Kirjoittaja Aihe: Tikkuradio VS rattiradio  (Luettu 3078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa devil

  • Jäsen
    • Profiili
Tikkuradio VS rattiradio
« : 15.07.03 - klo: 17.13 »
Mielipiteitä kumpi on parempi radio-ohjattavassa autossa.
Itse olen ennemmin testannut vain rattiradiota ja tulevassa autossa tulee tikkuradio,  :roll:
Jotenkin vain tuntuu, että autoon sopii paremmin rattiradio.
Kalamiehet on erikseen...

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #1 : 15.07.03 - klo: 17.35 »
Mää ajoin tikkuradiolla kisaa noin viisi vuotta ja nyt ratilla vajaan vuoden. Paha sanoa kumpi on nopeampi, mutta jotenkin tuntuu että ratti sopisi paremmin RC-autoiluun. Esimerkiksi jarruttaminen on huomattavasti nopeampaa ratilla kuin tikulla - tuli todettua C-8 polttiksella Hyvinkään pääsuoran lopussa...

Tosin ajaahan yhdet 90-luvun parhaista kuskeista eli Masami ja Davidi tikkuradioilla, joten mene ja tiedä  :wink:

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #2 : 15.07.03 - klo: 21.04 »
kyllä se ratti pitää olla.
noi tikku radiot voi tunkea sanonko minne.
no en sano.

huom. toi on mun mielipide.

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #3 : 15.07.03 - klo: 21.22 »
Joo. Ratti. Itse menin ostamaan tikun ja kadun sitä, vaikka harrastankin enimmäkseen kavereiden kanssa sudittelua Mad Forcella. Olen huomannut, että pihasuditteluunkin ja erityisesti radoille (joo heipähei :oops: , vaikka ajelenkin touring radalla monsterilla :mrgreen: ) rattiradio on hyvä. Kun nääs pitää kääntyä tai ajaa muuten vain vähän vinoon tai pitää auto suorassa on ratti paljon helpompi pitää oikeassa asennossa. Tikkua on vaikea pitää pari milliä käännettynä, kun pienikin liike tikulla saa sen jo ääriasentoon, joka on rattiradiolla sama kuin kääntäisi (mallista riippuen kierroksen tai sinne päin). Rattiradiossa käsi pysyy paljon  vakaampana ja on pienille virheille immuunimpi ja mukavampi (ainakin minun kädessä). Lisäksi rattiradioissa voi sitä ohjaus herkkyyttä vielä säätää. Ihan jopa Kyoshon Perfex -aloitus radiossa. Lisäksi rattiradiot ovat kehittyneempiä ja uskoisin, että sitämyötä myös laadukkaampia, koska niitä ostetaan enemmän ja on taas valmistajilla laittaa suuren kysynnän vuoksi lisää resursseja mukaan peliin. :wink:
Siis nuo kokemukseni ratista ovat tulleet, koska kaverillani on ratti ja olen ajellut riittävästi sillä.
Ja muuten jos jollain lojuu kaksikanavainen rattiradio pölyttymässä, voitteko laittaa YV:tä.
Nikko on kirosana!

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #4 : 15.07.03 - klo: 22.23 »
Kumpi sopii paremmin itsellesi ja kumpaa osaat käyttää paremmin!!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #5 : 15.07.03 - klo: 23.24 »
Tikkuradio = Nikko = Lelu = ihan p***a auto :mrgreen:
Rattiradio = Kunnon rc-auto :wink:

To yllä oleva on ihan oma mielipide.
Yhdyn täysillä tohon Tuning girlin viestiin!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #6 : 15.07.03 - klo: 23.25 »
Kun aloitin harrastuksen niin aloitin sen rattiradiolla, ja rattioradioon olen tottunut. Tikkuradion omistan myös, olen sillä jokusen kerran kokeillut ajaa, mutta hommasta ei tahdo tulla mitään. Se on varmastikkin ihan siitä kiinni kumpaan tottuu, jos olet tottunut ajamaan tikulla niin varmasti ajat yhtä hyvin kuin samantasionen kaveri joka ajaa rattiradiolla.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #7 : 15.07.03 - klo: 23.28 »
Hyvä tikkuradio on todellakin parempi kuin huono rattiradio!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #8 : 16.07.03 - klo: 09.03 »
Kaikki tuntuvat olevan aika paljon tikkua vastaan. Itselläni on päinvastainen kommentti! Olen tikkujen puolella!!! Olenko nyt siis luopio vai mikä?  :lol:
Itse tikulla on parempi ohjaustuntuma ja eikä ole ollut mitään ongemia sen mötikän kanssa. Se on tarpeeksi tukeva käteen, ratti on ehkä turhan heppoinen masiina. Monsterin kanssa tikku on ehdoton, asfaltillakin on kelvollinen (siis Alphalla!). By the way Hitec valmistaa parhaita radioita!!! Siis tämäkin on vain OMA mielipiteeni, kukin pysyköön lestissään!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
jarru
« Vastaus #9 : 16.07.03 - klo: 09.14 »
Molemmat radiot ovat hyviä, molemmilla pystyy ajamaan yhtä kovaa. kuskistahan se on kiinni.
yksi asia on kuitenkin fakta: Jarruttaminen on vaikeampaa. Tämä vaikeuttaa crossi auton hallintaa etenkin ilmassa.
Yleensä tullaan kaasu pohjassa hyndään, ja sitten ilmassa pitää usein kytkeä jarrua, tilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän. Silloin tikun liike on iso verrattuna rattiradion kaasuvivun liikettä.
Tätä asiaa spekuloin Deganin kanssa EM warm upissa kun niin monet eivät osanneet jarruttaa ilmassa nopeassa hyndässä. Käytiin haastattelemassa tiukkuradiokuskeja, ja he myönsivät ettei meinaa ehtiä jarruttaa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #10 : 16.07.03 - klo: 11.42 »
Se kyllä voi olla totta. Itselläni ei pakin kanssa ole ollut mitään vaikeuksia, eikä myöskään hyndistä ajettavana ole ollut paljoa ongelmia kaasun/hidastamisen kanssa. Kukin tyylillään...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #11 : 27.07.03 - klo: 14.03 »
Uskoisin että useimmilla vertailu perustuu nikon tikkuradioon ja "kunnon" rc-auton rattiradioon.
Kyllä itse kun uuden radion ostan, niin pysyn ratissa, koska siihen olen tottunut!

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Tikkuradio VS rattiradio
« Vastaus #12 : 27.07.03 - klo: 15.15 »
Tikkuradiolla aikoinaan aloitin ja siitä kovasti pidin ja sitten sain ratin käteen.. Jotenkin vieläkin tuntuu että se tikku on se mun "juttu" vaikkain ratti onkin parempi.  :wink:
// Niklas " jokipoika " Jokinen