Kirjoittaja Aihe: millainen?  (Luettu 4747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
millainen?
« : 07.03.09 - klo: 14.18 »
Terve!

Olen ostamassa sähkistä (mutta en mitään tourinkia), mutta en tideä minkälaista. Olen kilpaillut 1/10 sähkötourinkia ja bensa veneitä, mutta vihaan tourinkeja, vähäisen maavaran vuoksi, ja auton pitäisi olla 1/18. Aion ostaa halvan, alle 150€ rtr auton, kyllä käytetytkin käy, mutta ajattelin että kumpi olisi parempi:?

http://www.hobbylinna.com/maverick-atom-buggy-p-19328.html

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=7696&zenid=8488287d6988965928c906d37f7ac587

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=7697&zenid=8488287d6988965928c906d37f7ac587

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=14485&zenid=8488287d6988965928c906d37f7ac587

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_99&products_id=1988&zenid=8488287d6988965928c906d37f7ac587

Pistäkää jos myytte YV:llä tai s:postilla jonde.sorone.@gmail.com
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: millainen?
« Vastaus #1 : 07.03.09 - klo: 14.38 »
Thunder Tigerin 1:18 autoista on ihan hyviä kokemuksia. Ne on yllättävän kestäviä, mutta mitään kilpa-autoa niistä ei saa kovin helpolla. Takavetoisuutensa takia eivät ole ehkä kaikkein helpoimpia ajettava esim. pihasudittelussa tai maastossa. Säätöjä ei löydy juurikaan mihinkään suuntaan. Ohjauslinkit ja ylätukivarret ovat "one size fits all", eli kiinteänmittaiset. Nopari ei kestä mitään kovin tehokasta mottia, mutta vakiollakin pystyy ajamaan, kun tinkii vähän vauhdin hurmasta.
Jos nuo pikkupuutteet ei haittaa, niin ZK-2 tai ZT-2 ovat kyllä kestävyytensä ihan harkitsemisen arvoisia.


---------------------Fakta päättyy - arvailu alkaa :azn: ---------------------------------------

A-Techit ovat tietääkseni ihan kuraa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Maverickia on kehuttu nopeaksi suoraan paketista otettuna, mutta itselläni ei ole siitä kokemusta.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #2 : 07.03.09 - klo: 14.46 »
Kannattaa sijoittaa 50€ enemmän ja ostaa
Team Associated RC18T
LRP Shark 18 (saatavilla myös monsterimalli)
tai XRAY M18t.
Jos takavetoa haluat, Team Losi Mini-T.
 Jos putjetti on tasan 150€ eikä yhtään yli, osta Mini-T.

Edit: A-tech:in ja Maverickin varaosiensaanti on vähän mitä on. Mini-T ja Asso Rc18 ovat ameriikoissa erittäin suosittuja, joten viriosaa löytyy joka lähtöön.
« Viimeksi muokattu: 07.03.09 - klo: 14.50 kirjoittanut kynamies »

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: millainen?
« Vastaus #3 : 07.03.09 - klo: 14.58 »
Kannattaa sijoittaa 50€ enemmän ja ostaa
Team Associated RC18T
LRP Shark 18 (saatavilla myös monsterimalli)
tai XRAY M18t.
Jos takavetoa haluat, Team Losi Mini-T.
 Jos putjetti on tasan 150€ eikä yhtään yli, osta Mini-T.

Edit: A-tech:in ja Maverickin varaosiensaanti on vähän mitä on. Mini-T ja Asso Rc18 ovat ameriikoissa erittäin suosittuja, joten viriosaa löytyy joka lähtöön.

ZT-2 ja ZK-2 on lähes sama asia kuin Mini-T. Jos pitäisi valita Mini-T tai ZT-2 niin valinta kestävyyden kannalta olisi ZT-2 ja blingaamisen ja säätöjen kannalta Mini-T. Itselläni on Mini-T pro ja parilla kaverilla TT:n autoja ja  kyllä nuo TT:n autot kestää paljon enemmän rymistelyä kuin Mini-T. Vara- ja viritysosia saa tosin paljon enemmän Losin autoihin...

