Kirjoittaja Aihe: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset  (Luettu 15395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa silli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #30 : 28.05.07 - klo: 22.14 »
Täältäkin ääni täyttämiselle. Tosin itselläni ei ollut hyndän kanssa ongelmia muuta kuin ekassa finaalissa. Siinäkin tuli onneksi vain pieni vaurio vanteeseen. Kiitos kaikille, niin kisaajille kuin kisan järjestäjille. Oli leppoisa päivä. Täällä pitää myös heulia lainata että nelkku rokkaa vaikka eka kisa olikin.

Terveisin:
Punaniska
"ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa"

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #31 : 28.05.07 - klo: 22.29 »
Tupakat pois mekkaus alueelta :police:

MEE JERRY HOITOON!!

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #32 : 28.05.07 - klo: 22.39 »
Ihan vaan vinkkinä niin touringkuskeja ei kannata kuunnella kun tehdään crossirataa. Ja jos jostain hyvinkään hyppyreistä ei pääse yli, se johtuu siitä ettei osaa! Eli silloin pitää treenata sitä eikä itkeä et rata on huono.

Ja pöydäksi sitä takasuoran hyndää ei kannata tehdä, muuten siitä häviää koko hyndän idea. Duunatkaa se alastulo pidemmäksi ja vähän loivemmaksi niin se on siinä. Hyvinhän se auto lentää siitä. Muutkin hyndät on ihan hyvät. Erityisesti vasemmalta oikealle ajettava tupla ennen shikaania. Mutta unohtakaa ne matot!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa pcu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #33 : 28.05.07 - klo: 22.45 »
Radan savi on niin p..kaa ettei kestä ilman mattoja kisapäivää.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #34 : 28.05.07 - klo: 23.00 »
Pitäskö mun liittyä Josen mukaan "pahisten" kerhoon ja olla samaamielt et sen hyndän hyppääminen vaatii kuskilta hieman vaan auton ja vauhdin hallintaa ei lapiota ja poistoa. Tuota tasaisemmaksi nousua tuskin saa tehtyä ja rata oli tasainen myös ennen hyppyriä joten ei siinä suurta ongelmaa mielestäni ollut.

Alastuloa voisi tietysti hieman pidentää ja leventää niin helpottuisi, mutta mitä seurailin niin moni latasi hyndään tyylillä kaikki teho taivaalle ja odotteli minne se auto laskeutuu.. hieman malttia ennen hyppyä ja ilmassa kun katsoo auton asentoa niin vaihtoehdot on lisää kaasua(keula nousee), pieni vetopäällä (pysyy levelissä) tai hieman jarrua (tiputtaa keulaa/nostaa perää) ja alastuloon sitten taas vetopäälle ennen mutkan jarrutusta.
Jos auto lähtee mihin sattuu hyppyrin keulalta kannattaa tarkistaa ettei tule sladissa sudittaen keulalle, ettei auton keula/perä pohjaa keulalla toista enemmän ja ettei auto ole aivan poissa tasapainosta painojen puolesta tai twiikissä jousten kiristyksestä.
Auton säädöllä männät/öljyt/jouset saa myös vaikutettua helposti siihen missä asennossa auto hyppää, kannattaa kysellä kaverilta setuppia eikä turhaan rikkoa osia jos setuppi sattuu olemaan pielessä.

Lisäksi suosittelen suosimaan merkkejä, joiden edustus löytyy Suomesta ja varaosat kisapaikoilta niitä tässä erikseen nyt mainitsematta.

Annetaan vielä bonuspisteet Jukalle, jolla oli päivän siisteimmät ja eleettömimmät ylitykset tuolla pöytähyndässä.

