Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nappe

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 17
271
LÄHES kaikki jotka jättävät nostovuoron hoitamatta tekevät sen tahattomasti. Miten tämä auttaa sitä onnetonta kilpailijaa joka auto katollaan odottaa nostajan vaivautumista radan toisesta päästä paikalle jossa pitäisi olla nostajaa valmiina... puhumattakaan siitä onnettomasta kuskista jonka auton päälle tuo juokseva nostaja astuu, epätoivoisessa yrityksessään keretä autoa kääntämään ennen erän loputtua.
Toisaalta, eikän kukaan käske kaatamaan, mutta kerta nyt käytetään nostajia, niin tämän pitäisi olla tasapuolista kaikille.

Toisaalta, lähes jokainen kilpailija voisi ottaa hetken aikaa, ja miettiä miten noston oikeasti pitäisi tehdä.
Nostopaikalla ei tulisi olla vain muodon vuoksi, vaan yhtä yksinkertaista tehtävää hoitamassa. Jos auto kaatuu, niin siihen ei mennä vihellellen, katellen varikon tyttöjä (mistähän nekin sinne juuri silloin eksy), vaan ripeästi, kuitenkin muita kilpailioita huomioiden.
Itse kyllä huutaavat että missä nostajat, mutta missä se oma panos nostajana...

Mielestäni, nostovuoro on vähintään yhtä tärkeä kun itse ajaminen!

Miksi ei tulkita sääntöä niin, että "nostovuoron laiminlyönti" voi tapahtua myös nostopaikalla, jos nostajaa ei yksinkertaisesti kiinnosta, tai keskittyy seurusteluun toisen nostajan tai kaverin kanssa...

Oikeaoppinen nostaja, seuraa omaa sektoriaan, seisten, tai paikan niin vaatien korkeassa polviseisonnassa, valmiina lähtemään heti kun auto kaatuu. Tämän sattuessa, nostaja varmistaa että voi edetä muita häiritsemättä, siirtyy auton luokse ripeästi mutta hosumatta, ottaa autosta varman ja turvallisen otteen ja nostaa auton radalle AJOSUUNTAAN, vieläpä huomioiden mistä auto poistui radalta (tämähän vaatii sitä oman sektorin jatkuvaa tarkkailua). Onnistuneen noston jälkeen hän siirtyy takaisin paikalleen odottamaan seuraavaa kaatoa, jatkuvasti sektoriaan tarkkaillen ja muita varoen.

Lisätään sääntöihin "Päivän Nostaja" palkinto!

Meni hiukan aiheen sivusta. SORRY.

272
Kattokaas pirua, löytyi yksi vapaa viikonloppu... Noh, se siitä mökkireissusta...

JOS saatte kasaan 10+ kuskia niin voin tulla laskemaan kierrokset.
Mahdollisesti voisi myös ajaa sähköluokkia jos kuskeja tulee...

Lisenssiähän ei tarvita jos ajaa kerhokisana, osaanottomaksu perinteisesti 5e.

Niin, sään armoilla...
Tänään koin taas vaihteeksi erittäin positiivisen ilmiön, nimittäin kerhokisoissa ajettiin enismmäisen finaalin sateen kastelemalla radalla, eikä valituksia kuulunut yhtään :)

Sairasta? Kyllä, mutta hauskaa 8)

273
Yleinen keskustelu / 40Mhz vastaanottimen antennin pituus
« : 15.06.04 - klo: 11.45 »
Itse olen käyttänyt autovastareissa mielivaltaista antennin pituutta, ja hyvin ovat aina toimineet.