Xraytä, Sharkkia tai Assoa kysyjä ei maininnut vaihtoehdoiksi vaikka hyviä autoja ovatkin.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: millainen?
« Vastaus #4 : 07.03.09 - klo: 15.26 »
ok, raja 200e millaisia autoja silla saa, sharkkia en tahdo, koska lrpsta ON HUONOJA kokemuksia starttiboksin suhteen, voin ostaa k'ytetyn sharkin espoosta, ja silloin raja 100e
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #5 : 07.03.09 - klo: 15.51 »
Auto ja starttipoksi hieman eri asia
Xraytä, Sharkkia tai Assoa kysyjä ei maininnut vaihtoehdoiksi vaikka hyviä autoja ovatkin.
Otin vapauden suositella muitakin autoja

Sharkin heikko kohta on vetoakselit, jotka ovat todella herkkiä hajoamaan. Itselläni on assosta vain hyviä kokemuksia, joten suosittelen sitä. Asson siis saa 200€ Rtr:nä. Kestää kunnon hyppyjä  :evil:  Huonona puolena näissä 1/18 autoissa on suojaamaton voimansiirto (paitsi LRP)

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #6 : 07.03.09 - klo: 17.03 »
ok, raja 200e millaisia autoja silla saa, sharkkia en tahdo, koska lrpsta ON HUONOJA kokemuksia starttiboksin suhteen, voin ostaa k'ytetyn sharkin espoosta, ja silloin raja 100e
Starttiboksi + sähkis + ???
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: millainen?
« Vastaus #7 : 07.03.09 - klo: 17.17 »
Starttiboksi + sähkis + ???

Toi varmaan auttoi autonvalinnassa.

Noista tähän mennessä mainituista Asso olisi mun valinta. Piha-ajelun kannalta heikko kohta on tuo voimansiirron kotelointi(tai oikeastaan sen puute). Kannattaa lukea tämä RC18T ketju läpi niin saa aika hyvän käsityksen autosta ja ratkaisun spurrin suojaamiseen pihasudittelua yms. ulkorallia varten.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #8 : 07.03.09 - klo: 17.39 »
Starttiboksi + sähkis + ???

Toi varmaan auttoi autonvalinnassa.

Noista tähän mennessä mainituista Asso olisi mun valinta. Piha-ajelun kannalta heikko kohta on tuo voimansiirron kotelointi(tai oikeastaan sen puute). Kannattaa lukea tämä RC18T ketju läpi niin saa aika hyvän käsityksen autosta ja ratkaisun spurrin suojaamiseen pihasudittelua yms. ulkorallia varten.
SIIHEN AUTONVALINTAAN ON TÄLLÄ FOORUMILLA TEHTY JO AIKA HEMMETIN MONTA TOPIKKIA ETTÄ TARVIIKO AINA AVATA UUSI? KOHTA TULEE VARMAAN TOPIKIT VAIMONVALINTAANKIN?!!!
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: millainen?
« Vastaus #9 : 07.03.09 - klo: 17.58 »
SIIHEN AUTONVALINTAAN ON TÄLLÄ FOORUMILLA TEHTY JO AIKA HEMMETIN MONTA TOPIKKIA ETTÄ TARVIIKO AINA AVATA UUSI? KOHTA TULEE VARMAAN TOPIKIT VAIMONVALINTAANKIN?!!!

Taas helpottui autonvalinta huomattavasti.

Jos ylläpito lukitsee tämän ketjun niin se on ok. Niin kauan kuin ketju on avoin ja siihen tulee asiallisia kysymyksiä ja kommentteja, niin kauan ketjuun voi vastata asiallisilla kommenteilla.

Onko kukaan huomannut, että uusia topikkeja pelkäävät foorumilaiset huomauttavat että pitää käyttää hakua, eikä saa avata uusia topikkeja.
Jos asiaa ajattelee hieman toisin, niin uusia topikkeja ei tarvitse pelätä jos osaa käyttää hakua, eikö vain?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #10 : 07.03.09 - klo: 19.02 »
Eli kaikki vain uusia topikkeja tekemään, kyllähän ne esim. pari sataa stampede topikkia sitten haulla löytyy jos tietoa tarvitsee. Nämä uusien topikkien sarja tuottajathan ovat pääasiassa pari samaa jannua ja sitten nämä "harrastajat" jotka innostuvat asiasta, tekevät pari viikkoa topikkeja ahkerasti kaikesta mitä päässä pyörii, kunnes keksivät uuden "harrastuksen".
Tämänkin ketjun aloittajan kaikista viesteistä puolet ovat olleet uusia viestiketjun avauksia(ja lähes turhia kaikki)...kertoo jotain oma aloitteelisuudesta ja viitseliäisyydestä käyttää sitä mainostettua hakua..saati jotain muuta.
Eli mitä tästä opimme, tehkää aina uusi topikki, se on helppoa ja haulla ne kaikki topikit sitten löytyy.

