Kirjoittaja Aihe: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita  (Luettu 2955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vimpu

  • Jäsen
    • Profiili
järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« : 09.03.08 - klo: 23.25 »
elikkäs onko mitään järkevän hintaisia 1:8 tai 1:10 crossareita missä pysyisi akku, moottori ja nopari kustannukset jollain tavoin järkevissä summissa? tekeekö mitään radalla? tarkoittaen sähköjen tms kesto. (rahallahan saa ja hevosella pääsee). 1:8 olisi mielenkiintoisempi.

mites ajo-ajat, onko kellään kokemusta?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #1 : 10.03.08 - klo: 08.40 »
jos hyvän haluat niin hinta ei todellakaan ole minun mielestä järkevä.
riippuu tietenkin myös siitä että mitä hintaa pidät itse järkevänä.
millaista autoa haet???kilpailuun vai ihan pihasuditteluun???
eli oisko se monsteri,truggy vai buggy???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #2 : 10.03.08 - klo: 09.14 »
No krossiahan tuossa etsitään ja 1/8 sähköcrosseja ei ole olemassa vaan ne pitää itse modata 1/8 polttiksesta.

Joten ainoaksi sulle jää siis 1/10 sähköcrossi, jotka on hyviä pelejä.

Jos ei viimesen päälle pidä olla, eikä tarvitse uuden karhea olla niin ostaa käytettynä auton (laatumerkin), harjattoman noparin/koneen ja ehkä myös Lipo akun niin hyvän saa.

Kaiken kummiskin ratkaisee budjetti, joten vaikea mitään ehdotella kun ei tiedä paljon euroja haluaa laittaa. Myös 2wd vs´ 4wd ratkaisee paljon budjetissa.
Mutta alle 200€ ei saa hyvää ees käytettynä ja 500€ saa hyvän käytetyn pelin kun tarvikkeet lasketaan mukaan.

Kannattaa unohtaa kaikki halpis autot, vaikka samalla hintaa uuden saakin.
Axial SCX 10 TR

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #3 : 10.03.08 - klo: 23.36 »
Takaveto vai neliveto? Neliveto on toki kalliimpi kuin 2wd. Suurin osa kuskeista käyttää asso b4 autoa. Ja neliveto autoja on ainakin asso b44, t.tech predator ja jconsepts. T.tech on ihan kohtuullisen hintainen, rullaavana 250. Meme racing factoryn sivuille ja sieltä käytetyt, siellä predator 250e, uutena yli 500e
Muihin kysymyksiin voi vastata joku tietävämpi kuin minä... :grin:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #4 : 11.03.08 - klo: 09.05 »
No krossiahan tuossa etsitään ja 1/8 sähköcrosseja ei ole olemassa vaan ne pitää itse modata 1/8 polttiksesta.


kyllä joo huomasin että siinä lukee KROSSAREITA.Ajattelin varmuuden vuoksi kysyä että mitä mahtaa haluta.
moni uusi jäsen kenellä ei ole kokemusta autoista saattaa tarkoittaa krossarilla vaikka pta3:sta kun sattuu olemaan ralliauto...jne
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa vimpu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #5 : 12.03.08 - klo: 17.22 »
jep. elikkä crossi on mielessä.  tiedän että 1:8 tarvii modata itse, ja akun hinta on kamala. 4*4 tarvii olla ja pihasuditteluun tulee osaksi , mutta kyllä radallakin tulisi käytyä. (kiinnostus nitromoottoreihin lopahtanut).

radiot löytyy itseltä, eli autolle,sähköille ja akuille tarpeen mukaan, mutta halvallahan ei mitään saa.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #6 : 12.03.08 - klo: 17.59 »
mites ajo-ajat, onko kellään kokemusta?


Ajan takavetoisella 17x2 koneella karkeasti sellaisen reilun puoli tuntia 4500mAh akulla. Pitää olla lyhyt välitys ettei kone pala jos yhteen menoon ruopii puoli tuntia. Neliveto tietenkin söisi enemmän virtaa.. Akkuni on tuolta-->http://www.medasec.com/do?action=group&id=27 --> MVIB High Power Stick Pack 4500 mAh

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #7 : 13.03.08 - klo: 09.49 »
1/8 crossi, 4-kennoinen 8000mAh Lipo ja ajoaika n. puoli tuntia.
Axial SCX 10 TR

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #8 : 13.03.08 - klo: 14.46 »
Takaveto vai neliveto? Neliveto on toki kalliimpi kuin 2wd. Suurin osa kuskeista käyttää asso b4 autoa. Ja neliveto autoja on ainakin asso b44, t.tech predator ja jconsepts. T.tech on ihan kohtuullisen hintainen, rullaavana 250. Meme racing factoryn sivuille ja sieltä käytetyt, siellä predator 250e, uutena yli 500e
Muihin kysymyksiin voi vastata joku tietävämpi kuin minä... :grin:

245€ toi Predator. Samaa suosittelen, loistava auto ja halavalla todellakin.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: järkeviä 1:8 tai 1:10 sähkö krossareita
« Vastaus #9 : 14.03.08 - klo: 08.43 »
Predatoria en suosittele. Ei se nyt niin loistava auto ole. Halvalla kun ei koskaan ole hyvää saanut.
mm. vanteet ovat luokattoman heikot ja heti on halki.
spurri täysin suojaamaton niin ei pitkään mene ja kiviä välissä.
Iskarit vaakatasossa. Tuosta ei nyt voi sanoa onko hyvä vai huono, mutta ainakin enemmän on osia mihin välystä tulee.

Itse ajoin omalla Predalla pari akullista ja möin tietysti isolla tappiolla pois kun uutena ostin ja rupesin rakentamaan tuosta polttiksesta crossia niin voi olla vaan tyytyväinen.

Tietysti paljon riippuu ajopaikoista, mutta 1/10 crosseissa ei ole paljoa maavaraa niin ei tolla nurmikollakaan kunnolla päässyt.

Jos vielä aluksi kirjoittelit, jotta 1/8 olis mielenkiintoisempi niin eikun vaan rullaavaa alustaa metsästämään ja moottoripukkia tilaukseen niin eihän se ole kuin kasailla tollanen auto. Mutta kyllähän se maksaa, kun pitää sähköjen olla järeämpää luokkaa.

« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo: 08.54 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR