Toi on hyvä pätkä, nähnyt ennenkin, tuossa käy selväksi että kyllä noillakin kerkiää kun osaa käskeä. Ja en ymmärrä miksi pitää jauhaa joistain "oikeista" ja vääristä, tuo on "oikea" minicrossi, pyöriä on erilaisia ja erilaisella on erikäyttö tarkoitus, ei sen ole tarkoituskaan pärjätä kaikille kaikissa olosuhteissa. Ei sellaista pyörää olekaan joka olisi paras joka hommaan.
Ei se 150cc 4t "krossikaan" pärjää radalla 125cc 2t krossille, eikä monelle vielä paljon pienemmällekään 2t pyörälle. Kuin ei 600cc 4t enska superbikelle ahveniston assu radalla noin niinkuin kärjistettynä, pointti on vain se että järjetöntä vertailla erilaisia pyöriä joilla on erikäyttötarkoituksetkin. Ja onko perusteluita tuohon että minikrossi ei kestä isoa loikkaa ja on lyhyet joustot...oletko nähnyt minikrossia saati ajanut? Kaikista halvimmat läjät nyt ei orkkis kunnossa kummoisia ole, eikä niillä nyt tietenkään tarkoituskaan ole esim. hyppiä yhtä isosti kuin esim. 250cc 2t fillarilla pystyy. Noille mineille kun löytyy ihan varta vasten tehtyjä ratoja, esim. itsellä tarkoitus käydä ajamassa myös lavangon minicrossi radalla.(ompa siellä esim. kari tiainenkin päästellyt minillä, eli kelpaa nuo maailmanluokan vetäjillekin)
Ja tuosta radalla ajamisesta että itse olen sen verran vanhempi että opettelin ajamaan reilu 20 vuotta sitten(myös radalla) ja uskoisin että olin nopeimmillani vajaa kymmenen vuotta sitten, reilu parikymppisenä, eli ei tässä enää hirveästi uutta opita(ei tässä toki täydellisiä olla, aina löytyy parannettavaa), ennemminkin kyse on vanhojen taitojen verryttelystä, kuin myös "ruosteen" poistosta nivelistä(ainakin näin alkuun taas), ei tässä enää alkeita tarvi radalle mennä opettelemaan. Taitaa huonontunut kunto olla ratkaisevin tekijä nopeudessa tällä hetkellä, ainakin jos pitkiä stinttejä vetää, muutaman minuutin kyllä pystyy puristamaan lujaa mutta sitten alkaa virheitä ym. tulemaan kun alkaa käymään kunnolle... :mrgreen: No, eiköhän se kunto tai kestävyys parane kun vääntää menee ahkerasti koko kesän.