Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15
331
Yleinen keskustelu / Halvin vaihtoehto?
« : 13.07.05 - klo: 22.25 »
kerro mihin päädyit!

332
minusta oli kamalan kivaa, jotta revon ainoa "miinus" oli takapuskurille roiskuva "pakokaasu". :)

sanomattakin selvää mikä näistä autoista minulla on.. ;P

333
Polttisautot / mikä saakutti
« : 13.07.05 - klo: 21.57 »
jep, ja uusien palojen pinta kannattaa myös hioa, etteivät luista ja lasitu heti alkuunsa! ei paljoa, sen verran että kiilto lähtee.

334
Polttisautot / auto ajon jälkeen??
« : 13.07.05 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "41287710"
entäs moottorista pensat pois? muuta ku tukkii letkun vaan??


polttoaineen saat imettyä sillä tankkauspullolla sieltä tankista pois.
sen jälkeen starttaa autoa, kunnes ei käy enää. laita after runia, wd-40 tai mitä valmistaja ikuna suosittelee.(jossain moottoreissa kaikki osat ei kestä kaikkia aineita, manuaali vihjaa varmaan jotain)

ja jossain polttoaineissa(sidewinder?) on after run oilit seassa, niiden kanssa ei pidä käyttää enää muita aineita.

335
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.07.05 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Wictro...

En ole hetkeäkään vaittänytkään että rissa tai muukaan öljy jäähdyttäisi konetta. Siitä ei ole hetkeäkään ollut kyse vaan siitä miksi lämmöt on korkeammat löpöllä missä ei ole rissaa. Johtuu siis korkeista kierroksista jolloin rissa voitelee paremmin kuin synteettinen ja tällöin ei kitka pääse lämmittämään konetta yhtä paljon kuin ilman rissaa olevalla polttoaineella.


samaa mieltä

Lainaus
Ja nimenomaan tuota nelitahtista henkilöautoa on täysin turha ottaa vertailukohteeksi pienelle 2 tahtiselle polttomoottorille. Vai kuinkahan moni noppakorolla kiertää yli 30.000 kierrosta minuutissa??? Ei yksikään, joten ei vaan yksinkertasesti voi verrata.


jos kyse on pelkästään rissan voitelukyvysä, mikä paranee lämpötilan noustessa, niin on yks hailee paljonko se kone kiertää. kyse on kitkasta, ja autossa on neljä mäntää, joiden pinta-ala lienee niin suuri, että se kompensoi kierroslukujen korkeuseron?


Lainaus
Ja mitä tuohon turhautumiseen tulee niin luetaanpas niitä viestejä... Jos olen asiallisesti jo kauan sitten tässäkin topickissa asiasta maininnut, mutta sit rupee alottelijat vänkäämään vastaan ja yrittävät vielä vääntää minusta sitä joka ei tiedä asioista mitään niin kyllä muutaman kymmenen viestin jälkeen alkaa pinna palamaan... Vai eikö?


siksi sanoinkin että ymmärrän turhautumisesi

Lainaus
Ja tosiaanko olet myös sitä mieltä että koneet lämpenee kuormalla enemmän? Kokeileppas vetää vaikka henkilöautolla jotain kuormaa ensin sopivalla vaihteella ja sitten sen jälkeen teet saman homman vaihteella jolla on kierrokset tapissa. Molemmilla kerroilla vaikka nappaat heti pysähdyttyäsi IR-mittarilla lämmöt koneesta. Kumma on jos et saanut suurempia lämpöjä sen jälkeen kun ajoit kierrokset tapissa.


sehän on selvä, että kiertävä kone kuumenee enemmän. mutta myös alhaisemmilla kierroksilla lämpötila on normaalia korkeampi.

Lainaus
1:1 Autolla toi homma on vieläpä sinäänsä puolueellista koska kierrosten ollessa korkeammalla kiertää myös jäähdytys nesteet kovempaa joten tulos ei ole täysin verrannollinen.


tämänkin vuoksi nurmikossa vedättäminen ei varmaan ole ilmajäähdytteiselle(ei puhallin)moottorille terveellistä.

