Sword »

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6428 : 06.12.16 - klo: 18.39 »
Joo on kalibroitu moneen kertaan.Viive on monta sekuntia ennenkuin tulee täydet tehot.Liitokset on vielä vähän keskeneräiset,mutta eikait se tuollain voi vaikuttaa.Sokeripalat on moottorijohtojen välissä.

Testailin vielä lisää niin välitystä lyhentämällä ongelma vähän paranee niin pystyy jo paremmin ajamaan.Tuntuu kuitenkin tuo ero sensorilliseen jotenkinkin liian isolta.Renkaat ilmassa tuntuu normaalilta,mutta ajossa nykii aina lähdössä.

Onko sinulla joskus ollut ongelmia vaikka moottori on ollut kunnolla juotettuna nopariin? (Minä en suoralta kädeltä sulkisi pois mahdollisuutta, että huonot liitokset ovat syyllinen.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Sword

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6429 : 07.12.16 - klo: 00.04 »
Löysinkin jo toisen akun johdosta tai liittimestä huonon kohdan mikä aiheutti,että auto meni toisinaan virrattomaksi.Saan kohta läjän liittimiä niin laitan johdotukset kuntoon sitten.Kyllä se kuitenkin samoilla johdoilla toimi huomattavasti paremmin kun oli sensorijohto paikallaan,mutta laitan liitokset kuntoon ja testaillaan sitten,että auttoiko.

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6430 : 21.12.16 - klo: 16.29 »
Aloin tuntemaan itseni jälleen aloittelijaksi saadessani postilta tilaamani harjallisen nopeudensäätimen. Olen "tottunut" siihen, että tällaisissa nopareissa akkuliittimeen tulevien punaisen ja mustan johdon lisäksi moottorille lähtee kaksi johtoa: usein musta ja punainen. Mutta tässä säätimessä onkin neljä johtoa: kaksi mustaa ja kaksi punaista :undecided: Niin, että miksi? Kumman punaisesta ja kumman mustasta on tarkoitus liittää harjalliseen moottoriin ja mitä teen toisella johtoparilla? Kysymyksessä on halpisnopari jostain kiinasta. 

Terv. Harrastuksen pariin palaava

Eli senj sijaan, että se olisi tällainen: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1VxhwJVXXXXa5XVXXq6xXFXXXO/7-2V-16V-High-Voltage-320A-Brush-Speed-Controller-ESC-For-1-10-RC-Car-Truck.jpg

Niin se onkin tällainen: https://guideimg.alibaba.com/images/shop/86/11/07/3/neewer-320a-7-2v-16v-high-voltage-brushed-esc-speed-controller-for-1-8-1-10-rc-off-road_124993.jpg
« Viimeksi muokattu: 21.12.16 - klo: 16.32 kirjoittanut Joooti »
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa privy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6431 : 21.12.16 - klo: 20.06 »
Eri valmistajilla on säätimiä kahdella moottorilla varustetuille autoille, läninnä suuret monsterit kuten Tamiya Clod Buster. Sanoisin että saman väriset johdot ovat juotettu kotelon sisällä samoihin pisteisiin. Eli sama mitkä kaksi johtoa ottaa käyttöön kunhan huolehtii ylimääräisen parin oikosulku vaaran ehkäisemisestä.

Moderneissa autoissa käytetään yhtä moottoria, olipa auto kuinka suuri tahansa. Tehokkaat harjattomat systeemit ovat kestäviä sekä entis aikaan verrattuna jopa kolme kertaa korkeammat akku jännitteet tekevät toisesta moottorista tarpeettoman.

Toista oli ennen kun piti pärjätä tavallisilla 540 koon harjallisilla ja 7,2 tai 8,4V jännitteillä. Lämpökuorman ja virran jakaminen kahteen moottoriin ratkaisi eri ongelmia.

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6432 : 21.12.16 - klo: 22.34 »
Ymmärrän, kiitoksia hyvästä tietopaketista :cool:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Vermu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6433 : 01.01.17 - klo: 11.43 »
Ostin uuden absiman wp vastarin, mutta kun yritin bindata sitä niin se ei reagoinut mitenkään muuten kuin vilkuttamalla punaista valoa. Mitä minun pitäisi tehdä?

