Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Voima_K

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.09.13 - klo: 12.04 »
Losi Ten-SCTE ja korina JConcepts Chevy Silverado 1500 SCT

2
Tuli tuossa pohdittua eri vaihtoehtoja vakiopohjalevyn korvikkeeksi, ja tässä yhteydessä heräsi ajatus vaihtaa suoraan TLR:n oma 2.0 pohjalevy omaan ykkösversioon. Tässä kohtaa kuitenkin heräsi epäilys siitä, että onkohan tuo 2.0:ssa käytetty layout jossa keskidiffiä ja moottoria on siirretty 36mm taaksepäin oikeasti parempi? Ainakin itse painiskelin viime talvena sisäradoilla kääntyvyyden puutteen kanssa, jota painon siirtäminen taakse tuskin ainakaan parantaa.

Onko muilla Losikuskeilla ajatuksia tästä? MIP:ssä on myös sama layout.

Ihan samaa pohtinut kuin aikaisempi. Varmaankin johtuu puutteellisista säätötaidoistani, mutta kääntyvyys voisi välilllä olla parempi. Oma vakiopohjalevyni on tosin vielä suora, mutta mikäli vaarana on että 2.0:n pohjalevyllä kääntyvyys voi vielä heikentyä niin se saa jäädä hyllyyn.

Erilaisia pohjalevyjä on tarjolla kasapäin ja toinen toistaan kevyempiä sekä seksikkäämpiä versioita, mutta kannattaako laihduttaminen pohjalevystä? Jotenkin tuntuu että mikäli saisi painoa ensin pois ylempää niin se olisi edullisempaa kuin alimman osan keventäminen vai vaikuttaako tämä oikeasti mitään näissä pikkuautoissa? Voisiko vaan pultata vakiopohjalevyn tilallekin kun se on kuitenkin edullisin vaihtoehto ja auto kuitenkin kulkee tarvittaessa liian kovaa jo nykyisellä setupilla.

Onko muuten kaikki pohjalevynsä vaihtaneet Losin omistajat sienestämässä kun kukaan ei ole kommentoinut asiaa? Vakiopohjalevy on mielestäni kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö, mutta kukaan ei ole pukahtanut mitään tähän asiaan. Tulkaa pois sieltä metsästä kun ei siellä kuitenkaan ole mitään sieniä vielä.

-K-

3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.07.13 - klo: 00.12 »
  XRay T3 ja korina HPI Nissan Skyline R34 GT-R

4
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.01.13 - klo: 18.06 »
Mazda lipsahti lunastukseen, mutta onneksi vakuutusyhtiöstä sai samanlaisen vain hiukan eri värisenä.


5
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.01.13 - klo: 22.15 »
LOSI TEN-SCTE
Jconcepts Illuzion Ford Raptor SVT -korilla ja DE Racingin vanteilla

6
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.01.13 - klo: 16.37 »
Xray T3 TSS-10 setupissa Pro-Linen Mazdaspeed 6 korilla ja sävy sävyyn tarravanteilla

7
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.11.12 - klo: 16.41 »
Ehkä jopa astetta liian herkän värinen HPI Nissan Silvia S15, jossa alustana Xray T3 ja Yokomon kiekot.

Mistä puljusta löysit silvian S15 korin?

A Main Hobbiesista tilasin vahingossa samalla kun tilailin Losin diffiin korjausosia. Ei ollut pahan hintainenkaan kun tällä kertaa ei lähetys tarttunut tulliin.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1081/products_id/58620/n/HPI-Nissan-Silvia-Touring-Car-Body-190mm

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.11.12 - klo: 23.58 »
Ehkä jopa astetta liian herkän värinen HPI Nissan Silvia S15, jossa alustana Xray T3 ja Yokomon kiekot.

9
Vapaa keskustelu / Vs: tarroja auton kylkeen
« : 29.10.12 - klo: 21.35 »
No ne olivat minulle lähes ilmaiset erinäisten järjestelyjen kautta. Selkeimmän hinta-arvion saat kun soitat tuonne Arctic Mainoksen Mika Färmille ja pistät vaikka haluamasi tarrat hänelle sähköpostiin katsottavaksi. RC-auton tarrojen ollessa kyseessä ratkaisevaa hinnanmuodostuksen suhteen on se paljonko tekijä joutuu näkemään vaivaa tarrojesi suhteen. Tarkoitan tällä sitä, että jos haluamasi tarrat ovat tulostusta vaille valmiit eli ne voidaan laittaa suoraan tulostukseen niin ei niille silloin jää paljoa hintaa, kun materiaalikulut ovat hyvin vähäiset. Sitten taas jos joudutaan käyttämään paljon aikaa tarrojesi muokkaamiseen tai kehittelyyn niin se menee tuntiveloituspohjaisesti, jolloin ainakin yksittäisen sarjan hinta nousee äkkiä kovaksi.