Fiksumpaa olisi tietty mitata antennin pituutta heti uutena, ja kirjoittaa tämä tieto pienelle (tai isolle) lapulle jonka sitten liimaa vastarin pohjaan tai säilyttää jossain muussa helposti muistettavassa paikassa. Näin olen tehnyt lennokkivastareiden kanssa, kun ei huvittais ajaa konetta tonttiin väärän antennipituuden takia  :roll:

Muistaakseni futaban antennijohtojen pituus on jotain luokkaa 30cm (40MHz alueella). Silleen että tulee n. 5cm ulos täysmittaisesta antenniputkesta  :)

274
Tulokset / Erälistat Su. 13.6 TP-10 ja LS-5
« : 11.06.04 - klo: 00.27 »
Erälistat 13.6.2004
VAU Tattarisuo


TP-10
Erä 1
1   Teemu    Saarinen   HyUA
2   Tony   Raikas   KyPak
3   Teppo   Kauppinen   VAU
4   Antti   Ollinmäki   JärvSRK
7   Jarno    Siltanen   Jyvsrk
8   Pekka    Koivula   tamua

Erä 2         
9   Daniel   Kalves   tamua
12   Tomi   Saarinen   LohUA
14   Tom   Kalves   TamUA
20   Tero    Kupari   LohUA
23   Jomi   Pulli   KyPak
19   Janne   Westerlund   VAU

Erä 3
17   Aarre   Sillanpää   tamua
25   Ari   Salminen   RiiUA
31   Alexander   Vodnev   RU
32   Alexander   Naumov   RU
33   Viljami   Kutvonen   VAU

LS-5
Erä 4
1   Veini   Mäkinen   JärvSrk
2   Kari    Ikävalko   VAU
3   Peter    Winqvist   VAU
4   Pasi    Tarvainen   VAU
5   Roope    DiRubbo   VAU
6   Pekka   Heikkilä   MäntsMK

275
Tulokset / TP-10 SM II ja LS-5 su 13.6 Helsinki Tulokset
« : 08.06.04 - klo: 13.00 »
Viimeinen ilmoittautumispäivä menossa  :roll:

276
Tulokset / MMR SM-Crossi aikataulu + erälistat
« : 04.06.04 - klo: 15.50 »
Johan oli hintaa M4-10 täyteluokalla... Noh, pääasia että päästään kurvailemaan.

277
Tulokset / MÄNTSÄLÄ CROSSI SM 2004, kilpailukutsu
« : 02.06.04 - klo: 13.38 »
Ok, tarvii alkaa rakentaa autoa ajokuntoon ja kolvaamaan akkuja...

Sama se missä mielessä luokkaa ajetaan, kun kello käy niin tosissaanhan siinä kisaa ajetaan, oli sitten kyse näytösluokasta, kerhokisasta, kansallisesta tai kansainväliestä kisasta :wink:'

 - Nappe

278
Tulokset / MÄNTSÄLÄ CROSSI SM 2004, kilpailukutsu
« : 02.06.04 - klo: 11.24 »
Jos CAi kerkeis vihjasta että ajetaanko tuota M4-10 luokkaa, niin tietäis alkaisko rakentaa autoa vai jätänkö sen hyllyyn?

5<8, joten lähden kuitenkin siitä että ei tarvitse hyvinkäälle raahautua.

Eipä kyllä vakioluokassakaan ole kovin innokasta porukkaa :(

 - Nappe

279
Tulokset / Vaun ratapolttis kerhoskabat
« : 26.05.04 - klo: 09.59 »
Jees, kyllähän kerhokisat hyvin sujuu jos kaikki, tai edes muutama jaksaa jeesata yleisten hommien kanssa, kuten ilmoittautumiset, lähtöjen lähettäminen yms pientä... Sähkökisojen jälkeen vielä on 5km kaapeleita pitkin kenttää yms. pientä joka vie oman aikansa kisojen päätyttyä :) Siis sen kierroslaskentalaitteiston purkamisen lisäksi...

Esimerkiksi ensimmäinen paikalla voi ottaa tehtäväkseen kerätä ilmoittautumiset (luokka, nimi, kide, 5e) sen mukaan kun porukka ilmestyy paikanpäälle, näin helpottuu hommat jo huomattavasti kun ei tarvitse kiireessä sitten tämänkin hoitaa :)

Winkku: jos keksitte hyvät päivät jolloin minulla ei ole mitään muuta, ja saatte vähintään 5 autoa sitoavalla ilmoittautumisella 3päivää ennen jokaista kisaa, niin voin harkita tuota tyynyä :wink: Riskinä tosin että nukun lähdöissä...
Ja sade ei ole poisjäämiselle mikään syy, ellei asiasta ilmoiteta riittävästi ennakkoon, jotta minun ei siis tarvitse raahata kaikki tavara radalle todetakseni että kuskeja ei ole...

