Noniin, herätellääs aihetta nyt kun pari ajokertaa on päästelty tällä kaudella.
Eli GT12 luokka tekee esiinmarssiaan ja vaikken sarjaan ehdi kisailemaan niin koitan toimia kirittäjänä Länsirannikon kisakuskeille...
Oma CR V nostettiin naftaleenista vuoden ajotauon jälkeen. Huolellinen putsaus, diffin huolto (levyjen hionta, rattaan vaihto, kuulien putsaus), tuubien ja iskarien öljyjen vaihto. Keulassa kaikki liikkui herkästi joten ei muuta kuin ajoon...
Alkuun ajoin suoraan Ripperin tehdassetupilla, mutta nopeimmat läpit on nyt ajettu seuraavilla muutoksilla:
Asson Kultainen sivujousi
Lyhyet ylätukivarret, keulan hiilikuitutuki katkaistu
Renkaina yli(kaksi)vuotiset MobGumsit, edessä magenta (sh32) ja takana pink (sh30), edessä 42mm ja takana 44mm. Pitoaineena SXT, taakse koko leveydeltä ja eteen 1/3.
Sivujouset vaihdoin kun pohja suttaantui ja kori raapi aika paljon rataan kiinni, keula nousi nopeimmissa kaarteissa todella paljon. Lyhyet ylätukivarret auttoivat mutkaan sisäänkääntymisessä todella paljon, tuo Protoformin PFM-12 kori kun oli tavattoman rauhallinen kääntymään. Toki siihen osasyyllinen voi olla nuo "ikäloput" renkaat. Nyt nekin ovat taas pehmenneet hyvin toimiviksi kun olen kahta settiä kierrättänyt joten yhdelle rengaskierrokselle tulee lähtöjä 3 tai 4 ajopäivän aikana ja siten pitoainetta niihin imeytyy kohtalaisesti.
Todella pienillä muutoksilla virikiilasta nopea etenijä tuohon GT-luokkaankin kuoriutuu, harmittaa melkoisesti ettei näillä näkymin sarjaa pääse kiertämään. 2017-kaudella sitten!
Jyrki Lehto
ATAK/UA