Itse asiasta, osta 4wd.

ps. oikeesti pieni järjen käyttö olisi sallittua, mitä jos joka jannu tahkois topikkeja tähän malliin, foorumilla olisi miljoona muutaman viestin ketjua. Ei ne foorumin säännötkään ihan huvikseen ole olemassa. Ja toki uusia topikkeja voi tehdä, ensin voisi vain sen verran vaivata itseänsä että katsoisi onko aiheesta jo olemassa valmis ketju, niin tietokin kerääntyy yhteen paikkaa joten sen voi haulla jopa löytää ja olla hyödyksi jollekin muullekin.
Tämä nyt oli mun näkemys aiheesta, sori ot ja ei herneitä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: millainen?
« Vastaus #11 : 07.03.09 - klo: 19.17 »
Ei herneitä :mrgreen: Toi on kyllä ihan totta. En tutkinut alkup. kirjoittajan taustoja sen tarkemmin ja olen yleensä pysynyt erossa näistä turhista. Nyt vaan ajankulukseni kirjoittelin kun ei noista pienistä Thunder Tigereista ole täällä paljon ollut puhetta vaikka ne kelpaavat kuitenkin hienosti satunnaiselle pihasudittelijalle. Varsinkin kestävyys yllätti positiivisesti...

Mulla ei ollut tarkoitus rohkaista uusien topikkien tekoon. Välillä vaan ihmetyttää kun jotkut ihan kohtuullisesti alkaneet topikit täyttyvätkin yhtäkkiä pelkistä vi**uiluista. Ei kaikilla uusista topikeista kitisijöilläkään ole aina mennyt niin kovin vahvasti.

Kyllä nämä turhat kuitenkin hautautuu melko äkkiä jonnekin 10 sivun päähän...

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #12 : 07.03.09 - klo: 21.55 »
Tämä nyt ei auta auton hankinnassa, mutta haun käyttämisestä sananen. Itse olen törmännyt siihen kun olen hakua käyttänyt niin löytyy asiallisen oloinen topic. Kuinka ollakaan vähän aikaa selattua vastaan tulee sivukaupalla ot-vääntöä. Sitten tulee kyllästyminen. Asia jota olin hakemassa saattoi olla hautautuneena ot-viestien joukkoon. Uutta aihetta en kehtaa luoda jottei tule sanomista. Yleensä olen kyllä vastaukset kysymyksiini saanut. On vaan teetättänyt töitä joskus enemmän joskus vähemmän. Sorruinpa nyt itse ot-vääntöön, mutta.. :wink:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #13 : 08.03.09 - klo: 21.45 »
Tuohon autoasiaan palatakseni. Asso on kyllä hyvä valinta varmasti. Auto on helppo kasata ja varaosien saatavuus on erinomaista. Diffeissä suosittelen varovaisuutta ja malttia, mutta eikös se ole joka auton kanssa. Kuten on jo mainittu voimansiirtoa ei ole suojattu, mutta siihen löytyy kyllä sellainen palikka joka suojaa sen. Autoon on saatavilla paljon osaa,blingiä yms. suosittelen Speed Passion comboa autoon.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #14 : 14.05.09 - klo: 19.27 »
mul on ittelläni asso 18b ja oon ihan tyytyväinen siihen. Mutta jos ajaa pitkään esim leveällä asfalttiradalla koko ajan täysii niin nopeuden säädin saattaa syttyä tuleen niinku mulla kävi. jouduin ostamaan uuden moottorin,nopeudensäätimen ja servon ku auto palo täysin, muuten toimiva :wink:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #15 : 14.05.09 - klo: 19.56 »
Suosittelen mosteri sharkkia, koska:

1. Pinjoni ja spurri on suojattu muovikuorella, ei mee kivet rattaiden väliin.
2. Sharkkiin menee vakio kokoinen servo.
3. Mosteri kopan alla on reilusti tilaa sähköille.
4. Menee vakiokoneella lujaa, jos on lipo akkua myös autossa.
5. Varaosia löytyy ainakin Hobbylinnasta.
6. 12mm hexat, joten voit rengastaa kuin haluat.

Jos sulla on huonoja kokemuksia jostakin LRP:een starttiboksista, niin älä nyt rupea yleistämään,
että KAIKKI LRP:een tuotteet on ihan kuraa...

Muovivetarit kannattaa heti vaihtaa metallisiin ja ainakin myös etu ylä tukivarret alumiinisiin.

Laita ilmoitus tuonne osto puolelle, niin takuulla natsaa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: millainen?
« Vastaus #16 : 14.05.09 - klo: 21.09 »
Perustavaa laatua oleva kysymys miksi 1/18?

Alle 200e saisi jo ihan oikean 1/10 2wd buggyn tai truggyn esim. TT Phoenix RTR ja tuosta löytyy myös se truggyversio. Tuosta ei kelpo peli paljoa halpene ja on oikeasti jo ihan soiva peli!

Mutta jos sen on oltava 1/18 niin sitten kattosin käytetyn FT shark monsun, juuri tuon suojatun voimansiirron kannalta - sellaisen voisi löytää sopivaan hintaan ja autossa on jo valmiiksi kiinni kaikki "tarpeelliset" virinikaleet.
Old fart

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #17 : 14.05.09 - klo: 22.02 »
Perustavaa laatua oleva kysymys miksi 1/18?

Voipi aloittajan vastaus "viipyä".

http://rc10.fi/index.php?topic=22725.0#new
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: millainen?
« Vastaus #18 : 14.05.09 - klo: 22.03 »
Perustavaa laatua oleva kysymys miksi 1/18?

Voipi aloittajan vastaus "viipyä".

http://rc10.fi/index.php?topic=22725.0#new
Katohan, no ootellaan  :p
Old fart

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #19 : 15.05.09 - klo: 14.12 »
Ajattelin hommata jonkillaisen alle 300 euroo maksavan sähkötouringin,mieluiten rtr.Mul on yks krossari ja kiinostuin touringista kun olin kattomassa polttistouringia hyvinkään kisoissa nii millasta suosittelisitte?? Ajattelin tota kyoshon Tf-5 tai Hpi racingin Sprint 2 sporttia. 
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #20 : 15.05.09 - klo: 14.43 »
Ajattelin hommata jonkillaisen alle 300 euroo maksavan sähkötouringin,mieluiten rtr.Mul on yks krossari ja kiinostuin touringista kun olin kattomassa polttistouringia hyvinkään kisoissa nii millasta suosittelisitte?? Ajattelin tota kyoshon Tf-5 tai Hpi racingin Sprint 2 sporttia. 

TF-5 kannattaa unohtaa, jotuuu laittaan liikaa upg osaa että alkaa toimii.

kannattaa ennenmmin ostaa joltakulta joku kauden tai 2 ajettu kilpuri. Tamiya, Xray, yokomo noita merkeistä löytyy semmonen auto ettei tarvii tapella. käytettyjä saa rullaavana usemmiten 100-200e luokkaa.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #21 : 15.05.09 - klo: 15.00 »
okei kiitti yks toinenki sano samaa :smiley:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #22 : 15.05.09 - klo: 22.56 »
Ajattelin hommata jonkillaisen alle 300 euroo maksavan sähkötouringin,mieluiten rtr.Mul on yks krossari ja kiinostuin touringista kun olin kattomassa polttistouringia hyvinkään kisoissa nii millasta suosittelisitte?? Ajattelin tota kyoshon Tf-5 tai Hpi racingin Sprint 2 sporttia. 

Osta käytetty kisaturisti, mukana voi myös tulla varaosaa ja auton myyjä varmasti neuvoo auton kanssa.

Laita siihen sit harjaton kone ja lipoa akuksi, okei ei ehkä ihan halvin ratkaisu, mut on sit ainakin tehoa ja
menoa ja myös tietenkin iloa.
Pidä myös huolta, että mukana tulee auton manuaali.

Ite vannon Xray:n turisti autojen nimiin.

Toni

Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: millainen?
« Vastaus #23 : 15.05.09 - klo: 23.21 »
okei kiitti yks toinenki sano samaa :smiley:

veikkaan et aika moni sanoo samaa :wink: