RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jonde_sorone - 05.09.09 - klo: 17.45
-
Moro!
Näin tällaisen "auton" jos sitä enää autoksi voi kutsua, mutta kuitenkin. IGT:seen on laitettu ossin .40 nelari lennokista. Ajattelin tehdä samoin, moottorin merkillä ja koolla ei ole mitään muuta merkitystä kunhan on 1-sylinterinen ja alle 150€. Mistä sellaista voi "bongata"?
Linkki1: http://www.youtube.com/watch?v=Iu3L1sVZ-1w
Linkki2: http://www.youtube.com/watch?v=QZmKcK26ZWY&feature=related (v*tuttaa kun ei nää' sitä ajelua....)
-
Näin tällaisen "auton" jos sitä enää autoksi voi kutsua, mutta kuitenkin.
Miksi ei voi kutsua autoksi?
eikös tossa pitäny olla se harjakone?
Eiku eikös se pitäny myyä kaverille?
Kohta sää meinaat varmaan värkätä siihe jotku siivet ja ampuu kuuhun.
-
Ei voi kutsua autoksi lennumotin takia. En myy kaverille koska haluan pitää sen itse. EN TODELLAKAAN ITSE haluaisi sähköautoa!!!!
-
Moni on laittanut polttikseen 4t lentokonemotin mutta autoja ne silti on.. :roll:
Autossa on 4 rengasta, ainakin yleensä ja lentokoneessa siivet, joten eiköhän se auto ole jos se kulkee neljällä renkaalla ja maata pitkin. :wink:
...vai onko mun lrp shark myös joku muu kuin rc auto kun siinä on helikopteriin alunperin suunniteltu harjaton ulkopyörijä kone...?
-
Sabella näyttää jotain olevan.
Mutta ei kyllä alle 150e. :wink:
-
Mulla oli tämä projektinomaisesti MP777:ssa ja ST US truggyssa.. ko. pannua O.S. ei enää valmista, vaikea löytää.
Tulee kalliiksi ja vaatii paljon erikoisosia joita on niinikään vaikea löytää tänä päivänä ja ne mitä on esim. eBayssa menee hyvin kaupaksi jos hinnat ei ole tähtitieteellisiä..
Tossa on joku vanha meikän videokin
http://www.youtube.com/watch?v=ci-mdP4gAgw
http://www.youtube.com/watch?v=Y7_nBfzdSYU
777 konversiosta ei ole videota, molemmilla kävin ajaa Lavangossakin. Hauskoja toimiessaan.
-
Moro!
Näin tällaisen "auton" jos sitä enää autoksi voi kutsua, mutta kuitenkin. IGT:seen on laitettu ossin .40 nelari lennokista. Ajattelin tehdä samoin, moottorin merkillä ja koolla ei ole mitään muuta merkitystä kunhan on 1-sylinterinen ja alle 150€. Mistä sellaista voi "bongata"?
Linkki1: http://www.youtube.com/watch?v=Iu3L1sVZ-1w
Linkki2: http://www.youtube.com/watch?v=QZmKcK26ZWY&feature=related (v*tuttaa kun ei nää' sitä ajelua....)
http://www.justengines.unseen.org/acatalog/ASP_Aero_4_Stroke.html Tuolta halba asp?
-
O.S autonelari on (oli) rakenteeltaan lentokonenelarista poikkeava.
Lisäksi kampiakseli oli pidempi jotta kytkin meni siihen.
Lentokonenelarit ei taida ihan soveltua hommaan. Tuossa ekassa videossakin se on autonelari.
-
Mika R
Mistä ite hommasit tuon autonelarin?
Kyllähän se lennunelarikin soveltuu sinne modaamisella, otan .40 2t autokoneen kampiakselin ja modaan sinne?
-
eBaysta joskun yhden LandMaxin mukana. Oli siinä muutakin eroa, en nyt muista mitä kaikkea. Voithan yrittää mutta koko projekti on ihan vtun työläs.. tarvitset pakokäyrän, jäähdytyksen, isommat välitykset, sopivan kytkinakselin ja vauhtipyörän jne. Niitä ei löydy helpolla.
LandMax oli tollanen:
(http://www.snrt.net/Landmax/nelari4.jpg)
-
ajattelin tehdä vaan sen mukana tulevan putken tuonne koritolppien väliin taakse
-
eBaysta joskun yhden LandMaxin mukana. Oli siinä muutakin eroa, en nyt muista mitä kaikkea. Voithan yrittää mutta koko projekti on ihan vtun työläs.. tarvitset pakokäyrän, jäähdytyksen, isommat välitykset, sopivan kytkinakselin ja vauhtipyörän jne. Niitä ei löydy helpolla.
