Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576147 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #180 : 13.12.04 - klo: 10.16 »
Noniiin, nyt ois SS kasassa... lootan säädöt ja kaasarin säädöt vielä hiukan hukassa, kunhan kerkiöö niin ruuvailla taas oikeen urakalla, ton alaneulan kiinni kohta on vähän hakusessa. Että sais sen n. 2.5kierrosta auki sitä. Mistä lähteä sitten säätämään.

Tässä kuitenkin kuvia hommasta,

http://vilkutin.1g.fi/uudet/
Kyosho Inferno MP9e

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #181 : 13.12.04 - klo: 15.33 »
http://vilkutin.1g.fi/uudet/Savage_SS/kasaus/savage%25232.jpg Onko tossa savage tekstin alta lähtenyt jo maalia ja pakoputkeen tullut lommoja? Miltä tuntuu savage "pitkän" tauon jälkeen?  :mrgreen: On kyllä aika hieno..  http://www.rccaraction.com/rc/articles/htpporting_1.asp Moottorin viritystä.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #182 : 13.12.04 - klo: 17.34 »
Joo, tuo pakoputki vähän karsimaaleja, kun en heti tajunnu pistää ilmastointiteippiä korin kylkeen. Joten putki kerkes sulattaa vähän maalia pois, ja toi ilmastointiteippikin vähän suli putkeen mutta sen ei ole väliä kunhan maalit pysyy korissa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #183 : 20.12.04 - klo: 06.52 »
Niin Teris, täällä puhutaan kaikesta savageen liittyvästä asiasta. Siihen savage 21 autoon saa rotostartin ihan helposti. Ostaa vaan sen rotostartin, ottaa vanhasta vetostartista yksitielaakerin ja ostaa rotolle akun ja sille laturin. Siihen menee ihan norm. 7.2 volttinen akku. Savage 25RTR:rässä tämähän on vakiona.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #184 : 22.12.04 - klo: 07.43 »
Onko tossa 3 neulanen kone? Kuinka vaikee se on ekaks polttikseks?  Niin ja onko toi KESTÄVÄ? Käykö pakkiin Futaba S3003 servo?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #185 : 22.12.04 - klo: 10.54 »
Savage 21 autossa on kolme neulaa kaasarissa, mutta 25- ja SS-malleissa on vain kaksi ja helpotettu säädettävyys.
Reversen servoksi käy vaikka tuo servo. Itellä ainakin vakioservo vetää ihan hyvin, tosin vaihtaminen vie aikansa.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #186 : 22.12.04 - klo: 14.14 »
öö.. tota noin eikös toi SS mailli oo kaikista paras savage ajo kunnos?
kun siinä on valmiiks säädettävät tukarit ja pakit jne...
jepajee

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #187 : 22.12.04 - klo: 18.08 »
Rotosta voi olla montaa mieltä (itse en oikein tiedä kumman kannalla olen), mutta kyllä se paras savage on. Saa koota itse ja on vähän kestävämpää palikkaa.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #188 : 22.12.04 - klo: 18.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
öö.. tota noin eikös toi SS mailli oo kaikista paras savage ajo kunnos?
kun siinä on valmiiks säädettävät tukarit ja pakit jne...


Niin eihän siinäkään pakkia ole vakiona :wink:

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #189 : 22.12.04 - klo: 20.00 »
No pitääkö ss koota niinku ihan ihan ite joka ruuvi paikalleen?
jepajee

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #190 : 22.12.04 - klo: 20.21 »
Joo, se on kyllä helppoa, kun nämä hpi:n ohjeet tuntee. Samalla jos ostaa ss:sän kannattaa diffi öljyt vaihtaa ´ja ehkä ristitapitkin.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #191 : 22.12.04 - klo: 21.10 »
Miten kasaamattomaan autoon voi vaihtaa diffiöljyt?  :lol:  Niin, siis sinne kannattaa laittaa kunnon öljyt ja tiivistää diffi varmuuden vuoksi, että pysyy hyvin sisällä kovassakin vauhdissa. Myöskin diffeihin voi ostaa ristitapit ja niihin tuplarattaat. Jos varaa on niin myös metalliset diff caset ovat hyvä ostos. Sitten ei mee diffit ihan helposti rikki.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #192 : 22.12.04 - klo: 22.00 »
Omakäsitykseni on että ss:n diffit on jo koottu :?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #193 : 23.12.04 - klo: 08.42 »
Oma käsitykseni on, että ne eivät ole purettu. Voi hyvin olla, että ne onki kasattu. En vain tullut ajatelleeksi, että nehän on voitu kasata valmiiksi.

