Mulla on CRT,5. (kuvia net tuolla: kanootti.gfoto.com)
Mulla on eri autossa Mambamax_nopari+4600 kone. Kuumana käy jo sekin. 5700 on sitä kuumempi.
En usko sen 5700 koneen sietävän millään välityksillä ton painoista autoa 3s akuin.
Jatkona, eli L ja XL koneitten ja KV-luvun valintaa edeltää pikkasen suunnittelua.
Tiesin ajavani truck-kokosilla kumeilla pääosin (Biltemat alla nyt, Moabit toisilla).
Tiesin ajavani nopean ajon 2:lla lipoakulla eli 14,8 voltilla, ja autossani on 2 akkupaikkaa.
Samaa auto voi ajella liki offarina 7,4 voltilla, tai harjoitella hallintaa vaihtamalla akut rinnan ( 7,4 volt mut 10A ). Edelliset valintani (3kpl) on olleet XL pituisia.
Ehjällä autolla , 14T pinionilla pinionilla kestää KD36-74-06XL 2800kv !! siilin kanssa !! juuri ja juuri. Melkein mikä vaan isompi laakerivika, kivi T-luukupissa, jne saa koneen ylikuumaksi.
Vakiokokosin kumein välitys kevenee 14,8 voltillekkin turvalliselle puolelle.
Polteltuani noita kunnes tuli Visan sanelema tilailupaussi, otin suomalaiselta kauppiaalta
koneen: Speed Passion SilverArrow V10 1/8 8.5R
Valitsin yli 65mm, eli L kokosen nyt. Jos olisin kaupassa, ottisin pidemmän kannun, tai kuumemman käämin eli 7,5R.
Tämä on edellisiin,XL:iin, verrattuna ihan voimaton 7,4 voltilla, ja vauhti ei pehmeissä hiekkavalleissa pysy samalla lailla 14,8:llakaan. Tosin kone ei kuumene.
Ekaa settiä kokoavalle ehdottaisin (omaa akkutelinettä jos E-malli) ja 11,1 voltin akkua,
Speed Passion SilverArrow V10 1/8 7.5R tai KD36-74-06XL 2800kv koneita, ja Mambamax-noparia puhaltimella. Mambamax-pro on testaamaton , eos siitä. Konevalinta sanelee sitten pinionivalikoiman skaalan.