Lainaus
Kyse on nyt jokatapauksessa elunperin ollut siitä että miksi Coolpower on huonoa polttoainetta autojen koneelle.
Siitä onkin sitten porukka keksinyt vääntää tähän mukaan jopa henkilöautot ja mitälie muuta.


on järkeenkäypää, että rissaköyhä-polttoaine ei oikein sovi autoille. tästä varmaan kaikki ovat samaa mieltä?
henkilöautovertaus tuli sen väitteen myötä, että kone  
ei kärsisi vedättämisestä.

Lainaus
Kyse nyt vaan on yksinkertasesti siitä että Coolpower ei voitele atuojen koneita läheskään yhtä hyvin kuin moni muu polttoaine ja en missään nimessä suosittele sitä kenellekkään joka haluaa pitää koneensa pitkäikäisenä.


totta ja hyvä homma

Lainaus
Ja ajatelkaa että tämä koko naurettava vastaan mussutus alko kun kommentoin jollekkin joka valitti ettei kone toimi kunnolla ja mainitsi hieman virheellisesti polttoaineena olevan Coolia, että vaihda polttoainetta niin loppuu vikurointi.


hyvä neuvo oli se

Lainaus
Mutta kuten olen jo hieman aikaisemmin toisessa topickissa sanonut niin mulle on ihan yks ****ska hailee mitä nämä vänkääjät koneeseensa laittavat, kunhan ei rupea neuvomaan muita aloittelijoita ja tyrmää reilusti kokeneemman kommentteja. Ja kuten jo mainitsin niin minulla on kokemuksia kolmesta koneesta jotka paukahtivat Coolilla, johtuen huonosta voitelusta ja sitäkautta kuumenemisesta joka johti väljistymiseen, tulppien palamiseen, joka taas auttoi konetta hajoamaan koska lanka oli ilmeisesti katkennut sisään.


kokemus on aina hyvä perusta tiedolle.

minua ei ole häirinnyt muu kuin se moottorin vedätys, radalla ajo on varmasti koneelle rankkaa, etenkin kisat. ja risiiniä on hyvä sielläkin olla

336
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 11.07.05 - klo: 16.18 »
juu, laihemmalla = kovemmat kierrokset

337
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.07.05 - klo: 16.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Miten ihmeessä esimerkiksi nestejäähdytetyn nelitahtikoneen vedättäminen asuntovaunu perässä liitty pieneen kakstahtiseen ilmajäähdytteiseen.
Nelitahdissa ei sitäpaitsi voidella polttoaineella vaan siellähän on erikseen moottoriöljy. Siis ollaan kahdessa täysin eri asiassa.


samalla tavallahan se vedättäessä se kuuma kaasu jää sylinteriin lämmittämään, oli 4-t tai 2-t. 4-t:tä jäähdytetään pääsääntöisesti vedellä, ilmajäähdytteistä löytyy esim vw-kuplasta. sehän on kyl yks ja sama kummalla jäähdyttää.

4-t jäähtyy polttoaineella samalla tavalla kuin 2-t. vain voitelu tulee eri kautta. ei se rissa yksinään konetta jäähdytä, kyllä se metanoli näyttelee suurta osaa myös.

kysehän ei ole hiljaisilla/kovilla kierroksilla ajosta, vaan ajovastuksesta - kuten pitkästä heinikosta. tällöin vertaus "kivireen" vetämisestä on osuva mielestäni.

ymmärrän turhautumisesi usein hoke, mutta asian voi esittää monin tavoin. minä en täällä halua ketään todistaa tyhmäksi, vaan keskustella ja miettiä itse samalla kuinka homma oikein meneekään.

sehän nyt on selvä, että korkeat kierrokset kehittävät enemmän lämpöä tiheämmän räjähdystaajuuden takia. jos jäähdytys ei kasva samassa suhteessa, niin kone ylikuumenee.

kommentti öljyistä oli vain esimerkki siitä, että lämpötilan nousu ei aina ole hyväksi voitelulle. paitti sillä byronilla ;D

jep.