Tarroja fiilistellessä on hyvä tietää että heillä ei ole tulostuskoneessa valkoista väriä eli tarrat joissa on valkoista väriä tulostetaan valkoiselle tarrapohjalle. Valkoinen tulostettava väri vaatisi koneiden pyöritystä myös viikonloppuisin, joten tästä johtuu ettei sitä ole. Tämä on syytä ottaa huomioon tarran mallia suunnitellessa, että voit leikata tarrat rajoja pitkin mikäli haluat niihin valkoista väriä. Mikäli taas haluat läpinäkyvälle pohjalle tulostetut tarrat, kuten lähes kaikissa RC-auton tarroissa on niin silloin et voi käyttää valkoista väriä.

btw heiltä saa myös kätevää läpinäkyvää laminaattitarraa, jolla suojataan esim. oikeiden autojen tarrapintoja. Tällä kun pinnoittaa auton korin sisäpuolelta niin väri kestää kopassa pidempään.

-K-

10
Mun neuvo on, että heitä huitulan vithulaan ne kumit. Eihän niillä mitään tee.
Mä otin ne heti alkuunsa pois vuosi sitten syksyllä.

Jollain (pro auton virittäjä kaikki tietävällä) muulla voi olla parempikin ehdotus...

Uskon että talvella niillä ei tee sisällä mitään, mutta kai niistä kesällä on jotain hyötyä? Ei kai se scheisse siinä iskarin varressa tee hyvää vai onko tosiaan noin että ne ovat ihan turhat? No talven vedän ilman niitä eli naturel, koska hajotin nuo entiset irrotuspuuhissa.

-K-

11
Asiasta kymmenenteen: olisin tiedustellut. että kestääkö teillä nuo iskarin suojakumit kuinka hyvin?
Aloin kätevänä seppänä vaihtamaan öljyjä iskareihin aikana kuluksi sisäkautta ajatellen. Olen vissiin ihan lapanen, mutta vaikka kuinka varovasti yritin ottaa "alalautasta" (jousen alapäässä oleva lautasen tyyppinen osa) irti niin sain parit suojakumit repeämään.

Tämän seurauksena aloin miettimään, että tähän on varmaan joku fiksumpi tapa kuin yrittää taivuttaa lautasta irti. Youtubesta koitin kurkkia ohjeita, mutta se oli täynnä emulsioiskarivirittelyä ja tämmöiset aloittelijahommat eivät olleet saaneet videoaikaa. Arvostaisin kovasti mikäli joku ehtisi vinkkaamaan.

//K

12
Vapaa keskustelu / Vs: tarroja auton kylkeen
« : 10.09.12 - klo: 21.15 »
Itse teetin omaan Losiini tarrat Arctic Mainoksessa. Heidän nykyinen toimipiste sijaitsee Kauklahdessa.
Voit tehdä itse tarrojen mallit kuvankäsittelyohjelmalla ja skannaat ne vaikka heille pdf-muodossa. Nämä tarrat kestävät ihan mukavasti kun he teippaavat niillä usein hiukan isomman luokan autoja.

-K-

13
tuohan näyttää menevän mallikkaasti. Pitäisiköhän kokeilla talvella sisäradalla, mihin corrit taipuu. Onko näihin saatavilla jotain matto ystävällisiä renkaita? Joku SC kisa voisi ollakin sileälläradalla ajettava?

Meneekö nuo oikeasti sun mielestä mallikkaasti? Mulla ei ole varaa arvostella, koska olen ihan keijo ajamaan mutta jotenkin ei nuo nyt ihan kovin sulavasti tuntuneet menevän. Tarkoitan siis lähinnä noita ajolinjoja ja kädetyksiä. Sinänsä sileälläkin ois kiva koittaa joten tuo idea on varmaan ihan hyvä.

Olen myös niin avarakatsainen ja suopea ihminen, ettei iltaani pilannut se että tälle avattiin uusi topicci. Keskustelu sc-laatikkojen sopivuudesta rata-ajoon tuolla video -topicissa olisi myös aiheuttanut närää. Teet siis miten vaan niin reisille menee.