Niin ja saahan sen hypätä kahdella pompullakin kuten Artsi näytti.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #35 : 28.05.07 - klo: 23.15 »
Yksi parannus/uudistus ehdotus tuli mieleen, se oikean alanurkan pöytä ennen takasuoraa pois ja kulmahyndä ennen takasuoran alkua.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #36 : 28.05.07 - klo: 23.26 »
Eipä tuo takasuoran hyndä suuria ongelmia tuottanut (yksi takaiskaritorni), mutta Tepon alastulon parannusidea saa kannatusta. En jää pois seuraavista kisoista sen takasuoran vuoksi tehdään sille mitä vaan. Ratahan oli mattoine kaikkineen loistokunnossa ja kisan siirtäminen sunnuntaille oli oikea ratkaisu. Kiitokset Erkille, Sarjoille, Laitaloille ja Juhalle hienosta kisasta ja hyvästä baanasta! Vielä pysyi järjestys perheessä, mutta ajattelin ajaa ainakin seuraavat 30 vuotta niin kerkiää toi junnukin vielä joskus mut voittaa! Ja Jose kuivaa silmät...Teppo vaan meni kovaa...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #37 : 28.05.07 - klo: 23.34 »
Elikkäs yksi ääni täyttämiselle. Voisin oikeastaan itsekin antaa oman ääneni
(joka muuten meni kisoissa pahemman kerran.. :tongue:) tuolle täyttöoperaatiolle.. olisi nimittäin helpoin toimenpide, ja jäisi sitten vaikka aikaa tasoittaa rataa paikoitellen.

Nyt kuullostaa hyvältä.
Taitaa olla se suurin ongelma ollut se, että auto joko putoaa mahalaskun tehneenä jälkimmäiseen kumpun seurauksena ties mitä.
Eli alku niinkuin on, ja sitten täyttö siten, että se laskeutuisi loivana lopun matkaa tasaselle....niinkö.
Ainakaan ei arempien tarvitsisi vetää kummulla jarruja kiinni.
Parin vuoden paussin jälkeen nähtiin taas yläkauttaohitus siinä pääsuoralla  :cool:

 

 
« Viimeksi muokattu: 29.05.07 - klo: 00.01 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #38 : 28.05.07 - klo: 23.40 »
Ihan vaan vinkkinä niin touringkuskeja ei kannata kuunnella kun tehdään crossirataa. Ja jos jostain hyvinkään hyppyreistä ei pääse yli, se johtuu siitä ettei osaa! Eli silloin pitää treenata sitä eikä itkeä et rata on huono.

Ja pöydäksi sitä takasuoran hyndää ei kannata tehdä, muuten siitä häviää koko hyndän idea. Duunatkaa se alastulo pidemmäksi ja vähän loivemmaksi niin se on siinä. Hyvinhän se auto lentää siitä. Muutkin hyndät on ihan hyvät. Erityisesti vasemmalta oikealle ajettava tupla ennen shikaania. Mutta unohtakaa ne matot!
No niin, täällä oli teksti valmiina silläaikaa kun omaana hakkasin kivitauluun.
Juuri tuota muotoilua ajoin takaa edellisessä viestissäni.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #39 : 29.05.07 - klo: 00.03 »
Lainaus
Vauhti tulee olemaan kova, mikäli se tasoitetaan, ja taas on niitä, jotka helläävät "liipasimesta" liian myöhään....

Niin?

Jos ei muista höllätä kurviin, kärsii aika, ei auto - ei varmaan ole auton kannalta ihan hirmu fataalia liukua nelipyöräluisussa mutkan ohi (ellei siellä toki ole betoniseinä vastassa, mitä tässä tapauksessa ei ole)...
Vauhtisuoran jarrutuskäännös ei varmaan ole ihan vaan pelkkää liukua, sillä siellä taidettaisiin tehdä ryhmäliut ja arpaonnella sieltä sitten ne lähtisi, ketkä vielä pystyisi.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #40 : 29.05.07 - klo: 06.01 »
Ihan vaan vinkkinä niin touringkuskeja ei kannata kuunnella kun tehdään crossirataa. Ja jos jostain hyvinkään hyppyreistä ei pääse yli, se johtuu siitä ettei osaa! Eli silloin pitää treenata sitä eikä itkeä et rata on huono.

Ja pöydäksi sitä takasuoran hyndää ei kannata tehdä, muuten siitä häviää koko hyndän idea. Duunatkaa se alastulo pidemmäksi ja vähän loivemmaksi niin se on siinä. Hyvinhän se auto lentää siitä. Muutkin hyndät on ihan hyvät. Erityisesti vasemmalta oikealle ajettava tupla ennen shikaania. Mutta unohtakaa ne matot!

