Katselin tuota VH Cross–country Buggya alunperin itsekin, kun se näyttää paremmalta, mutta päädyin HBX:ään.
Auto ei ole ole alkuunkaan sama, kun HBX autot (Bonzer ja Buggy, jotka taas ovat käytännössä sama auto eri moottorilla ja vanteilla, eli Henggalle samalla tiedoksi, että Bonzerin vanteet käy Buggyyn, mutta en sekoittaisi eri kokoja samassa autossa, ellei tee 2-vetoista, olen ymmärtänyt et 4-vetona erikokoisesta rengaspareista ei varmaankaan kardaani ja rattaat oikein tykkää!).
VH:lle ja HBX:lle yhteistä on se, että kummatkin on Kiinassa tehtyjä "halpisautoja", mutta sama auto ei ole.
Myös tästä VH-autosta löytyy artikkeli (saksaksi) samasta paikasta kuin Bonzerista
http://www.emrichs.de/auto/renus/index.htm. Mukana myös muutamia havainnoollisia kuvia, vaikkei tekstiä ymmärtäisikään.
Lyhyesti pääkohdat:
Artikkelissa ei juuri autoa kehuta: Auton huippunopeus on myukana tulevalla 24 hampaisella pinjonilla testin mukaan jopa turhan kova hallittavuuteen nähden, mutta kiihtyvyys on sitten taas surkea. Auto ei kuitenkaan myöskään kulje luvattua 60 kmh.
Suora lainaus (oma suomennos): "Mitä tekee kuulalaakeroinnilla ja parilla alumiiniosalla, jos tärkeämmät osat kuten iskunvaimentimet ja nopeudensäädin ei toimi", kiteyttää asian aika hyvin. Aiemmin testissä on kerrottu, että iskarit hajosivat alta aikayksikön ja nopari käytännössä suli kolmen akun jälkeen, myöskään jarrutuksessa/pakissa ei ole viivettä, mikä hajoittaa rattaat.
Artikkelin mukaan autossa on hyvää se että akselistot, differentiaali, kori ja spoileri ovat yhteensopivia Carson Strormracerin kanssa, eli varaosia pitäisi olla saatavilla.
Itse en tätä VH:ta valinnut, vaan halvemman HBX:n ja hintaan nähden olen ollut tyytväinen, vaikka muoviosat ja rattaat ovat tässäkin aika kehnoja. HBX:n hyvistä ja huonoista puolista tässä on kuitenkin jo ollut keskustelua, eli ei siitä tällä kertaa enmpää.