331
Yleinen keskustelu / Halvin vaihtoehto?
« : 13.07.05 - klo: 22.25 »
kerro mihin päädyit!
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
entäs moottorista pensat pois? muuta ku tukkii letkun vaan??
Wictro...
En ole hetkeäkään vaittänytkään että rissa tai muukaan öljy jäähdyttäisi konetta. Siitä ei ole hetkeäkään ollut kyse vaan siitä miksi lämmöt on korkeammat löpöllä missä ei ole rissaa. Johtuu siis korkeista kierroksista jolloin rissa voitelee paremmin kuin synteettinen ja tällöin ei kitka pääse lämmittämään konetta yhtä paljon kuin ilman rissaa olevalla polttoaineella.
Ja nimenomaan tuota nelitahtista henkilöautoa on täysin turha ottaa vertailukohteeksi pienelle 2 tahtiselle polttomoottorille. Vai kuinkahan moni noppakorolla kiertää yli 30.000 kierrosta minuutissa??? Ei yksikään, joten ei vaan yksinkertasesti voi verrata.
Ja mitä tuohon turhautumiseen tulee niin luetaanpas niitä viestejä... Jos olen asiallisesti jo kauan sitten tässäkin topickissa asiasta maininnut, mutta sit rupee alottelijat vänkäämään vastaan ja yrittävät vielä vääntää minusta sitä joka ei tiedä asioista mitään niin kyllä muutaman kymmenen viestin jälkeen alkaa pinna palamaan... Vai eikö?
Ja tosiaanko olet myös sitä mieltä että koneet lämpenee kuormalla enemmän? Kokeileppas vetää vaikka henkilöautolla jotain kuormaa ensin sopivalla vaihteella ja sitten sen jälkeen teet saman homman vaihteella jolla on kierrokset tapissa. Molemmilla kerroilla vaikka nappaat heti pysähdyttyäsi IR-mittarilla lämmöt koneesta. Kumma on jos et saanut suurempia lämpöjä sen jälkeen kun ajoit kierrokset tapissa.
1:1 Autolla toi homma on vieläpä sinäänsä puolueellista koska kierrosten ollessa korkeammalla kiertää myös jäähdytys nesteet kovempaa joten tulos ei ole täysin verrannollinen.
Kyse on nyt jokatapauksessa elunperin ollut siitä että miksi Coolpower on huonoa polttoainetta autojen koneelle.
Siitä onkin sitten porukka keksinyt vääntää tähän mukaan jopa henkilöautot ja mitälie muuta.
Kyse nyt vaan on yksinkertasesti siitä että Coolpower ei voitele atuojen koneita läheskään yhtä hyvin kuin moni muu polttoaine ja en missään nimessä suosittele sitä kenellekkään joka haluaa pitää koneensa pitkäikäisenä.
Ja ajatelkaa että tämä koko naurettava vastaan mussutus alko kun kommentoin jollekkin joka valitti ettei kone toimi kunnolla ja mainitsi hieman virheellisesti polttoaineena olevan Coolia, että vaihda polttoainetta niin loppuu vikurointi.
Mutta kuten olen jo hieman aikaisemmin toisessa topickissa sanonut niin mulle on ihan yks ****ska hailee mitä nämä vänkääjät koneeseensa laittavat, kunhan ei rupea neuvomaan muita aloittelijoita ja tyrmää reilusti kokeneemman kommentteja. Ja kuten jo mainitsin niin minulla on kokemuksia kolmesta koneesta jotka paukahtivat Coolilla, johtuen huonosta voitelusta ja sitäkautta kuumenemisesta joka johti väljistymiseen, tulppien palamiseen, joka taas auttoi konetta hajoamaan koska lanka oli ilmeisesti katkennut sisään.
Miten ihmeessä esimerkiksi nestejäähdytetyn nelitahtikoneen vedättäminen asuntovaunu perässä liitty pieneen kakstahtiseen ilmajäähdytteiseen.
Nelitahdissa ei sitäpaitsi voidella polttoaineella vaan siellähän on erikseen moottoriöljy. Siis ollaan kahdessa täysin eri asiassa.
Mä ainakin maksaisin ainakin osan rikki menneistä osista auton omistajalle, jos mä ite törmäisin hänen autoonsa
Tätä en YV:hen jaksa vääntää...
Kuten jo sanoin niin kuka on sanonut mitään raskaudesta???
Ei kukaan, ja just perustelin miks raskaammassa on jopa helpompaa koneelle.
Eli jos et ymmärtäny niin kierrosten ollessa matalat koneessa ei synny läheskään niin paljon kitkaa joka nostaa koneen lämpöä ja myös kuluttaa, jolloin ei saada paremmasta polttoaineesta ja rissasta hyötyä, koska rissa suojaa konetta paremmin kuin synteettinen kun koneen kierrokset ovat korkeat ja kone en todella kauan yhtäjaksoisessa rasituksessa. Eli rissaa sisältävä polttoaine voitelee paremmin ja pitää myös koneen lämmöt matalammalla.
Tämä siis tähän koska asia liitty Savageen aivan yhtäpaljon kuin muihinkin polttomoottorin sisältäviin autoihin.
Ps:Mä en vänkää. Vänkääminen=faktoista vastaan väittämistä.
No jos se neula on löysällä niin on koneen oltava alhaalta kyllä järjettömän laihalla. Eli kierretty niin syvälle että on pulpahtanu jo kierteiltä.
Mullakin on pikku "arvoitus" jota en oo ite ratkaissut. Tää on tapahtunut jonkun aikaa sitten muutamia kertoja. Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä jonkä jälkeen painan kaasun pohjaan ja kurkku aukeaa täysille mutta tyhjäkäynti jatkuu? :mrgreen: Sittenkö kaasun löysää (kurkku menee kiinni) ja painaa uudestaan niin sitten ampasee.
Jos joku haluaa tehdä vilppiä ja kiinni jäädessään kusta radalle, niin osoittaa vain oman henkisen tasonsa. Eikö olisi parempi, että kun on yleiset säännöt olemassa, niin niitä noudatetaan pilkulleen, eikä tyylin, eihän tätä kukaan huomaa. Ei huomaakaan välttämättä, niinkuin esim. moottorin porttaamista, mutta jos joku käräyttää, niin varmasti kilpailukieltoa satelee.
Kyllä ne kunnolliset, laadukkaat teräslaakeritkin kestää ihan tarpeeksi kauan, että sen takia kannattaisi huijata.
Rissaa? risiiniöljyä?