14
No nyt tosimiesten peli. Mikäli rc-autolla saisi pesää niin tuo olisi kova peli kiiltävine hiilikuitupintoineen.

15
Ei näy mulle tuo linkkisi?
Suurella innolla odotan miltä se näyttää.

//K

Testiä- Hiilikuitu kori
Versio on viimeistelemätön ja vasta proto. Ehkä seuraavalla kerralla tulee jo edustuskelpoinen
[img width=640 height=359]http://i47.tinypic.com/

16
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 19.07.12 - klo: 09.52 »
Terve,

Oletteko yrittäneet rajoittaa ratin liikerataa (steering wheel adjustment) ohjekirjan sivun 15 ohjeiden mukaan?
Otin omasta ohjaimestani tuon foamin ratin ympäriltä pois ja yritin sorkki 1,5mm:n kuusiokoloruuvarilla koloon ja ihmettelin kun en tunne ruuvin kantaa. Irrotin sitten koko ratin ja huomasin että eihän täällä ole ruuveja. No kaivelin pakettia missä radio tuli ja siellähän oli pari tuon kokoista ruuvia. Otin ne  toiveikkaana käteen ja aloin sovittelemaan paikalleeen kun havaitsin että nämä ovat ihan liian ohuet eli eivät ota mihinkään kiinni. Olisin lisäksi luullut että jos kierretään jotain ruuveja niin siellä olisi myös kierteet, mutta omassani on vain reiät ilman mitään kierteitä. Tässä on nyt vissiin joku mystinen juttu mitä en ymmärrä. Kuinka te olette rajoittaa ratin liikerataa omissa ohjaimissanne tai onko teillä siellä ruuvit millä säätöä voisi tehdä, kuten ohjekirja antaa ymmärtää.

//K

17
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.07.12 - klo: 08.24 »
Losi TEN-SCTE

18
On muuten mielettömän hienosti maalattu kori :)

Tuletko huomenna ottamaan siihen osumia, ellei sada

varför inte. Kokeilin jo pihalla tuota peliä, mutta koiran jahtaaminen ei jaksa innostaa pidemmän päälle. Tulen paikalle aikalailla aamusta, mutta tuohon aukesikin jo ysin aikaan.

//K

19
Hyvän näköinen. Mitä viripalikkaa sulla olikaan autossa kiinni?

No täytyy myöntää että suurin osa tingeltangeleista on vielä muovipussissa. Pitää ensin päästä ajamaan hiukan jotta osaa arvioida mitä hyötyä palikoista on.

20
No nyt on ensimmäinen rc-autoni koottu ja maalattu. Suuret kiitokset Bigbearille, jota ilman olisi jäänyt tämä kokoamatta. Kiitokset myös muille jotka jeesasivat ja antoivat hyviä ohjeita. Nyt vain hakemaan rupea korin pintaan Lavangosta.

//K

21
Kiitokset Hazard ja bcan. Täytyy ehkä tilata tuo 4600 -versio ihan piruuttaa niin tulee sitten siitäkin kokemuksia.
Tosin mun auto on edelleen tulossa tuolta rcmodelbau.comista. Günther lupaili että lähettää sen kolmen päivän sisään eli ehkä hän myi minulle ei oota. Samaan aikaan jenkeistä tilatut varaosat ja lisäheebelit tulivat tänään tai tulli-ilmoitus tuli ja sain maksaa hiukan veroja. No, tuli tuokin koettua.

22
Ymmärrän että minun esittämä kysymys pari postausta sitten oli niin noobi, että sille nauretaan vieläkin Espoolaisissa grillijuhlissa. Yritän kuitenkin vielä.

Elikkäs esittämistäni vaihtoehdoista 4600kV -moottori käsittääkseni kiertää enemmän jolloin vääntökin on varmaan pienempi ja Losihan on käsittääkseni näistä sc-autoista painavimmasta päästä, jolloin kuppi kallistuisi 4000kV -vaihtoehdon suuntaan. Mikäli joku vaan jossain käänteessä viitsii vastata esittämääni amatöörimäiseen kysymykseen niin olisin hyvin kiitollinen. Reilun viikon kokemuksella tästä lajista ei viitsisi jenkeistä tilata kovin montaa säkillistä scheissea vaan käyttää vähäiset eurot ennen tämän valuutan romahdusta oikeisiin hankintoihin.

-K-

23
Tekin pro4 ja C130250 CS-Rocket Competition Modified CX 120A
Eiköhän noilla pärjää

Katselin että tuota Tekiniä saa 4000kV ja 4600kV versioina. Mitä nyt olen tätä foorumia surffannut niin 4000kV olisi se voittajan valinta, mutta olisin halunnut varmistaa näin todellakin on?

