Kirjoittaja Aihe: Hobbylinna Indoor Drifting ja Mini Challenge - tulokset ja jälkiväännöt  (Luettu 14316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi matto ei ollut ihan tasainen ja tolpissa joita käytän Lambossa ei ollut säätövaraa => matala auto otti koko ajan mattoon kopastaan kiinni ja spinnaili ellei olis vaihtanu uusia tolppia ja korottanut koria. Nuo leikkaamattomat tolpat tulee jollekkin toiselle kopalle ja ne kyllä leikataan lyhyemmäksi sitten ajallaan...

On se paljon fiksumman näköinen normikunnossa (joka ei siis nyt ollut ajokunto):


Mutta ei tällä mitään pystiä olis voitettu, oli siellä paljon hienompiakin autoja paikalla useita! Uutta koppaprojektia tulossa, sitten taistellaan toivottavasti jo voitosta :mrgreen:...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiva nähdä että jollain on intoa tehdä videomatskua, ja vielä hyvää sellaista. Ajo näyttää videolla paljon paremmalta kuin livenä, on osattu editoida ne parhaat vinot kuviin :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Joo, hieno video ja minunkin kolistelut oli jäänyt kokonaan pois :)

Meni suosikkeihin!

Drift on!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt on lambo lambon näköinen :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Uusiksi meni video, ei kestänyt kuin 24h niin WMG blokki tuli ääniraitaan
uusi versio videosta:
http://www.youtube.com/watch?v=X4Ajc-mKrng

Ja tässä myös aiheeseen liittyvä pätkä joka kertoo kaiken minun ja varmasti muidenkin videopätkien jakajien tunteet WMG:tä kohtaan:
http://www.youtube.com/watch?v=hklsnCunHis
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 15.52 kirjoittanut tomije »
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Mika R

  • Vieras
Jep jep .. nyt oli aikaa katsoa tämä video.

Kivasti kuvattu ja musiikki tuo fiiliksen kun ei kuulu tuota sähköautojen siritystä.

Sitten mitä lajiin tulee, niin samat asiat kuin GT luokassa:

- autojen ulkonäöllä on merkitystä (!!)

- nyt on mukana poliisiautoa ja beetleä mikä ei minusta todellakaan sovi kuvaan vaan autojen pitäisi näyttää oikeilta driftereiltä kuten BB:n auto, ei muita tainnut ollakaan (!) Tuo lambokin pisti silmään ettei todellakaan istu kuvaan

- jos seassa on kaikkea sekalaista niin oli laji kuinka hieno oman porukan mielestä niin yleisöön se ei uppoa ellei puitteet ja autot ole teeman mukaisia

Ja hommatkaa ne pari gimmaa "nostajaksi" sinne vierelle :)

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mikä poliisi auto? Posliini / Poslin siinä lukee  :mrgreen: Ja todellakin oli hauskan näköinen makee vilkkuineen. Oli siellä muitakin "drifteri pelejä", Trueno ja bimmer esim.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Joo, no kyllä huomasin frantsin posliinin, mutta tämä nyt olis ulkopuolisen näkökulma, sekin varmaan kiinnostaa tai sitten ei. Drifting auton näköiset drifting autot, niin homma on katsojalle kivaa seurattavaa, ainakin videolta. Ehkä livenä homma toimii tuollaisenaankin.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
- jos seassa on kaikkea sekalaista niin oli laji kuinka hieno oman porukan mielestä niin yleisöön se ei uppoa ellei puitteet ja autot ole teeman mukaisia

Ja sitten on se toinen puoli, eli jos aletaan liikaa nysväämään turhantarkkojen ja -päiväisten sääntöjen kanssa heti alkuun, saadaan kisoihin kolme tai neljä autoa, ketä kiinnostaa? Tässä vaiheessa mielestäni kisan formaatti pitää olla juuri näin. Väittäisin, että tämä laji upposi kyllä yleisöön (juuri autojen takia/tai niistä huolimatta) paremmin kuin hyvin, innokkaita katselijoita/kyselijöitä riitti koko päiväksi.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
en mä mistään säännöistä puhunut

no parempi olla kai sotkeentumatta, video oli kiva

tosin olen harkinnut jonkin verran mukaantuloa, mutta en kyllä tule ajamaan poliisiautojen kanssa haha

piti vielä mainita että itse ajaminenhan sujui mallikkaasti lähes kaikilta. joko on treenattu tai sitten se ei ole mahdottoman vaikeaa. Veikkaan edellistä.