Tulkaa silloin 7.6, niin katotaan autojen määrät luokittain :)

Villi arvaus näin loppuun:
TP-10 5-6 autoa
LS-5 3-4 autoa

280
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 25.05.04 - klo: 15.56 »
VAU käyttää yhden tällaisen ohjelman, joka pyörittää koko kisan "sujuvasti", ainakin kiteiden tarkistus on helppoa (päällekkäiset kiteet aiheuttavat heti huutomerkin kuskien nimien viereen), tämä on kätevää eteenkin polttisluokissa jossa ajetaan nousufinaaleja ja kiteitä vaihdetaan kohtalaisen usein.
Ongelmaksi kuitenkin muodostuu vuosittain muuttuvat säännöt ja monet luokat, jonkun pitää ylläpitää ohjelmat ja korjata bugeja jatkuvasti...

Helppoa on tietenkin istua vieressä laskemassa pisteitä, järjestäjä joutuu samaan aikaan myös pyörittää kisan...  :wink:

Olen minäkin ollut hoitamassa muutaman kisan EXCELL periaatteella (mm. M-8 PM, VAU FinTrack), toinen hoitaa kierroslaskennan, ja toinen istuu vieressä naputtelemassa taulukkoon tuloksia. Helppoa kun mikä, mitä nyt välillä tuli copy-pase virheitä, mutta niistäkin selvittiin...
Tämä vain vaatii toisen kaverin mukaan kierroslaskentaan (joka vielä ymmärtää luokassa käytettyä pistelaskentatapaa, ja tietää kierroslaskennasta muutenkin jotain), yhden miehen voimin on hiukan työlästä...

Näin muutaman kisan laskenneena  :roll:

281
Tulokset / Vaun ratapolttis kerhoskabat
« : 25.05.04 - klo: 15.41 »
Vapaat harjoitukset mainintana ovat muodollisuus, jos niitä ei mainittais niin valitus olisikin että miksi ei ole vapaata harjoitusta...

Kisat alkaa 18:00, koska kierroslaskija joutuu tienaamaan leipänsä jollain muulla keinolla kun kierroksia laskemalla, ja varmaan moni kilpailijoista samoin.
08:00-16:00 töissä
16:00 Helsingin ydinkeskusta->tattarisuolle pahimpaan ruuhkaikaan.
16:45 paikalla, jolloin viritetään kierroslaskentävälineet, hoidetaan ilmoittautumiset, tehdään erät ja lähetetään eka erä 18:00.
18-20 kisaa niin tiuhaan tahtiin kun ikinä pystyy
20-21 puretaan kierroslaskentavälineet, siivotaan alue, suljetaan portit.
Kaikki tämä tietenkin yhden miehen voimin, koska ketään ei kiinnosta tulla jeesaamaan, kaikki tulevaat ajamaan valmiiksi katettuun pöytään, valittavat kun on kallista, tiukka aikataulu, huono sää, likanen rata, tyyny huonosti yms...

Sähkökisoissa kaiken tämän lisäksi, kierroslaskija myös ajaa kahdessa luokassa kahdesta, kisat loppuvat 21:00, jonka jälkeen bileet puretaan yksin, kaikki muut hävisivät 2min erän loputtua...

Tää on tätä pienoisautoilua nykypäivänä... Arvatkaa vaan kiinnostaako järjestää vielä LS-5 luokalle omat kisat eri päivänä?

282
Tulokset / Kerhokisojen aikataulu
« : 25.05.04 - klo: 11.43 »
Tässä tällainen alustava aikataulu, muutoksia tehdään jos tarvetta on.

Finaalien tuloslaskenta vanhan säänön mukaan, tasapisteissä parempi lähtöpaikka ratkaisee.

Tj-10 ja TS-10 luokkia ajetaan mikäli osaanottajia on 3 tai enemmän/luokka.

Aikataulu

Vapaat harjoitukset 12:00 – 18:00


Alkuerät

Luokka   AE 1   AE 2
TS-10   18:00   18:45
Synd1   18:10   18:55
Synd2   18:20   19:05
Tj-10   18:30   19:15

Finaalit

Erä   Finaali 1   Finaali 2
TS-10   19:40   20:25
Synd A   19:50   20:35
Tj-10    20:00   20:45
Synd B   20:10   20:55


Mikäli osaanottajia ei ole kaikkiin yllämainituihin luokkiin/eriin, nämä jätetään pois. Aikataulu ei muutu vaikka Tj-10 luokkaa ei olisi, tai syndicate B-finaalia ei ajettais.

283
Tulokset / Vaun ratapolttis kerhoskabat
« : 25.05.04 - klo: 11.03 »
Jos vaikka ilmestytte paikalle ma. 7.6 kisamielessä niin katsotaan jos vaikka saataisiin niin monta autoa radalle että kisoja on järkeä pitää...

Tässä alustava aikataulu, huomioidaan että tämä on TODELLA tiukka, lähinä ongelmaksi muodostuu kahden luokan finaalit ja päättyminen 20:00. Tästä ei pysty joustaa.

Aikataulu

Vapaat harjoitukset 12:00 – 18:00


Alkuerät
Erät 5min + 3min lämmittely.
Ajat ovat lämmittelyn alkamisaikoja.

Erä      Alkuerä 1   Alkuerä 2
TP-10      18:00      18:30
TP-10      18:10      18:40
LS-5      18:20      18:50

Finaalit
Finaali 15min +3min lämmittely.

Erä      Finaali
TP-10      19:20   15min
LS-5      19:40   15min


20:00 sammuu viimeinen moottori.
Tämä on EHDOTON takaraja.

284
Tulokset / Tattarisuolla VAU:n kerhokilpailut
« : 14.05.04 - klo: 11.40 »
Niin, siis kysymys nyt on että millä säännöillä ajetaan, Lefa laskee vanhoilla, joten niillä tuo järjestys on merkattu. Mainintana kuitenkin että uusilla säännöillä (voimassaolevilla) Jyrin ja Viljamin sijoitukset vaihtuisivat (tasapisteet, Viljamilla parempi tulos finaaliessa.)

285
Tulokset / Radiohäiriöt
« : 20.04.04 - klo: 17.19 »
Radiohäiröt ilmeisesti kiusasi monia, itselläni ei ollut kun näppihäiriöitä jossain katsomon ja ratin välissä.
Alkuerien lähtöön järjestäytymisessä ilmeni kerran pientä nykimistä, muutoin radiot toimi hyvin. Käytin Futaban radiota, 40MHz FM alueella ja LRP:n vastaria jossa on melko lyhyt antennijohto.

Myöskään perjantain treeneissä ei ilmennyt mitään radiohäiriöitä vaikka taajuuksilla oli tungosta enemmän kun riittävästi.

Itse kupoli ei taida paljoa radiotaajuuksia heijastaa ellei siinä ole metallia joka heijastaisi.

Laukaan kisasta:

 + about kaikki mitä kisaan järjestelyihin liittyy.

 - Tarvis oppii ajaa...

286
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.04.04 - klo: 15.54 »
Autossa pakollinen varuste on turbo...

Saab 900 Aero -84 - Kesäpeli
Saab 900i -88 T16 - Hiukan vielä kesken
Saab 9-3SE -99 Turbo Aut. - talvipommi
Suzuki GSX750F -99

287
Tulokset / Riihimäen erälistat ja aikataulu
« : 19.03.04 - klo: 16.20 »
Harjoituksia ei ole pakko ajaa ollenkaan, paitsi eräharjoitus, eikä siinäkään tarvitse ajaa, riittää kun menee korokkeelle ja pitää lähettimen päällä sen erän aikana.

288
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Lainaus käyttäjältä: "AssoPoika"
Mistäs niitä "tähtimoottoreita" saa?
Ilmeisesti niitä saa vain "tähdet" käyttöönsä!