338
Yleinen keskustelu / "mullistus" akkuteknologiassa!
« : 11.07.05 - klo: 16.02 »
tuo 60 sekuntia latausta, 3 min ajoa ei oikein vain käytännössä toimi.

ehkä 3 min latausta, minuutti/kaksi ajoa.

vaikka ei ole kyllä omakohtaista kokemusta kuin kahdesta "autosta"

339
laakerit voisi minun mielestä silti sallia keraamisina. ei maksa paljoa, suorituskyvyn lisäys on olematon. mutta kesto on eri luokkaa, jolloin kisoissa ei tulisi keskeytyksiä niin usein(nämä lienevät kaikkien kannalta ei-toivottuja).

hiilikuitu on selvästi kevyempi yhtä kestävänä kuin muut yleiset materiaalit ja maksaa hirmuisesti(vaikka tekisi itse - ainakin työn muodossa)
sen kieltäminen käypi järkeen.

340
Yleinen keskustelu / Minkä ikäisenä?
« : 11.07.05 - klo: 15.14 »
25v ostin ekan auton: kyosho inferno RTR 7.5, kuukauden päästä kaveriksi traxxas revon.

aloitin siis jossain maalis-huhtikuussa.

341
Yleinen keskustelu / Kuka korvaisi?
« : 11.07.05 - klo: 14.59 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mä ainakin maksaisin ainakin osan rikki menneistä osista auton omistajalle, jos mä ite törmäisin hänen autoonsa :roll:


nythän ei ole kyse tästä, vaan siitä että lyöt radiot päälle ---> toinen saa häiriön ja ajoneuvo syöksyy seinään/lastentarhan pihalle/muuhun epämiellyttävään suuntaan

342
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.07.05 - klo: 14.36 »
jos äkkiseltään laskee (suurinpiirtein) niin 1dl rissaa 4l:ssa polttoainetta on 2,5%, eli varmaan ihan ok lisäys. yli 5% lisäys on varmaan liioittelua?

343
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.07.05 - klo: 14.16 »
no prkl!

jr-hobby minullekin myi 20% cool poweria Revon mukana. Tuli muuten postisssa 15% fuilia. siinä lukeekin vielä "15% HELI", eli kopterilitkua.

laitoin rissaa tollasen desin/puoltoista siihen gallonaan.

lämmöt on liian korkeat, voipi johtua polttoaineesta?

mitäs olet HOKE mieltä, että kannattaako kokeilla modeltechnics qvikfire(oliks se noin kirjoitettu?) 10 ja 16 %(molempia kaapissa, yht 1 1/2 gallonaa, ja cool poweria 1/2 gallonaa)?

vai mitä niille tekisin. infernokin on käynyt kuumana 10% qvikillä ja 15% cool powerilla.

mitäs jos menee kone cool powerin takia, kun myyjä erikseen sanoi että cool power on juuri hyvä revolle, kun tiedustelin suositeltavaa merkkiä/prosenttia?

onko minun vika silloin? täh? persus sentään.

344
Yleinen keskustelu / "mullistus" akkuteknologiassa!
« : 11.07.05 - klo: 14.02 »
kaipa sen akun saa minkälaiseksi haluaa, mutta oletan että aluksi kyseessä on kannettavaan tietokoneeseen/kännykkään tarkoitettua teknologiaa.

Tai ainakin nämä nostavat akun valmistusmääriä siten, että hinta tulee varmaan aika järkevälle tasolle.

345
Yleinen keskustelu / "mullistus" akkuteknologiassa!
« : 11.07.05 - klo: 13.56 »
toshiba on julkaissut akun, joka latautuu 60 sekunnissa 80% varaukseen, pitäisi kuulemma kestää 1000 latauskertaa.

ei hajua mikä on akun virrananto maksimi, mut kamoon, minuutti!

346
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 10.07.05 - klo: 02.21 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tätä en YV:hen jaksa vääntää...

Kuten jo sanoin niin kuka on sanonut mitään raskaudesta???

Ei kukaan, ja just perustelin miks raskaammassa on jopa helpompaa koneelle.

