Mutta muistan kokeneempien kertoneen (citation needed), että tuupilla oppii paremmin ajamaan, koska se ei juuri ajovirheitä anteeksi anna - ja itse kyllä allekirjoitan tämän. Tuupin jälkeen nelkulla oppii kyllä ajamaan.
Toisaalta onhan se nelkku aina nelkku, perus pihasuttauksessa ja talvella omaa luokkaansa (IMO).
Jep, en minäkään sitä kiistä etteikö takatuuppari kehittäis ajotaitoa enemmän, sen takia laitoinki tuohon että jos meinaa vain pihasudittelua harrastaa niin ilman muuta nelivetoon kannattaa satsata. Tuossa pihalla pientä rataa kavereiden kanssa ajeltiin yhdessä vaiheessa noilla molemmilla samaan aikaan suht samoilla vermeillä eikä takatuupparilla ollu kyllä lähdöissä mitään sanomista. Ja sama meininki jatkuu stampeden kanssa, kyllä siinä on 2wd slashillä tekemistä että edes tekniikan puolesta pysyy perässä jos hiekalla ajetaan.
Omat plussa ja miinukset:
Slash 2wd:+helpompi huoltaa
+Halvempi ostaa uutena/käytettynä
+Kehittää ajotaitoa enemmän
+Ei niin paljon moottorin lämpöjen seurantaa
-huonompi jälleenmyyntiarvo(omien kokemusten mukaan)
-liikkuu pehmeillä alustoilla huonommin
-maastoon ei juurikaan asiaa(vakiorenkailla ainakaan)
- ohjattavuus(ts. kääntösäde)
Slash 4x4:+ Liikkuu hyvin niin pehmeällä alustalla kuin maastossakin(tai ainakin paremmin kuin 2wd)
+ Ohjattavuus(kääntösäde pieni)
+ Hyvä jälleenmyyntiarvo(omien kokemusten mukaan)
-Lämpöjen seuranta(eteenkin 3s akuilla)
-Spurreja/vetarin päitä menee suht useasti
Stampede 4x4 vxl:+Todella hyvä liikkumaan missä vain
+Ei kaadu niin helposti kuin kaksi edellä olevaa
+keulintarauta vakiona
+Ei lämpene niin paljon omasta mielestä(saattaa johtua siitä että ostin uutena, 4x4slashin käytettynä)
+Hyvä kääntyvyys ja ohjattavuus
+käy pitkälti samat varaosat 4x4slashin kanssa jos sattuu molemmat omistamaan
-Vetarien päät paukkuu useasti, ja sehän on sen 3-4€ per paukahdus jos suomesta ostaa
nämä siis omien kokemusten mukaan, eli mielipide eroja voi olla.