kokeileppa KL sammuttaa radiosi kun ajat vaikka puolella kaasulla.
katsoppa mitä tapahtuu.
(siis jos sinulla on vain palautusjousi käytössä)
Ja kiteelliset radiot
Minulla on käytössä palautusjousi (kuminauha) ja kyllä kärsii vaikka täydeltä kaasulta laittaa lähetin pois päältä, kiteellinen vieläpä. Testattu on (jäven jäällä, älä tee tätä kotona
). Lienenkö poikkeustapaus kun mitään ihmeellistä ei tapahdu. Kuminauhan jännitys on säädetty niin että servo palautuu aavistuksen jarrulle jolloin auto pysähtyy nätisti. Toiveissani on silti tollainen venomin kaltainen "lämpö-fail safe", tai edes tavallinen, mutta pitäisin jousi-fail safen käytössä siltä varalta jos vastari-akku pimenee kerrasta tai virtajohto pettää. Näin olisi estetty radiohäiriön, moottorin toimintahäiriön ja sähköisen/mekaanisen vian aiheuttamat vahingot.
Joka tapauksessa kiteyttäisin asiani näin: Palautusjousi on paljon parempi kuin ei mitään, failsafe vielä parempi, mutta kummankin käyttö jo lähes i*iootti-varma...