Eli jos et ymmärtäny niin kierrosten ollessa matalat koneessa ei synny läheskään niin paljon kitkaa joka nostaa koneen lämpöä ja myös kuluttaa, jolloin ei saada paremmasta polttoaineesta ja rissasta hyötyä, koska rissa suojaa konetta paremmin kuin synteettinen kun koneen kierrokset ovat korkeat ja kone en todella kauan yhtäjaksoisessa rasituksessa. Eli rissaa sisältävä polttoaine voitelee paremmin ja pitää myös koneen lämmöt matalammalla.

Tämä siis tähän koska asia liitty Savageen aivan yhtäpaljon kuin muihinkin polttomoottorin sisältäviin autoihin.

Ps:Mä en vänkää. Vänkääminen=faktoista vastaan väittämistä.


minä olen taas aina oppinut/kokenut/ymmärtänyt että moottorin "vedättäminen" nostaa käyntilämpöä ja ei ole hyväksi moottorille.

vertaan tilannetta vaikka asuntovaunun vetämiseen. eli jos 1:1 autolla hinaa vaunua(12m pitkä votkale perään 6 neliömetrin ilmanvastuksella varusteltuna, paino lienee tyyliä "tarpeeksi"), niin tästä valtavan massan aiheuttamasta kierrosten laskusta johtuen, moottori käy viileämmin, paremmin ja kestää pidempään?

rissa voitelee kuumempana paremmin, siitä olen samaa mieltä. mutta voiteluaineitahan on synteettisiäkin.

347
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 10.07.05 - klo: 01.23 »
roska kaasuttimen kanavissa?

jos siellä joku hiekanmuru välillä tukkii kanavan? kaasuttaessa imu vaikka jotenkin vetäisi sen hollilleen.(vertaa "puunpalanen" limsapullossa)

348
Polttisautot / Auto on liian nopea
« : 10.07.05 - klo: 01.20 »
kuinkas olisi kaasuttimen kurkun pienennys holkilla?

rajoittunut virtaus rajoittaa tehoakin.

pakoputkiston vaihto voi myös auttaa.

tai sitten säädät kaasulle menevää linkkitankoa siten että kaasuttimen kurkku ei avaudu enää kokonaan täyskaasulla.

pidemmät välitykset voisivat muuten hidastaa kiihtyvyyttä, mutta kone saattaa olla rasituksessa silloin.

349
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 07.07.05 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No jos se neula on löysällä niin on koneen oltava alhaalta kyllä järjettömän laihalla. Eli kierretty niin syvälle että on pulpahtanu jo kierteiltä.


ajattelin sokka/jousikiinnitystä, käyhän se noinkin :)

350
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 07.07.05 - klo: 18.54 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Mullakin on pikku "arvoitus" jota en oo ite ratkaissut. Tää on tapahtunut jonkun aikaa sitten muutamia kertoja. Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä jonkä jälkeen painan kaasun pohjaan ja kurkku aukeaa täysille mutta tyhjäkäynti jatkuu?  :mrgreen: Sittenkö kaasun löysää (kurkku menee kiinni) ja painaa uudestaan niin sitten ampasee.


luistista sojottava neula, joka sulkee tyhjkäyntisuutinta on löysällä, ja ei joka kerta nouse luistin mukana?

tai sitten vaan kylmä kone?

351
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 07.07.05 - klo: 18.49 »
lisäarvaus: häiritsevä radiolaite lähistöllä?

352
Polttisautot / Pieni arvoitus
« : 07.07.05 - klo: 18.46 »
jos kyseessä ei ole tyhjäkäyntiruuvi (mitä en epäile, kysyjästä päätellen), niin kampikammioon jäänyt polttoaine tekee saman, jos koneessa on ilmavuoto.
putken ollessa tukkeessa paine voisi työntää liikaa ainetta kaasariin..hmm

tossa mun pika-arvaukset

353
Lainaus käyttäjältä: "brutales"


Jos joku haluaa tehdä vilppiä ja kiinni jäädessään kusta radalle, niin osoittaa vain oman henkisen tasonsa. Eikö olisi parempi, että kun on yleiset säännöt olemassa, niin niitä noudatetaan pilkulleen, eikä tyylin, eihän tätä kukaan huomaa. Ei huomaakaan välttämättä, niinkuin esim. moottorin porttaamista, mutta jos joku käräyttää, niin varmasti kilpailukieltoa satelee.