En ainakaan itse laske itseäni tourig-kuskiksi, kun edellisestä touring-kisasta on hmmm, kolme tai neljä vuotta. Ei enää jaksa muistaa.
Oma "ura" on myös aikanaan alkanut aikoinaan krossilla ja siihen aikaan taisi Josekin vielä miettiä enimmäkseen vaippojen eroja  :mrgreen:
Ketähän lie tarkoitit tuolla toteamuksella.
Itselläni ei ole ongelmia hypätä, mutta kuten annoin ymmärtää, syntyi hyndässä tilanteita, joissa edellä hitaampi alkoi arpoa ylitystapaa ja takaa kovempaa tulevana yritin välttää päälleajoa ainakin kaksi kertaa tuhoisin seurauksin, kun yli hyppääminen ei juuri niillä kerroilla olisi onnistunut.
Alastulon muokkaaminen voisi olla todellakin parempi idea, kun sitä tarkemmin ajattelee.
Edit: Niin ja mikä vika niissä matoissa oli ?
Ei aiheuttanut tietäkseni kellekään mitään ongelmia, mutta hyndät pysyi hyvässä kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 29.05.07 - klo: 06.08 kirjoittanut reittila »
-Pekka

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #41 : 29.05.07 - klo: 06.43 »
Tupakat pois mekkaus alueelta :police:

MEE JERRY HOITOON!!

Sen takia koska en tupakoi vai :police:
Jerzi

KUVIA KISOISTA.

HUOM HUOM en jaksannut valikoida joten laitoin kaikki ottamani kuvat sinne.

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=D8797B3001624B4381E42CFAEA333135&alid=127665
« Viimeksi muokattu: 29.05.07 - klo: 08.43 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #42 : 29.05.07 - klo: 09.26 »
Perjantain reenien perusteella rata oli erittäin maukas juuri sellaisenaan. Erityisesti pääsuoran hyppyri oli juuri sopivan haastava ja ilmava. Jos jollain ei se hyppyri onnistu niin se on miehestä ja setupeista kiinni. Jos sitä on pakko muovata johonkin suuntaan niin metri pitemmäksi ländiä niin olisi vielä maukkaampi, sillä takatuupparin sai lentämään smootisti 1,5m ländin yli ja nelkun 2m, kun laski täysillä menemään. En tiedä sitten vaikuttiko matot hyppäämiseen, kun jäi sunnuntai väliin.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #43 : 29.05.07 - klo: 09.28 »
pääsuoran tuplahyppy just rokkaa! ei missään tapaaksessa tasaseksi. pöytä voi olla ihan ok.

Mihail
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #44 : 29.05.07 - klo: 10.10 »
Sellasen havainnon tein, että monissa esi. B 4:ssa takasiivessä on myös se pystysuora osuus säilytetty.
Meillä ei ole koskaan ollut sitä, ja auto on hypännyt nätissä asennossa pl. ajovirheet.
Hyvinkään pääsuoralla noin suuri noste saa auton keulimaan enemmän kuin on hallittavissa....lisäpainot keulaan ovat todellakin lisäpainoja tehoakin vastaan....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #45 : 29.05.07 - klo: 10.43 »
Tupakat pois mekkaus alueelta :police:

MEE JERRY HOITOON!!

Sen takia koska en tupakoi vai :police:
Jerzi

KUVIA KISOISTA.

HUOM HUOM en jaksannut valikoida joten laitoin kaikki ottamani kuvat sinne.

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=D8797B3001624B4381E42CFAEA333135&alid=127665


Kiitokset Jerry kuvista, harmi että nostit "väärää" erää.

Ja mitä tupakointiin tulee olisi vähintäänkin suotavaa, ettei varikolla tai koko kisapaikalla tupakoitaisi kovin näkyvästi, koska kyse on kuitenkin nuorten urheilutapahtumasta. Tätä nyt tuskin tarvii kieltää uhkailemalla, tupakoijat nyt voisivat vaan hieman kohteliaammin sauhutella kauempana nuorisosta.

Vielä siihen hyppyriin palatakseni, niin tuossa ensimmäisessa finaalissa(videossa), jossa soudin hieman vanhoilla renkailla, enkä saanut autoa rauhoittumaan ennen hyndää, hyppäsin hyndän kahdella ja ulompaa jottei Jussi ajanut konttiin vetäessään yhdellä hypyllä, ohi meni muttei siinä kisaa hävitty.
« Viimeksi muokattu: 29.05.07 - klo: 11.26 kirjoittanut Teppo »

