Kiitokset kisoista. Oli varsin hauska reissu kokonaisuudessaan. Lauantaina kisan johtajana tuntui että kaikki sujui melko kivasti, tosin muutaman varoituksen korokkeella äänestämisestä sai antaa. Toivottavasti jäi lauantailta hyvä mieli kilpailijoille.
Sunnuntaina sitten itse pääsi kisaamaan ja päivä meni sitten loppujen lopuksi melko putkeen. Harjoitusten jälkeen tavoite oli että podiumille pitäisi päästä ja alkuerissä sitten virheitä tuli erissä 1 ja 3, mutta erät 2 ja 4 menivät suhteellisen nappiin. Paalusta jäin 1,2s ja oikeutti 3. ruutuun. Finaalien aikana tajusin että diffi oli rakennettu väärin (omasta toimesta), jonka korjauksen jälkeen auto toimikin heti paljon paremmin. Uskon että paaluun olisi ollut mahdollisuudet jos olisin tämän tajunnut aikaisemmin.
Finaaleissa 1. finaali oli omalta osalta aika heikkoa suoritusta, tosin siihen vaikutti alussa saamani kylkiosuma startin jälkeen, jonka seurauksena korini meni kasaan ja halkesi. Kori saatiin suoristettua, mutta halkeaman seurauksena kori hankasi kokoajan toiseen takarenkaaseen ja auton vieminen siististi oli kaikkea muuta kuin helppoa. Maaliin kuitenkin selvittiin 4. sijalla, joka oli ihan OK suoritus kovan taistelun jälkeen (tipuin alussa viimeiseksi) rikkinäisellä autolla. Ensimmäisen finaalin jälkeen tavoite oli lähinnä pitää oma sijoitus finaaleissa, koska tuntui sillä hetkellä että sijoituksen nostaminen on enemmän kuin vaikeaa kapealla radalla jossa tapahtumia on paljon.
Toiseen finaaliin tosiaan rakensin diffin uusiksi ja oikein jopa tällä kertaa. Auto oli todella hyvä ajaa ja tuntui että sijoitusten parantaminen olisi vihdoin mahdollista. Alun kolinoiden jälkeen Kentsu oli noussut kärkeen ja itse ajoin häntä takaa iskuetäisyydellä pitkän aikaa. Kentsu peitti todella taidokkaasti mutkia, joten ohittaminen oli todella haastavaa ja pariin otteeseen hän onnistuikin hautomaan auton sisäkurviin lähes parkkiin radan kapeimmalla kohdalla, jonka seurauksena ajauduin kahteen otteeseen leveämmälle linjalle ihan pienen kosketuksen seurauksena. Todella ovela veto Ketsulta! Jälkimmäisessä näistä tilanteista Artsi pääsi takaa ohitse ja ilmeisesti sitten myös meni Kentsun ohitse, jonka jälkeen ajoin jälleen Kentsua takaa, mutta taistelu oli nyt sijoista 2. ja 3. Kuitenkin finaalissa sitten tapahtui jotain todella omituista ja äänestys alkoi korokkeella. Keskityin vain omaan ajoon ja seuraava tilanne radalla olikin, että Artsi tuli pääsuoran mutkan kiihdytyksessä vastapalloon ja nokkakolari oli tosiasia. Onneksi autoni kuitenkin kesti iskun ja pääsin jatkamaan. Kentsun tavoittaminen kuitenkin oli mahdotonta vaikka maalissa ero olikin vain 0,9s. Toinen sija siis tästä lähdöstä.
Viimeiseen finaaliin lähdettäessä kaikki oli vielä mahdollista ja tiesin, että hyvällä ajolla voitto olisi mahdollista. Se vaatisi että voittaisin kyseisen lähdön ja ajaisin hyvän tuloksen. Liikkeelle lähdettiin ja Artsi otti lähdön jälkeen kärkipaikan ja lähdin ajamaan häntä kiinni. Kentsu tuli perässä kolmantena. Artsi ilmeisesti jumittui hieman ruuhkaan ja ajo meni sekaisin muutenkin hieman sen jälkeen, joten pääsin sitten kuittamaan kärkipaikan itselleni. Vein autoa hetken aikaa niin lujaa kuin pystyin ja ero toisena tulevaan Kentsuun kasvoi 3 sekunnin tietämille. Tämän kuultuani lopetin kiireellä viemisen ja keskityin tuomaan auton virheettä ja varmasti maaliin, kuitenkin pitäen eron 3 sekunnin kieppeillä. Kaikki meni nappiin ja loppuun asti sain auton pysymään kohtuullisella vauhdilla rännien sisäpuolella. Voitto viimeisestä finaalista ja puhdas ajo toi myös toivotun hyvän tuloksen, joka oikeutti kokonaiskilpailun voittoon.
Omalta osaltani ainakin voin sanoa, että ei Oulussa ilmaisia pisteitä ollut jaossa. Kyllä niistä sai ihan ajaa totisesti.
Hieman summausta:
+++ Tamiya TRF416WE
+++ Corally IB4600 akut
+ Kova ja
reilu vääntö alkuerissä ja finaaleissa (poikkeusta lukuunottamatta)
+ Ensimmäinen voitto TSP-10 luokassa
+ Uusi sijainti
+ Profiili
+ Järjestelyt noin yleensä
+ TEK ja tunnelma varikolla
--- TSP-10 toisen A-finaalin tapahtumat
Tuosta toisesta TSP-10 A-finaalista täytyy kyllä sanoa että en tajua mitä ihmettä siinä yritettiin hakea? Menee täysin minun ymmärrykseni tuo tajuton poikkoilu radalla. Tilannehan löytyy videolta (http://www.youtube.com/watch?v=N7VKJqpTT7Q) ja siinä "tohina" alkaa about 2:50 kohdalla. Toivoisin että kisoissa käyvät henkilöt osaisivat hillitä kiukkunsa niin korokkeella kuin radalla, eikä tällaisia episodeja missään tapauksessa saisi tapahtua. Jos auto ei toimi, niin se ei tarkoita sitä että siitä pitää äänestää taikka ajaa kaikkia muita päiten radalla. Se pitäisi olla kaikille selvä. Radanvarressa on kyllä tilaa odottaa että muut pääsevät ohitse, jonka jälkeen voi kokeilla että pystyykö ajamista erässä vielä jatkaa.