sitten mitä tulee tohon mun kommenttiin autojen ulkonäöstä niin ei sitä tarvitse ottaa huomioon millään tavalla joshomma toimii noin. se nyt vaan itselle tuli mieleen tuosta videosta. tottakai kiva että osallistujia oli paljon. en noista vilkuista ja välkyistä niin kauheasti perusta (eikö sekin ole aika näpertelyä) mutta kiva lisä tietty muuten näyttävään autoon. ja lambokin oli muuten hieno.
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo: 16.40 kirjoittanut Mika R »

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Eikö Minien ajoista olekkaan videota  :tongue:

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
joko on treenattu tai sitten se ei ole mahdottoman vaikeaa. Veikkaan edellistä.

Toisille on, toisille ei. Jotkut vain syntyy sivuluisussa  :mrgreen:

Itse joutunut ainakin treenaamaan pirusti - enkä vieläkään osaa  :p

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ja Kyllä se beatle on myös yhtälailla Driftingauton näköinen. Ks. Driftinsäännöt oikeasti. Ainoa joka ei täyttänyt tuota sääntöä taisi olla tuo minun pik-up.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
pah miten niin ei täyty luisun pikuppi riftin määritelmää jos jenkit riftaa caminoilla yms niin kyllä se luisunkin auto on ihan oikeen rifterin näkönen. :)
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se mitä on katsonut noita ulkomaisia D10 videoita ja kuvia niin ei sielläkään autot ole drift-specejä, kärryjä löytyy tuuninkista drifteriin ja RTR:ään sekä kaikkea siltä väliltä.

Uusi koppa menossa työn alle ja vaikka mukana onkin täydellinen riftinki tarrasarja niin sitä ei käytetä hyväkseen juuri lainkaan. Helpoin keino toki on maalata ja tarroittaa ohjeiden mukaan jos haluaa esikuvan mukaisen pelin mutta silloin ei tuuninki paljoa pääse rehoittamaan ja lisääntymään, menee kovin tylsän näköiseksi jos kaikilla on esikuvan mukainen drift-spec tarroitus autossa. Sama kun Mini kisassa kaikilla olisi kopat tarroitettu mukana tulevilla tarroilla esikuvan mukaiseksi, missä silloin on erilaisuus ja yllätyksellisyys?

On pelkästään hyvä että tällaisista tapahtumista löytyy marjoja jokaisen makuun korien osalta :wink:
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
en olis muuten ottanut kantaa jos en tietäisi että mitä ilmeisemmin hienoja koreja löytyy valmiina tai lähes joista hieman tuunata omaan makuun. Näillä saisi yhtenäistä linjaa ja näyttävyyyttä kisoihin. No mut se oli vaan kärkevä kannanotto, jos porukka tykkää näin niin se on pääasia. Itse toivoisin tällaista linjaa myös gt kisoihin mutta ymmärrän että laatu korit ovat kalliita ja kaikilla ei ole mahdollisuuksia hankkia sellaisia, valikoimaa pitää myös vielä kehittää. Nyt kuitenkin näyttää senkin suhteen hyvältä.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Sitten mitä lajiin tulee, niin samat asiat kuin GT luokassa:

- autojen ulkonäöllä on merkitystä (!!)