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #46 : 29.05.07 - klo: 11.16 »
Joo, eli eiköhän siitä takahyppyristä saada kaikille sopiva sitä alastuloa hieman pidentämällä ja korkeinta kohtaa madaltamalla. ..etenkin kun radalla tällä hetkellä käytettävissä oleva savi ei todennäköisesti tarkemmin ajateltuna riittäisi mihinkään pöytäratkaisuun.
Nousuun ei tosiaan olla mitenkään puuttumassa
Kyllä näiden muutosten jälkeen siitä pääsee taatusti yli vaikka stanukoneella. mutta alastuloa kasvatetaan myös sitten sieltä vähän pidemältä, jotta siitä voi sitten ajaa myös hieman ronskimmin. (ettei vaan tule mitään tasoitusta annettua :wink:)

Tuon pääsuoran alkuun sijoitetu hyndän kannalla en ole, koska finaalien lähtö olisi tämän jälkeen hieman epäreilu taaempaa lähteville. Muuten olisi varmaan ihan jees..
Jos siitä pääsuoraa+sikaania edeltävästä lantakasasta tekisi joko tuplan tai "Jussipatti"-kloonin (jahka ensin näkee millainen se nykyään on..).

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
takasuoran nyppy
« Vastaus #47 : 29.05.07 - klo: 15.07 »
suurin ongelma hypyissä on se, että ne eivät ole nousupuolelta tai landin puolelta suoria koko leveydeltä. eli jos muuten rata on 3 m levyinen, niin hyppyristäkin pitäisi mieluusti olla käytettävissä se sama 3 m ilman, että tarvitsee pelätä auton sinkoilemista jepikkoon. etuhypyissä (neloishyppy) keskimmäinen välikkö heitti autoa vinoon, jos sattui ajamaan sen pullottavan mattosauman yli (keskeltä rataa). molemmista reunoista hypättäessä auto taas hyppäsi ihan suoraan. muistaakseni vaasan hypyt ovat aina olleet samanlaiset 3 m leveydeltä, jolloin ohituksia voidaan nähdä myös ilmassa.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #48 : 29.05.07 - klo: 16.38 »
Samaa kattelin kuin Matti, että keppiautot hyppi vähän epävarmasti siinä nelosessa  :angel:

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Hyppyreistä
« Vastaus #49 : 29.05.07 - klo: 17.59 »
TTkoo: Joo ihan asiallinen kuitti tuo "sovitaan ottaa rauhallisesti lähtö" ekassa C-finaalissa. Kyllä oon sättiny itteeni siitä, kun en sen vertaa nää että autot on just peräkanaa.


Jeah.

Hyppyrien tasaisuudesta olen sitä mieltä että, koska on toivotonta saada niitä 3m leveydeltä samanlaisiksi niin mainitaan vain että krossissa paras linja on se missä auto pysyy suorassa ja nokka kohti seuraavaa mutkaa. Ratakuskit ymmärtäköön sen. Esim. takasuoran hypyn nousua jos kerkesi tarkastelemaan ennen mattoa tai painelemaan sitä maton läpi havaitsi että siellä on keskellä hyndää n. 4 sentin syvä mopoura johon RC auton renkaan pudottua auto pohjaa ja heittää perää niin että auto hyppää nokilleen. Sama etusuoran neloshyndässä. Keskellä sitä nousua on reikä joka myös heittää auton nokilleen.

Miksi pitää ajaa siitä paikasta mistä ei hyppää kunnolla kun valittavana on 3m/0,22m=12,64 muuta paikkaa mistä voi ajaa. (Noh ymmärrän kyllä että joskus on vaikeaa oppia nimim. 8 takahäkkiä ja muutamat siiven kiinnikkeet B4:sta viime kesänä takasuoran hyndään)


Muusta radan parantelusta niin ehdotan että etusuoran jälkeinen ennevanhaan kutsuttu killeri siirrettäisiin metrin verran eteenpäin ja tehtäisi siitä sellainen "Jussipatti". Toisi haastetta ja me etelän miehetki päästäisiin treenaamaan sitä EM:iin. (

Ja takasuoran hyppyä en haluaisi jyrätä, onhan sillä jo museoarvoa, sillä se lienee ainoa hyndä joka on ollut radalla aikojen alusta asti kaksi kumpuisena, muistan kuinka pyöräkuormaajan kauha sen siihen näppärästi muotoili. Ehdottaisin että tehtäisiin siitä sellainen löyhä kumpu joka vain kevittää autoa.

Ja takasuoran jatkosta Heulille. Tervetuloa tekemään ja tervetuloa sitten pitämään koko rata ajokunnossa!!! Kokemuksesta tiedän että töitä riittäisi tuon lyhyimmänkin rataversion kanssa.


Ja kisoista vielä. Illalla neuvoteltiin tästä yllättävästä varapäivä ideasta ja se on kuulemma niin että se on ollut aikanaan (siis vuonna Yokomo TR-380 ja kivituhka) ilmoitettuna kilpailukutsussa mutta se on jäänyt pois. Se tulee seuraavaan kisakutsuun, ellei se ole jo kerennyt lähtemään eteenpäin.

Vielä oma mielipiteeni plussista ja miinuksista
+M210
+päivä, harmi että kaikki ei päässeet mukaan.
+Rata pysyi sopivan kosteuden ansiosta erinomaisessa kunnossa koko päivän.

-M410 (kun ei niin ei)
-tulin keittäneeksi kahdet akut :( Tuli vissiin tunnit täyteen laturille. Viimeinkin.
-väistämättä tuli mieleen se, että mitä tapahtuu kun kilpailijat alkaa hyppimään niin paljon järjestäjien silmille etteivät he enää jaksa nähdä vaivaa järjestää kisoja.:(
-Nostajien toiminta oli varsin sekavaa. Pitäisiköhän alkaa määräämään nostajalle nostajan alueita? Enkä nyt tarkoita sitä että mua ottas pannuun se että omasta virheestäni jouduin tyytymään nostaja-palveluun.
-Passiivinen tupakan polttamiseni varikolla.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #50 : 29.05.07 - klo: 18.26 »
Matin kanssa samoilla linjoilla.
Ongelma ei ole siinä, etteikö itse tietäisi, mistä pitää hypätä, mutta kun on samaan aikaan radalla muitten kanssa ja joukossa on aina niitä, jotka eivät tiedä mimstä pitää hypätä, syntyy ns. härdelliä, kun itse on tulossa sopivalla vauhdilla yhtä loikkaa varten ja edessä aletaan himmailla.
Härdelli ei liene kuitenkaan perimmäinen hyndän tarkoitus ?
Tokihan itsellekin sattuu vahinkoja, mutta siitähän selviää treenaamalla enemmän.

-Pekka

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #51 : 29.05.07 - klo: 19.29 »
Mitä tuli perjantaina reenailtua baanalla niin hyvä se on kaikinpuolin! Liipasin sormesta ne hypyt on kiinni :azn: Ehkä se takasuoran ländin pidennys voi helpottaa monia mutta kyllä sen pystyy sellaisenaankin hanskaamaan.
-Goldi

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyppyreistä
« Vastaus #52 : 29.05.07 - klo: 20.27 »
TTkoo: Joo ihan asiallinen kuitti tuo "sovitaan ottaa rauhallisesti lähtö" ekassa C-finaalissa. Kyllä oon sättiny itteeni siitä, kun en sen vertaa nää että autot on just peräkanaa.
:grin: En edes muistanut tapausta kun kirjoitin, mutta kun nyt sanoit, niin tosiaan, lähtöväli oli minimaalinen kolme autoa ja pum....kerrankin tulin kysyneeksi tuomareita, eikä siinä ollut ajatuksena kuka ja ketä, vaan se, että onko niitä paikalla lainkaan....vastausta ei aunakaan kuulunut  :roll:

Sovitaan juttu tuli siitä, kun kuulin Jesseltä, että olivat Miikan kanssa sopineet lähdön ottamisen iisisti, eli Miika ilmoitti ettei hyppää....pojathan saivat enää kaiken jälkeen vain nauttia ajamisesta, ja niin myös tekivätkin.
Jesse pyysi tehoja niin paljon, että sitä on tarvittaessa reservissä, sitä myös oli, mutta C-finaalissa ei tarvetta käyttää kunhan ajoivat vaivaamatta mahdollisimman vähän nostajia.  :cool:

Eipä ole sähköjen kanssa ollut yhtä vaikeaa päivää kisapaikalla ennen. Kaiken alullepanijana viallinen liitin, joka sekoitti kaiken muun, ja merkillistä kyllä, silloin kun virrat pani päälle....mutta ilma oli kaunis ja tunnelma rento kisapaikalla, joten se auttoi kestämään kaiken muun.... :grin:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
nypyt
« Vastaus #53 : 29.05.07 - klo: 20.38 »
niin teppo, tarkoitin lähinnä takatuupparin (=kepittömän) hyppimistä epävakaasti noista hypyistä. nelkku nyt oli ohjattavissa riippumatta siitä, kuinka se ilmaan lähti. tietty, jos ajeli itsekseen ja oikeaa linjaa, niin ongelmaa ei ollut. mutta olisi kiva kisata siten, että myös hyppyriosuudella on mahdollisuus ajaa toista ajolinjaa pelkäämättä sitä, että auto sinkoaa vikasuuntaan tai lähtee väärässä asennossa ilmojen halki.