-K-

24
Hei,

Tilasin nelkku Losin Saksanmaalta ja jenkeistä ison kasan kaikkea tarpeellista lisähilua. Tämä on ensimmäinen rc-autoni, joten pieni jeesi moottori/nopari -osastolta olisi suotavaa. Olen selannut päänsärkyyn asti näitä kirjoituksia ja koittanut selvittää mitä kannattaisi tilata. Hyviä ehdotuksiakin tuolla on, mutta kaikista on hetken aikaa ja en tiedä kuinka nopeasti nämä kehittyvät niin ajattelin heittää ilmoille seuraavanlaisen kysymyksen. Mikäli nyt ostaisit uutta moottoria/noparia Losiisi niin minkä valitsisit?

25
VoimaK: Lavangossa ajelee pari nelkku losia ja heillä on varaosia mukana ja neuvoja saa varmasti. Vai ostitko takavetolosin, niitä ei ole lavangossa paikallisilla näkynyt.

Takavetoisista kokemukseni rajoittuu yhteen kertaan eräänä talvena lapissa, jolloin pyöräytin Hiluxin Sodankylässä eräässä risteyksessä ympäri. En osannut silloin ajaa takavetoa, enkä ajatellut nyt alkaa opettelemaan joten tilasin nelivedon Saksasta. Täytyy mennä katsomaan tuonne Lavangolle, kun nyt saisi ensin ostettua muut kilkkeet tuohon kun pelkkää sähkötöntä alustaa on huhujen mukaan tylsä työntää radalla.

-K-

26
Salem aleikum,

Olisin tiedustellut että minkä merkkisillä kaluilla tässä skabassa pärjänneet kisailijat ajelivat. Kovasti tekee mieli ostaa SC-auto ja äkkiseltään tuntuisi fiksulta ostaa merkki tai alusta joka on yleisesti käytössä "kovilla" kundeilla, etten sitten ekan kerran paikalle saapuessani huomaa että kaikki muut suhaa jollain muulla merkillä. En tarkoita tällä sitä, että haluaisin välttämättä ajaa saman merkkisellä autolla kuin naapurin Keijo ja sulautua massaan vaikka minulla onkin Skoda Octavia. Lähinnä ajattelin että uutena harrastajana voisi olla hyvä, että olisi laite jota muutkin käyttävät ja voivat näin jeesata ongelmissa. Tietenkään ei haittaa jos alustassa myös riittää mahiksia kehittää siitä ihan menopelikin  jos taidot riittää.

-K-
Kannattaa käydä lähiradalla missä on tarkoitus ajaa ja kysellä millä he ajavat ja valita sama merkki. Silloin saa apua ja varaosiakin jos ei omasta pakista löydy. Montaa merkkiä tuossa on mainittu ja veikkaan että SC luokassa kaikilla kerkiää.

Kiitokset kaikille vinkeistä ja salamannopeista vastauksista. Erityiskiitokset käyttäjälle frOZ jeesaamisesta. Uskoin sumeilematta joka sanan koska niinhän on opetettu meneteltävän kun luet netistä jotain. Tilasin Losin vaikka en nyt käynytkään katsomassa tuolla Lavangon radalla mikä olisi ollut lähin. Meedion lahjoillani aistin, että siellä suositaan Losia ja saan jeesiä kun kiroan tätä päivää kun tilasin ensimmäisen rc-autoni sitten lapsuusaikojen jälkeen. Voin sitten vaipua apatiaan kun mietin miten se kootaan, mutta meneehän ne illat niinkin. Nyt vain sitten jäljittämään siihen alustaan niitä muita rekkuloita mitä siihen tarvitaan.

-K-

27
Salem aleikum,

Olisin tiedustellut että minkä merkkisillä kaluilla tässä skabassa pärjänneet kisailijat ajelivat. Kovasti tekee mieli ostaa SC-auto ja äkkiseltään tuntuisi fiksulta ostaa merkki tai alusta joka on yleisesti käytössä "kovilla" kundeilla, etten sitten ekan kerran paikalle saapuessani huomaa että kaikki muut suhaa jollain muulla merkillä. En tarkoita tällä sitä, että haluaisin välttämättä ajaa saman merkkisellä autolla kuin naapurin Keijo ja sulautua massaan vaikka minulla onkin Skoda Octavia. Lähinnä ajattelin että uutena harrastajana voisi olla hyvä, että olisi laite jota muutkin käyttävät ja voivat näin jeesata ongelmissa. Tietenkään ei haittaa jos alustassa myös riittää mahiksia kehittää siitä ihan menopelikin  jos taidot riittää.

-K-

Sivuja: [1]