- nyt on mukana poliisiautoa ja beetleä mikä ei minusta todellakaan sovi kuvaan vaan autojen pitäisi näyttää oikeilta driftereiltä kuten BB:n auto, ei muita tainnut ollakaan (!) Tuo lambokin pisti silmään ettei todellakaan istu kuvaan

Tässä ote EuroCup säännöistä. Siellä on aika selkeesti vihjastu millaset korit pitäs olla. Mutta kuetn Peitsamo sanoi, täytyy mennä niillä autoilla jotka tulee kisoihin. Josko jonain päivänä olis niin paljon porukkaa että.....
Kyllä nytkin tuomarit huomioi pisteytyksessä auton ulkonäköä. Ei tosin paljoa mutta kuitenkin.


Lainaus käyttäjältä: EuroCup reg
Bodyshells / Appearance
 All bodyshells used must represent 1:1 scale cars which are, or were at some time being manufactured and are/were generally available. To be eligible for use, all car bodies must be recognisable and identifiable as being based on a full size production car. No fantasy car bodyshells may be used.

 Bodyshells may represent any type of car, front, rear or four wheel drive with engine mounted front, mid or rear, as may be found in full size competitive drifting. Trucks are not allowed.

 Bodies may represent models in standard or modified form, as may be expected for use in motor sport and, specifically, Drifting. More recently produced aerodynamic race bodies (you know, the plastic ‘blobs’!) are not allowed.

 The shell need not represent an actual, existing full size drift car but should represent one that would be eligible, if it were used, in the full scale EDC series (see EDC rules and regulations for help)

 Wheels must be of realistic design. Aerodynamic ‘disk’ race wheels are not allowed.

 All cars entered must be in good, clean cosmetic condition when initially entering the competition. Best efforts should be made during the competition to maintain the appearance of the shell.

 The bodyshell must be fastened securely to the chassis at all times when being used.

 Bodyshells should be carefully painted and finished. Windows may be clear or realistically tinted. No unrealistic holes may exist other than body post and aerial holes.

Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
joo-oh... jollain taas kiristää pipo...

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Nun mielestä autoja oli ihan mukava kattaus. Valtaosa oli sellaisia joita periaatteessa vois nähdä oikeissa driftikisoissa (olihan siellä viime kesänä 1200:nen Ladakin).
Nelikoista ku ottaa etuvedon pois niin kyllähän Subarulla ja Lambollakin (jos rahapussi on oikein hyvim kunnossa) vois hyvin driftata.
Beetlessä ja Pösössä joutuis vissiin vähän enemmän tekemään voimansiirtomuutoksia :-) Polliisit nyt ajaa aina niin huonoilla renkailla että nehän driftaa vaik olis etuvetosia :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ainoa joka ei täyttänyt tuota sääntöä taisi olla tuo minun pik-up.
Sen verran itse sekaannun että mulla on tuossa hyllyssä 1/1 drifti dvd briteissä järjestetyistä isoista kisoista,joissa myös japsi D1 tiimi mukana vetämässä niin on siellä mukana myös ford p-100, eli lava sierra...pellin alla tosin oli jotain muuta kuin orkkis pannu. On härskiä katsottavaa kun lava sierra(leveillä peltivanteilla, asiaa!) vetää kylki edellä..  :wink:
Ja 1/1 elämässä nelivetojahan on muutettu takapotkuiksi drifti käyttöön.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa sahu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ja vähän tarkennusta eli ei tuohon beetleen sen enempää muutoksia joutuis tekemään kuin muihinkaan 4-vetoisiin :grin:
Between 2001 and 2003, Volkswagen produced 250 limited edition New Beetles, with the designation RSi, in Mexico for the rest of the World. The RSi was powered by a 225 hp 3.2 liter VR6 engine, mated to a six-speed gearbox, and Volkswagen's four-wheel drive system 4motion.