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6434 : 01.01.17 - klo: 12.40 »
Tarkista ohjeista että vastaanotin varmasti toimii lähettimesi kanssa. Sen jälkeen seuraa käyttöohjeen mukaisesti bindaus-prosessi läpi. Jos ei toimi niin ota yhteys myyjään.

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6435 : 01.01.17 - klo: 15.24 »
absima vastarit r3wp jacr3p
näissä virheellinen tarra kannessa
bind portti on vcc portissa
T:MARKO

Poissa Vermu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6436 : 01.01.17 - klo: 15.43 »
Kiitos tiedosta!

Poissa Vermu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6437 : 04.01.17 - klo: 16.44 »
Pahoittelen kun kysyn vieläkin vastariin liittyen, mutta mikäs se niistä porteista on kun kaikissa lukee vcc ja mikä se sen vastarin mukana tullut liitin ja pitääkö se laittaa siihen vastariin kiinni kun bindaa ja sit painaa bindaus nappulasta? Entäs kun cr2s radiossakin on jokin bind niminen nappula. Tekeekö se jotain?

Poissa Repomies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6438 : 21.01.17 - klo: 16.23 »
Heitetäänpä tännekkin tämä kyssäri.


Reilu vuosi sitten ostettu Castle Sidewinder 3 noppa pimeni yhtäkkiä käynnistäessä, eikä mene enää päälle. Virtakatkaisija ohitettu ja kaikki muut sähköt, akut ja radiot pelaa toisella moottoricombolla. Akkuna toiminut 2s ja 3s lipot.

Käyttö ollut enimmäkseen kevyttä protokäyttöä kelkan sisuksissa, mutta kerran pari pyörähti alla turhankin jämäkkä telamatto. Kevyempi tela painoi 150g ja todella notkea, raskaampi matto painoi 260g ja oli aika jämäkkä.

Voiko tuo raskaan maton pyörittäminen "polttaa" tuon noparin? En kylläkään ehtinyt kokeilla sitä raskaampaa mattoa yhteensä edes 2-3 minuuttia.

Vai onko muillakin ollut ongelmia tuon SV3 kanssa? Laitoin kyselyä tuosta noparista Castlen aspalveluun mutta vastausta ei ole tullut viikkoon...
Kasa ruuveja, muttereita ja pikku peltilärpäkkeitä muovilaat...eiku pussissa.

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6439 : 07.03.17 - klo: 15.55 »
Terve!

Kiinnostanut RC-autot aina ja nyt viimeistään iski motor show messuilla se viimeinen kipinä, että pakko hommata itselle joku tuollainen "ei kahen kympin prisma-rc".

Millainen kannattaisi hommata? Sähkö vai polttis? Saisi olla kuitenkin sellainen, millä sitten köröttelisi pidempäänkin vaikka. Onko noissa yleensä nopeusrajoitukset, että voi antaa muksujenkin opetella? (Ja tietty itte alkuun) Mistä näitä saa hyvällä hinta/laatusuhteella? Toki ei mikään monen sadan tarttis olla ensin.

Poissa kharik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6440 : 07.03.17 - klo: 16.15 »
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6441 : 09.03.17 - klo: 13.24 »
Terve!

Kiinnostanut RC-autot aina ja nyt viimeistään iski motor show messuilla se viimeinen kipinä, että pakko hommata itselle joku tuollainen "ei kahen kympin prisma-rc".

Millainen kannattaisi hommata? Sähkö vai polttis? Saisi olla kuitenkin sellainen, millä sitten köröttelisi pidempäänkin vaikka. Onko noissa yleensä nopeusrajoitukset, että voi antaa muksujenkin opetella? (Ja tietty itte alkuun) Mistä näitä saa hyvällä hinta/laatusuhteella? Toki ei mikään monen sadan tarttis olla ensin.

Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).

Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6442 : 09.03.17 - klo: 13.27 »
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...

Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kharik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6443 : 09.03.17 - klo: 15.00 »
Omalla vähäisellä sähköjen ymmärryksellä ei minunkaan mielestä pitäisi olla mahdollista. Sähköjen lämpenemistä ei ole tarkemmin tullut tutkittua, molemmissa tapauksissa lumi on ollut edelleen lunta auton sisällä ajon päätteeksi. Autoon on kaksi akkua, toinen vakio ja toinen samanlainen. Ainoa mitä tulee mieleen on ajaa akut molemmilla tavoilla tyhjäksi ja mittailla jännitteet, löytyisikö sieltä mitään mielenkiintoista. Samalla pitää kiinnittää huomioita säätimien lämpöihin.