Kyllä ne kunnolliset, laadukkaat teräslaakeritkin kestää ihan tarpeeksi kauan, että sen takia kannattaisi huijata.


selitys hyväksytty!

tarkoitukseni ei ollut salaa niitä keraamisia kytkinlaakereita pitää, ja niillä
suorituskykyä nostaa. Varmaan mielenosoituksena pistäisin Ceramic Racing-paidan vielä päällä :)

tarkoitin että jos tuollainen sääntö on, niin se on mielestäni niin typerä, että menee maku koko hommasta. ja tämän ilmaistakseni sitten pissiskelisin jonnekin minne ei pitäisi.

Oli vähän paha päivä kun tuon kirjoitin. Pahoitteluni!

Unohdin teräskuulalaakerit ihan kokonaan!

ei oikein aivo toimi aina

Eli kaikki ok, ei laiteta keraamisia ei.

kiitos asiallisesta vastauksesta!

pistetään sitten Wictro Lithium Love Racing-paita! :)

edit; onko kampakeraamiset osat sallittuja? ..ööh..  :D

354
älkää nyt nelivetoon laittako eripari renkaita eteen/taakse! hajoo vetoakselisto aika heti.

auton mukana tulevat renkaat ovat voineet kovettua, kun se auto on seissy ikkunassa/hyllyssä/varastossa kauemmin ennen myyntiä. kuluvat ehkä siksi noin, ja pitokin on silloin huonompi

355
Polttisautot / Xray XB8
« : 01.07.05 - klo: 09.51 »
http://www.twf8.ws/new/home.htm

tuolta vasemmalta "technical data" --> shocks & springs ---> springs, kelaa testausselvitys alas, niin  pohjalta löydät linkit etu ja takajousien jäykkyystaulukoihin!

eli näihin:

http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/springratefront.html

http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/springraterear.html

sieltä illistää sitten, että mikä on missäkin päin listaa(kattaa yleisimmät merkit)

356
minä en kyllä tajua miksi keraamiset laakerit on kielletty.

autoihin sai vaihtaa "varmasti" hajoavia osia. minusta neulalaakeri on sellainen. on hajonnut jo litran ajolla.

keraamiset laakerit maksavat 3e(!) / kpl. halvemmallakin varmaan saa.

ei pitäis olla rahasta kiinni.

jos minulla on kisoissa keraamiset laakerit kytkimessä, ja joku siitä urputtaa,
niin pissin radalla ja menen kotiin. en tule toiste.

muuten säännöt ovat varmaan kaikkien mielestä aika ok!

Kiitos vaivannäöstä!

milloinkas on kisoja?

357
Polttisautot / väljyys
« : 30.06.05 - klo: 02.53 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Rissaa? risiiniöljyä?


samaa tavaraa ovatten

358
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 28.06.05 - klo: 15.53 »
mää tein ite, meni ehkä 10 minuuttia:



hyvin toimi !

359
Polttisautot / väljyys
« : 28.06.05 - klo: 15.23 »
terveelle kuulostaisi! flop ääni on hyvä juttu.

kyllähän sen koneen pyöriä pitääkin jos enempi voimaa käyttää. pitäähän se käyntiinkin saada.

360
sarjan voisi jakaa koon/painon mukaan. ja siihen joku tilavuus/painoindeksi.

minun puolestani koko touhu voisi olla aluksi kovinkin sallivaa ja huvimielistä,
tärkeintä olisi, että kilpailukynnys saataisiin mahdollisimman matalaksi.

myös kaikilla yleisimmillä autoilla pitäisi pystyä kilpailemaan siten, että mikään auto ei olisi itsestään selvä valinta.

yksi vaihtoehto olisi tehdä luokat koneen koon mukaan 12-18 ja 19-28, ilman muita rajoituksia(paitsi ehkä minimipainoraja, joka voisi olla 19-28 luokassa olla vaikka 4 kiloa)

suomessa ei ole niin paljoa harrastajia, että olisi mahdollista tehdä kovin montaa sarjaa jos rajoituksia on liikaa.

tai sitten pelkkiä outlaw luokkia koneen tilavuuksien mukaisesti?

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15