Eihän tuossa ankkurissa vielä mitään, noitahan saa kaupasta, suurin vaiva on irroittaa ne cobolt-magneetit ehjänä alkuperäisestä kannusta ja liimata ne sääntöjen mukaiseen kannuun niin että vielä pysyvät siinä :roll:

289
Tulokset / Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« : 09.02.04 - klo: 13.54 »
Eikö olekin onneton systeemi!
AINA valitetaan ku kaikki maksaa ihan törkeesti, ja sitten kun tarjotaan mahdollisuuden tulla kunnon radalle kokeilemaan miltä harrastus oikeesti tuntuu, ilman mitään maksuja niin aletaan valittaa että kyllä on huonosti järjestetty.

Tästä viisastuneena, puuhaataan siis joku ratavastaava kaikille VAU:n radoille, ja aletaan vaatii maksua. Jos ei maksa, ei aja. Tästä siis syntyy tilanne että jos ei rahastusvastaava ole paikalla niin ei ajeta.

Kaikki tyytyväisiä?
Tuskin!

Koitetaan nyt kuitenkin korjata tämän epäkohdan, ja katsotaan miten homma etenee, ja kuinka suuren kiitoksen tästäkin saadaan.

JQ on luvannut asua crossiradalla, joten hänelle voi maksaa ratamaksun, jonka hän sitten toimittaa täysimääräisenä VAU:n tilille. Kuittivihkokin varmasti järjestyy.

 - Nappe

290
Tulokset / Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« : 02.02.04 - klo: 08.43 »
Moni kertoo mielellään maksavansa radan käytöstä, mutta sitten kun tulee maksun aika niin ketään ei yleensä näy missään...

Kertamaksuja voisi periaatteessa käyttää, olettaen että joku olisi jatkuvasti radalla keräämässä niitä. Näin ei valitettavasti ole.
Sekä käyttäjän että kerhon kannalta vuosimaksu on helpompi, kun ei tarvitse aina olla rahojen kanssa pelaamassa, ja voi tulla ja mennä ihan miten huvittaa, huomioiden aikarajoitukset tietenkin.

Vähänkö harmittais jos maksaisit 6,80e kertamaksua ja eimerkiksi ekalla akullisella/tankillisella autosta hajoais joku kriittinen osa ja joutuisit lopettaa ajot siihen...

Mutta, jos todellakin käyt vain pari kertaa kesässä niin en kyllä jaksa uskoa että kukaan tulisi vaatimaan ratamaksua...

291
Ennenvanhaa, silloin kun ilmoittauduttiin sääntöjen edellyttämällä tavalla, eli kirjallisesti, AKK:n kaavaketta käyttäen allekirjoittaen ilmoittautumisen, kaikki toimi ihan hyvin, erälistat, kiteet, osallistujamäärät, kaikki selvis vasta kilpailupaikalla, kuten myös varmistuminen ilmoittautumisen perillemenosta. Jopa säännöt oli kirjoitetty sääntökirjaan ja niiden mukaan ajettiin. Radan profiili selvis kisapaikalla, kuten myös pitoolosuhteet ja maton väri(t).

Jos asia oikeesti vaivaa, niin puhelin käteen ja soitto järjestävälle kerholle.

Niin kauan kun kilpailujen järjestäminen perustuu vapaehtoisvoimiin, ja yleensä vain parin aktiivisen panostukseen, niin mielestäni on kohtuutonta alkaa vaatimaan jatkuvaa päivitystä nettifoorumiin.

En väitä että eikö olisi hienoa jos kaikki voisi seurata Kuusankosken Pienoisautokerhon esimerkillistä toimintaa ja omistautumista asialle, mutta todellisuudessa kaikilla ei valitettavasti ole resursseja tällaiseen toimintaan, eikä kaikilla ole nettiä kotona, työnantaja/työtehtävät ei välttämättä jousta sen verran että voisi jatkuvasti päivitellä foorumia työajalla, jos edes on nettimahdollisuutta työpaikalla.

Nykypäivänä vielä kaikki pienoisautoilussa aktiiviset ovat joko ajajia tai ajajien mekaanikoita, näillä varmasti riittää hommia 30h vuorokaudessa kun ansiotyön lisäksi pitäisi mekata pienoisautoa, käydä treeneissä, järjestää kisoja, kirjoitella nettifoorumeihin, vastailla maileihin ties vaikka mitä...

