Mikä ralli auto kannattaisi ostaa? Ajaisin sillä hiekalla ja asvaltilla. Haluaisin myös, että sillä voisi driftata.
Olen katsonut tamiyan DF03 RA ja TT-01E. Olisiko kumpikaan noista hyvä vaihtoehto? Auton pitäis olla kit ja hintaa noin 200e + sähköt.
Olet varmaankin jos lukenut täältä, että noilla 1:10 autoilla on ongelmana pienet renkaat ja pieni maavara? Ne siis tarvitsevat aika tasaisen alustan. Itse olen tuolla DF-03Ra:lla ajellut eniten talvella lumisella kolatulla pihalla - hienosti sutii menemään.
- Luulen, että TT-01 on parempi driftaamiseen. Ainakin tuo DF-03Ra on aika huono, poltin omastani takadiffin, kun kokeilin. Lisäksi siihen saa huonosti driftaamisessa käytettäviä spooleja ja muita.
- DF-03Ra:ssa on parempi voimansiirto - esim. välitystä voi säätää laajemmalla alueella kuin TT-01:ssä, jossa on kolme eri välitystä. Siihen saa myös slipperin, joka voi olla rallitörmäilyssä hyväksi.
- DF-03Ra on todella takapainoinen alusta. Luulen, että tämä on maastoajolle aika hyvä ominaisuus: nokka on ylhäällä ja perä kiskoutuu hyvin mukana, vaikka se pohjaisi.
- TT-01 on enemmän touring auto, vaikka sekin on muovipulkka.
- TT-01 on RacingFactoryllä jotain varaosia, DF-03Ra osat pitää tilata ulkomailta (rcmartissa on hyvä valikoima).
Uskoisin, että kummalla vain on todella hauskaa sudittaa tasaisella tampatulla lumella, kunhan suojaa auton hyvin vedeltä. (Minulta meni talven ajoissa vain yksi moottori - ihan hyväksyttävät tappiot minusta.) Lumessa Tamiyan Rally Block renkaat toimivat hyvin.