LandMax oli tollanen:
(http://www.snrt.net/Landmax/nelari4.jpg)
Miksen tekisi noinkaan sitä putkea, eihän siinä paljoo hitsaamista ole... :wink:
edit1: Jäähdytyksestä tulee samanlainen kun se youtuben jäähdytys, lennokin puhallin vaan sinne. Sen nopeudensäätimenä toimii mikrokytkin.
edit2: Mitkä osat projektissa ovat niin työläitä?
-
Kaikki tuntuu helpolta ennen kuin niitä alkaa tekee. Tilanne oli toinen silloin kuin Kyosho vielä toimitti konversiosettejä ja O.S. näitä moottoreita joskus 2000, mutta epäilen että tänä päivänän homma tyssää jo tuon moottorin hankintaan. Voithan tietty yrittää lennokkimoottorilla, mutta niistä tuntuu olevan vain huonoja kokemuksia. Tästä eteenpäin saat pärjätä omillasi.
-
Ok, koetan löytää näitä kittejä, muuten olen omillani. Kuvaa tulee kunhan projekti alkaa!
-
Itsellänikin oli tällainen Ossin nelari, jollain se on nyt, oli kuulemma myytävänä kaikkien varaosien kera. Tuossa omani ahtimen takana lymyilemässä...
(http://www.lynxracing.net/files/ari.tarinoi.net/kuvat/RC-laitteet/Moottorit/OS_FS40S_C/t4t%2520b.jpg)
-
Itsellänikin oli tällainen Ossin nelari, jollain se on nyt, oli kuulemma myytävänä kaikkien varaosien kera.
Joka meni minun kautta jonnekin Jyväskylän suunnalle puolisentoista vuotta sitten.
Omana mielipiteenä sanoisin, että älä tuhlaa aikaa ja rahaa jos on pienintäkään epäilystä siitä, mitä olet tekemässä, ainakaan noiden lennokkikoneiden kanssa.
-
On vaan pakko!
-
On vaan pakko!
Maailmassa on kaksi asiaa mitkä on pakollisia, kuolla ja maksaa veroja :cool:
-
Ja rakentaa 4-tahti IGT :laugh:
-
Ja rakentaa 4-tahti IGT :laugh:
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan kuvia ja lisätietoja valmiista kapistuksesta.
Mutta edelleen, jos aiot tehdä nelarin, yritä hommata valmis autokäyttöön tarkoitettu mottoori, niin pääset paljon helpommalla, tosin et sittenkään helpolla. Onnea matkaan.
-
joo.. about 2 vkoa sitten myytiin O.S FS-40S-C eli kyseinen autonelari reilulla $500 :lla -
harvoin kun niitä esiin tulee, niin keräilijäharrastajat maksavat niistä kovia hintoja.. Jonden kannattaa unohtaa ainakin puheet budjettiautosta tässä kohtaa, paitsi jos alkaa räpeltämään lennokkimoottorin kanssa
Japanin Yahoo markkinoilta löytyy pienempää FS26 :tta helpommin mutta se on auttamattoman pieni IGT:hen
-
eieieieieiei lennumotti sinne tulee;)
-
Onnea valitsemallesi tielle... Laitahan kuvia ja tarinaa kuinka homma etenee. Nettisivultani saattaa löytyä vielä video nelarilla ajostani joskus vuonna miekka ja kirves.
-
Eipä oo paljoa näkyny kuvia rojektista, allekirjoituksesta päätellen olet kokoajan konversoinut sitä sähköksi. -Sami
-
Eipä oo paljoa näkyny kuvia rojektista, allekirjoituksesta päätellen olet kokoajan konversoinut sitä sähköksi. -Sami
:huh:
Minusta konversio on muunnos ja eiköhän toi 4 tahiks muuttaminen siitä tee konversion.
Nii pistä kuvii tulee projektistas vai oletko sitä vielä alottanut?
-Antti
-
En ole aloittanut, olen juuri purkanut auton ja olen odottelemassa Saito Golden Knight 120 istä jenkeistä...
-
En ole aloittanut, olen juuri purkanut auton ja olen odottelemassa Saito Golden Knight 120 istä jenkeistä...
Heh heh... Hyvä moottori tuo saito. Itsellä 82. Mitä maksoi jenkeistä 120?
-
225€ + tulli + pk, eli hoppypeoplesta olisi ollut halvempi.. Kyllähän se kestääkin aiak kauan tuo Inernational Airmail, 7-30 days...
-
225€ + tulli + pk, eli hoppypeoplesta olisi ollut halvempi.. Kyllähän se kestääkin aiak kauan tuo Inernational Airmail, 7-30 days...
Ossin kone olis tullut halvemmaksi :lol:
Jerzi
-
juu, suomen lennokissa .30 kone 133€