Kunhan erälistat tulee nettiin SM-ohjeistuksen suosittelemana päivänä niin mielestäni kaikki on hyvin.

292
Tulokset / Etsivä löytää
« : 16.01.04 - klo: 13.14 »
Ehkä etusivun topicit (eteenkin M-8:a koskevat) lukemalla voisit saada tuohonkin vastauksen.
Toivottavasti ymmärrät mitä tuo sinun "hymiösi" tarkoittaa...

293
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 14.01.04 - klo: 11.34 »
Lainaus käyttäjältä: "sillu"

Kun taas AKE:lle pitää olla itse laitteessa tarra.
Jälleen kerran; minun tilanteenihan oli juuri se että mulla oli ja on edelleen selkeä -valmistajalta saatu- (kuten Viestintävirasto haluaa) dokumentti ja todistus, että radio on laillinen. Silti se ei AKE:lle kelpaa.

Eli henkilökohtasesti en voi hyväksyä sitä että AKE ajaa tässä asiassa Viestintäviraston yli. No, on minulla se tarrakin kyllä (muutenhan en olisi kisoissa saanut ajaakaan).


Uskoisin että AKE:lle on aivan sama millä ajat pienoisautoa, kunhan auto jossa kuljetat pienoisautosi on katsastettu ja verot maksettu.
AKE=Ajoneuvohallintokeskus (http://www.ake.fi)

AKK-Motorsport ry:llä saattaa sitten olla jokin näkemys tuohon tarra asiaan.

 - Nappe

294
Tulokset / M8 SM-kilpailuiden aikataulu kysely
« : 10.01.04 - klo: 01.45 »
M-8 kisoissa muutaman kesän kokemuksella kierroslaskijana voisin tässä vaiheessa huutaa EI. Tuonne semien ja pääfinaalin väliin ei todellakaan voi sovittaa junnufinaalia, kiirettä pukkaa muutenkin...

 - Nappe

295
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 12.12.03 - klo: 12.53 »
Tällä kertaa Lefa laskee kierrokset, joten hän ottaa ilmoittautumisia vastaan paikanpäällä :)

Tietenkin, nyt kun olen nysvänny laakerit kuntoon autossani niin Jesseä ei näy missään :(

 - Nappe

296
Tulokset / Kerhoon ekaa kertaa..
« : 12.12.03 - klo: 12.49 »
Lähetä minulle mailia, niin koitan opastaa eteenpäin :)

Voit myös käydä osoitteessa http://www.kolumbus.fi/vantaan.autourheilijat/ ja tulostaa sieltä jäsenhakemuskaavakkeen, ja postittaa sen kaavakkeessa mainitulle henkilölle :)

 - Nappe
nappe@coolsoft.fi

297
Niin, että voiko itsenäisyyspäivänä tehdä mitään hauskempaa kun ajaa kilpaa?

Ja kun nyt vesak on menossa linnan juhliin, niin kyllähän niihin kerkee kisojen jälkeen, juhlathan alkaa vasta 19:00. Huono selitys.

Harmittavasti rajatorppa on jouluaattona kiinni, muuten vois treenaa senkin päivän :( 27.12 voisi olla auki, silloin pääsis ajelemaan :)

Niin, ja uunituoreita SD:n tukivarsia taas on :)

298
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 13.11.03 - klo: 08.34 »
Ei tarvi ilmoittautua ennakkoon, kunhan herää ja tulee torppaan siinä 11-nurkilla ;)

299
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 05.11.03 - klo: 11.27 »
Mitähän Jesse olet niille snagoilles tehnyt???
Minun renkailla on ajettu testejä + kisaa yhteensä varmaan 2,5h ja vielä meinasin että ne kestäis minun ja Josen ajelut perjantaina :)

300
Tulokset / Tuomarointi
« : 05.11.03 - klo: 09.19 »
Ok, Asia selvä :)

Kiitos.

 - Nappe

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 17