Ne savagen vakiorenkaat eivät muuten ole mitkään kovin huonot pidon kannalta ainakaan. E-maxxin vakiorenkaat eivät pidä puoliakaan siitä talvella ku savagen! Pistettii savageen mun e-maxxin renkaat, niin ei päässyt edes yhtä pihamäkeä ylös, eikä vauhtia saanut kiihdytettyä juuri lainkaan. Mutta kun pistettiin savagen renkaat takas, niin tuli täyttä vauhtia saman mäen ylös ja muutenkin pystyi kaahaamaan ihan kunnolla. Ei vain sutimaan ja pyörimään, niin kuin e-maxxin renkailla.

Ja ehkä niidenkin räpättämiseen voisi auttaa, että poraa ulkokumiin sopivan kokoiset reiät, että kosteus pääsee roiskumaan keskipakoisvoiman voimasta ulos. Ja renkaat hyvin kiinni vanteeseen.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #194 : 23.12.04 - klo: 10.01 »
Voi johtua siitäkin että savagen renkaat on kapeammat niin tulee paino pienemmälle alalle.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #195 : 23.12.04 - klo: 12.10 »
No eroa ei silmällä juuri huomaa. Eron veikkaisin olevan ~0.5-1cm. E-maxxin renkaiden kuvio on ainakin liian tiuha --> tukkoutuu heti ja toimii siten slickseinä. Savagen kuvio on myös tiheä, mutta erilainen. Ero tulee varmasti kumiseoksesta. Savagessa on paljon "lössömpää". Ja e-maxxin renkaat ovat kuin muovia.  :?

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #196 : 23.12.04 - klo: 17.44 »
Mistä saisi savagen 10x16x5 kokoisia laakereita diffeihin? Hobbylinasssa ei ollut hyllyssä ja laakeriliikkeet pyörittelevät päätään kun on erikoinen koko.

Kysely kaverin puolesta.

Poissa jarppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #197 : 23.12.04 - klo: 17.56 »
Piti vaan kysellä et kannattaisko ostaa savageen metalliset ylä/alatukivarret,ku ne maksaa aika paljon et onko ne todellakin hintansa väärti??Ja ku ne muoviset ei ainakaan kestänyt kovin hyvin ku tuli ajettua hyppyristä vähän ohi ja rengas nappas hyppyrin reunaan ja sen jälkeen oli muovi osat aika kiemurat!!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #198 : 23.12.04 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"
Mistä saisi savagen 10x16x5 kokoisia laakereita diffeihin? Hobbylinasssa ei ollut hyllyssä ja laakeriliikkeet pyörittelevät päätään kun on erikoinen koko.

Kysely kaverin puolesta.
Itellä oli sama juttu kerran. Soitin laakeriliikkeisiin, niin ei tahtonut uskoa koon olevan olemassa. Silloin kuitenkin hobbylinnan varaosa-autosta sain ne.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #199 : 23.12.04 - klo: 19.21 »
Lainaus käyttäjältä: "jarppi"
Piti vaan kysellä et kannattaisko ostaa savageen metalliset ylä/alatukivarret,ku ne maksaa aika paljon et onko ne todellakin hintansa väärti??Ja ku ne muoviset ei ainakaan kestänyt kovin hyvin ku tuli ajettua hyppyristä vähän ohi ja rengas nappas hyppyrin reunaan ja sen jälkeen oli muovi osat aika kiemurat!!
On ne ainakin hienommat, mutta itse eikä kaverini olla koskaan saatu muovisiakaan hajalle. Kerran kaveri ajoi täysiä tukevaan aurauskeppiin, niin meni ympäriltä kaikkea muuta, mutta tukivarsia ei mennyt rikki. Että itse olen todennut ne hyvin kestäviksi.  :D

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #200 : 23.12.04 - klo: 21.32 »
Eräässä saksalaisessa rc-lehdessä oli juttu, jossa oli yksi mies joka oli ajanut savage 21 autolla jo yli 80litraa!
Hän kertoi, ettei alumiiniset tukivarret auta muuhun kuin ulkonäköön.
Niin siinä lehdessä.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #201 : 24.12.04 - klo: 08.38 »
Onko se kaasarin kaula kulunut niinpaljon että se ei kiristy enään? Jos on tolleen niin jotain vaikka putki teippii vetäsee ympärille.  :wink:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #202 : 24.12.04 - klo: 08.48 »
En suosittele mitään putkiteippivirityksiä. Se ei SAA pystyä vetämään sieltä ilmaa!! Se ei siis pääse kiristymään tarpeeksi tiukalle. Ei nyt oikein hahmotu mieleen toi kiinnitys systeemi. Onko siinä mahdollista viilata niitä pintoja, joiden läpi ruuvi menee ja jotka ottavat varmaan kiinni liian aikaisin? Miksi sulla on muuten kaasari irti? Mitä sille on tapahtunut irti ollessaan, kun ei käy enää paikalleen?
Ja jos jollain virität sen kiinni, niin laita tiivistemassalla vielä hyvin tiiviiksi se, muuten ei kannata ajaa.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #203 : 24.12.04 - klo: 09.34 »
Lisää tiivistettä vaan väliin niin ei pääse ilmaa hornimaan sieltä. Semmonen valkonen putkieristysteippi toimii hyvin. Pitää ilman loitolla ja nesteet sisällä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #204 : 24.12.04 - klo: 11.24 »
Savagessa säädöt vissiin pielessä muttä miten? Kun pitää jarruä hetken päällä niin ampuu oikein kunnolla eteen päin kun päästää tyhjäkäynnille. Ei muuten mutta vaikea pysäyttää. (Voiko johtua siitä että ei ollu folioa jäähdytyskannen päällä) :(

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #205 : 24.12.04 - klo: 14.36 »
Koita auto sammuksissa, että palautuuko kaasua päälle jarrun painamisen jälkeen. Otat ilmanputsarin pois ja katot kurkkua. Painat jarrun pohjaan ja päästät pois. Aukeeko kurkku pois päästämisen aikana?
Onko sulla kaasun palautusjousi paikallaan? Jos ei ole, tai sen on liian heikko, niin laita sopiva kuminauha vetämään sitä kaasaria kiinni. Kuminauha kannattaa laittaa vaikka siihen luistimen päästä menemään moottorin toiselle puolelle vaikka pääneulan putkiloon kiinni.
Johan tuli vaikeasti selitettyä.  :shock:

Poissa Krapula

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #206 : 26.12.04 - klo: 16.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Savagessa säädöt vissiin pielessä muttä miten? Kun pitää jarruä hetken päällä niin ampuu oikein kunnolla eteen päin kun päästää tyhjäkäynnille. Ei muuten mutta vaikea pysäyttää. (Voiko johtua siitä että ei ollu folioa jäähdytyskannen päällä) :(


Mulla on ollut hieman samoja ongelmia. Eli jos kaasun painaa pohjalle, sitten päästää neutraalille, kaasari jää auki n. 1mm. Mutta jos sitten pistää jarrun täysille ja päästää, kaasari aukeaa puoleenväliin.

Itse kyllä tein myös sen havainnon, että servovipu jarruttaessa vetää myös sen kaasuvivun huomattavan paljon kiinni (kuuluuko sen toimia näin?) ja yrittää vielä enemmän sulkea kaasaria, vaikka se on jo siinä 1mm:ssä ja sitten jarrun vapauttaessa kaasu ponnahtaa auki. Asia korjaantui jonkin verran (mutta ei hyväksi) kun löystin hieman sen muovikappaleen ruuvia, johon jarru- ja kaasulinkki liittyvät.

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #207 : 26.12.04 - klo: 17.17 »
TÄSSÄ oma savageni ja takavalot.

Se kaasun ongelma ratkeaa riittävän jäykällä kaasun palautusjousella.

Poissa vaanes

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #208 : 26.12.04 - klo: 17.35 »
mul on tai oli madi mut siin  oli sama ongelma kaasun kans, ratkes ku vaihdoin kaasuservon rautatangon joka säätää kaasarin asentoa...
Corally c4

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #209 : 26.12.04 - klo: 18.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"
TÄSSÄ oma savageni ja takavalot.

Se kaasun ongelma ratkeaa riittävän jäykällä kaasun palautusjousella.


Mitä tuo auto on?
Tunsin savagen( :) ), miragen, monster beetlen ja twin forcen, mutta mikä se yksi oli? toiseksi kauimmainen siis.