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6444 : 09.03.17 - klo: 20.48 »
Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).

Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton  :smiley:

Okei. Pitääpä katsella tuollaisia. Mikäs tuo FTX on? Onko ihan huuhaa peli? En edes tiedä vielä minkälainen se pitäisi olla.. monsteri vai krossi tms. Mikäs noista hauska sitten on ajella 2WD vai 4WD?

Poissa Emppuli

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6445 : 09.03.17 - klo: 21.57 »
Akihoo: 4wd on helpompi ajaa. 2wd ei ole kuitenkaan mahdoton. Takaveto on aloittamiseen ehdottomasti parempi, koska huollettavia voimansiirron osia on paljon vähemmän, kovan ajokuumeen ja alun innostuksen ruokkiminen sujuu paremmin. Pelkästään auton hintaa ei kannata tuijottaa, myös varaosien hinnoilla ja saatavuudella on merkityksensä.

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6446 : 09.03.17 - klo: 22.43 »
Akihoo: 4wd on helpompi ajaa. 2wd ei ole kuitenkaan mahdoton. Takaveto on aloittamiseen ehdottomasti parempi, koska huollettavia voimansiirron osia on paljon vähemmän, kovan ajokuumeen ja alun innostuksen ruokkiminen sujuu paremmin. Pelkästään auton hintaa ei kannata tuijottaa, myös varaosien hinnoilla ja saatavuudella on merkityksensä.

Oletan, että noihin yllämainittuihin saa osia hyvin. Onko joku mistä suosittelette noita ostamaan? Vähän kattellu, mutta ei vielä mitään ajatusta mitä hommaisi :)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6447 : 10.03.17 - klo: 14.12 »
Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).

Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton  :smiley:

Okei. Pitääpä katsella tuollaisia. Mikäs tuo FTX on? Onko ihan huuhaa peli? En edes tiedä vielä minkälainen se pitäisi olla.. monsteri vai krossi tms. Mikäs noista hauska sitten on ajella 2WD vai 4WD?

Traxxas ja Arrma ovat varmasti laadukkaita harrasteautoja, Traxxas ollut jo useamman vuoden yksi parhaimmista RTR merkeistä ja Arrma on nyt kasvanut  nopeesti viimeisten vuosien aikana yhdeksi parhaaksi RTR merkiksi. Osia saa Traxxakseen todella hyvin ja Arrmaan saa yhä paremmin ja paremmin mutta käytännössä nyt jo oikein hyvin. FTX:ästä ei omia kokemuksia mutta näyttää aika pitkälti vastaavanlaiselta kun Himoto joiden autot eivät kyllä ole laadultaan lähelläkään noita edellämainittuja. http://rc10.fi/index.php?topic=99836.0 tossa voi lukea enemmän FTX:ästä
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6448 : 10.03.17 - klo: 23.21 »
Traxxas ja Arrma ovat varmasti laadukkaita harrasteautoja, Traxxas ollut jo useamman vuoden yksi parhaimmista RTR merkeistä ja Arrma on nyt kasvanut  nopeesti viimeisten vuosien aikana yhdeksi parhaaksi RTR merkiksi. Osia saa Traxxakseen todella hyvin ja Arrmaan saa yhä paremmin ja paremmin mutta käytännössä nyt jo oikein hyvin. FTX:ästä ei omia kokemuksia mutta näyttää aika pitkälti vastaavanlaiselta kun Himoto joiden autot eivät kyllä ole laadultaan lähelläkään noita edellämainittuja. http://rc10.fi/index.php?topic=99836.0 tossa voi lukea enemmän FTX:ästä

Mites nuo erilaiset mallit. Ku on noita monstereita ja buggyjä, truckyjä ja crosseja ja mitä niitä on. Onkos niillä muuta eroa kuin ulkoiset piirteet vai onko niissä muutakin isoa eroa?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6449 : 11.03.17 - klo: 15.56 »
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.

Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)


Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)

Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin

Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid