Itseä/MP9:siä ei talvi/lumi haittaa.. saahan siinä auton/tekniikan suojauksessa käyttää maalaisjärkeä .
Mitenköhän tämä maalaisjärki tässä kohtaa tulee esiin? Niitä perinteisiä ilmapalloja, elmukelmua, sutataan laitteet silikonilla?
Sähkökrossiin saa korin toki tiiviisti kiinni, mutta se lieneenkin ainoa auto jossa näin saa tehtyä riittävähköllä tarkkuudella. Ettei tosiaan sitä lumipöllyä lennä sinne vipperöihin.
Mulla riittää syyksi jo se, että suojatut laakerit ei oikeesti ole kovin suojattuja, kun aletaan veden kanssa lutraamaan. Ei niiden vaihtaminen niin kivaa ole. Pääosassa kuitenkin nitromoottori, jolle ei voi taata talviajossa suotuisia olosuhteita. Ja 115C moottorin vesittävä/jäädyttävä vaikutus kautta koko auton.
Crawlerissa ei haittaa. Niin kauan kunhan akseli pyörii laakerin sisäkehässä, niin hyvin menee :)
Mitä enemmän on pakkasta, niin sitä turvemmassa on sähköauto. Kunhan muistaa auton jäädyttää ennen kun lähtee lumeen pöllyyttelemään. Parhaimmillaan ei ole jääny lunta kiinni kuin hieman moottori kannun nurkkaan, joka on lämmennyt ajossa sen verran, että lumi on tarttunut kiiinni. Nollakelillä auto onkin sitten kattoon asti lumessa.