Ja löytyyhän tuosta pösöstäkin nelikko versio... :mrgreen:

Parempi että hyväksytään hiukan erikoisempiakin malleja....olis melko köyhät kisat jos autot erottais toisistaan vain kilpailunumerosta. Voittihan äänestyksenkin "Ralliauto", joka oli maalattu ja viimeistelty erilaiseksi kuin paketin ohjeissa sanotaan. :evil:
En sitä kiellä etteikö "valmiit" driftiversiot olis hienoja mutta kymmenen samanlaista kisassa olis vaan hiukan liikaa.... :roll:
JQ The Car, ALPHA Plus, Xray T3, Durango DEX410v3, DEX210 & DESC210.
NOSRAM, Orion ja Savöx. Spektrum DX3R & Sanwa M11X.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Ja vähän tarkennusta eli ei tuohon beetleen sen enempää muutoksia joutuis tekemään kuin muihinkaan 4-vetoisiin :grin:
Between 2001 and 2003, Volkswagen produced 250 limited edition New Beetles, with the designation RSi, in Mexico for the rest of the World. The RSi was powered by a 225 hp 3.2 liter VR6 engine, mated to a six-speed gearbox, and Volkswagen's four-wheel drive system 4motion.
Sen verran OT että toi vollkkarin 'neliveto' 4motion ei ole niin vahava että sillä perää vois käyttää ainoana vetotapana. Se kun on vain 'avustava' nelikko vaikkakaan tuo haltekki ei olekkaan luistava 'visko' malli kuten synkrossa. Sitä ohjaa pieni sähkö hydraalipumppu jonka ikä muutenkaan ei ole kovin pitkä (omaani odottelen juuri uutta pumppua). Eli tarkoiotin että jos siitä teke takatuupparin niin joutuu kyllä tekemään vahbvemman perän. Sen lisäksi kone on edessä poikittain ja jos sinne paljon voimaa laitetaan niin voi olla että sielläkin päässä alkaa paikat repeilemään, kun ne kuulema nyt jo pelkästään tolla 250 hepallakaan ei oiken kestä pitävällä alustalla riedhumista.
Noi perinteiset nelikot 'kovalla perällä' (subaru, mitsu evot, coshwortti foordit, nissanin skyline jne) on sitten ihan eri juttu.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Mika R

  • Vieras
En sanoisi pipon kiristämiseksi jos esikuvia haetaan oikeasta maailmasta. Driftingissä jos missä pitää hakeakin ja sama mielestäni koskee GT luokkaa. Luultavasti myös miniä (mini cooper) vaikka siitä ei minulla ymmärrystä kauheasti olekaan.
Nämä eivät nimittäin ole lajeja joissa pitää päästä etenemään radalla mahdollisimman kovaa vaan olennaisena osana on minusta esinkuvan mukaisuus ja muu fiilistely.
Sitten on erikseen kilpailuluokat joissa vain nopeus ratkaisee, polttispuolella tp10, C8 ja M8 ja sähköpuolella omansa kuten hyvin nämä tiedetään. Siellä esikuvanmukaisuus on paljon pienemmässä roolissa, tuskin ollenkaan.

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Niin ja Driftingissä on laaja skaala autojen suhteen ladasta skylineen :mrgreen:
ja kadetista muskeli jenkkiin.  :p  joten toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :lol:
Käy mika ihmeessä joskus katsomassa tuota driftingiä livenä. vaikka ahvenistolla, alastarolla tai motoparkissa.

Mika R

  • Vieras
Täytyis käydä. Olen jossain nähnytkin mutta se oli tollasta japsi tyylistä menijää.
Varmaan muunlaistakin on.

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ainoat "oikean" japanilaisen driftiauton näköiset vempeleet mitä viime kesänä kouvolassa näin, olivat lahonneita 200sx nissaneita + yks ei niin laho tupla turbo supra.

Ja joukkoon mahtui myös uusi katu musse, eli peitsamon autohan oli hyvinkin suomi driftingin mukainen.

JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
No jopas on virinnyt korikeskustelua.... Ja mielestäni osittain ihan aiheestakin.

Mielestäni meillä ei vain ole - ainakaan näillä kisaajamäärillä - varaa minkäänlaiseen korirasismiin tai pian on kuskit vähissä. Toki olisi hienoa nähdä useampikin ns. "aito" drifteri viivalla, mutta siihen lienee vielä matkaa semminkin kun esim yokomon korit maksaa yli 50 euroa järestään.

Mulla sattu vaan mäihä kun autoa ostin että oli replica-korilla, muuten tuskin minullakaan olisi ainakaan vielä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu