Eli siis 4mm vai 3.5mm "pakollinen" bullet liitin?
Hieman tuli sarkasmia pöytään, mutta olkoon näin joulun merkeissä
SP moottoreissa on 3.5mm bullet liitin.
mulla liittimien kanssa ongelmaa aiheutti se, että Vega elite konversiohässäkkä-keskimoottoriautossa tahtoi joku noista liittimistä ottaa aina alumiinirunkoon tai alumiini akkukiinnitykseen kiinni. Tai sitten sensorijohto jäi todella huonoon asentoon. Kesällä muistan kaksi tapausta krossikisoista että olen tuommoisen liittimen nostamassa kiinni laittanut kun on irronnut ja auto pysähtynyt. Takamoottori takavedosta siis. Toinen tapaus irtosi hypyssä, toinen kolarissa.
Miten liitin voi ottaa runkoon kiinni???
Onko moottorin takana joku alumiinitolppa vai mikä?
Vai kenties joku alumiini amme?
Sensorijohto hankalassa asennossa?
Moottorin voi kiinnittää 6 eri asentoon, eli sensorijohto voi siis olla 6 eri paikassa.
Takatuupeissa olen myös nähnyt että porukka on laittanut hyvin usein moottorin siten että yksi johdoista on lähimpänä maata.
Itse olen aina laittanut C liittimen ylimmäksi, jolloin mikään kolmesta johdosta ei ole lähellä maata... Ja samalla takamoottorisessa tuupissa sensorijohto on myös korkealla suojassa.
Satoja akkuja ajelin takatuuppia pari talvea taaksepäin, eikä yhtäkään ongelmaa liittimen kanssa.
Tällähetkellä ajan SC ruoskaa vanhalla SP moottorilla, ja vaikka kuinka tulee kolisteltua hyppyharjoituksissa ties miten perä edellä alas niin paikallaan pysyvät.
Nelkussa lähtikin käyntiin jo kolmas kausi samalla moottorilla jolla on nyt ajettu niin paljon että sääliksi alkaa jo käymään.
Ei yhtäkään liittimen irtoamista.