ja tämä nyt ei ole kritiikkiä hyvinkään rataduunareita kohtaan vaan ihan yleinen toive siitä, millaisia hyppyjen pitäisi olla. siis ihan joka baanalla. talvella kun ollaan hypitty WJ-radalla, niin on ollut mukava tietää, että myös hypyissä voi haastaa kaverin ajamalla eri linjaa. muutenhan tuo ajelu menee jonossa ajeluksi, jos radalla on ainoastaa yksi ajettava linja.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #54 : 29.05.07 - klo: 20.54 »
Komppaan edelleen Mattia.
-Pekka

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #55 : 29.05.07 - klo: 21.00 »
Touringkuskeilla tarkoitin reittilä, heuli, jarkkom. Crossikuskit ei itke et hyndät pitää ottaa pois. Silloin treenataan, ja/tai säädetään autoa. Ja olen samaa mieltä m.e:n kanssa että hyndän pitäisi olla yhtä leveä kuin rata, eikä molemmista reunoista 30cm kapeampi. Mutta talkooporukkaa kun on niin helvetisti niin tiedän ettei niistä aina tule sellaisia.

En ole ajanut montaa sähköcrossikisaa, mutta uskallan kuitenkin väittää, että Hyvinkään radassa ei ole MITÄÄN VIKAA, ja jos auto kaatuu siellä, tai jostain hyndästä ei pääse yli (vaikka olisi kisatilanne), niin syy ei ole radassa tai hyndässä, vaan ongelma löytyy kun KATSOTTE PEILIIN! Mä tiedän että se on joillekkin vaikea pala purtavaksi, mutta näin se on! Rata on kaikille sama. Jotkut kiertää sen paremmin kuin muut. Mistäköhän se johtuu?

Ja matot ovat mielestäni huonoja koska:

1. Saumakohta ja rypyt. (Nyt ainoastaan neloshyndässä)
2. Pito ei ole sama hyndässä kun muussa radassa
3. Viinoon mennyttä hyppyä ei pysty korjaamaan niin hyvin koska auto kaatuu matolla
4. Hyndät ei muutu yhtään. Voin kertoa että hyndät olisivat kestäneet taatusti koko kisan. Neloshyndä olisi mahdollisesti muuttunut kisan aikana. Se onkin crossin suola. Rata muuttuu, autoa pitää säätää/ajolinjoja ja tapaa pitää muuttaa.

Ei ne itke motocrossissakaan jos joku hyndä vähän kuluu kisoissa et: "Lanataan se hyppyri pois ku mä en osaa hypätä sitä!"
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #56 : 29.05.07 - klo: 21.02 »
Itse ohitin kyllä autoja sekä takasuoran tuplassa että neloshyndässä korokkeen edessä että ei se ihan mahdotonta ollut.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #57 : 29.05.07 - klo: 21.09 »
JQ: Joo, olet oikeassa, että tosi äijät osaa ajaa ja muut itkee.
Siks mäkin "itken"  :p
-Pekka

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #58 : 29.05.07 - klo: 21.13 »
Sanoin vähän puolivitsillä sen takasuoran hyndän lanaamista, mutta jos sen alastulon tasoittaisi, niin siitä voisi ajaa kukin haluamallaan vauhdillä läpi. Eli niin kovaa kuin uskaltaa tai OSAA...

Ja eiksul JQ menny molempien luokkien voitto kyseisessä hyndässä kaatamiseen?  :grin:

---

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Hyvinkään Sähköcrossiskabat: Jälkilöylyt ja tulokset
« Vastaus #59 : 29.05.07 - klo: 21.13 »
Ei tarvi olla mikään tosiäijä. Riittää että asenne on kohdallaan. Jos ei onnistu niin sitten täytyy yrittää uudestaan ja vielä uudestaan. Eikä tulla foorumille itkemään että hyndä pitää poistaa tai vähintään helpottaa. Jos mä saisin päättää hyvinkäällä olisi tuplasti enemmän hyndiä.

Ja se tasainen rata on edelleen siinä korokkeen toisella puolella. :afro:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net